Zobacz pełną wersję : Honda Civic Kombi Aerodeck- disel
Witam wszystkich.
Mam pytanko. Czy warto kupić Hondę jak w temacie z silnikiem Diesla 2,0 iTD 105kM.
i pytanie techniczne, kupowany model ma problem z regulatorem nawiewu, mianowicie 1 i 2 nie działają, za to 3 i 4 działają- co może być przyczyną i jak to naprawić. Pozdrawiam
było wiele razy:)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15002&highlight=dmuchawa
Ad. 1
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=27706
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=246875&highlight=diesel#post246875
itd.
Ad. 2 zwój rezystora dmuchawy (prawdopodobnie ten od 2 biegu): http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15002
Najpierw szukać, potem pytać!
DamianPietras
22-12-08, 21:52
Witam wszystkich.
Mam pytanko. Czy warto kupić Hondę jak w temacie z silnikiem Diesla 2,0 iTD 105kM.
i pytanie techniczne, kupowany model ma problem z regulatorem nawiewu, mianowicie 1 i 2 nie działają, za to 3 i 4 działają- co może być przyczyną i jak to naprawić. Pozdrawiam
Ja jestem zadowolony , to trwałe auto , wmiarę zwawy silnik w nadwoziu civica pali mi niecałe 6 .Silnik to prosta konstrukcja i niewyżyłowane osiągi . jako użytkownik wielu marek aut , polecam
Jesli naprawisz rezystory dmuchawy wymień odrazu filtr kabinowy , bo to przez brak regularnej wymiany filtra palą sie rezystory - ja właśnie tak miałem
Ps- auto zapewne z Italii ?
Ja jestem zadowolony , to trwałe auto , wmiarę zwawy silnik w nadwoziu civica pali mi niecałe 6 .Silnik to prosta konstrukcja i niewyżyłowane osiągi . jako użytkownik wielu marek aut , polecam
Jesli naprawisz rezystory dmuchawy wymień odrazu filtr kabinowy , bo to przez brak regularnej wymiany filtra palą sie rezystory - ja właśnie tak miałem
Ps- auto zapewne z Italii ?
Dzięki za info. Nie autko z Austrii i dopiero mu się przyglądam...
Ad. 1
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=27706
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=246875&highlight=diesel#post246875
itd.
Ad. 2 zwój rezystora dmuchawy (prawdopodobnie ten od 2 biegu): http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15002
Najpierw szukać, potem pytać!
Dzięki, następnym razem poszukam...:) Linki pomogą jak kupię to autko. Tak na marginesie to bardzo aktywne forum prowadzicie- szybkie i konkretne odpowiedzi, chylę czoła. Pozdrawiam:D
Dzięki za info. Nie autko z Austrii i dopiero mu się przyglądam...
Dzięki, następnym razem poszukam...:) Linki pomogą jak kupię to autko. Tak na marginesie to bardzo aktywne forum prowadzicie- szybkie i konkretne odpowiedzi, chylę czoła. Pozdrawiam:D
Kupiłem ta Hondę, no niech będzie, ale...
Mam jeden czarny kluczyk i jeden czerwony serwisowy- gdzie mogę dorobić drugi i go zaprogramować. Poszukuję serwisu ASO w małopolsce. Pozdrawiam i wesołych świąt
tak się składa że moja też pochodzi z Austrii i troszeczkę już nią pokonałem km tylko mam niestety tą słabszą jednostkę silnikową i jak do tej pory jest niezawodna :)
DamianPietras
24-12-08, 09:15
Kupiłem ta Hondę, no niech będzie, ale...
Mam jeden czarny kluczyk i jeden czerwony serwisowy- gdzie mogę dorobić drugi i go zaprogramować. Poszukuję serwisu ASO w małopolsce. Pozdrawiam i wesołych świąt
powinieneś mieć 2 czarne , pilot i 1 czerwony .
Gdzie dorobić ? oprócz ASO nic mi nie przychodzi do głowy , ale pewnie ktoś sie wypowie .
Do programowanie słuzy ten czerwony klucz , którego NIE WOLNO WKLADAĆ DO STACYJKI.
poszukaj bo było gdzieś o tym wiecej co i jak.
manual 62s1e00.pdf na stronie 1235 można sobie poczytać do sciągnięcia
TUTAJ (http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicAerodeck/62s1e00/62s1e00.pdf)
Pozdrawiam nowego użytkownika MC37 :)
Naprawdę sporo Cifów z dieslem pod maską pochodzi z Austrii. Moja również. :)
Co do spalania, to można osiągnąć niesamowite wyniki. Popatrzcie na kolesia właśnie z Austrii:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/115722.html
Wiadomo, wiąże się to z emerycką jazdą, ale widać, że można zejść nawet poniżej 5 litrów.
