Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : wymiana uszczelki pod głowica



damian.n
29-12-08, 01:57
witam.
mam zamiar z kolegami wymieniać uszczelkę pod głowicą. i teraz parę pytań mam do was. ze tak powiem szkoda mi kasy na mechanika a kolega robił już takie wymiany jednak nie czynił nigdy tego w hondzie i czy warto probować z nim i może z pomocą instrukcji którą posiadam robić to czy może jednak nie żałować kasy na mechanika??
a kolejne pytanie głowice powinno przykręcać sie odpowiednim kluczem co mierzy siłę docisku a ja spotkałem sie z twierdzeniem ze da sie to zrobić normalnym kluczem co wy o tym sadzicie?

pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

Lcfr
29-12-08, 06:37
dyskusyjne pytanie zadałeś....

jak kolega wymieniał już uszczelki to powinien dać sobie radę i z hondą - nie ma tu wielkich tajemnic czy poważniejszych kruczków...(nalezy pamietać ze wypada załozyc oryginał uszczelki i nie zapomnieć o planowaniu głowicy - bo róznie ludzie robią)
jast maual, sciagnij go sobie i jak nie macie 4 lewych rak to dacie rade pewnie :)
co do klucza dynamometrycznego to pewnie, że sie da... jednakze wynik także moze byc rózny... ja bym pozyczył i nie ryzykował...

buhaj
29-12-08, 09:34
faktycznie pytanie dyskusyjne...

swego czasu tez mialem taki problem, tylko dotyczyl silnika VW, zdecydowalem ze zrobie to z qmplem, wszystko poszlo bez najmniejszych problemow, nawet klucz pozyczylem zeby dokrecic glowice, niestety po okolo pol roku zaczelo wydmuchiwac uszczelke i teraz wiem ze gdybym mial to robic jeszcze raz to oddalbym auto do mechanika ktory daje ci gwarancje, wiec wrazie czego robi jeszcze raz za free ;)

damian.n
29-12-08, 12:36
ja chyba jednak zaryzykuje i zrobię to z kolegą.
ktoś z was może wie jaka siła powinno sie dokręcić śruby kluczem dynamometrycznym??
a co do planowania głowicy to ten kolega co ma mi robić na samym początku mi powiedział ze będzie trzeba więc może wie coś o tej robocie. tyle ze ja znalazłem w moich papierach fakturę że ta uszczelka była robiona około 80 tys temu i znajomy mówił ze jak wtedy była planowana to teraz jak ładnie odejdzie uszczelka i zobaczy po wyglądzie ze jest dobrze to nie będzie trzeba planować? co wy o tym sądzicie? czy zawsze trzeba planować czy jak wszystko dość dobrze wygląda to nie trzeba??

Misiekemeryt160
29-12-08, 12:44
za każdym razem gdy zminiasz uszcelke pod glowicą . głowice planujesz. Sama wymiana uszczelki pod głowicą to nie jest jakaś skomplikowana praca. tymbradziej jak ściągniesz sobie manulaa to napewno z pomoca gościa który podobne rzeczy juz robił to sobie poradzicie.

co do oddawania do mechaników...hmm ja nie oddaj nikomu juz samochodu. Raz oddałem bo nie maielm dostępu do kanału...odjebali fuszerke nie z tej ziemni i skasowali tez nie z tej ziemi... teraz jak co to podjjezdzam i sie pytam czy mi kanalu nie wypozyczea i place za jkanal ale robie sam. i wiem co jest zrobione i jak... a tym ludziom co w akordzie naprawiają samochody to ja nie ufam...

Tomasz
29-12-08, 12:46
Hmm wszystko zalezy od tego jak bedze ona wygladac ... choc ja i tak bym splanowal . Dodatkowo wazne jest tez jak wyglada sam blok ( moze w przypadku tego VW wlasnie blok zawinil ) .

Dokreca sie mniejwiecej tak :
http://images28.fotosik.pl/308/0711393c7cd079c7.jpg (www.fotosik.pl)
Wpierw z czuciem , pozniej kluczem z wymagana sila .

damian.n
29-12-08, 13:17
Tomasz sory ale w Twoim rysunku sie gubię jakoś. oznacz jak możesz te śruby numerkami i napisz mi w jakiej kolejności sie przykręca??
a kluczem z jaką siłą powinno to być przykręcane??

piroman
29-12-08, 13:30
http://images38.fotosik.pl/44/5dd384cbfe8e1886.jpg (www.fotosik.pl)

Etap I: dokręcenie wszystkich śrub momentem 30 Nm
Etap II: dokręcenie wszystkich śrub momentem 65 Nm

Tomasz
29-12-08, 13:32
Eee no i piroman zapodal 2 sposob :) ten moj pamietam z czasow pracy w serwisie skody :)

damian.n
29-12-08, 13:34
dzieki chłopaki za pomoc a teraz moje kolejne pytanie czy według was da sie to załatwić bez tego klucza czy obowiązkowo szukać klucza i pożyczyć od kogoś?

piroman
29-12-08, 13:46
ja do głowicy to bym się bez klucza dynamometrycznego nie zabierał chyba, że masz niutonometr w rękach :D Jeśli chcesz to zrobić dobrze to poszukaj kogos z kluczem i pożycz albo sam zainwestuj

damian.n
29-12-08, 14:23
a wiecie może ile ceni sie planowanie głowicy?

