Zobacz pełną wersję : b18c4
witam
mam pytanie czy ktos wie jak dziala w tym silniku kolektor ssacy tzn jego zmienna geometria
chodzi mi oto czy na biegu jalowym ona sie zmienia czy ciegno od membramy sie rusza wraz ze zmiana
predkosci obrotowej silnika czy auto musi jechac i byc rozgrzane ,czy ktos to moze sprawdzic u siebie dzieki wielkie z gory
U mnie ( wnioskujac z dzwieku :P ) okolo 6k sie zalacza .. a dziala to chyba na podcisnienie ( ale tu moge sie mylic ) .
a jak masz rozgrzany silnik na postoju jak dodajesz gazu to rusza ci si to ciegno ,mozesz to sprawdzic
U mnie ( wnioskujac z dzwieku :P ) okolo 6k sie zalacza .. a dziala to chyba na podcisnienie ( ale tu moge sie mylic ) .
skąd ty mieszkasz?
z "POznań ZOO" - przeciez ma w profilu :D
Na chwile obecna nie moge sprawdzic :)
Ale o co chodzi ? Napisalem co wiem ... i zaznaczylem ze moge sie mylic .... nikt nie jest nieomylny :P
Btw ... moze cos na temat?
IAB (zmienna pojemność kolektora ssącego) jest zamknięty (podniesiony do góry) na biegu jałowym, aż do osiągnięcia zadanej prędkości obrotowej (np 5700 RPM). Po wyłączeniu zapłonu IAB się otwiera (opuszcza w dół).
IAB działa również bez ruchu kół (jak dasz do odcinki na postoju powinien się otworzyć)
Jak coś nie jasne to sprecyzuj pytanie
dzieki za odpowiedz czyli jak dam mu do odcinki na postoju to ciegno powinno sie opuscic dobrze zrozumialem ,
bez wzgledu na temperature silnika?
dzieki za odpowiedz czyli jak dam mu do odcinki na postoju to ciegno powinno sie opuscic dobrze zrozumialem ,
bez wzgledu na temperature silnika?
Na zimnym nigdy nie próbowałem z wiadomych względów, także ciężko powiedzieć...
czyli jak dam mu do odcinki na postoju
*****iste jest w ogóle dawanie do odcinki na postoju, szczególnie:
bez wzgledu na temperature silnika
iab jest aktywowane sygnalem z kompa, ale działa podciśnieniowo - jest zaworek elektryczny, który się otwiera i przepuszcza podciśnienie do membrany, a ta ciągnie druta i klapki się obracają
a jak to wygląda gdy zmieni sie kompa w b18c4 na p28 (z mapą pod c4) co wtedy z IAB?
trzeba kompa stuningować pod obsługę IAB, tak, żeby na odpowiednim wyjściu coś się zaczęło pojawiać
albo zalozyc kolektora bez IAB
No wlasnie .. a jak to wtedy wyglada z przebiegiem mocy/momentu ... ogolnie z odpychaniem auta?
Docelowo planuje eldelblocka ( dobrze napisalem? :P ) performerX , bo od ITR'a raczej ciezko znalezc .
W c4 duzo daje taka zmiana??
No wlasnie .. a jak to wtedy wyglada z przebiegiem mocy/momentu ... ogolnie z odpychaniem auta?
Docelowo planuje eldelblocka ( dobrze napisalem? :P ) performerX , bo od ITR'a raczej ciezko znalezc .
W c4 duzo daje taka zmiana??
Zerknij sobie na fure użytkownika [H] Dylu [H] on ma c4 i zalożył skunksa w miejsce zwyklego ssaka. Z kolektorem wydechowym, wydechem, stożkiem i strojeniem wyszlo 192 KM.
trzeba kompa stuningować pod obsługę IAB, tak, żeby na odpowiednim wyjściu coś się zaczęło pojawiać
albo trzasnac przekazniczek by z VTECiem zmienial sie IAB to chyba najprostsze rozwiazanie jak ktos nie chce kompa dlubac
Ssący od ITR nie podejdzie do C4/C1.
Czyli jezeli bede szukac kolektorka .. to typowo pod c4 tak?
Albo pod C1 (jeśli za oceanem). Wykonanie Skunka lub BLOXa jest wzorowane na tym z ITR.