Jego rekord to chyba 4,8 (mówię z pamięci, nie mam głowy do przeglądania jego wyników). ;) Zobaczcie sami.
Co do spalania, to można osiągnąć niesamowite wyniki. Popatrzcie na kolesia właśnie z Austrii:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/115722.html
tylko nie wiem czy zauważyłeś że gość już na samym starcie źle oznaczył swojego civa w jednej rubryce wpisał 2.0iTD a z kolei w innej że ma 86KM także już sam nie wiem czy ma tą słabsza jednostkę czy mocniejszą także jak dla mnie te wyniki nie są wiarygodne :p
Nie rozumiem, gdzie widzisz błąd.
Ja też mam 2.0iTD, a koni jest 86 seryjnie, także wszystko jest ok.
W każdym razie, czy mocniejsza, czy słabsza wersja, zapewne podobne wyniki są do osiągnięcia, przy jeździe naprawdę ekonomicznej. ;) Mi się udało osiągnąć 5,5 w trasie, nie mniej, ale była to jazda często nawet maxem i bez oszczędzania. :)
powinieneś mieć 2 czarne , pilot i 1 czerwony .
Gdzie dorobić ? oprócz ASO nic mi nie przychodzi do głowy , ale pewnie ktoś sie wypowie .
Do programowanie słuzy ten czerwony klucz , którego NIE WOLNO WKLADAĆ DO STACYJKI.
poszukaj bo było gdzieś o tym wiecej co i jak.
manual 62s1e00.pdf na stronie 1235 można sobie poczytać do sciągnięcia
TUTAJ (http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicAerodeck/62s1e00/62s1e00.pdf)
Pozdrawiam nowego użytkownika MC37 :)
Dzięki, z kluczykiem sobie poradzę. Mam pytanie z innej beczki. Nabyłem auto i jak to zwykle bywa trzeba wymienić filtry, płyny i rozrząd. Na co zwrócić uwagę przy wymianie paska rozrządu? Które rolki podlegają wymianie, (mam przejechane 159000km) może któryś z kolegów wymieniał i zechce podzielić się spostrzeżeniami? Pozdrawiam
DamianPietras
26-12-08, 22:09
wymień wszytko tzn 2 paski i 3 rolki , do tego flit powietrza , kabinowy , o oleju nie wspomne
koszt części rozrządu nie jest taki tragiczny - coś ok 400 zł \
http://moto.allegro.pl/item513984937_rozrzad_kpl_rover_200_400_600_honda_ accord_civic.html
i można do tego podejść samemu jeśli ktoś ma jakieś pojęcie w tym temacie :)
Ps Dla zainteresowanych Mogę podesłać info z Autodaty na temat znaków itp
wymień wszytko tzn 2 paski i 3 rolki , do tego flit powietrza , kabinowy , o oleju nie wspomne
koszt części rozrządu nie jest taki tragiczny - coś ok 400 zł \
http://moto.allegro.pl/item513984937_rozrzad_kpl_rover_200_400_600_honda_ accord_civic.html
i można do tego podejść samemu jeśli ktoś ma jakieś pojęcie w tym temacie :)
Ps Dla zainteresowanych Mogę podesłać info z Autodaty na temat znaków itp
Dzięki, znalazłem. Rzeczywiście koszt rozrządu nie taki tragiczny. Czy aby pewne to źródło, bo w InterCarsie trzeba dać drugie tyle i jeszcze w tej chwili nie ma. Po za tym zlokalizowałem filtry oprócz filtra kabiny. Pod schowkiem od strony pasażera jest dmuchawa i po lewej wolna wnęka tak jakby na filtr ale jego tam nie ma. Za to na lewo od tej wnęki widzę metalową kratkę jakby filtr klimatyzacji. Co to jest i czy to podlega wymianie? Czy to jest jakiś wymiennik ciepła, nagrzewnica? I czy rzeczywiście do tej wnki na zatrzaskach wchodzi filtr kabinowy? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
DamianPietras
27-12-08, 17:26
generalnie nie polecam kupna cześci z alledrogo :) , W IC jak nie masz rabatów to zapłacisz wiecej nizeli w zwykłym sklepie motoryzacyjnym , najlepiej kupić na jakiegoś kumpla co ma nr klienta w IC
Paski najlepiej Contitech i rolki Ruville
co do wymiany filtra to masz tu zdjecie (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/09fd56a35bce0f0e.html)
Dzięki za zdjęcie, tak ja też tam mam tą wnękę ale- pustą. Filtra nie ma. Co do rozrządu to wolę zapłacić więcej i mieć pewność, że będą pasować:). Dzięki za namiary i wszystkiego dobrego w nowym roku. Pozdrawiam:D
DamianPietras
29-12-08, 13:07
Nie rozumiem, gdzie widzisz błąd.
