RvK
27-12-08, 00:06
Witam wszystkich, wstępem wprowadzenia krótka historia:
auto zakupiłem jakiś czas temu wraz z zainstalowana instalacją LPG I generacji
(skład: zbiornik główny gazu, elektrozawory, zawór ręczny do ustalenia ilości przepływającego LPG, parownik, przełącznik typu GR, mieszalnik).
dane jednostki napędowej:
silnik D13B2 nie modyfikowany rocznik 94 (oprócz, rzecz jasna, instalacji LPG).
Silnik pracuję poprawnie na benzynie.
Pytania, które mnie dręczą :) :
1) Czy podczas pracy silnika na LPG zawór EACV powinien być odłączany od ECU?
2) Czy po odłączeniu zaworu EACV jest możliwość ustawienia tylko i wyłącznie na parowniku odpowiednich obrotów na biegu jałowym (900 RPM)? U mnie jest to nie możliwe.
3) Jeżeli zawór EACV powinien zostać odłączony to czy jest możliwość oszukania ECU jego wirtualną obecnością, ponieważ po przejściu w tryb pracy na benzynie i nie tylko pojawia się błąd nr 14.
4) W gaźniku istnieje „śrubka” do obrotów biegu jałowego, może tam powinno się szukać rozwiązania dotyczącego wolnych obrotów?
5) Zawór EACV jak sądzę służy nie tylko do utrzymania stałych obrotów biegu jałowego ale służy także do utrzymania współczynnika Lambda na wymaganym poziomie, jeżeli się mylę proszę o poprawienie?
6) Czy powinno stosować się symulator sygnału czujnika Lambda nawet przy instalacji I generacji? Ponieważ brak lub złe wskazania czujnika Lambda podczas pracy na LPG mają jak sądzę wpływ na stopień otwarcia „by-pass’u” powietrznego, czyli zaworu EACV.
7) W przypadku braku lub złego wskazania czujnika Lambda po przejściu w tryb pracy pojawia się błąd nr 1. Tak jak w tym przypadku i przypadku opisanym powyżej ECU należy zresetować i ponownie nauczyć co jest nie wygodne podczas jazdy (i proszę nie pisać:... „to się zatrzymaj i sobie zresetuj...)?
8) Czy podczas pracy na LPG powinien pracować układ poboru ciepłego powietrza znad kolektora, czy należy go zablokować.
9) Czy ktoś z was analizował jak zachowuje się EACV, czyli czy po odłączeniu go od ECU pozostaje zamknięty czy w ostatniej pozycji? Jaki poziom napięcia (zakres) go steruje? Jego stan, zamknięty czy otwarty, ma wpływ na dodatkowe powietrze w układzie dolotowym silnika przy zasilaniu LPG.
Informacje dodatkowe dotyczące odpowiedzi:
- proszę o nie odsyłanie mnie do „szukajki”, manuala, czy „gaziarzy” którzy mi montowali LPG;
- proszę o konkretne odpowiedzi, poparte praktyka;
- proszę o „nie bicie piany” w odpowiedziach, chyba nie musze rozwijać tego wątku;
- proszę o brak odpowiedzi typu: ...”załóż sobie BLOSA i wszystko będzie cudownie...”
Tutaj wolą wyjaśnienia, nic nie mam do instalacji LPG opartych na BLOSie.
- zależy mi na jakości odpowiedzi a nie na ich ilości;
Mam nadzieję, że rozwinięcie tego tematu pomoże wielu innym użytkownikom civic’ków z taką jednostką napędową jak moja pracującą na LPG.
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji RvK
auto zakupiłem jakiś czas temu wraz z zainstalowana instalacją LPG I generacji
(skład: zbiornik główny gazu, elektrozawory, zawór ręczny do ustalenia ilości przepływającego LPG, parownik, przełącznik typu GR, mieszalnik).
dane jednostki napędowej:
silnik D13B2 nie modyfikowany rocznik 94 (oprócz, rzecz jasna, instalacji LPG).
Silnik pracuję poprawnie na benzynie.
Pytania, które mnie dręczą :) :
1) Czy podczas pracy silnika na LPG zawór EACV powinien być odłączany od ECU?
2) Czy po odłączeniu zaworu EACV jest możliwość ustawienia tylko i wyłącznie na parowniku odpowiednich obrotów na biegu jałowym (900 RPM)? U mnie jest to nie możliwe.
3) Jeżeli zawór EACV powinien zostać odłączony to czy jest możliwość oszukania ECU jego wirtualną obecnością, ponieważ po przejściu w tryb pracy na benzynie i nie tylko pojawia się błąd nr 14.
4) W gaźniku istnieje „śrubka” do obrotów biegu jałowego, może tam powinno się szukać rozwiązania dotyczącego wolnych obrotów?
5) Zawór EACV jak sądzę służy nie tylko do utrzymania stałych obrotów biegu jałowego ale służy także do utrzymania współczynnika Lambda na wymaganym poziomie, jeżeli się mylę proszę o poprawienie?
6) Czy powinno stosować się symulator sygnału czujnika Lambda nawet przy instalacji I generacji? Ponieważ brak lub złe wskazania czujnika Lambda podczas pracy na LPG mają jak sądzę wpływ na stopień otwarcia „by-pass’u” powietrznego, czyli zaworu EACV.
7) W przypadku braku lub złego wskazania czujnika Lambda po przejściu w tryb pracy pojawia się błąd nr 1. Tak jak w tym przypadku i przypadku opisanym powyżej ECU należy zresetować i ponownie nauczyć co jest nie wygodne podczas jazdy (i proszę nie pisać:... „to się zatrzymaj i sobie zresetuj...)?
8) Czy podczas pracy na LPG powinien pracować układ poboru ciepłego powietrza znad kolektora, czy należy go zablokować.
9) Czy ktoś z was analizował jak zachowuje się EACV, czyli czy po odłączeniu go od ECU pozostaje zamknięty czy w ostatniej pozycji? Jaki poziom napięcia (zakres) go steruje? Jego stan, zamknięty czy otwarty, ma wpływ na dodatkowe powietrze w układzie dolotowym silnika przy zasilaniu LPG.
Informacje dodatkowe dotyczące odpowiedzi:
- proszę o nie odsyłanie mnie do „szukajki”, manuala, czy „gaziarzy” którzy mi montowali LPG;
- proszę o konkretne odpowiedzi, poparte praktyka;
- proszę o „nie bicie piany” w odpowiedziach, chyba nie musze rozwijać tego wątku;
- proszę o brak odpowiedzi typu: ...”załóż sobie BLOSA i wszystko będzie cudownie...”
Tutaj wolą wyjaśnienia, nic nie mam do instalacji LPG opartych na BLOSie.
- zależy mi na jakości odpowiedzi a nie na ich ilości;
Mam nadzieję, że rozwinięcie tego tematu pomoże wielu innym użytkownikom civic’ków z taką jednostką napędową jak moja pracującą na LPG.
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji RvK