Zobacz pełną wersję : Tuleje BIKOPUR
Mam zamiar kupić pare tulejek z tej firmy(poliuretan). Czy ktoś na tym jeździ?? Jakieś opinie, czy w ogóle warto w to inwestować??
tu lest link do oferty:
http://elasto-moto.eu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=15&Itemid=1&lang=pl
nowy20;);)
21-12-08, 10:10
ja je mam w wahaczu poprzecznym tylnym. narazie wszystko dobrze zrobiłem ok. 2-3000 i nic :] . u mnie mocno uszywniły tył autka
ok, dzięki. Szukam kogoś kto zrobił ze 20 tysięcy chociaż bo 2-3 to najgorszy syf wytrzymuje. A kupowałeś zwykłe czy sport?? Jaki kolor?
nowy20;);)
21-12-08, 12:31
kolor czerwony
Ja będe celowal w zolte (twardsze). Jak czerwony usztywnily to ciekawe jak zolte zadzialaja:)
Tulejki zakupiłem i zamontowałem w końcu. Wrażenia.... hmm.. auto troszke twardsze, lepiej w zakręty wchodzi, ale jest jedna wada, czasem tyleje zapiszczą, a wynika to z ich budowy(troche się różnią od fabrycznych) Zobaczymy jak długo wytrzyają i czy jest sens je kupować. Ceny są przystępne, zmiana w zachowaniu auta jest na +. Zastanawiam się czy nie zainwestować w tuleje dolnych wahaczy i gumy stabilizatora, wtedy miałbym lepsze porównanie co to daje względem serii.
wlasnie musze kupic tuleje wachacza przedniego dolnego ?? tam wchodza chyba 3 sztuki na strone, ktore to i jak sie nazywaja ?? moze ktos pomoc ??
jak jest zbudowana ta tuleja? czy element metalowy w środku jest ruchomy, czy na sztywno zalany elastomerem?
ja dobrze widzę że te tuleje nie mają zewnętrznej tuleji metalowej?
wew jest ruchomy, zew metalowej nie mają
dodają do tego jakiś smar? bo chyba te tulejki trzeba smarować? Ceny zbliżone do ES
Ceny zbliżone do ES
Powiedziałbym ze ES taniej wychodzi nawet :)
wew jest ruchomy, zew metalowej nie mają
Jeśli wewn tuleja jest ruchoma to to jest takie samo g... jak ES. Dostanie sie pomiędzy tą tuleję a elastomer trochę piachu i brudu i pracując elastomer wyciera się.
Jeśli wewn tuleja jest ruchoma to to jest takie samo g... jak ES. Dostanie sie pomiędzy tą tuleję a elastomer trochę piachu i brudu i pracując elastomer wyciera się.
Jednym słowem na codzień nie bardzo się nadaje. Chyba żeby co wymianę oleju rozmontowywać,czyścić i smarować. Ale, np gumy pod amory i stabilizatory można założyć :)
Witam mam założony cały zestaw zólty w jajku eg4.
Ktoś napisał że cena bikopur jest droższa niż es (w kórym baruje kilku gum tylnego zaewireszenia) - chłopie przy obecnym kursie dolara bikopur jest o ponad połowę tanszy i masz wszystko do zawieszenia.
wracając do tematu:
tył dół
http://img214.imageshack.us/img214/9938/20090212119gg0.jpg
Tylny prawy dolny wahacz
http://img502.imageshack.us/img502/7726/20090212120zt6.jpg
lewy górny wahacz - mój patent na gumę łaczacą z budą - czego nie ma w ofercie bikopur- ze starej tulejki zostawilem pręt ktory przykeca sie do budy - mial tez 16mm srenicy. Jedyny zabieg to rozwiercenie gumki nr.081103 po 2 mm z dwóch stron wiertłem 20mm na krawedzie które są na pręcie- odległośc od/do krawedzi prętu są mniejsze o 2 mm od szerokości gumy.
http://img502.imageshack.us/img502/5445/20090212123uz2.jpg
Jedynie cukierek - podobnie jak ES jest za twardy,Ponawiercałem go (niewiele pomogło0 przerobię do robiac w nim wgłebienie po osi w kształcie klinu z jednej i z drugiej strony, zeby pręt(mocujący z budą) w cukierku chodzil poza wzglęgem osi tez po skosie
http://img502.imageshack.us/img502/6014/20090212121lk2.jpg
przednie dolne zawieszenie
http://img27.imageshack.us/img27/8697/20090215126hj5.jpg
Wrazenia z jazdy: po przejechaniu kilkuset metrów zatrzymalem sie zeby sprawdzić ,czy nie mam przestawionego tłumienia na amortyzatorach na sztywno, nie mialem :DD
Skręcilem na sztywno i zrobilo sie tak, za zawias w ogóple nie pracuje, a amortyzują tylko opony :DD
Trzymania w zakretach nie mialem jak sprawdzic bo slisko,
a jak znalazlem kawalek mokrego asfaltu to poruszalem szybko kierownicą w lewo/prawo, reakcja kiera- auto natychmiastowa, jedyny "lag" opoznienie wynika jedynie z wysokości opon (13/165/80), latem na profilu 50.
Dla ludzi ceniących komfort polecam czerwone zestawy, dla bardziej hardorowych kierowców w nadwoziu Hatchback Żółte na przód i Czerwone na tył - wynika to z rozkładu masy, która jest duzo wieksza na przodzie, dzieki temu ugiecie poliuretanów (jesli w ogóle jakieś jest) bedzie podobne z przodu i z tyłu.
w Sedanach róznica w rozkładzie masy przód- tył jest mniejsza wiec zółte-żólte dla hardcorówców
Pięknie to wygląda i na pewno działa w porównaniu do serii, do wyciskania i wciskania nowych musi być prasa czy inny patent maiłeś?
jz uzywalem takiej prasy:D u siebie :D i dalo rade bez problemow:D
http://www.narzedzia4u.pl/galerie/i/imadlo-precyzyjne-125mm_45.jpg
hehe tak myślałem... grunt to prostota i osiągnięty efekt!
Witam,
Czy ktoś się orientuje jak wyglądają rozbieżności między V i VI gen w rozmiarach tuleji w przednim/tylnym zawieszeniu?
Które elementy z zestawów dla civiców 92-95 nie będą pasowały do roczników 96-00?
http://elasto-moto.eu/images/stories/schematy/schemat_honda_civic_92-95_przod.jpg
http://elasto-moto.eu/images/stories/schematy/schemat_honda_civic_92-95_tyl.jpg
Pzdr
Sadek
OO dobre fotki kolega pokazał, mnie interesowało by czy któreś z tulei tylnego wahacza poprzecznego podejdą do 6 gena bo firma ta i praktycznie żadna nawet ES nie posiada w ofercie tulei do wahacza poprzecznego do 6 gena a właśnie muszę takie zakupić.
Dla Civica V gen w skład zestawu (20 elementów) wchodzą:
1. Tuleja wahacza przedniego wewnętrzna, numer fabryczny: 51392-SR3-024, nr. prod. 081095B; wymiary: fi 37 / 12 x 50; 2 sztuki.
