Zobacz pełną wersję : Ssanie D15Z6
Witam, który element odpowiada za ssanie na zimnym silniku D15Z6 – czy dobrze się domyślam, ze jest to element z bimetalem w silniczku krokowym rozgrzewany cieczą chłodzącą???
pozdrawiam
Witam, który element odpowiada za ssanie na zimnym silniku D15Z6 – czy dobrze się domyślam, ze jest to element z bimetalem w silniczku krokowym rozgrzewany cieczą chłodzącą???
pozdrawiam
podstawa to czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT)...
Troszkę inne pytanie.
Ale odkopię ten temat bo na forum jakoś nie znalazłem odpowiedzi.
Problem polega na tym, że jak odpalam auto na zimnym silniku obroty są 900 obr/min dopiero po chwili wskazówka idzie do góry w granicę 1 500 obr/min (domyślam się, że dopiero wtedy załącza sie ssanie).
Potem już jest tak jak powinno czyli obroty spadaja sobie powoli na te 800-900 obr/min
Czym może być spowodowane takie zjawisko :)
podstawa to czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT)...
Sprawdzić to?
Ale z temperatura jest wszystko ok, 3-4 km w taka pogode i wskazówka pokazuje prawie 1/2
marcocivic1
03-01-10, 11:42
Wydaje mi sie ze jesli auto odpala bez problemow to jest wszystko ok u mnie tez obroty przy takich mrozach od razu nie ida na 1500 dopiero po ok 3-4s
U mnie trwa to znacznie dłużej niż 3-4 sek. Nie mierzyłem dokładnie ile ale myśle, że ok. 20 sek albo nawet ciut wiecej.
Po pracy sprawdze lub wrzuce filmik.
skolopendra
03-01-10, 14:34
Problem polega na tym, że jak odpalam auto na zimnym silniku obroty są 900 obr/min dopiero po chwili wskazówka idzie do góry w granicę 1 500
ja tu problemu nie widzę ,ale zawsze możesz przeczyścić krokowca dla własnego spokoju
Pablo nie wiem jaki masz motor ale w moim d15z6 jest tak samo może nie trwa to 4 sekundy. Odpalam silnik który przez czas założenia panela radia utrzymuje 900 obr/min i po chwili podskakuje do ok 1500 obr/min. Czyli są to ułamki sekund. ale widze wyraźnie nagły wzrost obr
Też mam D15Z6 u mnie takiego nagłego wzrostu nie ma, obroty rosną wolno.
Nic, wrzucę filmik wieczorkiem.
Ale dla mnie nie jest to normalne bo z tego co pamiętam rok temu przy mrozach tak nie miałem.
A jak delikatnie muśniesz gaz to obroty zostają na wysokch obortach czy wracają do tym 900 ?! Zaraz jadę na pizze H stała dwa dni więc lookne na obroty...u mnie może byc tak samo tyle że samochód normalnie śmiga więc nie zwracam na to takiej uwagi
Jest cos takiego do tego przy nagrywaniu pojawia sie jakis dziwny dzwięk czego wcześniej nie było
http://www.youtube.com/watch?v=VraaMurTiHk
nie sądze żeby było to normalne :(
Ja mam d15z6 i po odpaleniu wskakoje mi od razu na wyzsze obroty, a u Ciebie "lopatologicznie" myslac wyglada jak by czujnik temp cieczy mial strasznie opoznione odczyty, przez to obroty tak powoli rosna...
No właśnie też kojarzę, że kiedyś wskakiwał na wyższe obroty. Jutro podjadę gdzieś do mechanika zobaczymy co powie.
Parkujesz samochód na ulicy czy w ogrzewanym parkingu ? Bo to rzeczywiście dziwne obroty powinny zaraz po odpaleniu podskoczy ale z tego co widziałem to nawet jak dodałeś gazu to obroty też spadły.
Dokładnie po dodaniu gazu też spadają, parkuję na ulicy ale myśle, że to wpływyu na to nie ma. W zeszłym roku też tak stał i nic takiego się nie działo.
parkuję na ulicy ale myśle, że to wpływyu na to nie ma
nie ma
Problem polega na tym, że jak odpalam auto na zimnym silniku obroty są 900 obr/min dopiero po chwili wskazówka idzie do góry w granicę 1 500 obr/min (domyślam się, że dopiero wtedy załącza sie ssanie).
Potem już jest tak jak powinno czyli obroty spadaja sobie powoli na te 800-900 obr/min tez tak mam i sie nie przejmuje .
No widzisz, a ja się przejmuję jak coś dolega Hance. Byłem dzisiaj w warsztacie i tez powiedzieli, że tak nie powinno być.
W czwartek mam do nich jechać. Napisze czego to była wina jak sę dowiem, może przyda się komuś z tym problemem, bo niby błahy ale dla mnie wkurzający.
Jak zdiagnozuja to napisz "dla potomnych" sam jestem ciekaw co tam siedzi....
Stawiam na czujnik temp. I nie piszcie prosze wiecej ze po kilku minutach w kabinie pokazuje temp ok to na pewno nic z temp, przeciez to inne czujniki podja wskazanie do kabiny i do ECU..... Kolega tak mial ostatnio w D14A2, winny byly.. swiece, ale u niego pracowal nierowno przez chwilke.
EDIT: Może IACV ma problem, najlepiej podmienić.
[..] ale zawsze możesz przeczyścić krokowca dla własnego spokoju
I w tym był problem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.