Zobacz pełną wersję : Podświetlanie pokręteł temperatury, wentylatora ....
Jestem tu nowy więc witam wszystkich i proszę o wyrozumiałość :) .
Problem jak w temacie. Nie działa podświetlanie tych pokręteł i pytanie jak się dostać do żarówek? Może ktoś to już przerabiał?
Civic 2001 hatchback 5d.
Pozdrawiam
Paweł
Witam . ja moze podłacze się z innym pytankiem. :) Czy zapalniczka powinna być podświetlona?
zapalniczka nie ma podswietlenia, ma je popielniczka...
oo to ciekawe z ta popielniczka :) u mnie ciemno i głucho. podswietlenie jest na diodzie czy zarowecze? i gdzie jest umiejscowiona?
lukas-comp
02-01-06, 12:55
zaroweczka, jak otworzysz to podswietla sie popielniczka wewnatrz
Juz znalazłem .. i po dotknieciu raczka zaczeło swiecic :)
Przerabiałem: trzeba zdemontować konsolę środkową i to tak zupełnie, tj. nie wystarczy jej "trochę odciągnięcie" bo żeby dojść do żarówek trzeba odkręcić "od wewnątrz" 6 śrub i zdemontować pokrętła.
Żeby zdemontować konsolę musisz odkręcić dźwignię zmiany biegów, zdjąć jej pokrywę (tą z awaryjnymi i zapalniczką - nie jest przykręcana, tylko zatrzaski). Następnie odkręcić dwie śruby które są na bocznych ścianach ramy konsoli, ciut poniżej poziomu spodu radia. Lewą odkręcasz spod kierownicy, prawą przez schowek pasażera. Przed zdjęciem konsoli trzeba jeszcze zdjąć cięgna regulacji nawiewu i temperatury. Cięgno regulacji nawiewu zdejmujesz poprzez schowek pasażera, a cięgno regulacji temperatury jest nad pedałami. Żeby do niego w miarę wygodnie dojść trzeba odkręcić skrzynkę bezpiecznikową (jedna śruba) znajdującą się pod kierownicą, mnie więcej nad pedałem gazu. Reszta konsoli trzyma się na klipsach.
Gdybyś po zdjęciu i rozebraniu konsoli chciał jechać kupić te żarówki to uprzedzam że jeśli nie podłączysz kabla włącznika awaryjnych to nie będą działać kierunkowskazy. Ja się kapnąłem dopiero na skrzyżowaniu :)
jeszcze uwaga: wypinając cięgna regulacji nawiewu i temperatury Z KONSOLI po jej zdjęciu, musisz zdjąć takie czarne klipsy/blaszki. One się trochę wgryzają w osłonę linki i zostawiają ślad. Przy powtórnym zakładaniu cięgien staraj się tak je założyć żeby klipsy wgryzły się mniej więcej w to samo miejsce. Jeśli przesuniesz osłonę linki w tę czy wewtę to może byś potem problem przy jej montowaniu na drugim końcu (te białe plastiki okrągłe na lince, nie będą chciały trafić w odpowiednie miejsca) co skutkuje tym, że pokrętła regulacji nie dają się dokręcić na maks w prawo. Aha, no i te linki chyba nie są takie same więc nie pomyl.
Gdybyś po zdjęciu i rozebraniu konsoli chciał jechać kupić te żarówki to uprzedzam że jeśli nie podłączysz kabla włącznika awaryjnych to nie będą działać kierunkowskazy. Ja się kapnąłem dopiero na skrzyżowaniu n
Qbix
Wielkie dzięki za odpowiedź. Muszę się wreszcie za to zabrać.
Pozdrawiam
Paweł
Czołem.
Też chcę się podłączyć z pytaniem. EU7, które kupiłem, nie ma regulacji natężenia światła zegarów i konsoli środkowej. Czy można bez specjalnej demolki założyć sobie coś takiego? Jak poprowadzone są obwody zasilania żarówek konsoli?
Pozdrawiam.
Nowy
Do pokręteł u góry idą dwa kable, do przycisku awaryjnych trzeci, do zapalniczki czwarty. Poza tym oczywiście do radia wiązka + antena. Pokrętła są podświetlane dwiema żarówkami. Jak jest zbudowane podświetlenie przycisku awaryjnych niestety nie wiem.
Muszę przyznać, że przyzwyczaiłem się do takiego podświetlenia jakie miałem, i teraz po wymianie żarówek w konsoli jest mi też ciut za jasno. Myślę że można by pociągnąć podświetlenie awaryjnych z wiązki podświetlającej pokrętła i w ten sposób mieć jedno źródło napięcia. Potem wystarczy jakiś ładny potencjometr. Fajne miejsce na pokrętło jest pod kierownicą po prawej, tam gdzie jest kratka na czujnik temperatury. No chyba że masz automatyczną klimę i faktycznie masz tam czujnik. Można też po lewej, są zaślepki.
Do pokręteł u góry idą dwa kable, do przycisku awaryjnych trzeci, do zapalniczki czwarty. Poza tym oczywiście do radia wiązka + antena. Pokrętła są podświetlane dwiema żarówkami. Jak jest zbudowane podświetlenie przycisku awaryjnych niestety nie wiem.
Radio musi zostać tak jak jest, bo raczej podświetlenie to jednocześnie zasilanie. A te kable co idą do pokręteł, awaryjnych i popielniczki (zapalniczka jest bez światła) to skąd wychodzą, bo może z jednego punktu? I co z zegarami?
Pozdrawiam,
Nowy
EU7, które kupiłem
Będę nudny - chyba, że się mylę to proszę o poprawienie -
EU7 = 1.4 = d14z6
EU8 = 1.6 = d16v1
Oczywiście oba 5D.
Będę nudny - chyba, że się mylę to proszę o poprawienie -
EU7 = 1.4 = d14z6
EU8 = 1.6 = d16v1
Oczywiście oba 5D.
Masz rację - EU8. Ale w tym temacie to raczej nie ma znaczenia.
Nowy
A jak wymienic lamke w popielniczce? Padla i juz, nie mam pojecia jak sie do niej dostac .
lukas-comp
12-03-08, 01:36
Sciagasz z plastikowych bolcow, odkrecasz srubki z boku i mozesz wyjac cala obudowe z popielniczki
Jak wymienic zarowke od przycisku podswietlania awarajnych, zeby nic nie popsuc? No i jaka zarowka tam w ogole wchodzi?
orientuje się może ktoś jakie tam żarówki (wersja z manualną klimą) podchodzą?
lukas-comp
06-09-08, 01:17
musisz zdjac tylko oslone ze skrzyni biegow (a raczej drazka) i tam masz dostep do kostki z awaryjnych
Cześć, mam do Ciebie z kolei pytanie o dostępność żarówek do podświetlania potencjometrów od temperatury i wentylatora - gdzie je kupowałeś, interesują mnie oczywiście miejsca poza ASO. Na stacjach benzynowych wymiękli niestety ;/
Z góry dzięki za odpowiedź.
przyłącze podobne pytanie, może ktoś mi powie jak wymienić żarówki podswietlania liczników?
jak wymienić żarówki podswietlania liczników?
tu masz wszystko żarówki T5
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=35614&page=3
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.