2. Tuleja wahacza przedniego zewnętrzna, numer fabryczny: 51810SH3003; nr. prod. 081094B; wymiary:fi 40 / 12 x 50; 2 sztuki.
3. Tuleja wahacza przedniego dół, numer fabryczny: - ; nr. prod. 081118B; wymiary fi44 / 18 x 58; 2 sztuki.
4. Tuleja wahacza przedniego górnego; numer fabryczny: 51455SR3004; nr. prod. 081100B; wymiary fi 34 / 10 x 40; 4 sztuki.
5. Tuleja drążka reakcyjnego; numer fabryczny: 51306-SR3-N01; nr. prod. 081097B; wymiary 32 / 20 x 28; 2 sztuki.
6. Tulejka łącznika stabilizatora; numer fabryczny: -; nr. prod. 081109B; wymiary fi27 / 8 x 16; 8 sztuk.
Proszę kogoś z E.P.C pod ręką o sprawdzenie czy powyższe numerki części pasują do VI gena
kedzior.kedzior
14-03-09, 08:59
Może ktoś napisać czy pasuja do EJ9 VI generacji
kedzior.kedzior
30-03-09, 20:36
BIKOPUR - Biuro do mnie :
Witam
Do tego modelu niestety jeszcze nie mamy żadnych części, ale są plany do ich wprowadzenia, jedynie tuleja tzw."Duży Cukierek" 081105B będzie pasować, tylko że ta tuleja dość znacząco usztywnia tylne zawieszenie, ale to już zależy od preferencji kierowcy.
Pozdrawiam Krzysztof Blejzing
www.bikopur.pl
http://www.elasto-moto.eu
BIKOPUR s.c.
ul.Przejazdowa 11
51-167 Wrocław
tel/fax 071 326 00 46, -47 ,-48
biuro@bikopur.pl
podepnę sie pod temat tutaj
Mam do wymiany tulejkę drążka reakcyjnego tą przy skrzyni biegów. Moje pytanie brzmi czy taką dostanę tylko w ASO?
A drugie pytanie czy ktoś już stosował taką tulejkę z poliuretanu i jak ona się sprawuje.
Mam do wymiany tulejkę drążka reakcyjnego tą przy skrzyni biegów.
Czym objawia się zużycie tej tulei? Podejrzewam to u siebie ponieważ coraz częściej wpada mi w głośne drgania lewarek zmiany biegów.
Czym objawia się zużycie tej tulei? Podejrzewam to u siebie ponieważ coraz częściej wpada mi w głośne drgania lewarek zmiany biegów.
U mnie drążek od biegów chodzi do przodu i do tylu najbardziej przy zmianie obciążenia czyli przyspieszaniu i i hamowaniu. Poza tym jak jadę po dziurach to się buja już we wszystkie strony. Nie wiem czy to prawidłowa diagnoza ale pytałem w ASO to ta tulejka 30 zł kosztuje.
A czy ktoś wie, jakie są róznice w zawiasie ( w tulejach ) w przypadku Civic'a 6gen 3D a 5D?
Bo ten sklep ma do 5D na tył cały zestaw i chcę sobie mocniejszy wziąść do współpracy z Koni 1130. Ale tył będzie na poliuretanie, a przód cięższy na zwykłych, tak jakoś nie bardzo.
Powiem mi ktoś też, po wymianie amortyzatorów, sprężyn i tuleji to co trzeba ustawić w aucie, zbieżność i geometrię, czy coś jeszcze? Drogie te całe ustawienia w Hondach, czy ktoś się orientuje?
W wielu egz sa problemy z ustawianiem geometrii z racji zapieczonych śrub z tyłu.
Witam
Przed założeniem poliuretanów czytałem opinie, ze cukierki z energy suspension czy prothana sie nie nadają, i to jest fakt - nie nadają sie dlatego, że mają ograniczony ruch na boki (na szkicu zaznaczony strzałkami). Po załozeniu cukierków zauwazyłem brak ugięcia wstępnego zawieszenia, nawet po załadowaniu do bagażnika ok 80kg(4 betonitów) - normalnie powinno siąść jakes 2 cm. jeżdząc po naszych dziurodrogach mialem wrazenie ze zaraz tył mi odfrunie.
z braku kasy na zakup OEM'owych cukierków postanowilem przrobić te poliuretanowe. zapiąłem na wiertarkę stołową frez i rozwiercilem tak jak na szkicu. dzieku temu ruch cukierka jest przybliżony do seryjnego, powróciło ugięcie wstępne i tył przetał być taki nerwowy. Koła tylne nie latają przód - tył jak to ma miejsce w orginale.
http://img524.imageshack.us/img524/4106/cukierekhonda.th.jpg (http://img524.imageshack.us/my.php?image=cukierekhonda.jpg)
link do pełnego rozmiaru:
http://img524.imageshack.us/img524/4106/cukierekhonda.jpg
Sporo narzekń właśnie się przewijało na te cukierki w różnych miejscach.
Sam pracownik Bikopur mówi, że ma komplet założony, poza cukierkiem, ale niby z jakiegoś tam innego powodu nie ma ich założonych. I w razie czego, tak tylko wspominam i nie chcę nikogo w złym świetle stawiać. Poza tym nawet w rozmowie, gdy zapytałemjego, czemu w mocniejszym ( żółtym ) sam cukierek jest ze słabszego, to wspomniał, że czerwone jeszcze na jakieś ruchy pozwalają, bo żóte to już za mocne i pewnie dlatego w mocniejszych zestawach dają te czerwone cukierki. Bo tak tez gdzieś spotkałem, że te słabsze poliuretany jeszcze na jakieś ruchy pozwalją delikatne. Widać, przy takiej konstrukcji, i tak za małe.
Bynajmniej duże gratki dla Ciebie Tian, bo nigdy nikt do tego tak nie podszedł. I mam nadzieję, że się nie obrazisz, jak prześlę tą sprawę do firmy Bikopur, włacznie z Twoim foto?
Może to przemyślą i przerobią te cukierki w jakiś może inny sposób, ale tak, żeby były po prostu dobre w 100%.
Sklep:
Tuleje Civic Polibusze (http://polibusze.istore.pl/pl,product,385566,honda,civic,1989,1997,komplet,tu lej,zawieszenia.html)
Zdjęcia ich produktów:
http://img5.imageshack.us/img5/1107/poliuretanpolibusze1.th.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=poliuretanpolibusze1.jpg)
http://img5.imageshack.us/img5/875/poliuretanpolibusze2.th.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=poliuretanpolibusze2.jpg)
Ten zestaw że niby do Civic'ów z lat 89-97, tak trochę dziwnie, do czego pasuje, już pomińmy.
Ale na zdjęciu widać, że cukierek w wersji mocniejszej, jak słabszej ma dosłownie nawiercone na wylot otwory. Może oni do tego już doszli i tak jest poprawnie i w taki sposób nie było byżadnych problemów nawet z tuleją 90ShA.
Jakie są wasze opinie? Takie otwory to myślę, że względnie prosto nawet samemu sobie zrobić by mozna. Ale najelpiej, jakby producent robił już takie gotowe.
