Zobacz pełną wersję : Wahacz+stabilizator tył
Potrzebuje foto wahacza tylnego poprzecznego do którego przymocowany jest stab, dokładnie o łącznik mocujący oba żelastwa.
W którym genie ?
5 ? 6 ?
Bo same wahacze są inne. Generalnie zasada montażu łączników jest taka sama. Jeśli coś Ci pomoże foto z 6gen to proszę jak to jest w moim aucie
http://img440.imageshack.us/img440/2329/obraz303xn0.jpg (http://img440.imageshack.us/my.php?image=obraz303xn0.jpg)
http://img440.imageshack.us/img440/obraz303xn0.jpg/1/w1024.png (http://g.imageshack.us/img440/obraz303xn0.jpg/1/)
dzięki, dokładnie w Vgen. a dokładnie pokazane na Twoim przykładzie; chodzi o widok łącznika lub sposób montażu między wahaczem a stabem,... czy to zwykła śróba czy może coś gumowo-metalowe...
http://img176.imageshack.us/img176/8496/obraz303xn0lh6.th.jpg (http://img176.imageshack.us/my.php?image=obraz303xn0lh6.jpg)
pytam bo musze wymienić takie wachacze z otworami których u mnie brak, żeby zamontowac stab.
zaleznie od stabilizatora jaki wsadzisz, łącznik to element metalowo-gumowy.
to typowy standardowy stab. z eg5 esi średnica jak pamiętam to 19mm czyli najzwyklejszy.
to w czym problem? kupujesz normalny lacznik stabilizatora do 5 generacji.
eg5 nie mialo stabilizatora 19mm.
a stabilizator od 5 gen podejdzie do 6 gen??
a stabilizator od 5 gen podejdzie do 6 gen??
podobno są inne, do Vgen pasi z itp oraz MB6 ( bynajmniej przedni)
to w czym problem? kupujesz normalny lacznik stabilizatora do 5 generacji.
eg5 nie mialo stabilizatora 19mm.
temat już wyjaśniony, a te 19mm ziołem z oznaczenia na tulejce bo nie mierzyłem średnicy, ale pewnie sie myle...
http://img440.imageshack.us/img440/389/snv13834qv9.jpg (http://img440.imageshack.us/my.php?image=snv13834qv9.jpg)
http://img440.imageshack.us/img440/snv13834qv9.jpg/1/w1200.png (http://g.imageshack.us/img440/snv13834qv9.jpg/1/) czy to jest stab z eg6? ile kosztują łączniki w aso? a jak nie aso to jakie kupić?
pozdr
To jest stabilizator z 5 gen. to może i z EG6 zdjęty. Niektóre EG5 też miały stabilizatory. Łączniki o ile ci chodzi o te pomiędzy stabilizatorem a wahaczem to możesz kupić w sklepach motoryzacyjnych.
http://img440.imageshack.us/img440/389/snv13834qv9.jpg (http://img440.imageshack.us/my.php?image=snv13834qv9.jpg)
http://img440.imageshack.us/img440/snv13834qv9.jpg/1/w1200.png (http://g.imageshack.us/img440/snv13834qv9.jpg/1/) czy to jest stab z eg6? ile kosztują łączniki w aso? a jak nie aso to jakie kupić?
pozdr
Jak nie ASO to NOK w Intercarsie. Wychodzi około 20 zł po zniżkach za łącznik stabilizatora tył, przód pewnie podobnie. Sam rozkminiałem ten temat chwilę temu.
Jak nie OEM to Lemforder.
Lacznik tyl do 6gen 70zl. Przod 75zl. Ja takie kupowalem do siebie, rowniez po znizkach w IC.
Ja bym polecil w kolejnosci:
Lemforder
555
Febi
a wie moze jak jest róznica miedzy tymi stabilizatorami od 5 i 6 gen??
no czytaj uważnie markos temat postu i może sie domyślisz co to za tymi jest jak nie to napisz to ci powiem
Stabilizator z ITR podejdzie do 6 gen?
Stabilizator z ITR podejdzie do 6 gen?
Jako, ze temat jest o stabie tylnym zakladam ze o taki pytasz.