Lcfr
29-12-08, 14:36
dzieki chłopaki za pomoc a teraz moje kolejne pytanie czy według was da sie to załatwić bez tego klucza czy obowiązkowo szukać klucza i pożyczyć od kogoś?

wg mnie jak chcesz by było dobrze to usczelka tylko z ASO i klucz dynamometryczny... planowanie (zabielenie) teakze obowiazkowo.

damian.n
29-12-08, 14:38
uszczelkę już kupiłem i nie jest ona z ASO ;/ a klucz załatwię a na planowanie głowice też będę zawoził

Tomasz
29-12-08, 16:36
U mnie biora 80zł za D serie . Z ciekawosci .. ile dales za uszczelke??

damian.n
29-12-08, 16:58
uszczelkę mam z hurtowni po cenie zakupu bo załatwiał mi znajomy co ma sklep motoryzacyjny i dałem coś kolo 50 zł za podobno dobra uszczelkę jakąś tam firmową ale firmy nie pamiętam a w sklepie normalnym powiedzieli mi za nią coś ponad 80 zł i tez ja chwalili
zobaczmy jak posłuży ale coś mnie ona nie przekonuje :D

Lcfr
29-12-08, 17:35
planowanie to już od 40zł (radom) po 60 (wawa)


uszczelkę mam z hurtowni po cenie zakupu bo załatwiał mi znajomy co ma sklep motoryzacyjny i dałem coś kolo 50 zł za podobno dobra uszczelkę jakąś tam firmową ale firmy nie pamiętam a w sklepie normalnym powiedzieli mi za nią coś ponad 80 zł i tez ja chwalili
zobaczmy jak posłuży ale coś mnie ona nie przekonuje :D

apodobno dobrych uszczelek jest pełne forum...
trąbimy od dawien dawna, ze to dość ważna rzecz i nie warto na tej jednej uszczelce oszczędzać bo czesto za chwile trzeba zmieniac 2gi raz - włąśnie na tą z ASO. Każdy kto sie choć troszeczke zainteresował tym tematem i i poszukał wie że lepiej dołozyc 100zł .

Ale róbta co chceta...:(

damian.n
30-12-08, 01:50
po tym jak siostra pracowała w serwisie francuskiego producenta i mieli dostawców takich jak szwagier do sklepu motoryzacyjnego to serwisy mnie nie przekonują do siebie
z tego co sie dzieje teraz to serwisy potrafią brać od normalnych hurtowni i dlatego serwis mnie nie przekonuje ale każdy ma swój tok myślenia. jak sie przejadę na tym co robię to wtedy przyznam CI racje :-)

pozdrawiam

Tomasz
30-12-08, 10:10
za uszczelke w ASO zaplacilem 180 zł ( B18 ) ... i jestem ciekaw ile wytrzyma ta twoja . Choc zycze zeby jak najdluzej :)

damian.n
30-12-08, 13:46
dzwoniłem i za uszczelkę do d15b7 powiedzieli mi w dwóch serwisach coś koło 260 zł

Misiekemeryt160
30-12-08, 22:58
dzwoniłem i za uszczelkę do d15b7 powiedzieli mi w dwóch serwisach coś koło 260 zł

nice - one naprawde tyle kosztują?

damian.n
31-12-08, 02:35
dzwoniłem do aso w łodzi i za oryginał powiedzieli mi dokładnie bodajże 255 zł a w kielcach w jakimś serwisie hondy powiedzieli jakieś bardzo podobne pieniądze (różnica może paru złotówek)

Lcfr
04-01-09, 17:01
dzwoniłem do aso w łodzi i za oryginał powiedzieli mi dokładnie bodajże 255 zł a w kielcach w jakimś serwisie hondy powiedzieli jakieś bardzo podobne pieniądze (różnica może paru złotówek)

do D series jes drozsza niż do B - :eek:s-sprawdzoone
dlatego tez warto być w Stowarzyszeniu...
Nie licząc znizek na zlotach mozna miec 12% a ASO
a to juz przy tej sumie kolejne 25zł mniej...

suhy
04-01-09, 20:21
dobre firmowe uszczelki np do d15b2 to 60 pln.do d16z6 180pln (cena zależy od sklepu)
do d 16z6 założyłem jakąś tańszą (130pln) i wytrzymała 2miesiące.
bez klucza te sie da,niestety nie zawsze i nie wszystkim wychodzi
jakiś czas temu właśnie wstawiałem nowe śruby w blok po takowym dokręcaniu przez jegomościa, w civic łatwo "wyjąć " gwint więc nie radze. bo potem ratunek jest kosztowny.
http://images34.fotosik.pl/257/bb5b53a6ff8c8fa8m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb5b53a6ff8c8fa8.html)

zaleta jedna , tych śrub nikt ju nie urwie .

civicolsztyn
12-02-09, 13:41
Odświeżam troche pączka ;)