Edyta:
Wszśniej już czasu nie miałem, ale jeszcze taki szczegół, że Polibusze ma te otwory tak porobione na tych cukierkach, że one pozwalałyby na ruch w drugiej płaszczyźnie ( w stusunku do strzałek na rysunku, który dałeś ):
http://img524.imageshack.us/img524/6528/cukierekpolibuszepraca.th.jpg (http://img524.imageshack.us/my.php?image=cukierekpolibuszepraca.jpg)
Bo jeśli Ty Tian rozwierciłeś otwór wewnętrzny cukierka, to tak na prawdę pozwalasz tulji metalowej wewnętrznej na większy ruch w każdej płaszczyźnie, jakby góra - dół i przód - tył.
A ta z Polibusza jest tak nawiercona, że tylko pozwala na ruch przód - tył.
A teraz w której płaszczyźnie jednak musi mieć ten cukierek tą swobodę?
Pozdrawiam
W polibuszu te szczeliny pionowo ( tak jak w orginale) . A ja mam takie pytanie : cukierki z bikupuru jak mają być montowane; stożek na zewnątrz?
a czy tuleje z bikopuru mają takie same wymiary w porównaniu z oryginałem??
wymiary mają takie ze spokojnie wszystko pasuje,na wcisk,bo tak ma być
Czy ktoś mi powie, jaki smar najlepiej stosować do tych tulei, żeby był jaknajlepszy i w możliwie najlepszy sposób eliminował skrzypienie?
Dostałem 3 małe tubki smaru do tulei, ale w moim mniemaniu, będzie za mało, poza tym może lepiej zastosować coś innego.
dzis do nich dzwonilem inie maja tulei do ej6 ;| gosc nawet nie bardzo kojarzyl jak wyglada i o jakie auto mi chodzi ;/
cukierki trzeba bedzie w aso kupic,tylko gdzie reszte ?!?!! w aso bez cukierkow podali cene ~430zl za wszystkie tulejki..cena podobna do bikopuru
ta cena to chyba za zamienniki. OEM tulejki to koszt ok. 1400zł bez cukierków :)
zakupiłem sobie ostatnio cukiereczki z Bikopuru. Po dogłębnych oględzinach postanowiłem j zamonować stożkiem do zewnątrz, lepiej wtedy pasują na tuleję wew(ten "patyk"). Druga sprawa - twardość zawiasu: zawias mam w miare zwykły, amory Sach super advantage i sprężny Weitec -40mm. Przed montażem tych cukierków było mięciutko, aż za. Po cukierkach z Bikopuru tył się przyjemnie usztywnił, czasem na dziurze troche skoczy:P ale ogólnie jest OK. Jeździłem kiedyś golfem z jakimś niemieckim gwintem na maxa spuszczonym i tam było dużo gorzej. Śmiało mogę polecić te cukierki jak ktoś ma troche "sportowego zacęcia" i lubi poszaleć na winklach.
cukierki imho sa za twarde
Jarek, w cukierku tylko wycialem troche materiału po bokach zeby był ten ruch wahadłowy, ten materiał co został po wewnetrzej jest jak w orginale wiec mocowanie(pręt) do budy siedzi sztywno w poliuretanie a ruch skośny jest.
BTW fotke do bikoputa wysłałem i gadałem z pracownikiem odpowiedzialnym za produkcje i wdrażanie
co do smaru jak uzywałem tego:
http://www.pat4x4.pl/sklep/index.php?main_page=product_info&cPath=21&products_id=205&zenid=b609f6ee36d05ac14457210e5366d929
jest drogi bo 56 zł za 400gram ale ten smar jest naprawde rewejlacyjny, ma konsystencje miodu-wosku w przeciwieństwie do innych smarów ktore maja konsystęncję wody.
ciezko jest go wodą spłukać
meciekr
ja jak wymienilem całoś z bikopura to tył był tak sztywny, że w zakretach bokiem latałem bo tył podskakiwał
Ja już ponad pół roku latam na poliuretanie. Smarowane było tym zielonym mazidłem, co dawali do tulei + STP podwoziowy ( teraz sam sobie go anwet kupiłem, polecam do auta... ). Tuleje mam tylko z tyłu. Do tego Koni 1130, stabilizaroty VTI. Jestem zadowolony.
Nic nie skrzypi, albo bardzo, ale to bardzo delikatnie, po dziurach jak po bezdrożu sie jedzie, to wtedy coś przy otwartym oknie słychać, a tak to cicho. A codziennie min 2razy jeźdzę 300m taką drogą i syfu na pewno jest dużo pod autem, zawsze wszystko uje**ne jest strasznie. Niedługo będę pod autem dłużej, to sobie zbadam, jak to wygląda z zurzyciem.
odgrzeje trochę kotleta... :]
Na wiosnę celuje w remont zawiasu i chciałem poskładać go na poliuretanach... ale z cenami ostatnio Bikopur poleciał po całości ;/
mam pytanie - warto wydać hajs na komplet przód+tył czerwony Bikopuru bez cukierków [ponad 950zl po niby 20% zniżki:eek:], czy raczej ściągnąć sobie pełen zestaw Energy Suspens.
Może ktoś miałby jakieś przemyślenia w tym temacie.
latam na PU od bikopur ponad rok zrobilem nascie tys km i jest spoko czy taniej kupisz ES to nie wiem ale musisz sie liczyc z tym ze to jednak caly zawias i za 200zl tego nie dostaniesz.poza ty przelicz koszta nie mialem do czynienia z ES ale czy to napewno jest lepsze bo zza oceanu?ten sam material.wydaje mi sie moge sie mylic
dlatego pytam, bo też ciężko mi powiedzieć jaka jest różnica w jakości itd i licze, że ktoś ma większą wiedzę w tym temacie odemnie .. i się podzieli.
Co do kosztów - na na stronie ES - Master Kit [najbogatszy zestaw] kosztuje 186$ już z wysyłką do PL. Jasne że nie chce mieć całego zawiasu za 200zł.. ale w przypadku gdy bikopur poszybował tak z cenami to 744zł + ew. koszty dodatkowe za ES sprawiają, że się zastanawiam, w co warto zainwestować.
Swoją droga jak wrażenia po zmianie na PU ?? warte swojej ceny?
puki co mam na tyle, puki co mam możę z 3 miechy :D ale jak dla mnie warte :D
PIMPEK_EJ2
17-02-10, 23:30
Moglibyście napisać ile na nich przejechaliście?I jak się jeździ z takim zawiasem np. kpl. pasażerów?
Dam takiego newsa dla posiadaczy 6gen.
Rozmawiałem z Panem z Bikopur:
Witam
W tej chwili nie mamy dostępnych zestawów do EJ9, ale obecnie pracujemy
nad dokładnie takim do tego modelu Hondy i już niedługo pojawią się
w naszej ofercie, jest to pewne w 100%, tylko muszę prosić Pana o jeszcze
trochę cierpliwości :o)
(...)
Połowę mamy już praktycznie ukończoną więc to kwestia około 2-5
tygodni.
Aktualnie czekam na kilka części zawieszenia które posłużą jako wzór
na wykonanie tulei poliuretanowych i zestawy będą gotowe do zakupu on-line
lub w siedzibie firmy we Wrocławiu.