A ja mam takie pytanko. czy po wyłączeniu silnika (B18C4) słychać uchodzące powietrze z kolektora(taki powolny sssssyk) i te cięgno schodzi w dół. bo u mnie jest coś takiego, a gdy po wyłączeniu naduszę gaz to powietrze momentalnie schodzi. tak jest czy ja mam coś nie tak?? z góry dzięki!!
U mnie cos mlaska za kazdym razem jak przekrece kluczyk na zaplon ( nie uruchamiam ) .. tak jakby cos plumknelo ... paliwko sie w uklad laduje? Czasem to slychac .. czasem nie :P
idź sobie posty w spam boxie ponabijaj. :mad:
U mnie cos mlaska za kazdym razem jak przekrece kluczyk na zaplon ( nie uruchamiam ) .. tak jakby cos plumknelo ... paliwko sie w uklad laduje? Czasem to slychac .. czasem nie :P
U mnie też to słychać, ale po wyłączeniu słyszysz syk. Posłuchaj i daj znać.
Mati_1979 u mnie też takie cos słychac
albo zalozyc kolektora bez IAB
Popieram i to jest słuszny mod C4.
Zerknij sobie na fure użytkownika [H] Dylu [H] on ma c4 i zalożył skunksa w miejsce zwyklego ssaka. Z kolektorem wydechowym, wydechem, stożkiem i strojeniem wyszlo 192 KM.
Również popieram :)
Można "przekonać" komputer P28/P30... do obsługi IAB z C4, ale zdecydowanie lepiej zmienić kolektor ssący C4 np. jak projekcie Nozdera któremu naprawdę fajnie autko jeździło po zmienię kolektora ssącego na (Skunk2 racing Pro Series) + wydech + strojenie.
Moim zdaniem nie ma co się bawić z przekaźnikami i innymi rzeźbami tylko albo wywalić seryjny kolektor ssący C4 albo modzic kompa P28/P30... pod obsługę IAB (ze zdecydowanym wskazaniem na to pierwsze rozwiązanie).
Nie mowie ze przekaźniki nie będą działać, tylko po co ich używać gdy ktoś i tak przechodzi na OBD1 (P28/P30..) to lepiej ogarnąć ten temat w sposób zbliżony do fabrycznego czyli uruchomić obsługę IAB :)
Mała rada... lepiej z tą odcinka na postoju uważać szczególnie przy modzonych kompach OBD1 (np. z wgranymi mapami pod C4) ponieważ pomijając IAB to może się vtec włączyć na postoju (jeśli ktoś taką funkcje zaznaczył przy "modzeniu").
Silnik się nie rozpadnie... raczej ;) ale po co go katować :)
Ale kręcenie do odcinki na zimnym... sorry :( brak mi słów :(
Mati_1979 u mnie też takie cos słychac
OK dzięki za odp!!
RYS a przypadkiem nie wyjdzie na to samo zmieniając tylko samą przepustnice na większą w seryjnym ssaku c4 niz cały kolektor np.na skunksa ?
ssak w c4 jest dualrun - to troche inna kontrukcja niz kolektora skunk2.
RYS a przypadkiem nie wyjdzie na to samo zmieniając tylko samą przepustnice na większą w seryjnym ssaku c4 niz cały kolektor np.na skunksa ?
ssak w c4 jest dualrun - to troche inna kontrukcja niz kolektora skunk2.
Dokładnie tak jak Pati mówi.
Jest TROCHĘ... inny niż opisywany skunk2.
PS:Proszę poczytajcie troszkę o projekcie Nozdera i innych który modzili C4 + odrobina google + ebay a wszystko stanie się jasne :)
Modzenie C4 to nie jest aż taka nowość w PL i jeśli ktoś osiągnął dobry wynik to warto podpatrzeć jego rozwiązania :)
znam projekt nozdera, ale znam tez inne projekty na c4 bez zmiany ssaka tylko na wydechowym 4-1, siakimś tam dolocie na stozku i przelocie 2.5 - 2.25, tez po strojeniu w crome wychodziło coś ponad 180 kucy...
moze głupie gdybanie ale stoje przed zakupem ssaka skunk2, i zaczynam sie zastanawiać:) tylko te IAB... :(
180 to nie ponad 190... heh :)
chyba walczymy o każde 10KM... inaczej po co w ogóle byśmy modzili fury :)
Serio proponuję zmienić kolektor ssący jeszcze przed strojeniem, nie bez powodu kolektor ssący z ITRa jest uważany za jeden z lepszych - co nie oznacza ze założysz go do C4... ale możesz poszukać podobnego -> Skunk'a :)
OBD1 np. P28 podczas strojenia również możne mieć obsługę IAB tylko trzeba go troszkę zmodować :)
Więc można stroić z obsługą IAB albo porostu "otworzyć" ssący na stałe - nawet wiele osób tak robi... ale jak już mówiłem najlepiej kupić inny kolektor - bardziej przyszłościowe :)
otwierajac iab w kolektorze z c4, na stałe, zabijasz dół, a nie podniesiesz góry bo w dalszym ciągu kanały są dłuuugie i kręte.