Ja też mam 2.0iTD, a koni jest 86 seryjnie, także wszystko jest ok.
W każdym razie, czy mocniejsza, czy słabsza wersja, zapewne podobne wyniki są do osiągnięcia, przy jeździe naprawdę ekonomicznej. ;) Mi się udało osiągnąć 5,5 w trasie, nie mniej, ale była to jazda często nawet maxem i bez oszczędzania. :)
wydaje ci sie że 20T2R to 20iTD ?
20T2R nie ma INTERCOOLERA więc jest 20TD >>86KM
:) to dlatego 'bolas' sie czepiał :D
Tak, zarówno 20T2R, jak i 20T2N nazywane jest 2.0iTD
Małe "i" wcale nie oznacza intercoolera, Sherlocku. :D
Zdr.
DamianPietras
30-12-08, 16:52
:cool:
Tak, zarówno 20T2R, jak i 20T2N nazywane jest 2.0iTD
Małe "i" wcale nie oznacza intercoolera, Sherlocku. :D
Zdr.
to powiedz mi czemu są różne oznaczenia tych silników? pogrzeb więcej następnym razem w necie na temat swego autka i wtenczas się wypowiedz :p
aha a w ogóle widziałeś oznaczenie swojego silnika czy tylko przeczytałeś w dowodzie hehehe
DamianPietras
30-12-08, 22:45
:D
Aha, czyli np. oznaczenia "2.0i" w Accordach oznacza 2-litrowy silnik z intercoolerem, tak? :D
Oznaczenia silników są inne, ale znaczek na klapie TAKI SAM!
Aha - i takie docinki w stylu "widziałeś, czy przeczytałeś w dowodzie" są żałosne. ;)
EOT z mojej strony.
Dyskusja na marnym poziomie.
DamianPietras
02-01-09, 14:37
w benzynach "i" to injection - wtrysk:)
Zamknijmy tą nic niewnoszącą dyskusję.:cool:
A w dieslach to już nie? Nie no, paranoja.
Rzeczywiście kończymy.
DamianPietras
02-01-09, 15:09
Chodziło mi o pełny wtrysk / wielopunktowy
w dieslu zasadniczo jest wtrysk
Mam 2.0i TD i ma 86KM. Kto się nie zna to niech nie gada głupot;/ i to NIE intercooler tylko chodzi o wtrysk bezpośredni wielopunktowy CR.!
DamianPietras
14-01-09, 16:41
:p:p:o
Mam 2.0i TD i ma 86KM. Kto się nie zna to niech nie gada głupot;/ i to NIE intercooler tylko chodzi o wtrysk bezpośredni wielopunktowy CR.!
Jeśli masz silnik 20T2R to nie masz intercoolera , W dieslach takich jak nasze czy to 20T2R (zapłon ustalany mechaniczie )czy 20T2N (zapłon elektroniczny ) na zwykłej pompie wtryskowej nie ma wtrysku wielopunktowego . Owszem jest bezpośredni . Ale dopiero w tych najnowszych silnikach 2.2 140KM jest Common Rail.
Co do oznaczenia "I" to wydaję się że oba silniki mają oznaczenia iTD
Szybko zmieniasz zdanie.
Sami spece widzę. ;)
DamianPietras
15-01-09, 16:18
po dokładnym zbadaniu sprawy oba silniki posiadają ozaczenie ITD. Nawet nie wyszły emblematy 2.0TD stąd uważam że byłem w błędzie. Ale co tam oznaczenia , ważne są symbole silnika które je odróżniają .
pozdrawiam "Saib"
Po prostu jestem uczulony na ludzi, którzy starają się z innych zrobić debili, a sami mają zerowe pojęcie o sprawie.
Cieszę się, że masz odwagę przyznać, że się myliłeś.
No offence.
Pozdrawiam.
DamianPietras
15-01-09, 17:14
"saib"
Kierę ze skórki to w originale masz ? bo wygląda rewelacyjnie , mojej przydałby się taki zabieg upiększający gdyż startą mam w kilku miejscach , ponoć taki błąd produkcyjny w 99 r ?