Pozdrawiam Krzysztof Blejzing
Latam na tych gumach od jesieni, zrobilem może ok 3tys.km i jestem w 100% z nich zadowolony nawet nic nie skrzypi podczas mrozów co zdarza sie w przypadku es, może to dlatego że to pierwszy sezon ale jak dla mnie jest super towar!
no u mnie po staniu 12 godzina na otwarterj w miare przestrzeni parkingu pod robotą, przy mrozie - 18st. C zaczeły skrzypieć :D ale nic strasznego :D
ja mam dosc dlugo i nie zauwazylem skrzypienia.zawias twardy w pyte bo jednak mam zolte gumki z tylu z tym ze duzego cukiera nie wymienilem a malego mam UWAGA pu ale zalanego NIE WKLAD wiec hardkore.przez progi zwalniajaceto przy 20 km/h to przeskakuje tyl...ale niedlugo jeszcze przod wleci he, az strach ,
mam takiego samego jak ty cukeirka małego a i do tego mam dużego z pu :D dla mnie robi to robote :)
Napisałem maila do Energy Suspensions z pytaniem czy przewidują jakieś rabaty na grupowe zamówienie :)
Warto byłoby coś ogarnąć w niższej cenie i rozłożyć cenę wysyłki na więcej osób. A ta wynosi 55 us dolores conajmniej.
Jeżeli mi odpiszą to dam znaka. Jak będzie jakaś oferta to jestem w stanie podjąć się targnięcia gratów w grupowym zamówieniu.
Co Wy na to ??
nawet bez grupowego to już się opłaca..co do wysyłki to 1szt - 47,50$, 5szt - 152,50$, zapłacić można przez PayPal, jesli dali by rade odpuścić jeszcze kilka dolarów z ceny ;) to czemu nie.
Przydał by się ktoś kto śmiga na takim zestawi i mógłby się wypowiedzieć .. o zaletach i wadach ES. Bo bikopur już jako tako wiadomo.
PS. ceny sprawdzałem dla zestawu do Vgen
Dziś rozmawiałem z Panem Krzysztofem, technikiem z Bikopur w sprawie zestawu do 6 gen. Będzie bardzo niedługo (2 tygodnie), także czekamy...
Dodam, że możemy liczyć na discount ze strony firmy gdy zrobimy zbiorowe zamówienie. Ja się czaję na ten zestaw przypuszczam, ze będzie więcej chętnych. W takim razie proszę wszystkich zainteresowanych aby się wstrzymali z indywidualnym kupnem. Jak tylko się pojawi oferta, przedstawię ją tu i zajmę się organizacją zbiorowego zamówienia. Jestem z Wroca więc dla mnie to nie problem. W razie inny pomysłów, czekam.
Pzdr for all
to czekam ale nie mam wiele czasu :(.. pod koniec miesiąca muszę się na coś zdecydować bo będę robił generalkę zawiasu.
tez czekam na taile do 6 gen
Odnośnie Master Kit'ów ES to nie są one do końca takie master, brakuje w nich tulei tylnych małych wahaczy 8szt
http://www.energysuspensionparts.com/prodimages/Prothane/PR8307BL_lg.jpg
http://www.energysuspensionparts.com/prodimages/Prothane/PR8309BL_lg.jpg
które trzeba dokupić osobno z Prothane co automatycznie podnosi cenę więc sprawdźcie sobie porządnie co jest w składzie mastera żeby potem nie było zdziwienia ;)
Poliuretan 6gen Japan in progress...
to czekam ale nie mam wiele czasu :(.. pod koniec miesiąca muszę się na coś zdecydować bo będę robił generalkę zawiasu.
ja dokładnie to samo będę robił i czekam już trochę ryzykując bo Hondzia juz naprawdę niebezpiecznie lata po drodze na nierównościach. Mam nadzieje, że uda im sie do końca miesiąca, postaram się ich ściągnąć delikatnie :-)
nie doczytałem... bo ewentualna zniżka będzie na zestaw do 6gen ? bo ja bym się podczepił pod zestaw do 5gena.. i może też dało by rade?
Poliuretan 6gen Japan in progress...
no in progres - na moich zabawkach ;) Jeszcze max 2 tyg i będą gotowe - wg moich informacji
no to ja dalej czekam isie zrobi zamowineie grupowe
ja juz smigam rok na polibuszach z bikopuru, i powiem tak cukierki sobie darujcie bo naprawde wam tak usztywni zawias ze tyl sie nie bedzie uginał (nawet te poprawione cukierki z nawiertami nic nie dają) temat juz przerobilem, w cukierasach zrobilem dziury dokokola tej wiekszej gdzie wchodzi przet mocujacy z budą, pozniej rozwierty frezarką tam gdzie wchodzi pręt mocujący do budy tak ze poliuretanu przylegajacego do preta mocyjącego z buda zostało 2 cm szerokosći (cukierek ma z 7 albo 9) i nadal sztywno.
co do reszty setupu, kupowalem go jak jeszcze nie robili rowko wewnątrz tulejek, przez to po roku trzeba rozkręcic i przesmarować, przy czym bede musial te rowki zrobic bo one powoduja ze jest troche smaru miedzy poliuretanem a metalowa tulejka przykrecaną sruba od budy.
2 sprawa byla taka, ze wszystkie tuleje (zółty twardy setup) po wcisnięciu do wachaczy byłu szersze i jakies 3-4mm niz metalowa tylejka ktora w nią wchodzi, co za ytm idzie ciezko było wcisnac np tylny dolny wahacz w bude, a po skreceniu ruch wachacza byl bardzo cieżki. jedynym sposobem na poprzwe tego bylo zeszlifowanie bokow poliuretanu aby metalowa tulejka która jest wsadzana w poliuretany byla mniejsza o1,5-2mm od nich.
tyleje górnych wahaaczy, mialy za duży kołnierz, przez co po skrzeceniu tego w kupę nie dzialały jak trzeba, po jakims czasie wahacz ściął nadmiar kołnierza - górne sworznie powiedziały żegnaj
w miedzyczasie looknąlem na konkurencje z olkusza, zobaczcie jaki jest cukierek (prawie jak oem), ja je kupuje, bo 1 szt twardosci jaka chcecie kosztuje 65zl bez wysyłki
http://polibusze.istore.pl/pl,product,385566,honda,civic,1992,1995,1995,2000, komplet,tulej,zawieszenia.html
Krzysztof mam nadzieje ze sie nie obrazisz ze wtawiam tu konkurencje, ale szlag mnie trafil z tymi waszymi cukierami ktore przerabialem 2 razy i nadal są do kitu
no jaram się kompletny zestaw za 700zl..z cukierkami, no to warto sie zainteresować bo moje do wymiany ;/
Krzysztof mam nadzieje ze sie nie obrazisz ze wtawiam tu konkurencje, ale szlag mnie trafil z tymi waszymi cukierami ktore przerabialem 2 razy i nadal są do kitu
Odnośnie konkurencji to raczej nie mam się o co martwić ;) jeżeli sprzedawany zestaw z Olkusza pasuje do modeli 89-00 to chyba coś tu nie gra jak na przestrzeni tych lat w samych Civic'ach były około 4 różne wahacze przednie dolne i 5-6 rodzai tylnego dolnego poprzecznego to nie potrafię zrozumieć jak to ma pasować??? Druga sprawa to zastosowanie poliuretanu bezpośrednio na tylnym dolnym poprzecznym wahaczu od 6gen który jest na zdjęciu na stronie Olkusza jest dla mnie kompletnym nieporozumieniem. Tuleja wahacza która przenosi w tylnym zawieszeniu dość spore obciążenie i wspiera się tylko na zaledwie 5mm przetłoczenia wahacza nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, u mnie będzie to rozwiązane podobnie jak w oryginale, to samo tyczy się przedniego górnego wahacza. Duże cukierki owszem, może są zbliżone do oem, ale brak ocynku na jego metalowych częściach jak i na całej reszcie zestawu wiąże się z korozją która szybko zrobi niezły bigos :D
Jest wolny rynek, wybieracie co chcecie :)
Mój duży cukierek ma info na stronie:
"...Tuleja 081105 nie jest zamiennikiem tulei oryginalnej, zamontowanie jej znacznie usztywni zawieszenie."