A co panowie powiecie o śrubach głowicy? Trzeba nowe montowac i tez z ASO?
Dodam ze 4 miesiace temu remontowalem glowice i zalozylem erlinga ktorego wydmuchalo mi juz po odpaleniu :D no ale jakos jezdze i zamierzam w ten weekend wymienic na juz zakupiona uszczele z ASO bo po palowaniu grzeje mi sie i z wyrownawczego plyn wyp... I teraz rodzi sie moje pytanie ze srubami? trzeba nowe? glowiece tez planowac jak byla po remoncie i planowana jakies 5tys km temu?
P.S.: Uszczelka w ASO w Olsztynie ---> 250 zl :/

piroman
12-02-09, 13:48
Jeździsz 4 miesiące z wywaloną uszczelką i jeszcze pałujesz :confused:
Każdorazowe ściągnięcie głowicy = planowanie
No chyba, że chcesz wsadzić uszczelkę za 250 zł i zaraz znowu zwalać głowice bo ci wydmuchało uszczelkę.
Zrób w końcu raz a dobrze. Co do śrub ja bym zostawił jak są w dobrym stanie.

jogal
12-02-09, 16:53
panowie kupujcie sobie uszczelki z civiców 6 generacji z nowym typem głowicy, przykładowo d14a4,d16y8. Uszczelka ta jest metalowa, cienka (2x cieńsza niż ta w d13 i d15) no i tańsza o ok 100 zł. Jej koszt to ok 170 zł. Wszyscy moi znajomi zmieniali na te własnie uszczelki i nikomu jeszcze nie wywaliło jej, a dodatkowo stopień kompresji troszkę sobie podbijemy :).

Lcfr
12-02-09, 17:22
A co panowie powiecie o śrubach głowicy? Trzeba nowe montowac i tez z ASO?

manual mówi że kazdoroazowo powinno dac sie nowe
w D series wyrztmuja śmiało ze 3 zdjecia jak sie czegos nie spaprze...(sparwdzone)

Cysiek
12-02-09, 17:55
panowie kupujcie sobie uszczelki z civiców 6 generacji z nowym typem głowicy, przykładowo d14a4,d16y8. Uszczelka ta jest metalowa, cienka (2x cieńsza niż ta w d13 i d15) no i tańsza o ok 100 zł. Jej koszt to ok 170 zł. Wszyscy moi znajomi zmieniali na te własnie uszczelki i nikomu jeszcze nie wywaliło jej, a dodatkowo stopień kompresji troszkę sobie podbijemy :).

Potwierdzi ktoś słowa kolegi, bo brzmi bardzo ciekawie :)

Lcfr
12-02-09, 18:01
jogal ma racje....

KAMIKAZEjapan
12-02-09, 18:09
głowica jest aluminiowa więc konieczne jest planowanie, najlepsze uszczelki moim zdaniem robi Elring i akurat na tym nie ma co oszczędzać (chyba że za chwile chcesz robić znowu tom samom robotę) co do szpilek jeżeli kupisz porządna uszczelkę w opakowaniu powinna być kartka z instrukcją montażu a na niej powinno być napisane jaką mogą mieć max. długość,w jakiej kolejności powinny być dokręcane i z jaką siłą, jeżeli masz zamiar dłużej pojeździć na tym silniku to musisz dokręcić je kluczem dynamometrycznym.

Lcfr
12-02-09, 18:13
głowica jest aluminiowa więc konieczne jest planowanie, najlepsze uszczelki moim zdaniem robi Elring i akurat na tym nie ma co oszczędzać (chyba że za chwile chcesz robić znowu tom samom robotę) co do szpilek jeżeli kupisz porządna uszczelkę w opakowaniu powinna być kartka z instrukcją montażu a na niej powinno być napisane jaką mogą mieć max. długość,w jakiej kolejności powinny być dokręcane i z jaką siłą, jeżeli masz zamiar dłużej pojeździć na tym silniku to musisz dokręcić je kluczem dynamometrycznym.

echhhhh
nikomu sie szukajki nie chce używać....

civicolsztyn
12-02-09, 19:11
Kupilem w uszczelke z ASO i na opakowaniu jest tylko Honda Genuine parts i seria. A co do erlinga----> shit

Cysiek
12-02-09, 19:12
jogal ma racje....

czyli do mojego D16A8 mogę sobie kupić (oczywiście w ASO) oryginalną uszczelkę od np. d16y8 (podobno około 170zł) i będzie wszystko grało a nawet troszkę lepiej niż na seryjnej ?

jogal
12-02-09, 19:24
czyli do mojego D16A8 mogę sobie kupić (oczywiście w ASO) oryginalną uszczelkę od np. d16y8 (podobno około 170zł) i będzie wszystko grało a nawet troszkę lepiej niż na seryjnej ?
Niestety musze Cię zmartwić, poniewać Ty masz silnik DOHC, a on różni się nieco od SOHC. Dlatego Ty akurat musisz sobie kupić uszczelkę z DOHC (d16a8/d16a9)...

Cysiek
12-02-09, 20:23
auć, a są jakieś pasujące do mojego, OEMowe takie cieńsze i tańsze ?

remi_k
01-03-09, 18:14
Pytanie do znawców tematu i ludzi którzy już przerabiali wymianę uszczelki pod głowicą. Mam d15b2/b7 i musze wymienić uszczelkę. Chciałbym założyć metalową z d16y8, wiem ze pasuje. Głowica oczywiście będzie planowana. Dowiedziałem się dziś, że zakładając metalową uszczelkę trzeba zrobić także planowanie bloku, bo bez tego może być zonk!!! Powierzchnie muszą być idealnie gładkie. Proszę Was o poradę...
Na pewno ktoś z Was jeździ na takowej z d16y8.

