Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ssanie D15Z6



teope
29-12-08, 11:16
Witam, który element odpowiada za ssanie na zimnym silniku D15Z6 – czy dobrze się domyślam, ze jest to element z bimetalem w silniczku krokowym rozgrzewany cieczą chłodzącą???
pozdrawiam

black1234
30-12-08, 19:25
Witam, który element odpowiada za ssanie na zimnym silniku D15Z6 – czy dobrze się domyślam, ze jest to element z bimetalem w silniczku krokowym rozgrzewany cieczą chłodzącą???
pozdrawiam

podstawa to czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT)...

pablo_020
03-01-10, 11:24
Troszkę inne pytanie.
Ale odkopię ten temat bo na forum jakoś nie znalazłem odpowiedzi.

Problem polega na tym, że jak odpalam auto na zimnym silniku obroty są 900 obr/min dopiero po chwili wskazówka idzie do góry w granicę 1 500 obr/min (domyślam się, że dopiero wtedy załącza sie ssanie).
Potem już jest tak jak powinno czyli obroty spadaja sobie powoli na te 800-900 obr/min
Czym może być spowodowane takie zjawisko :)


podstawa to czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT)...

Sprawdzić to?
Ale z temperatura jest wszystko ok, 3-4 km w taka pogode i wskazówka pokazuje prawie 1/2

marcocivic1
03-01-10, 11:42
Wydaje mi sie ze jesli auto odpala bez problemow to jest wszystko ok u mnie tez obroty przy takich mrozach od razu nie ida na 1500 dopiero po ok 3-4s

pablo_020
03-01-10, 11:52
U mnie trwa to znacznie dłużej niż 3-4 sek. Nie mierzyłem dokładnie ile ale myśle, że ok. 20 sek albo nawet ciut wiecej.
Po pracy sprawdze lub wrzuce filmik.

skolopendra
03-01-10, 14:34
Problem polega na tym, że jak odpalam auto na zimnym silniku obroty są 900 obr/min dopiero po chwili wskazówka idzie do góry w granicę 1 500

ja tu problemu nie widzę ,ale zawsze możesz przeczyścić krokowca dla własnego spokoju

Budziniak
03-01-10, 16:33
Pablo nie wiem jaki masz motor ale w moim d15z6 jest tak samo może nie trwa to 4 sekundy. Odpalam silnik który przez czas założenia panela radia utrzymuje 900 obr/min i po chwili podskakuje do ok 1500 obr/min. Czyli są to ułamki sekund. ale widze wyraźnie nagły wzrost obr

pablo_020
03-01-10, 16:39
Też mam D15Z6 u mnie takiego nagłego wzrostu nie ma, obroty rosną wolno.
Nic, wrzucę filmik wieczorkiem.
Ale dla mnie nie jest to normalne bo z tego co pamiętam rok temu przy mrozach tak nie miałem.

Budziniak
03-01-10, 16:44
A jak delikatnie muśniesz gaz to obroty zostają na wysokch obortach czy wracają do tym 900 ?! Zaraz jadę na pizze H stała dwa dni więc lookne na obroty...u mnie może byc tak samo tyle że samochód normalnie śmiga więc nie zwracam na to takiej uwagi

pablo_020
03-01-10, 21:50
Jest cos takiego do tego przy nagrywaniu pojawia sie jakis dziwny dzwięk czego wcześniej nie było
http://www.youtube.com/watch?v=VraaMurTiHk
nie sądze żeby było to normalne :(

Mario
03-01-10, 22:41
Ja mam d15z6 i po odpaleniu wskakoje mi od razu na wyzsze obroty, a u Ciebie "lopatologicznie" myslac wyglada jak by czujnik temp cieczy mial strasznie opoznione odczyty, przez to obroty tak powoli rosna...

pablo_020
03-01-10, 22:48
No właśnie też kojarzę, że kiedyś wskakiwał na wyższe obroty. Jutro podjadę gdzieś do mechanika zobaczymy co powie.

Budziniak
03-01-10, 23:35
Parkujesz samochód na ulicy czy w ogrzewanym parkingu ? Bo to rzeczywiście dziwne obroty powinny zaraz po odpaleniu podskoczy ale z tego co widziałem to nawet jak dodałeś gazu to obroty też spadły.

pablo_020
03-01-10, 23:45
Dokładnie po dodaniu gazu też spadają, parkuję na ulicy ale myśle, że to wpływyu na to nie ma. W zeszłym roku też tak stał i nic takiego się nie działo.

WaSSIL
04-01-10, 14:57
parkuję na ulicy ale myśle, że to wpływyu na to nie ma
nie ma

karas
04-01-10, 18:24
Problem polega na tym, że jak odpalam auto na zimnym silniku obroty są 900 obr/min dopiero po chwili wskazówka idzie do góry w granicę 1 500 obr/min (domyślam się, że dopiero wtedy załącza sie ssanie).
Potem już jest tak jak powinno czyli obroty spadaja sobie powoli na te 800-900 obr/min tez tak mam i sie nie przejmuje .

pablo_020
04-01-10, 19:41
No widzisz, a ja się przejmuję jak coś dolega Hance. Byłem dzisiaj w warsztacie i tez powiedzieli, że tak nie powinno być.
W czwartek mam do nich jechać. Napisze czego to była wina jak sę dowiem, może przyda się komuś z tym problemem, bo niby błahy ale dla mnie wkurzający.

Mario
06-01-10, 08:42
Jak zdiagnozuja to napisz "dla potomnych" sam jestem ciekaw co tam siedzi....

teg
06-01-10, 14:20
Stawiam na czujnik temp. I nie piszcie prosze wiecej ze po kilku minutach w kabinie pokazuje temp ok to na pewno nic z temp, przeciez to inne czujniki podja wskazanie do kabiny i do ECU..... Kolega tak mial ostatnio w D14A2, winny byly.. swiece, ale u niego pracowal nierowno przez chwilke.

EDIT: Może IACV ma problem, najlepiej podmienić.

pablo_020
07-01-10, 22:43
[..] ale zawsze możesz przeczyścić krokowca dla własnego spokoju

I w tym był problem.