A co do braku kanałków na smar itp szczegółów które miały miejsce spory kawałek czasu temu to nie ukrywam że było to może trochę niedopracowane, ale staram się cały czas polepszać jakość swoich produktów nie zatrzymując się w miejscu podpierając się coraz większym doświadczeniem w dziedzinie zawieszeń...
Tian, nie mam zamiaru się obrażać ;) , po to jest forum aby dyskutować, oceniać, wymieniać się doświadczeniami... Jeżeli nie Jesteś zadowolony z mojego produktu to zapraszam na priv- gg 1328472, z pewnością znajdziemy jakieś rozwiązanie które pozwoli dogadać się w kwestii zadośćuczynienia, w końcu Jesteś chyba pierwszym człowiekiem na świecie który jako pierwszy jeździł na pełnym zestawie moich żółtych tulei, i z tego co pamiętam to jeszcze za kawalera :D Pozdrawiam!!!
no dobra, a przod do 5D to jaki pasuje? zestawy na tyl masz tylko co z przodem...
Krzysiek, główną wadę poliuretanów jest to, że wewn tulejka nie jest zawulkanizowana z otaczającym ją polimerem. Przez to dostaje się pomiędzy metalową tuleję a polimer piasek i inny syf i pod wpływem drgań polimer się wyciera, skrzypi itp. To jest chyba jedyna wada tych tulejek, więc jeśli udało by się wam zalewać poliuretanem tak wewn i zewn tulejkę by były jednym elementem (tak jak w tulejach met-gumowych) to Wasze produkty miałyby większe wzięcie. Ostatnio widziałem poduszkę do silnika zalaną szczelnie poliuretanem, więc sądzę, że jest to wykonalne.
no dobra, a przod do 5D to jaki pasuje? zestawy na tyl masz tylko co z przodem...
Przód jest taki sam jak w 5gen, i wszystko do 5D znajdziesz tu http://www.strong-flex.eu/index.php?page=shop.browse&category_id=286&option=com_virtuemart&Itemid=1
a np sam przód tutaj: http://www.strong-flex.eu/index.php?keyword=086019&Search=Szukaj&Itemid=1&option=com_virtuemart&page=shop.browse
Krzysiek, główną wadę poliuretanów jest to, że wewn tulejka nie jest zawulkanizowana z otaczającym ją polimerem. Przez to dostaje się pomiędzy metalową tuleję a polimer piasek i inny syf i pod wpływem drgań polimer się wyciera, skrzypi itp. To jest chyba jedyna wada tych tulejek, więc jeśli udało by się wam zalewać poliuretanem tak wewn i zewn tulejkę by były jednym elementem (tak jak w tulejach met-gumowych) to Wasze produkty miałyby większe wzięcie. Ostatnio widziałem poduszkę do silnika zalaną szczelnie poliuretanem, więc sądzę, że jest to wykonalne.
Niestety nie masz racji, po pierwsze nic się nie dostaje ponieważ tulejkę metalową zakrywają "uszy" w podwoziu, a montaż przeprowadza się z użyciem smaru który jest w komplecie i nic nie skrzypi. Druga sprawa to taka że żeby poliuretan był "wulkanizowany" (wulkanizacja tyczy się gumy) ,z tulejką metalową musi ona być, że tak to nazwę "wykorundowana" korundem, piaskowanie nic nie daje, piasek tylko wygładza powierzchnię, po trzecie wypiaskowana czy wykorundowana tulejka momentalnie rdzewieje, a po czwarte poliuretan nie specjalnie lubi się kleić do ocynkowanych gładkich tulejek aby wszystko było tak jak chcesz i dodatkowo zabezpieczone przed korozją :D
Poduszki silnika owszem, mogę coś takiego zrobić, ale do poduszek silnika mam dość sporo wkładek:
http://www.strong-flex.eu/index.php?keyword=wk%C5%82adki+honda&Search=Szukaj&Itemid=1&option=com_virtuemart&page=shop.browse
http://www.strong-flex.eu/index.php?keyword=wk%C5%82adka+honda&Search=Szukaj&Itemid=1&option=com_virtuemart&page=shop.browse
więc nie ma takiej potrzeby, chyba że jest to poduszka do której akurat nic nie mam, z tym że zalanie jakiejkolwiek poduszki to jest to czasochłonna i kosztowna zabawa...
Shogun, żadnego zadośuczynienia nie chcę, napisalem tylko info dla innych. pozatym mamm nadzieje ze mniejszyliscie szerokosc kołnierzy w twardszych poliuretanach, bo o ile miekki sie poddaje to twardy juz nie, a 3-4 mm szersza cała tuleja w wachaczu (lewa z prawą) od metalowej tulejki która w qwnie wchodzi to zdecydowanie za duzo. btw czekam az ogarniecie te cukierasy :)
Kenny, ja regenerowałem sobie wszystkie poduszki w silniku. zrobilem to tak:
kupiłem wszystkie uzywki ale w przyzwoitym stanie, diaksem przejechalem gumy zeby je "sporowacic" co by sie klej lepiej trzymał, odtłuscilem atetonem technicznym i pedzelkiem, zakleilem tasmą samoprzylepną od boku metalowego, przez srodkową tulejke do drugiego boku, tak kilka razy z góry na dów kilka razy, zeby poliuretan który wleje nie wylewał sie dolem. zalałem calośc, wszystkie poduszki po koleii. po tygodniu (codzienie polewalem wodą uzywajac psikacza z plynu do mycia okien) wyschło i załozyłem.
efekt był taki ze buda trzesło niemiłosiernie :) i kilka razy gasł mi silnik przy ruszaniu :), pościagałem je spowrotem i porobilem ndziry (tam gdzie była przerwa w gumie np lewa dolna poduszka porobilem po 3 na przodzie i tyle, skrecilem do kupy i zrobilo sie bardziej miekko ale i tak czuc czy silnik, natomiast popularny "kangurek" przepadł.
poduszki dzlają juz połroku, ostatnio je ogladalem i zero zuzycia, klej nie odchodzi.