Oczywiście, dlatego zdecydowanie proponuje zmienić kolektor na a'la ITR lub ewentualnie włączyć obsługę IAB w komputerze OBD1 :)
To nie żadna nowość wiele osób zmieniło kolekto C4 na inny i nie żałowało... (jest to chyba 4 temat na rożnych forach w TEJ SAMEJ sprawie).
Jak ostatnio patrzyłem na ten kolektor to po otwarciu iab kanały nie wydawały się jakieś szczególnie długie. Jedynym minusem wydawała się nierówna powierzchnia w porównaniu do kolektorów "singlerun". Co do góry, to czy przypadkiem nie jest tak, że przy wysokim zapotrzebowaniu na powietrze, jest ono dostarczane głównie krótszą drogą, ale dłuższymi kanałami też się coś dostaje ? Wkońcu jak mocno ssie to może wykorzystywać tą pojemność ?
to panowie tak na poważnie co zrobić czy otworzyć na stałe IAB czy zrobić żeby załączały się razem z Vtec-em .
zakupiłem właśnie przepustnice do B seriii 65mm i nie wiem co robić :
czy zakładać ją do seryjnego kolektora i zrobić te czynności co opisałem czy kupować nowy kolektor choć nie ukrywam że wolałbym tańsze rozwiązanie ale jak jest duża różnica w tym to ... no cóż :)
Powoli zabieram się za modzenie mojego B18C4, auto będzie szykowane do śmigania po torze itp.
w planach:
ostrzejsze wałki, zmiana kolektora wydechowego+ układ 2.25"
strojenie, lekkie przesunięcie odcinki a także zamierzam zamontować ITB (z przepustnic Suzuki)
i pytanie. Jakie plusy i minusy
wiem że silnik straci mocy przy niskich obrotach, coś jeszcze?? jak z przyrostem mocy??
Tak czytam i wnioskuje, że zmiana ssaka w C4 daje lepsze efekty niż oryginalny z IAB czy się mylę ? Inna sprawa która mnie nurtuje to że w większości jak są np skunka to do różnych modeli ale nie do C4 , tzn fizycznie nie podchodzi (dziwne by to było) czy po prostu nie pasuje bo nie ma obsługi iab ?
Tak czytam i wnioskuje, że zmiana ssaka w C4 daje lepsze efekty niż oryginalny z IAB czy się mylę ? Inna sprawa która mnie nurtuje to że w większości jak są np skunka to do różnych modeli ale nie do C4 , tzn fizycznie nie podchodzi (dziwne by to było) czy po prostu nie pasuje bo nie ma obsługi iab ?
Do C4 pasuje skunk lub oryginał od B18C1 Integra GSR, a ssak od c4 ma tylko taki wynalazek jak IAB inne już tego nie mają.
Ale ogólnie nie ma problemu chyba z montażem np skunksa , a ciekaw jestem czy ktoś ma przetestowane co daje lepszy efekt, zmiana tego dolotu tzn kolektora ewentualnie przepustnicy, czy może zrobienie skrzyni, chodzi mi tu o przełożenia 2,3 i 4 od b16a2 ?
to panowie tak na poważnie co zrobić czy otworzyć na stałe IAB czy zrobić żeby załączały się razem z Vtec-em .
zakupiłem właśnie przepustnice do B seriii 65mm i nie wiem co robić :
czy zakładać ją do seryjnego kolektora i zrobić te czynności co opisałem czy kupować nowy kolektor choć nie ukrywam że wolałbym tańsze rozwiązanie ale jak jest duża różnica w tym to ... no cóż
panowie potrzebuje odpowiedzi na moje pytania bo nie wiem co robić
szastal, skrzynia będzie znacznie lepsza.
pako7, zrób obsługę IAB, a do przepustnicy daj większą rurę i jakiś stożek.