Lcfr
01-03-09, 18:29
IMO nie trzeba

Misiekemeryt160
02-03-09, 11:43
remi_kzawsze możesz sprawdzidź sobie płaskość swojego bloku i sam ocenić,ale tak na dobra sprawę to nie bedziesz musiał robić żadnego szlifu bloku

PeJot
03-03-09, 22:01
Blok tylko oczyszczasz z pozostałości uszczelki, żadne szlifowanie / planowanie ...

Mozi89
19-03-09, 10:19
Witam. Podczepię się pod ten temat jeśli można z moim pytaniem. Sprawa wygląda następująco. Kupiłem ostatnio(15.03.09) coupete D15B7 z 94r. i po trzech dniach spokojnej jazdy ( szykowała się wymiana rozrządu, więc wolałem nie szaleć) pojawił się dym z wydechu. Dosyć gęsty, siwo-niebieskawy. Wstawiłem do mechanika na wymiane rozrządu i przy okazji poprosiłem o sprawdzenie uszczelki itp. Zadzwonił do mnie i zbombardował tekstem, że silnik to ruina. Co prawda pracuje równo, i na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ładnie. Ale ten dym. Na rozgrzanym silniku idzie taka chmura, że świata nie widać. On twierdzi, że to nie uszczelka, i że może być "spuchnięty" silnik i wtedy to już kaplica. Z tego co wyczytałem tu na forum to wszystkie objawy wskazuja na uszczelkę. W zbiorniczku wyrównawczym doszukałem się mazi co wskazuje na to, że przedostaje się olej. Dodatkowo obroty po rozgrzaniu, na luzie spadają do 600( czasem nawet mniej). Może ktoś ma jakiś pomysł, czy to faktycznie uszczelka, czy może uszczelniacze trzonków zaworów( bo dowiedziałem się, że jeszcze w tym może tkwić problem). Jak nic nie pomoże, to pozostanie mi przeszep silnika. Nie chce się rozstawać z moją Hanką, bo pozostałe sprawy zawieszeniowo blacharsko lakiernicze są w jak najlepszym porządku;)

uniu1
19-03-09, 14:12
Witam. Podczepię się pod ten temat jeśli można z moim pytaniem. Sprawa wygląda następująco. Kupiłem ostatnio(15.03.09) coupete D15B7 z 94r. i po trzech dniach spokojnej jazdy ( szykowała się wymiana rozrządu, więc wolałem nie szaleć) pojawił się dym z wydechu. Dosyć gęsty, siwo-niebieskawy. Wstawiłem do mechanika na wymiane rozrządu i przy okazji poprosiłem o sprawdzenie uszczelki itp. Zadzwonił do mnie i zbombardował tekstem, że silnik to ruina. Co prawda pracuje równo, i na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ładnie. Ale ten dym. Na rozgrzanym silniku idzie taka chmura, że świata nie widać. On twierdzi, że to nie uszczelka, i że może być "spuchnięty" silnik i wtedy to już kaplica. Z tego co wyczytałem tu na forum to wszystkie objawy wskazuja na uszczelkę. W zbiorniczku wyrównawczym doszukałem się mazi co wskazuje na to, że przedostaje się olej. Dodatkowo obroty po rozgrzaniu, na luzie spadają do 600( czasem nawet mniej). Może ktoś ma jakiś pomysł, czy to faktycznie uszczelka, czy może uszczelniacze trzonków zaworów( bo dowiedziałem się, że jeszcze w tym może tkwić problem). Jak nic nie pomoże, to pozostanie mi przeszep silnika. Nie chce się rozstawać z moją Hanką, bo pozostałe sprawy zawieszeniowo blacharsko lakiernicze są w jak najlepszym porządku;)

Witam

kmpel miał to samo w D13B2 - każdy mechanik twierdził ze silnik padł, tłoki pierścienie do wymiany, uszczelka pod głowicą do wymiany. I tak samu mu strasznie dymiła i dużo oleju ubywało. Męczył się z tym prawie miesiąc. Był u kilku mechaników i większość twierdziła ze silnik trzeba zmienić na inny bo tego juz się nie opłaca robić a jak kumpel hcciał zeby zrobili to odmawiali tierdząc ze nie mają czasu lub są zarobieni.

Zdesperowany pojechał do kolejnego mechanika zostawiając u niego furkę. Po 2 h mechanik dzwoni ze do wymiany uszczelniacze zaworowe. Na drugi dzień przyjeżdzamy do warsztatu i furka elegancko chodzi zero siwoniebieskiego dymu z tłumika i po sprawie. Furka ma nalatane ponad 200 tyś ale pewnie ma więcej skoro jest z 90 roku. Chodzi elegancko do dzisiaj

Mozi89
19-03-09, 14:36
No właśnie mi znajomy podpowiadał, że to mogą byc uszczelniacze bo on to miał w IV genie:) no nic, wymienie, zobacze i mam nadzieję, że pomoże. Dzięki za podpowiedź;) i mam nadzieje, że nie długo będę mógł zaprezentowac moją Hanie na forum:D

remi_k
19-03-09, 21:22
Jestem już po wymianie uszczelki, ufff 2 tygodnie bez auta masakra.
Ale do rzeczy, wymieniłem pierścienie, uszczelkę na OEM Honda D16y8, głowicę założyłem od d16y7, pasek 104zęby od d16z6. Kanały w dolotowe głowicy spasowane z ssącym, wypolerowane na błysk, wydechowe tylko polerka.
Auto jak narazie na dotarciu, ale już czuć różnicę. Narazie jeżdżę do 3....3,5k obr/min. Jak Wy docieraliście swoje furki??? Jest jakaś sprawdzona metoda?

enzo
20-03-09, 14:39
Co do uszczelek, tylko oem, moja honda wydmuchala wszystkie jakie były do niej zakładane, czy erling czy inne zamienniki, na oem jezdze juz 1,5 roku i nic sie nie dzieje .