zamiast zalewać i później wiercic przew wlaniem kleju powkladaj słomki z McSracza w miejscach gdzie jest przerwa w poduszkach
kleilem tym:
http://www.allegro.pl/item931312420_sikaflex_221_uszczelniacz_klej_poliu retan_w_wa.html
no in progres - na moich zabawkach ;) Jeszcze max 2 tyg i będą gotowe - wg moich informacji
Tak jest, tylko jeszcze ten górny przedni wahacz potrzebuję, jakoś cholera mi umknął podczas sprawdzania całej paczki :D
BealteMazi
12-03-10, 21:27
kurna ciekawe toto moze by zrobić jakiś zakup grupowy;>?? chyba ze juz jest;>?? szukalem lecz nie znalazłem ile kosztuje cały zestaw wszystkich tuleji cukierkow itp do 5d;>??
kurna ciekawe toto moze by zrobić jakiś zakup grupowy;>?? chyba ze juz jest;>?? szukalem lecz nie znalazłem ile kosztuje cały zestaw wszystkich tuleji cukierkow itp do 5d;>??
nie załamuj ludzi i zerknij dwie strony wcześniej, to naprawdę nie jest trudne...:D
Dobra a czy ktos produkuje/sprzedaje te tuleje do 6gen-a EJ6 Coupe .... bo ostatnio jak dzwonilem do BIKOPUR-u to gość z którym rozmawiałem byl bardzo zdziwiony o co mi chodzi i jaki model i w ogole to nie ma ;/
chcialbym zakupic komplet takich tulei do Coupety ale bez cukierkow bo te w oryginale OEM beda, czy jest jakis zestaw dopasowany konkretnie do modelu EJ6.
Nigdzie na tych stronach nie mozna znaleźć sprecyzowanej informacji do jakiego auta konkretnie jest zestaw.
Dobra a czy ktos produkuje/sprzedaje te tuleje do 6gen-a EJ6 Coupe .... bo ostatnio jak dzwonilem do BIKOPUR-u to gość z którym rozmawiałem byl bardzo zdziwiony o co mi chodzi i jaki model i w ogole to nie ma ;/
chcialbym zakupic komplet takich tulei do Coupety ale bez cukierkow bo te w oryginale OEM beda, czy jest jakis zestaw dopasowany konkretnie do modelu EJ6.
Nigdzie na tych stronach nie mozna znaleźć sprecyzowanej informacji do jakiego auta konkretnie jest zestaw.
:rolleyes:
Właśnie o tym między innymi jest ten temat, o tulejach do 6gen'a, przeczytaj go dokładnie ;)
shogunnn i jak idzie robienie do VI gen
shogunnn i jak idzie robienie do VI gen
X2!!!
:rolleyes:
Właśnie o tym między innymi jest ten temat, o tulejach do 6gen'a, przeczytaj go dokładnie ;)
temat doczytane ;)
to kiedy mozna spodziewac sie kompletu do EJ6? Bo czas troche nagli, zawias juz puka stuka ... i jęczy ;)
jakia będzie przewidywana cena bez Cukierków?
mysle ze w zakupie grupowym taniej:D
PIMPEK_EJ2
29-03-10, 22:25
A ja mam takie pytanko. W instrukcji która dostałem jest napisane żeby smarować wszystkie powierzchnie styku. Rozumiem że między poliu a metalowy środek trzeba posmarować. Czy trzeba smarować też "miejsce w wahaczu"?
jak ma się temat do 6gen?
jak ma się temat do 6gen?
no właśnie ?? ;)
coś się dzieje w temacie ?? bo też byłbym zainteresowany
witam tak sobie szukam i trafilem na ten temat ja chcialem zapytac o tuleje do tylnego dolnego wachacza takie tez potrzebuje zamowilem jakies i okazalo sie ze nie poasuja i musialem oddac roznica byla w dlugosci 10mm honda civic 97r moglby ktos podac wymiary tych tuleji do tego wachacza dolnego?? u mnie to jest dl.50mm grubosc 35mm
IMO Bikopur przegiął z cenami...
Olkusz od lat robi świetne tuleje i jest taniej:
http://polibusze.istore.pl/pl,category,111474,honda.html
marketing na forum robi swoje
Że tez dopiero dziś musiałem znaleźć ten temat :mad: Kupiłem już cukierki, dziś dostałem dwie "wewnętrzne" tulejki, jutro do odbioru "zewnętrzne". Wziąłem droższe z jakiejś niemieckiej firmy, ale nie jest to PU tylko zwykłe tuleje... Pospieszyłem się, bo po przeglądzie typ powiedział, że się "nadają do wymiany" :(
marketing na forum robi swoje
W ciągu roku ceny podrosły dwukrotnie i sądzę, że teraz są na poziomie nieakceptowalnym...
Zwłaszcza, że koszt produkcji jest 10x mniejszy...
W ciągu roku ceny podrosły dwukrotnie i sądzę, że teraz są na poziomie nieakceptowalnym...
Zwłaszcza, że koszt produkcji jest 10x mniejszy...
O tym piszę. Na forum narobiło się klientów to i ceny poszły w górę. Szkoda, że firma poszła na taki "strzał" cenowy, bo stracić klienta jest b łatwo, a fama "że drogie" na długo zostaje. Tanim cwaniactwem mi tu zlatuje. Z tego co się orientowałem pu robi w Polsce więcej firm, tylko są mało znane, nierozreklamowane.
Nie wiem czy to cwaniactwo czy nie ale nie chcę nikogo obrażać, wydaje mi się, że tuleje są zrobione porządnie i przemyślanie. Skopiować gumowy oryginał i wsadzić w wahacz to żadna sztuka. Jak na mój techniczny rozum wydaje mi się sensowne to co robi bikopu a np olkusz odwala fuchę w niektórych tulejach. Może i działają ale trwałość i spasowanie nie będzie takie dobre jak w bikopur. PU ma inne właściwości i bezczelny odlew z oryginału gumowego nie jest najlepszym rozwiązaniem, ale na pewno najtańszym dlatego są tacy, którzy oferują tańsze zestawy. Jeśli chodzi o zestaw do 6gen to jak od jakiegoś czasu słyszymy, niedługo będzie. Mają ponoć nawał pracy dlatego się to przeciąga. Próbowałem zmobilizować do skończenia tego zestawu ale nie wiem czy udało mi się , zobaczymy w wkrótce. Cena, spora, ale sądzę,że coś niecoś zhandlujemy przy grupowym i śmiem twierdzić, że będzie warto. Czas pokaże.
pzdr
Przecież oni większość skopiowali z ES ;)
Przy okazji Olkusza - komplet na cały zawias do MB - 550 zł bez cukierków - info od nich sprzed paru dni.
Czegos brakuje w tym zestawie od Olkusza bo z tego co widze cukierki tez sa w zestawie?
junior20066
01-05-10, 00:47
http://polibusze.istore.pl/pl,product,385566,honda,civic,1992,1995,1995,2000, komplet,tulej,zawieszenia.html czy te od olkusza mozecie smiało polecic ?? czy polecacie jakies inne ?? i jaki wybrac najlepiej kolor ?? czy lepiej isc w energy suspension ??
miał ktos moze poduszki z bikopuru? mysle nad zoltymi do EG4, przednie 2, lewa i prawa
junior20066
04-05-10, 10:22
panowie ktory kolor jest najlepszy z energy suspension ?? czerwone ponoc skrzypia a czarne ?? i czym najlepiej je smarowac??