Nie, to kiera z VTi. Jest ich mnóstwo i nie ma problemu z dostępnością. Ta jest z modelu '99.
wymień wszytko tzn 2 paski i 3 rolki , do tego flit powietrza , kabinowy , o oleju nie wspomne
koszt części rozrządu nie jest taki tragiczny - coś ok 400 zł \
...
jest jeszcze pasek napędzający pompę paliwową - przynajmniej tak mi powiedział facet w warsztacie po tym jak stanąłem w polu - warto wymienic bo holowanko wychodzi drożej
DamianPietras
14-02-09, 12:40
jest jeszcze pasek napędzający pompę paliwową - przynajmniej tak mi powiedział facet w warsztacie po tym jak stanąłem w polu - warto wymienic bo holowanko wychodzi drożej
napisałem aby wymienić 2 paski - jeden rozrząd , drugi pompa wtryskowa , to chyba logiczne ?. Czytaj ze zrozumieniem !! :p
no teraz juz wszystko jasne(:
Witam.
A ja jeszcze z innej beczki. Jeżdżę swoim Civiciem 2.0i TD już drugi miesiąc i zacząłem przyglądać się spalaniu. Jestem po wymianie filtrów i płynów i po kilku pomiarach wyszło że w jeździe mieszanej spalił mi 7l/100km oleju napędowego (styczeń i luty) przy tych mrozach i śniegu. Mieszkam w małopolsce i drogi u nas w lutym były fatalne. Jak jest u was? Bo wszystkie przeglądane posty traktują o spalaniu silników benzynowych, tak jakby w Hondach nie było diesli...:rolleyes:
Nie sprawdzałem go jeszcze na trasie ( nie było okazji) i jestem ciekaw ile spali, ile się można spodziewać? Zapraszam do dyskusji.:)
DamianPietras
02-03-09, 10:19
u mnie podobnie ok 6,5 , ale to było przyczyną wolnej jazdy na śliskich nawierzchniach i wolniej się rozgrzewało auto , latem przy normalnej jeżdzie nie przekroczy 6 l/100km
No z tym rozgrzewaniem naprawdę lipa, długo "dochodzi", żeby było czuć, że jest już tak, jak należy. Spalanie u mnie podobne. :)
Zdr.
Witam, przeglądałem forum i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Posiadam Hondę Civic 2,0iTD z 99 roku, w momecie kiedy przekręcam zapłon słysze brzęczenie z silnika. Byłem w ASO Hondy w Łodzi jednak powiedzieli mi że nie mają komputera do diagnozy tego modelu, wysłali mnie do jakiegoś gościa bodajże na Zgierskiej lecz on ma kolejkę aut na 2 miesiące. Próbowałem też w serwisie Boscha w Tomaszowie Mazowieckim lecz nie mogli znaleźć gniazda do podpięcia komputera. Druga sprawa, pewnego dnia wyciągałem kolegę z zaspy, troszeczke przypiłowałem na sprzęgle że aż dym się pojawił:(. przez ponad kilometr późniejszej jazdy powyżej 2 tyś. obrotów auto traciło moc, tak jak bym wcisnął sprzęgło, teraz już wszystko ok, czym to może być spowodowane?????
Również mam pytanie, świeżo sprowadziłem hondę civic kombi aerodeck.
Jakie polecacie oleje i filtry itd.?
Przeglądam internet i jest tego mnóstwo, ale nie ma jak opinia bieżących użytkowników.
To moja pierwsza honda i nie chciałbym już na wstępie coś w niej namieszać.
Filtry obojętnie, te polskie dają radę i taniocha.
Olej najlepszy jaki zalałem do tej pory to Motul, a tak poza tym dobrze było na Castrolu.
ok, filtry załatwię
paski dwa mam contitecha, rolki trzy runville
a olej 5w50 czy 5w40?
p.s. przebieg ok. 150 tys. km wiec silnik za bardzo nie dostał po tyłku, sprawdzaliśmy po zużyciu części czy nie był kręcony i nie był, trafiło się :) książkę serwisową można podrobić, więc ona akurat nie jest za wiele warta
ja leję 10W40 i chyba większość także.
wielkie dzięki za pomoc, taki zaleję
idjepnienskcw wddcciwe :D i jaaa mam dizelkaaa :p 86 konia ale po dołozeniu intercoolera :) jeszcze bardziej gniata na asfalcie :p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.