Podejdzie ale koniecznie ASR.
Szybkie pytanie - Czy tylny stabilizator z coupe V gen. podejdzie do sedana VI gen. ???
Szybkie pytanie - Czy tylny stabilizator z coupe V gen. podejdzie do sedana VI gen. ???
Nie bedzie.
Do 6gen pasuje tylko OEM z EK4 albo ASR + ITR/MB6
Odnośnie stabilizatora do ej9, mam pytanie czy podejdzie stab z ek4 sedan (cały ten pręt)??
Nie bedzie.
Do 6gen pasuje tylko OEM z EK4 albo ASR + ITR/MB6
pasuje od 5gen wystarczy łączniki z 6gen załozyc
Nie chcę zakładać nowego tematu, a ten będzie chyba odpowiedni...
Jestem na etapie montażu tylnego stabilizatora w EG i nurtuje mnie jedna rzecz, otóż czy na fotce poniżej, łącznik stabilizatora po dokręceniu powinien tak prężyć w stronę przodu auta? Czy może po prostu coś źle założyłem :p Druga fotka pokazuje jak drążek i obejmy są zamocowane - widok od tyłu auta.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/586efdad5e59.jpg (http://naforum.zapodaj.net/586efdad5e59.jpg.html) http://naforum.zapodaj.net/thumbs/adbfa6ed654e.jpg (http://naforum.zapodaj.net/adbfa6ed654e.jpg.html)
PIMPEK_EJ2
22-03-13, 14:43
Jest dobrze, tego się chyba nie da źle założyć...
też mi się tak wydaje - tylko dziwi mnie dlaczego łącznik tak pręży w stronę prozdu auta i wygina tą gumkę?... chociaż jak popatrzyłem na stare (pewnie jeszcze OEM-owe) łaczniki to w nich ta gumka w łacznikach też nosi ślady "przegięcia".
PIMPEK_EJ2 u Ciebie łaczniki też są tak przegięte?
To i ja się dopytam, żeby mieć jasność.
Mocując stabilizator z ITR DC2 do VI gena potrzebuję: ASR do wzmocnienia mocowania, łącznik stabilizatora z EK4 (połączenie staba z wahaczem) lewy i prawy oraz metalowo-gumowe mocowanie z ITR mocujące staba do ASR (dwa takie mocowania), czy coś jeszcze?
Mocując stabilizator z ITR DC2 do V gena potrzebuję dokładnie tego samego ale łączniki łączące stab z wahaczem z EG6, zgadza się?
Z góry dzięki za odpowiedź, bo od natłoku informacji już w głowie się miesza :)
sacrosaint
27-03-13, 23:39
Ja mam łączniki z dc2, o takie:
http://www.strongflex.eu/1396-thickbox_default/081196b-tuleja-lacznika-stabilizatora-tylnego.jpg
PIMPEK_EJ2
27-03-13, 23:52
PIMPEK_EJ2 u Ciebie łaczniki też są tak przegięte?
Tak są też przegięte. Jutro jeszcze zobaczę dla pewności
http://img440.imageshack.us/img440/389/snv13834qv9.jpg (http://img440.imageshack.us/my.php?image=snv13834qv9.jpg)
http://img440.imageshack.us/img440/snv13834qv9.jpg/1/w1200.png (http://g.imageshack.us/img440/snv13834qv9.jpg/1/) czy to jest stab z eg6? ile kosztują łączniki w aso? a jak nie aso to jakie kupić?
pozdr
pytanie takie widze że kolega tu ma wygięte te wachacze, a ja mam proste te wachacze i ziomek co mi sprzedawał to mi mówił że sa od 5gena. i takie pytanie czymam dobre ,czy to jakiś bubel od innej generacji i niebędzie mi pasował do 5gena??
konstruktor
29-03-13, 22:52
pytanie takie widze że kolega tu ma wygięte te wachacze, a ja mam proste te wachacze i ziomek co mi sprzedawał to mi mówił że sa od 5gena. i takie pytanie czymam dobre ,czy to jakiś bubel od innej generacji i niebędzie mi pasował do 5gena??