Witam,
zróbmy mały powrót do tematu i zapraszam do dziąłu - zakupy grupowe.
Poczytałem co znalazlem o poliuretanach na forum i wychodzi mi z tego ze Bikopur jest lepszy(popularniejszy) Polibusz gorszy(mniej popularny) a ES to nie mam opinii, pare osob narzeka ze cukierkow nie ma, a inni ze od Bikopur czy Polibusz cukierkow nie zaloza bo za twarde, pogubilem sie w tym troche moze ktos sprecyzuje konkretnie kazda firme w krotkim zdaniu, bo zakladam nowy gwint koni 1150 i odrazu chcialbym dolozyc poliuretany, mysle o ES czerwony master kit( nie ma tam chybva cukierkow jak sie nie myle, wiec te bylyby oem) do mojego ek4, ktos kto siedzi lepiej w temacie moze cos "podpowie"?? ewentualnie na pw pogadam z kims zoorientowanym
w sprawie "cukierków" było mnóstwo opinii że są za twarde i nie pracują tak jak powinny, czyli tył auta robi sie nerwowy
jeśli cukierki to OEM lub dobry zamiennik
no tak tylko zastanawiam sie na Polibusz, Bikopur i Energy Suspension zeby kupic caly kit a cukierki oem sobie dokupie i licze ze ktos cos doradzi:P
Bierz bikopura bo na miejscu i jakość b.dobra. Sam latam na kompletnym czerwonym zestawie, w zimie tez i nic nie skrzypi. Polibusz to niby tez to samo ale jeden z userow od nas mial jakies dziwne akcje ze tuleje byly zle odlane... Cukierki tylko OEM zeby Ci dupa nie skakala jak glupia na nierownosciach.
Bikopur troche poszlalal z cenami, nie wiem czy teraz nie wychodzi taniej sprowadzic sobie ES. Tak czy siak - warto sprawdzic ceny.
ES zawsze wychodziły taniej, do c5g można ogarnąć za 450 zestaw :)
ale 450zł to chyba na sam przod lub tył
Energy Suspension nie ma podziału na przód i tył ;) Jest jedno pudełko i tam są różne tuleje.
Dla Ciebie było by chyba takie: http://www.energysuspensionparts.com/proddetail.asp?prod=16%2E18110
Ale żeby było taniej to musisz wziąć z 5 paczek bo wysyłka sporo kosztuje :p
1996 - 2000 Honda Civic (non Si) wiec nie do mnie, nie znalazlem ile za wysylke info ale jakbym mial sprowadzac to znajomy by to wzial do siebie i mi by przeslal taniej tyle ze czekac bym musial troche... a zmieniam gwint i chcialem odrazu poliuretany zalozyc, takto za jakis czas musialbym jechac i znowu dawac auto na podnosnik i meczyc z tym a tak od bikopura jak wezme to odrazu moge wszystko zrobic za 1 razem :P no tyle ze faktycznie cena es caly kit to cena bikopura na sam tył do mnie...
A to jakich potrzebujesz? Oni wysyłają UPS to chyba w ciągu paru dni powinno dojść :) Koszt wysyłki masz podany jak weźmiesz dodasz do koszyka i potem Checkout.
no do Si potrzebuje zeby pasowaly lub ek ale tam maja ek jako si, no 60$ za wysylke to troche ale to itak kolo 600zł wyjdzie za calosc a nie prawie 1000 od bikopur
tu mam do b16 http://www.energysuspensionparts.com/proddetail.asp?prod=16.18109#
ale w porownaniu z tymi ktore dostalem linki od goscia z Bikopur to sa troche rozne oba zestawy
http://www.strongflex.vot.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=764&category_id=57&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl
http://www.strongflex.vot.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=770&category_id=57&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl&vmcchk=1&Itemid=1
Z tymze w tym master kicie na tyl sa tylko cukierki z tego co widze. Nic poza tym.
no dlatego sie zastanawiam nie sprawdzalem ile by wyszlo za poliuretany na tył od es
Odświeżę temat ma ktoś z was zamontowane cukierki z poliuretanu w civic 5D jak to się sprawuje bo na początku tematu były marne opinie lecz morze z czasem to udoskonalili
udoskonalili? ... że niby te dziury ponawiercali? to nic nie da
i tak będzie za twardy, dupa stanie się nerwowa
cukierek tylko OEM ewentualnie sprawdzony zamiennik
udoskonalili? ... że niby te dziury ponawiercali? to nic nie da
i tak będzie za twardy, dupa stanie się nerwowa
cukierek tylko OEM ewentualnie sprawdzony zamiennik
Myślę o zakupie cukierków ale jak się naczytałem że nie sprawują się dobrze to mam teraz głębokie przemyślenia czy brać je czy Febi Bilstain obecnie mam NOK i już wala przejechane 13tyś ehhh. Czy ktoś na forum ma cukierki poliuretanowe?? jak to się sprawuje? czy faktycznie jest takie twarde zawieszenie po ich założeniu i podskakuje?
Czy ktoś na forum ma cukierki poliuretanowe??
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?4854-dyczus Paweł ma takie i jeździ się naprawdę dobrze. Uderz do niego on Ci powie więcej
Pytanko jeszcze odnośnie tulei z tyłu mam czerwone, nie wiem natomiast jakie brać na przód, tez czerwone..? czy żółte..?? Niektórzy piszą że na przodzie powinny być twardsze
Ja jezdze na poliuretanowych duzych cukierkach (polibusze) i ani nie jest za twardo, ani tyl nie stal sie nerwowy, nie ma tez braku ugiecia wstepnego (jakkolwiek to wyglada) ;) Gdybym nie wiedzial, to nie potrafilbym powiedziec czy jest zalozony cukierek oem czy poli :p Wykonanie nie bylo perfekcyjne, ale dzialaja tak jak powinny. Co do zywotnosci to na razie sie nie wypowiem, bo tylko pare tysiecy przejechalem :cool:
Czy to te cukierki posiadasz ??
http://polibusze.istore.pl/pl,product,2672198,honda,civic,crx,crx,del,sol,tul eja,wahacza,tylnego,wleczonego,duzy,cukierek.html
Ja jeszcze sobie podarowałem i kupiłem febi, jak mi się wysypią to wstawię poli :)
Czy to te cukierki posiadasz ??
Tak, dokladnie te.
Pytanko jeszcze odnośnie tulei z tyłu mam czerwone, nie wiem natomiast jakie brać na przód, tez czerwone..