panowie potrzebuje odpowiedzi na moje pytania bo nie wiem co robić
Nie wiem ile ci wyjdzie zrobienie tej obsługi przez kompa, ale tak myślę że to dość proste i chyba tanie rozwiązanie, zamontuj sobie jakiś vtec kontroler, idzie to kupić za 250zł tylko nie dasz tego pod vtec`a a podłączysz pod iab i będziesz mógł sobie nawet płynnie regulować załączanie ;)
Popieram Konrada, dodatkowo sugeruję kontakt z Gruszką dla potwierdzenia działania wyłączenia IAB.
skolopendra
16-02-10, 15:06
http://mycomputerninja.com/~jon/www.pgmfi.org/twiki/bin/view/Library/AddIABToP28.html
http://mycomputerninja.com/~jon/www....dIABToP28.html
o co chodzi w tym linku ?? ja mam kompa p9k
pako7, zrób obsługę IAB, a do przepustnicy daj większą rurę i jakiś stożek.
obsługe IAB ...czyli na stałe z Vtec-iem czy modyfikacja nowego komputera z obsługą IAB??
co do rury większej to może parówa?
konrad napisałeś żebym włączył obsługe IAB ale na stałe z chwilą załączenia VTECA czy na stałe otworzył.?
"włącz obsługę" znaczy zrób tak żeby to działało. a nie żeby było albo otwarte caly czas albo zamkniete caly czas.
a w którym momencie ma się otwierać i zamykać , czyli jakie najlepsze będą parametry dla samochodu żeby nie stracić na mocy.
możesz wgrac seryjne mapy z seryjnie ustawionym vtec i iab lub pojechac na strojenie i ci ustawia tak, zeby było dobrze, w uproszczeniu.
a mam pytanko jeszcze jedno jak w seryjnym kolektorze odłączę tą wtyczkę od podciśnień to iab jest otwarte czy zamknięte??
dobra już wiem jak odłączam wtyczkę od IAB to jest otwarte i daje z dwóch kanałów krótkich i długich.
ale mam za to parę pytań:
1. które kanały są lepsze krótkie czy długie??
2. co myślicie o tym jak bym wyrzucił część trzecią ,ta środkowa cześć ma ok 3 cm grubości http://images49.fotosik.pl/272/1cba666ed6a76721med.jpg (http://www.fotosik.pl)
i wyciął wszystko ze środka tych dwóch elementów zrobił taką wydmuszkę ,spolerował ją w środku kolektor był by krótszy o tę środkową cześć http://images47.fotosik.pl/271/de2036ef093ef747med.jpg (http://www.fotosik.pl)http://images49.fotosik.pl/272/fafc8332ce568391med.jpg (http://www.fotosik.pl)
3. albo zalepił kanały kwadratowe i nie wkładał środkowej części z IAB nie było by lepiej??
4. jak to w ogóle jest z tymi kolektorami czy ktoś może powiedzieć czy większe kanały są lepsze czy krótsze ??
skolopendra
16-03-10, 18:53
które kanały są lepsze krótkie czy długie??
krótkie lepiej sie spisują na górze ,długie na dole obrotów
i wyciął wszystko ze środka tych dwóch elementów zrobił taką wydmuszkę ,spolerował ją w środku kolektor był by krótszy o tę środkową cześć
a po co ta cała zabawa :rolleyes:
a po co ta cała zabawa
plan się zmienił nie bedzie rozwiercania kolektora :) tylko może mała polerka i rozwiert pod większą przepustnice :)
1.Ogólnie w planach mam krótką skrzynie tzn przełożenia 123 od y21, czy jest sens z tym jeśli będę miał lekki zamach 3,5kg ?
2.Czy sprzęgło też mam zmieniać czy jeśli obecne mam dobre to zostawić jak jest ?
3. Po zmianie dolotu i całego wydechu po winem się wybrać na strojenie czy może dopiero jak ogarnę cały temat ze skrzynią ?
1.Ogólnie w planach mam krótką skrzynie tzn przełożenia 123 od y21, czy jest sens z tym jeśli będę miał lekki zamach 3,5kg ?
2.Czy sprzęgło też mam zmieniać czy jeśli obecne mam dobre to zostawić jak jest ?
3. Po zmianie dolotu i całego wydechu po winem się wybrać na strojenie czy może dopiero jak ogarnę cały temat ze skrzynią ?
1. Tak
2. Jeśli masz dobre to zostaw, chyba że chcesz wydać 2k na spiek pod przyszłe mody
3. Według uznania. Ja mam zrobioną skrzynię (przełożenia i FD z S4C w skorupie S9B) dolot parówę i wydech 2,25" na kolektorze z wyjściem 2,5" i nie stroiłem się jeszcze, choć to kwestia czasu.