Nie ma co na uszczelkach oszczedzac jednym slowem

skolopendra
20-03-09, 14:54
Jak Wy docieraliście swoje furki??? Jest jakaś sprawdzona metoda?

poczytaj to:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=40583

<MTM>
16-04-09, 14:48
Jak rozpoznać, czy to własnie uszczelka poszła czy coś więcej?
Ja robiłem swoją ok rok temu i wynieniałem tłoki, pierścienie, uszczelniacze, planowana głowica dwukrotnie(była jakaś przykrzywiona), planowany blok no i własnie uszczelka (nieoryginał). Uszcelka ostatnio dawała znaki swojego krótkiego żywota bo dławiło silnik, chodził na 3 garach a ostatnio po odpaleniu tak zaczęła kopcić na biało. . . . myśle sobie zaraz jej przejdzie (tak zawsze bywało) ale nie przeszło. . . temp w górę to sie zatrrzymałem , patrze pod maskę a tu mokro wokół zbiorniczka wyrównawczego i pustawo w nim jakoś. Dolałem wody i jade dalej. . temp oki, ale znów za jakaś chwilę zaczyna kopcić i dławi silnik.
Co czynić? Bo niby uszczelka. . . -to nie problem kupić oryginał ale nie wiem czy mogę 3 raz zplanować głowicę i czy podczas podwyższonej temp coś się nie przytarło. . czy z pierścieniami bedzie oki itd. . .
Nie wiem czy bawić sie w naprawę czy kupić silniczek. Bo trochę rok temu zainwestowałem. Pomóżcie coś. . sprawdzać stopień sprężania? sprawdzać, czy jest woda w oleju? co robić?

PeJot
16-04-09, 20:48
Po jednym przegrzaniu nic się więcej nie stało, zrób uszczelkę i lataj dalej.

A co do "planowania" to jeżeli głowica jest "prosta" to zbiera się tylko tyle żeby zabielić, nie ma co się martwić na zapas.

Lcfr
16-04-09, 22:02
pisal, ze glowica juz swoje dostala....
pewnie sie to msci
ja bym kupowal glowice
'albo caly goly taki sam silnik po taniosci

<MTM>
17-04-09, 07:07
No właśnie tak bym chciał, ale na tą chwilę mam niezadobry wybór. . jeden tylko gdzies pod W-wą. Posiadam D16A6. Z tego co słyszałem to niemal ident jest D16Z2. Kupując silnik musiałby być w dobrym stanie bo nie opłaca mi się kupić jakiegoś do roboty silnika. Zdejmiemy głowicę i mechanik się wypowie jak tam z możliwościa planowania (albo w pkcie gdzie planują) Wiem tylko tyle, że kolejne planowania zmniejszają dległość miedzy "czymś a czymś". Nie wiem czym są te rzeczy dokładnie, ale domyslam się, że zawory i tłoki. Jakbyście służyli jeszcze jakąś radą to piszcie.
A tak wogóle to cięzko ze strszymi częściami ;/

PeJot
18-04-09, 20:47
Na głowicy są znaki ile można jeszcze splanować głowicę, zrzucisz głowicę to się okaże ...

A co do swap'u to D16A6/Z2 były montowane w Roverkach 216 89-95, więc nie powinno być problemu ze znalezieniem jakiegoś "anglika" na części :) np. http://www.czesciuralfa.pl/

<MTM>
29-04-09, 21:14
Nie robię głowicy, robocizna plus materiał. . . za duży koszt. Kupilem silnik

Leoncivic22
29-04-09, 22:14
witam takie bzdury jak tu sie pisze to masakra robocizna tego to max 150zl i czesci do tego i za 400zl honda lata jak szalona ludzie czy tu sa jacys ludzie co sie znaja ja robie hondy po 5 na dniowke.

Lcfr
29-04-09, 22:59
witam takie bzdury jak tu sie pisze to masakra robocizna tego to max 150zl i czesci do tego i za 400zl honda lata jak szalona ludzie czy tu sa jacys ludzie co sie znaja ja robie hondy po 5 na dniowke.

i ogólnie jesteś *****isty koleś....

skolopendra
30-04-09, 06:32
ja robie hondy po 5 na dniowke.

jak na wymiany oleju,to i tak o 5 za wiele :rolleyes:

<MTM>
30-04-09, 22:23
witam takie bzdury jak tu sie pisze to masakra robocizna tego to max 150zl i czesci do tego i za 400zl honda lata jak szalona ludzie czy tu sa jacys ludzie co sie znaja ja robie hondy po 5 na dniowke.
Nie wątpie, że jestes <ok> fachowiec, ale chyba dokładnie nie przeczytałeś tego co napisałem wcześniej. Musiałbym KUPIĆ używaną głowicę i to się potwierdziło a to zwiększa Twoją wycenę o jakieś 200zl.

