Zobacz pełną wersję : Błąd 43, co konkretnie wymienić?
zielony550
25-12-08, 13:52
Witam. Miałem ostatnio z moją Hanią w trasie check engine. Zatrzymałem się i zgasiłem. Po odpaleniu już się nie zaświeciła. Dzisiaj zrobiłem samodiagnostykę i wyskakuje błąd 43. Z tabeli wynika że chodzi o układ paliwa lub obwód, ale nic konkretnego mi to nie mówi. Miał ktoś taki problem? Co może być przyczyną? 3 dni temu wymieniałem kolektor na kwasowy 4-2-1 i wywaliłem kata a zamiast niego poszła rurka kwasowa. Oczywiście po wszystkim reset kompa i procedura uczenia. Wczoraj ten check engine, nie wiem o co chodzi. Czy ma to jakiś związek z modami? Może winna jest lambda ale wtedy błąd byłby inny. Proszę o jakiekolwiek sugestie i z góry dziękuje...
Niekoniecznie inny błąd. Najprawdopodobniej właśnie jest to sonda lambda. A jaki silnik?
zielony550
25-12-08, 14:15
Silnik D16Z9
Dla pewności zrobiłem jeszcze raz reset kompa i nic. Check engine się nie świeci ale kod pokazuje ten sam po podłączeniu styków. Nie wiem co za cholera. Jeszcze ktoś może coś wymyślił? :confused::confused::confused:
maniak2007
25-12-08, 15:44
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=24345&highlight=b%B3ad
Tu też kolega miał błąd 43
kupeja_style
25-12-08, 21:15
sonda do wymiany. mialem identyczny przypadek
wymien sonde i po sprawie
zielony550
26-12-08, 13:51
Dzięki koledzy, pisałem na priv z gościem który miał podobny przypadek. Nie zresetował kompa po wymianie kolektora i mu padła sonda. U mnie było tak samo, po wymianie na 4-2-1 reset przeprowadziłem na drugi dzien od wymiany a przejechałem kawałek bez reseta. Dzięki za pomoc, nie zostaje mi nic innego jak wymiana sondy? Czy lepiej kupić używkę oryginalną czy warto zaryzykować uniwersalną?
Hmm moim zdaniem predzej podczas wymiany nie obchodziles sie z nia delikatnie i ja uszkodziles. Mysle, ze sonda nie zepsula sie od nie zrobienia resetu..
Musiałeś o coś stuknąć/puknąć, a jak się ma pecha... To wiesz jak to się kończy...
najczęściej pada sonda, i błąd zapala się bardzo często przy stałej prędkości obrotowej około 3-3,5k
Tak jak koledzy wcześniej pisali będzie to najprawdopodobniej sonda (przerabiałem to u siebie). Pozdro
zielony550
27-12-08, 10:48
Wszystko się zgadza, objawy tak jak piszecie. Check wywaliło przy stałej prędkości obrotowej ok 3,5 tyś obr. Sonda do wymiany. Temat można zamknąć. Dzięki za wszystkie odpowiedzi i pozdro :D:D
często podgrzewanie sądy jest padnięte ale gdy sonda jest niedaleko głowicy(w oryginalnym kolektorze ) nie stygnie przy odjęciu nogi z gazu, przy np:przełożeniu do kolektora rurowego na jego koniec jest za daleko żeby utrzymać temperature i wywala błąd.przeszłem to ju pare razy ( ostatnio tydzień temu).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.