Fidanza już jest, teraz trzeba trochę siana odłożyć na skrzynie, a moje pytanie jest takie, jeśli już by się okazało że jest sprzęgło do wymiany (lub też więcej siana i można je zmienić) to brać niby seryjne sprzęgło http://www.exedy.pl/EXEDY_Zestaw_sprzegla_do_HONDA_Civic_Aerodeck_18_B 18C4_9802_do_0102_HCK2021-1036.html czy może już lepiej takie niby sportowe http://www.exedy.pl/EXEDY_Zestaw_sprzegla_organicznego_Normal_Series_d o_HONDA_Civic__CR_X_B18C4_HK04H817-248.html bo to ledwie 100zł różnicy , a myślę że firma dobra i nadaje się do tego jak najbardziej.
skolopendra
01-04-10, 15:00
a myślę że firma dobra i nadaje się do tego jak najbardziej.
firma dobra ale ceny nie okazyjne, znaczniej taniej kupisz na allegro jak poszukasz i popytasz
Ok, na razie nie chodzi mi o cenę, jak będzie trzeba to może i się tyle wyda, chodzi mi o różnice, warto nie warto, jak to będzie podczas jazdy w mieście ?
skolopendra
01-04-10, 15:22
mnie organiczne bardzo dobrze się spisywało ,podczas jazdy po mieście
No i wszystko jasne , pytam tak tylko bo ogólnie z moim nie ma na razie problemów, jednak jeśli mam już to zdjąć to się zastanawiam czy już na zapas nie kupić tego sprzęgła i założyć nowe lub jeśli się okaże że moje obecne przydało by się zmienić , wszystko pod kątem krótkiej skrzyni i lekkiego zamachu.
a czemu chcesz tylko 1,2,3 przełożyć z S4C?
ja zmieniłem wszystkie biegi tylko wsteczny mój bo był lepszy i jestem zadowolony 5 bieg jest 300obr krótszy tylko więc nie ma tragedii .
Bo 1,2 i 3 mi na miasto wystarczy a przy tak lekkim zamachu i tak spadnie prędkość maksymalna.
1 masz taką samą czy w B16 czy w B18 a czy ja wiem czy spada prędkość maksymalna od lekkiego koła?? nie sadzę , max prędkość jest zmniejszona z powodu krótszej 5 i tyle bo i tak do odcinki dojdzie więc szybciej nie da rady :)
a moim zdaniem krótsze biegi są lepsze w mieście bo co masz jechać na trójce jak da rade na krótkiej 4 :)
Ale przekłada się chyba właśnie 1 i 2 razem (a ja mam czasem problem z 1 na 2 powyżej 5tys obrotów), zobaczę jak będzie bo nie wiem jeszcze czy oddam moją skrzynie do zrobienia czy kupię już zrobioną i moją tylko odsprzedam, czy może kupie y21 i będę przekładać co będzie potrzebne do mojej i wymieniać, na razie mam kupiony tylko lekki zamach a na resztę zbieram siano, tzn jakieś 2,5tys na gotową skrzynie i wtedy się zabieram za to.
tylko się nie śpiesz z tą skrzynią czasem warto poczekać i to się opłaca :)
ja tak zrobiłem i swoją hybrydę S9B/S4C mam za 400 zł :) i zostało mi główne od S4C obudowa z wybierakami i wszystkie biegi z S9B które są w idealnym stanie :)
tak że czekanie się opłaciło w moim przypadku :)
Na razie na allegro widziałem najtaniej całą y21 za 1100zl ale nie wiadomo jaki byłby stan, same przełożenia 1,2 i3 miałem ofertę za 900zł a całą gotową s9b ze zmienionymi przełożeniami i po małym remoncie za 2,5tys zl więc tak myślę którą opcje wybrać. U mnie chyba siada synchronizator 1 i 2 biegu dlatego się zabieram za to, co prawda kolega w y21 miał podobnie co ja i po zmianie samych łożysk problem zniknął, jak by się trafiły same przełożenia też dobrze by było, jak nie, to albo kupie gotową y21 i będę przekładać albo dam moją do zrobienia lub też kupie może już gotową.Jak już ją zdejmę to chce mały remoncik zrobić, tzn łożyska i uszczelnienia, żeby po założeniu ładnie śmigało i bez problemu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.