Zaldier
25-03-10, 20:51
Panowie, dziś mi wywaliło uszczelkę pod głowicą. I pytanie jaką brać do D13B2? Mam do wyboru od D16Z6 lub D16Y8.. Poza tym jakie koszta oryginałów w Honda ASO mogą być? I do tego ile mniej więcej powinno krzyknąć za wymianę?

PeJot
25-03-10, 21:23
W Aso pewnie ponad 200 zł ale zakładasz ori (robocizna to kolejne min.300 zł) i latasz dalej bez problemów ...

Zaldier
25-03-10, 21:29
No właśnie te z D16Z6 i Y8 mam okazję kupić po 200zł. Oczywiście oryginały Honda. Również dowiedziałem się że wymiana ze szlifowaniem może mnie wynieść 500zł. Czyli w sumie 7 stówek..

PeJot
26-03-10, 09:51
Metalowa uszczelka Z6/Y8 jest sporo cieńsza i trochę inaczej wygląda niż D13B / D15B,
więcej masz tutaj:

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=61968&page=5

Zaldier
26-03-10, 10:04
Czyli wychodzi na to, że będę musiał w ASO dokupić do D13B2/D15B7 o ile się nie mylę jeśli to takie same są.

jogal
26-03-10, 14:02
Czyli wychodzi na to, że będę musiał w ASO dokupić do D13B2/D15B7 o ile się nie mylę jeśli to takie same są.

W d13b2 uszczelka też jest metalowa, tyle tylko że jest grubsza. Bierz śmiało uszczelkę z d16y8, pasuje bez problemu i jest najtansza ze wszystkich uszczelek z ASO honda. Do d13 i d16z6 uszczelka kosztuje ok 250 zł, a do d16y8/d14a3 kosztuje ok 180 zł, ale widziałem że czasami chłopaki sprzedają je na forum w cenie ok 150 zł. Zagadaj do kogoś kto sprowadza części ze stanów to sobie kupisz za ok 150 zł ta lepszą i cieńszą uszczelkę. Ona minimalnie podbije Ci kompresje i autko będzie jeszcze lepiej śmigać :)

Zaldier
26-03-10, 14:09
W d13b2 uszczelka też jest metalowa, tyle tylko że jest grubsza. Bierz śmiało uszczelkę z d16y8, pasuje bez problemu i jest najtansza ze wszystkich uszczelek z ASO honda. Do d13 i d16z6 uszczelka kosztuje ok 250 zł, a do d16y8/d14a3 kosztuje ok 180 zł, ale widziałem że czasami chłopaki sprzedają je na forum w cenie ok 150 zł. Zagadaj do kogoś kto sprowadza części ze stanów to sobie kupisz za ok 150 zł ta lepszą i cieńszą uszczelkę. Ona minimalnie podbije Ci kompresje i autko będzie jeszcze lepiej śmigać

Jogal, jak mam Ci dziękować?! Powiałeś wszystkie moje wątpliwości co do tych uszczelek.;)
Dziś dowiedziałem się w ASO, że uszczelka do D13B2 kosztuje dokładnie 264,74zł brutto, spora sumka.
Gadałem dziś z jednym chłopakiem, który ma właśnie uszczelkę OEM od D16Y8 za 190zł, to mi pisał właśnie, że cieńsza uszczelka może mi podbić odrobinę kompresji i to właśnie mod na plus. Takich uszczelek ludziska używają w mini-me.

Także wezmę tą od D16Y8, gdyż jest cieńsza (dwuwarstwowa) niż ta od D16Z6.
Tylko miałem jedną wątpliwość, gdyż w tej uszczelce jeden róg jest jakiś inny, a tego nie mają w tych od D13B2/D15B2.. Czy nie zwracać na to uwagi? Wszystkie od D-Serii spokojnie dopasują?

Dzięki jeszcze raz, naprawdę! ;)

jogal
26-03-10, 14:40
Niczym się nie stresuj pakuj śmiało uszczelkę o numerach 12251-P2J-004 (zapytaj o cene w ASO, ja dałem 180 zł). Tak mniej więcej ona wygląda: http://www.autodynamics-honda.com/hop2jcyhega.html. Uszczelka ta podchodzi do każdej d serii SOHC. A i nie jest to prawdą, ze jest cieńsza od uszczelki d16z6 i że jest dwuwarstwowa. Dwuwarstwowa to ona będzie jak wyciągniesz z niej środkową warstwę. Wielu osobom polecam tą uszczelkę do d serii, i kumpel w d13b2 też ją ma i nie narzeka, TACOMA padła mu po przejechaniu kilku tyś km.

Zaldier
26-03-10, 14:50
Niczym się nie stresuj pakuj śmiało uszczelkę o numerach 12251-P2J-004 (zapytaj o cene w ASO, ja dałem 180 zł). Tak mniej więcej ona wygląda: http://www.autodynamics-honda.com/hop2jcyhega.html. Uszczelka ta podchodzi do każdej d serii SOHC. A i nie jest to prawdą, ze jest cieńsza od uszczelki d16z6 i że jest dwuwarstwowa. Dwuwarstwowa to ona będzie jak wyciągniesz z niej środkową warstwę. Wielu osobom polecam tą uszczelkę do d serii, i kumpel w d13b2 też ją ma i nie narzeka, TACOMA padła mu po przejechaniu kilku tyś km.