z tego co wiem to 'wygięte' wahacze występowały w 6g angielkach (mb/mc itp) , więc nie powinieneś się niczym martwić.
do 5g JP są wahacze proste , czyli takie które zakupiłeś. (kogoś innego oszukano)
Ja mam łączniki z dc2, o takie:
http://www.strongflex.eu/1396-thickbox_default/081196b-tuleja-lacznika-stabilizatora-tylnego.jpg
Ale to przymocowuje się do wahacza jeszcze takim połączeniem w kształcie litery Z, tak?
sacrosaint
30-03-13, 08:07
Ale to przymocowuje się do wahacza jeszcze takim połączeniem w kształcie litery Z, tak?
Nie, tylko na śruby.
http://i1353.photobucket.com/albums/q678/AndrewBuszowski/IMAG0953-1_zps0a2e2298.jpg
http://i1353.photobucket.com/albums/q678/AndrewBuszowski/IMAG0948_zps256d4e60.jpg
Dzieki wielkie :) czy w Vg jest tak samo?
Wyslane za pomoca tapatalk
sacrosaint
30-03-13, 09:27
Chyba tak, bo łącznik zależy od staba. Ale pewności nie mam. Mój stab to 23mm z itr jdm, ale 22 mm ma na 99% takie same łączniki
sacrosaint
30-03-13, 21:29
To może teraz mi ktoś pomoże. Czy dam radę sam zmienić tuleje w tych łącznikach w domowych warunkach, czy potrzebny jest kanał? Ew. czy muszę podnosić samochód? (Nie chce mi się kręcić lewarkiem + schiza, że mi fura na głowę spadnie :D)
lukasz-lukasz
30-03-13, 21:59
Tuleje chcesz wymieniać na poli oczywiście?
Bez podnoszenia auta to szczerze wątpię czy Ci się uda ale do odważnych świat należy - próbuj :D Natomiast na samym lewarku nie polecam! Koniecznie jakieś kobyłki i da radę bez kanału. Podnosisz żabą za ucho do holowania, jak nie wystarczy to postaw ją jeszcze na czymś i da radę - tył jest leciutki.
Podniesc trzeba bo inaczej nie bardzo jest jak operowac kluczem i to juz przy sredniej glebie. Ja na lewarku jakies 4 razy zmienialem zawias, montowalem asr, zmienialem staba wiec wszystko sie da.
Tylko jesli pracujesz przy stabilizatorach to podnos z obu stron, w przeciwnym razie stab bedzie naprezony i bedzie Ci sie trudniej pracowalo.
lukasz-lukasz
30-03-13, 22:13
Ja tylko zaznaczyłem (bo mam *******ca na punkcie bezpieczeństwa) że wkładać głowę pod auto na samym lewarku to niezbyt dobra opcja. Jak nie ma kobyłek, drewnianych klocków, betonowych bloczków czy pustaków to chociaż koło wsadzić warto ;)
No ja sie zgadzam. Mialem na lewarku wymieniac gumy lewarka zmiany biegow to odpuscilem bo sie zwyczajnie balem bedac do pasa pod samochodem:P
sacrosaint
30-03-13, 22:22
Mam tylko OEM lewarek i drewno do kominka :) chyba odpuszczę, może kupię żabę w przyszłym tyg i te kobyłki i wtedy spróbuję. I tak jak myślałem, będę musiał podnieść obie strony... Dzięki
z tego co wiem to 'wygięte' wahacze występowały w 6g angielkach (mb/mc itp)
nie wiem czy na pewno w angielkach są "wykrzywione" wahacze, ale na 100% występują one w EG HB, (nie wiem jak w sedanach i coupe), poniżej fotka kompletnego zestawu tylnego stabilizatora, zdemontowanego z EG5, który montowałem do siebie - trochę słabo widać to "wygięcie" wahaczy.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d0db36035a07.jpg (http://naforum.zapodaj.net/d0db36035a07.jpg.html)
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/31/15/94/27/3115942751
Wahacz od civica 5d z "uchem" pod montaż staba tylnego. Widać, że się lekko różnią. Jednak samo w sobie zawieszenie pasuje jak ulał z 5gen do 6gen(nadwozi MA/MB)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.