Bierz takie jak masz czyli czerwone. Mechanior z Empire powiedział że żółte są lux ale na tor a nie na nasz drogi. Nie wiem jak tam u Ciebie asfalt wyglada ale Wawa to dziura na dziurze
Ja jezdze na poliuretanowych duzych cukierkach (polibusze) i ani nie jest za twardo, ani tyl nie stal sie nerwowy, nie ma tez braku ugiecia wstepnego (jakkolwiek to wyglada) Gdybym nie wiedzial, to nie potrafilbym powiedziec czy jest zalozony cukierek oem czy poli Wykonanie nie bylo perfekcyjne, ale dzialaja tak jak powinny. Co do zywotnosci to na razie sie nie wypowiem, bo tylko pare tysiecy przejechalem
Kolejna osoba która rozwiewa te wszystkie brednie o cukierkach PU :cool:
Kolejna osoba która rozwiewa te wszystkie brednie o cukierkach PU
...z tym, ze sa rozne cukierki PU, podejrzewam, ze ES faktycznie moga byc za sztywne, ja pisze konkretnie o polibuszach, a za jakis czas dam znac jak z ich trwaloscia :)
Troche to trwalo, ale moze pomoge rozwiac watpliwosci, ktore maja osoby zastanawiajace sie nad poliuretanami. Wiec w moim aucie zagoscil kompletny zestaw firmy Deuter S.C. czyli popularne "polibusze" z Olkusza.
Wymienione zostaly wszystkie tuleje lacznie z duzymi cukierkami.
Montowal mi to znajomy mechanik, ale wg niego nie bylo problemow, wszystko pasowalo tak jak trzeba (oczywiscie nie obylo sie bez prasy hydraulicznej, poszlo pare srub, itd.).
Wrazenia z jazdy jak najbardziej pozytywne, w polaczeniu ze sprezynami H&R z wersji Pro-tec, jest sztywno ale nie powypadaja nam plomby z zebow, nie jest to tzw. beton ;)
Samochod znacznie lepiej sie prowadzi, nie ucieka ani tyl, ani przod. Kierownica chodzi precyzyjniej, tak... jedrnie :D
Duza poprawa jest tez przy hamowaniu, teraz ABS praktycznie przestal sie wlaczac. Przy ruszaniu i w zakretach auto mniej sie buja i wychyla.
Podczas przejezdzania przez tory i inne poprzeczne nierownosci nie ma mowy o podskakiwaniu tylu czy innym nerwowym zachowaniu samochodu, tak samo podczas jazdy po nierownosciach, np. bruk - jest ciszej, nic nie puka, nic nie stuka :)
Podczas jazdy w deszczu i po deszczu nic nie skrzypi.
Jedyny maly minus to czesciej odczuwane lekkie bujanie przod-tyl na niektorych drogach, ale to wynika raczej z usztywnienia i kiepsko budowanych drog :P
Teraz kolejna istotna informacja - za caly komplet zaplacilem 700zl, przy zamawianiu dobrze znac srednice stabilizatorow, bo pewnie padnie takie pytanie. Paczka przyszla dobrze zapakowana, w zestawie jest smar, brakuje schematow co gdzie i jak (chociaz przod i tyl sa pakowane osobno), ale dobry mechanik raczej nie bedzie mial z tym problemow ;) Jak cos to mozna skorzystac z rysunkow Energy Suspension lub Bikopur.
Hmm... to chyba tyle :cool:
Domyślnie
Troche to trwalo, ale moze pomoge rozwiac watpliwosci, ktore maja osoby zastanawiajace sie nad poliuretanami. Wiec w moim aucie zagoscil kompletny zestaw firmy Deuter S.C. czyli popularne "polibusze" z Olkusza.
Wymienione zostaly wszystkie tuleje lacznie z duzymi cukierkami.
Montowal mi to znajomy mechanik, ale wg niego nie bylo problemow, wszystko pasowalo tak jak trzeba (oczywiscie nie obylo sie bez prasy hydraulicznej, poszlo pare srub, itd.).
Wrazenia z jazdy jak najbardziej pozytywne, w polaczeniu ze sprezynami H&R z wersji Pro-tec, jest sztywno ale nie powypadaja nam plomby z zebow, nie jest to tzw. beton
Samochod znacznie lepiej sie prowadzi, nie ucieka ani tyl, ani przod. Kierownica chodzi precyzyjniej, tak... jedrnie
Duza poprawa jest tez przy hamowaniu, teraz ABS praktycznie przestal sie wlaczac. Przy ruszaniu i w zakretach auto mniej sie buja i wychyla.
Podczas przejezdzania przez tory i inne poprzeczne nierownosci nie ma mowy o podskakiwaniu tylu czy innym nerwowym zachowaniu samochodu, tak samo podczas jazdy po nierownosciach, np. bruk - jest ciszej, nic nie puka, nic nie stuka
Podczas jazdy w deszczu i po deszczu nic nie skrzypi.
Jedyny maly minus to czesciej odczuwane lekkie bujanie przod-tyl na niektorych drogach, ale to wynika raczej z usztywnienia i kiepsko budowanych drog :P
Teraz kolejna istotna informacja - za caly komplet zaplacilem 700zl, przy zamawianiu dobrze znac srednice stabilizatorow, bo pewnie padnie takie pytanie. Paczka przyszla dobrze zapakowana, w zestawie jest smar, brakuje schematow co gdzie i jak (chociaz przod i tyl sa pakowane osobno), ale dobry mechanik raczej nie bedzie mial z tym problemow Jak cos to mozna skorzystac z rysunkow Energy Suspension lub Bikopur.
Hmm... to chyba tyle
Czyli potwierdziłeś moje odczucia. Tuleje w przystępnej cenie i naprawdę poprawiają właściwości jezdne samochodu. Jestem zadowolony z wydanych pieniędzy na cały zestaw.
Jak tam Panowie Wasze tuleje po następnych kilku miesiącach?
PIMPEK_EJ2
20-04-12, 12:24
Moj zółty zestaw z bikopura ma się bardzo dobrze chociaż wypadało by go przesmarować:/ Co do cukierków dużych też założyłem te czerwone z Olkusza i jest oki. Tył się zrobił troszkę twardszy ale nie jest nerwowy. Co do trwałośći cukierków się nie wypowiem bo 1,5k na nich zrobiłem
To jak warto wkładać tuleje Poliuretanowe? Bo się czaje na cukiery od Olkusza... Tylko trochę mnie martwi to, że trzeba je smarować.
PIMPEK_EJ2
25-09-12, 19:52
Akurat cukierków nie trzeba ziom:)
Zestaw po 6 latach. W zasadzie nic się nie dzieje, jedynie najsłabsze ogniwo - przód dolna przednia nadaję się do wymiany - pojawiło się lekkie myszkowanie.
Za to cały czas czy smaruje czy nie skrzypią.
Bede zamawial poli z Olkusza i na stronie prosza: 6)Tuleja wahacza tylnego dolnego zewnętrzna - 2szt. Uwaga ! prosimy o podanie średnicy tych tulei -występuje fi 32 mm lub 35 mm
Byl bym wdzieczny jakbyscie mi powiedzieli jaka srednice wziac pod wahacz z EG5 czyli normalny zeliwny? Bo to chyba chodzi o tuleje poprzecznego wahacza jak dobrze rozumiem.
Roznica chyba jest miedzy EG6 a reszta EG? Tak mi sie wydaje ale srednicy nie znam. Z gory dziekuje za info.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.