Dokładnie tak, o takich numerach właśnie mam dostępną do zakupienia. Napisałem również maila do ASO o koszt tej uszczelki i pewnie zaraz się doczekam odpowiedzi.

Mowa o tej:
http://haparts.pl/store/oem/12251-P2J-004/1.jpg

Przy okazji wspomnij, jakie powinny być rozsądne koszta wymiany tej uszczelki w warsztatach? Mi powiedzieli że 5 stówek, sporo?

skolopendra
26-03-10, 15:31
rozsądne koszta wymiany tej uszczelki w warsztatach? Mi powiedzieli że 5 stówek, sporo?

to zależy co kto rozumie za wymianę.ale 500 to za dużo i tak

Zaldier
26-03-10, 15:39
to zależy co kto rozumie za wymianę.ale 500 to za dużo i tak

No właściwie to miała być wymiana uszczelki z odesłaniem do punktu gdzie oczyszczą ją dokładnie, wyszlifują..

JarekEJ2
30-06-10, 18:15
A jeśli zakładamy tą uszczelkę od D16Y8 do D15B7 to jakim momentem dokręcamy śruby. Takim jak w D15 czy takim jak w D16???

skolopendra
30-06-10, 18:18
takim jaki przewiduje manual dla danego silnika

JarekEJ2
30-06-10, 21:35
Czyli mam D15B7 dokręcam: 30 N-m potem 65 N-m - jak podaje manual.

jasiek09
30-06-10, 22:18
w 3 silnikach dokrecaliśmy na 73 w d15 z uszczelka z d16 i wszystko ok z tym że lepiej to sobie rozłożyc na więcej niż dwa etapy

Lcfr
01-07-10, 00:11
A jeśli zakładamy tą uszczelkę od D16Y8 do D15B7 to jakim momentem dokręcamy śruby. Takim jak w D15 czy takim jak w D16???

różnica chyba nie jest duża jak pamietam
ja bym dokręciłą jak y8

skolopendra
01-07-10, 10:54
w 3 silnikach dokrecaliśmy na 73 w d15 z uszczelka z d16 i wszystko ok z tym że lepiej to sobie rozłożyc na więcej niż dwa etapy

również tak robiłem

JarekEJ2
01-07-10, 16:30
No dobre, czyli trzy etapy, pierwszy 30 N-m ostatni 73, a ile zapodać na drugi raz?
Sorry że dopytuję o każdy detal ale trzęse się nad gwintami, coby któryś nie wyszedł. Tak więc żeby było bezpiecznie prosze o info jak to u was wyglądało

jerzynew
01-07-10, 20:07
dokrecasz na slimak, przerwa na szluga miedzy etapami, najlepiej dluga :) zeby naprezenia glowicy idealnie sie rozlozyly bo pozniej moze cieknac. robisz sam nikt cie nie pogania to zrobisz lepiej niz mechanik bo jemu sie spieszy

jasiek09
01-07-10, 21:53
jak dasz 18,36,55,73 będzie dobrze.Najpierw jedziesz na 18 w kolejności wg manuala, po dokręceniu ostatniej sprawdzasz od początku czy któraś nie dojdzie, chwilka przerwa i drugi etap analogicznie jak pierwszy, i tak do ostatniego.

JarekEJ2
02-07-10, 15:45
No fakt, mam czas więc zrobię jak polecacie. Dzięki wszystkim za wyjaśnienia.

skolopendra
02-07-10, 15:47
pamiętaj że jak uszczelka puści, to dlatego że nie oem ;)

cina91
11-10-10, 16:42
Odświeżę trochę temat bo mam problem z moją hanką:/ Kupiłem ją pół robku temu i po zrobieniu 8tys km wywaliło uszczelkę więc dałem do mechanika wymienił i założył Erlinga.. znowu wydmuchało po przejechaniu 2tys. Postanowiłem że zrobię sam i wymieniłem pierścienie panewki a głowica poszłą do remontu gość powiedział że pęknięta no i spawał. Złożyłem wszystko do kupy na uszczelne Reinza i zrobiłem dosłownie 1tys i znowu to samo:/ Rozebrałem i uszczelka jest wytopiona najbardziej na pierwszym baniaku od rozrządu.. nie wiem już co robić składać jeszcze raz na OEM uszczelce?? dodam że głowica była już 2 razy planowana jak jest u mnie. Proszę o jakieś porady.

Yotomeczek86
11-10-10, 17:21
Założyłbyś OEM i nie było by zrzucania głowicy 3 razy... taka prawda. I widać że wcale nie zaoszczędziłeś na tym, ba.. przepłaciłeś ;)

jasiek09
11-10-10, 17:52
czy te uszczelki były metalowe czy papierowe gówienka ?czy oby napewno to nie wina głowicy?

cina91
11-10-10, 18:05
no ta pierwsza erlinga to nie była za dobra ale ta druga reinza to tu gdzie jest wypalone wydać że w środku ma metalową płytke.. Już miałem wydzierać silnik żeby planować blok kogo bym sie nie spytał to krzyczy że krzywy blok ale robię wszystko żeby to jakoś ominąć bo kupa roboty:/ teraz sie zastanawiam czy nie kupić drugiej głowicy i złożyć na uszczelce OEM.. Albo dam moją głowice na sprawdzenie szczelnosci i wtedy złoże.

