Zobacz pełną wersję : Różnica w dwóch rodzajach dolotów?? Za co te pieniądzę??
Misiekemeryt160
25-12-08, 08:16
Tak ostanio pzreglądąłem rózne zukcje na allegro izaczeło mnie zastanawiac czym sie różnią takie doloty od siebie??
|tu układ dolotowy firmy Pro-racing w cenie: 150zł
http://www.allegro.pl/item506540222_dolot_profesjonalny_honda_civic_92_9 5_filtr.html
tu zaś układ dolotowy w cenie 330zł
http://www.allegro.pl/item513284592_tenzor_dolot_honda_accord_civic_crx_ integra_wawa.html
jak jest róznica w tcyh dolotach oprócz ceny.. I czy w ogóle który kolwiek z nich jest godny polecenia?? Czy to tylko błyskotki pod maską??
i oprócz tego... w firmie mtuning mozna kupic wiele innych gadzetów dośc znanych firm w śwecie motoryzacji...
hmm ciekawi mnie ta rłznica...
Ktoś może coś na ten temat sie wypowiedziedź??
Przykładowe Różnice:
1.Jakość filtra
2.Jakość materiału z jakiego zrobiony jest dolot
3.Przyrosty moc/moment obrotowy
4. No i przede wszystkim Marka... za naklejki sie placi.
Misiekemeryt160
28-12-08, 20:18
z tego wszystkiego to chyba z PCV samemu coś umodzidź najlepiej a za reszte zatankowac autko najlepiej:)
Tak i zastosować najtańszy kibel stożek, który po 20 tyś km pięknie wyszlifuje Ci środek silnika, drobinami piasku i syfu które przepuści.
Stożek tylko i wyłącznie markowy. Resztę dolotu jeśli nie zależy Ci na estetyce możesz sobie zrobić nawet z używanej kibel rury :)
Dla mnie idealny dolot to kwasówka + markowy stożek. A nie kibel z kibel stożkiem.
Ale to tylko moje zdanie :)
Idealny dolot to taki który działa, short army na stożku brzmią ładnie i to wszystko. Tematy o dolotach na tym forum i innych podobnych są odpowiedzią na 99,9% takich pytań... chcesz krótki koniecznie to poszukaj parówki.
Dla mnie idealny dolot to kwasówka + markowy stożek. A nie kibel z kibel stożkiem.
Ta nie ma to jak dolot z kwasowki do zimnego powietrza :p , a co do stozka sie zgodze, musi byc markowy niz potem bulic za remont silnika
sam mam tenzo r u siebie (a raczej mialem) i szczerze odradzam, nie za te pieniadze. prawdopodobnie wlasnie on był przyczyna uszkodzenia silnika... Naprawde nie Warto !!!
Ta nie ma to jak dolot z kwasowki do zimnego powietrza :p , a co do stozka sie zgodze, musi byc markowy niz potem bulic za remont silnika
A co widzisz zlego w dolocie z kwasowki ?
Chyba ze dla Ciebie czyms zlym jest ze taki dolot grzeje sie milion razy mniej, niz wszystkie kiblowate aluminiowe z mtuning czy allegrowe aomy.
Proponuje zrobic np 4 streety pod rzad po czym sie zatrzymac otworzyc maske i dotknac w jednym aucie dolot z kwasu i dolot z aluminium :)
Tyle.
Idealny dolot to taki który działa, short army na stożku brzmią ładnie i to wszystko
A skad taka opinia ? Wyssana z palca ? :)
Dziwne ze u mnie short dal przyrost 9KM. Ciekawe, nie moze byc to prawda :) pewnie dolot z dupy i stozek K&Na tez z dupy, hamownia Maha na ktorej robiono pomiar przed i po tez pewnie klzamie. No bo taki dolot to tylko ladnie brzmi :D
roznice praktyczne jesli chodzi o wykorzystanie stali/aluminium na dolot - zadne. aluminiowy lepszy o tyle, ze duzo lzejszy.
najlepszy i tak jest plastik.
A skad taka opinia ? Wyssana z palca ? :)
Dziwne ze u mnie short dal przyrost 9KM. Ciekawe, nie moze byc to prawda :) pewnie dolot z dupy i stozek K&Na tez z dupy, hamownia Maha na ktorej robiono pomiar przed i po tez pewnie klzamie. No bo taki dolot to tylko ladnie brzmi :D
jezeli chodzi o silnik d16z6 założenie shorta nie poprawia nic oprócz dzwięku - wiem bo mierzyłem na hamowni w warunkach na tyle zblizonych na ile to sie udało...
seryjna wkładka w puszce seryjnej z rezonatorem wypadała lepiej...
od tej seryjnej wyszedł jeszcze lepiej dolot home made parówa który sam zrobiłem i mniemam, że parówa "sklepowa" też bedzie podobnie... (juz ja mam złozoną i wg mnie jes delikatnie lepiej)
pewnie i CAI bedzie lepszy
w b7 ta sama sytuacja - a założenie shorta w sumie też nie dużo poprawiło... (ale poprawiło)
dopiero widoczne wyniki powstały jak short był przedłużany na tyle by był jak najdłuższy ale miescił sie w komorze+nawiew zimnego...
kazdy typ silnika może inaczej reagować na doloty różne...
przykłady:
d16z6 dolot seryjny zseryjną papierową wkładką to linia ciągla, linia przerywana to typowy short na stożku KN
chyba nie trzeba komentować...
http://img152.imageshack.us/img152/7974/28484605ou5.jpg (http://imageshack.us)
a tutaj porównanie parówy home made z tym seryjnym dolotem (z shortem wyszłaby jeszcze wieksza róznica na korzysć parówki)
już nie wspomne jakby złozyc parówkę bardziej profesjonalna...
http://img444.imageshack.us/img444/1103/eternity138hpdi9.jpg (http://imageshack.us)
nie ma co generalizowac tego do wszystkich silników ale przy d15b7 czy d16z6 wg mnie na pewno opłaca się lepiej założyc CAI lub parówe...
nawet pokusze się o stwierdzenie że w naszych warunkach (zima) to najkorzystniej wypadja 2 opcje:
- seria dolot+wkąłdka, z wywalonym rezonatorem i z doprowadzeniem chłodnego
- parówka
CAI opuszczam tylko ze wzgledu na syf i wode...
Nie chce sie sprzeczac z nikim.
Home made dolot z kwasu fi:70mm na stozku K&Na budowa prosta rura ok 65cm, stozek jest za prawa lampa z daleka od silnika.
http://img89.imageshack.us/img89/3841/obrazii9.jpg (http://img89.imageshack.us/my.php?image=obrazii9.jpg)
http://img89.imageshack.us/img89/obrazii9.jpg/1/w768.png (http://g.imageshack.us/img89/obrazii9.jpg/1/)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.