jasiek09
11-10-10, 18:21
może być zamiennik ale metalowy od VI gen!!! to co zakładałeś się nie nadaje do niczego

piroman
11-10-10, 18:37
jak chcesz mieć pewność że nie będzie trzeba tego zaraz znowu rozbierać to:
1. nowa OEM uszczelka głowicy
2. nowa prosta i sprawdzona na szczelność głowica - stara jak już była tyle razy ściagana, planowana i do tego dwa razy spawana to zakładanie jej po raz kolejny bym sobie darował
3. nowe szpliki głowicy - stare pewnie już są naciagnięte jak tyle razy było to rozbierane
4. planowanie bloku - ewentualnie trzeba go dobrze pomierzyć

I wszystko prawidłowo poskładac i skręcić odpowiednim kluczem z odpowiednim momentem

cina91
11-10-10, 19:05
No właśnie nie wiem co zrobić z tą głowicą. Musze sie dobrze zastanowić. Tu na forum ma "kamisio85" do sprzedania głowicę za 100zł to może bym coś nad tym pomyślał. I jeszcze jedno mam pytanie zakładać uszczelkę od d16y8?? coś takiego http://haparts.pl/store/oem/12251-P2J-004/1.jpg??

piroman
11-10-10, 19:17
Głowica z b2/b7 to nie jest znowu jakiś tam wielki koszt, można taką dostać w dobrym stanie w okolicach 100-150zł tylko pamiętaj że oszczędny płaci dwa razy.
Uszczelka od y8 jest troszkę cieńsza więc minimalnie podbije kompresję. Najważniejsze żeby był OEM

cina91
11-10-10, 19:53
Dzięki za porady:) Kupię pewnie drugą głowice i złoże na uszczelce od Y8 OEM

PAWELEKHONDA
12-03-11, 14:28
witam z jakimi momenami dokrecac uszzcelke pod głowice w d13b2? bo czytałem cos o 4 momentach 18,36,55,73 tak? czy jakos inaczej ? prosze o rady :)

skolopendra
12-03-11, 21:37
prosze o rady

w manualu masz wszystko napisane
wystarczy zaglądnąć :cool:

Whiplash
16-08-11, 07:29
mam do was pytanie, mianowicie juz drugo raz wywalilo mi uszczelke ( obie metalowe) jedna po 700km teraz 2 zaraz po odpaleniu :( rece mi juz opadaja blok planowany glowica tez szpilki nowe AJUSA uszczelki dokrecone momentem 30 potem 73 a jak zobaczylem przedmuchy do cieczy to jeszcze dowalilem na 85 i tak to nic nie dalo, silnik to doprezone d15, jaka teraz uszczelke wladowac ?? miedziana ?? jak tak to gdzie taka moge zamowic, boje sie zakaladac nastepna stalowa zeby znowu wyje*** 200zl na odpalenie

jasiek09
16-08-11, 09:00
silnik to doprezone d15
na jaki CR ?

Whiplash
16-08-11, 09:41
CR w okolicach 12:1

ok, juz zalatwione zadzwonilem do milego pana z firmy kompresja, i dzisiaj bedziemy dzialac uszczelke zagniatana o grubosci 1mm z materialu z ktorego robi uszczelki do silnikow diesla :) i daje na nia gwarancje bo takie robi do uturbionych nissanow do driftu :)

jasiek09
16-08-11, 11:21
12 to i OEM wytrzyma

Whiplash
16-08-11, 11:39
OEM to byla pierwsza :) i wysralo ja po 700km

jasiek09
16-08-11, 12:59
Może najpierw zamiast dokręcić śruby do czoła waliłeś każdą po kolei na 40 Nm:confused:

Whiplash
16-08-11, 13:09
dokrecalem wg schematu manuala, i momentami 30 a potem 73nm poprostu metalowe uszczelki mozna sobie na scianie powiesic a nie do silnika pchac :p

Lcfr
16-08-11, 15:50
poprostu metalowe uszczelki mozna sobie na scianie powiesic a nie do silnika pchac :p
:rolleyes:
a nie zastanawia Cie fakt, że tak szybko wywala te uszczelki?

Whiplash
16-08-11, 22:06
jak mi ta na specjalne zamowienie wywali to sie bede zastawial, teraz stawiam na bardzo wysoka kompreche, bo skoro blok i glowa planowane to chyba inaczej byc nie moze

remi_k
16-08-11, 22:09
Mi też 2 razy wywaliło uszczelkę może nie po 700km, ale po ok 15...20kkm 2 razy. Były przedmuchy do układu chłodzenia raz w doprężonym d15 później w doprężonym d16z6. W obu przypadkach uszczelka OEM y8. Za drugim razem miałem już nowe śruby ARP, wszystko dokręcone jak w manualu.... i troszkę.... max 10Nm.
Też już mi ręce opadały, głowica zawsze była planowana przed ponownym założeniem, ale w tym samym zakładzie. Jak już po raz trzeci zakładałem głowicę, nową uszczelkę y8 na nowych śrubach pojechałem z głowicą splanować do innego zakładu 40km dalej. Tam powiedzieli mi, że głowica jest "zwichrowana i krzywa", i że metoda planowania (frezem) była inna niż w ich zakładzie.
Po splanowaniu w ww. zakładzie metodą z kamieniami szlifierskimi silnik jeździ do dziś, już nie wywala mi płynu chłodniczego z korka chłodnicy, wszystko jest w normie. Pacjent d16z6 z tłokami pm6, CR 10,3:1