Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : łożyska w skrzyni biegów



Strony : 1 2 3 [4]

cosmo-pl
11-06-17, 10:01
Ale pleciesz. VI nie ma w 21 wieku nic do rzeczy. Ze 20 lat temu można był oleje silnikowe po nim rozpoznawać, czy olej lepszy czy gorszy. Jeżeli Motul jest oryginalny, to żadna z osób co go zalała na tym forum nie narzekała. Propagandy to na oil.ru ;) Archoil to takie samo wyrzucanie kasy w błoto, jak inne dodatki tego typu, polimery i zmiana lepkości. Nic to nie daje, ale jak Ci nie szkoda kasy, to lej, tylko nie siej pomówień i banialuk, bo zazwyczaj jak ktoś nie potrafi wytłumaczyć co, skąd i dlaczego to sięga po jakieś hece, że Castrol niszczy silnik. Polecam Motula, bo ma bardzo dobre oleje i sam je stsouje. Gear 300 i Motylgear 10W40 mają dodatki estrowe, które bardzo pomagają w tych skrzyniach. Pytanie czy wiesz dlaczego, ale skoro rzucasz jakieś tutaj naukowe terminy, to masz to w jednym palcu. Gear 300 bez problemu daje radę na torze, czego MTF powiedzieć nie można. Ravenol też jest ok, ale nie ta lepkość i braka mu estrów. Jednak kto co lubi.

analyzer64
11-06-17, 13:19
Ja do Motula nic nie mam, ale jak powiedziałem znam przypadki, gdzie Motul bardzo szybko wyleciał po zalaniu go do skrzyni. Olej przekładniowy ciężko dobrać odpowiedni.
Zalałem właśnie tego Ravenola, skrzynię i tak będę robił jeszcze w tym roku, a sprawdzimy po prostu jak ten olej tutaj spełni swoje zadanie.

Równie dobrze jak będzie słabo to za tydzień wleję Motula, tylko po to żeby sprawdzić jak on sprawuje.

Nie wiem czy Marcin z tego tematu wlał tego Ravenola ale obecnie będę testował go ja i kolega z innego forum w EJ9, który na nim jeździ tydzień dłużej.

marcin001984
11-06-17, 16:05
Jeszcze nie zalałem. Napisałem do petrostar czy istnieje możliwość podmienić go na Motula 300 :) Jak się nie zgodzą to zaleję Ravenol i zdam relację.

rm_125
12-06-17, 10:11
Panowi powoli planuje wymianę łożysk, pacjent 124k km i szumy słyszalne tylko na luzie.
Na allegro zestaw łożysk z uszczelnieniami ok 400zł.
Myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie profilaktycznie wymienić wszystkie.
I pytanie czy 400zł to cena ok czy np w ASO może być taniej ?
Łożyska firmy NTN, kiedyś pytałem was o łożyska z SKF bądź innej firmy to niby na SKF długo nie wytrzymały

pieniek19x91
12-06-17, 15:28
Mi swego czasu w Markach krzykneli 2200! Na parowcowej 6 bodajże za 1100zł ze wszystkimi lozyskami mi zrobili. Cena taka może dlatego, że to nie autoryzowany serwis ale opinie ma bardzo dobre. Chłopaki 6 lat mi epke serwisują i zawsze na najwyższym poziomie
Więc nie daj się nabić w butelkę. Słyszałem że w serwisach no name potrafią i za 800zł zrobić ale ciekawe jak te robota wygląda

cosmo-pl
15-06-17, 01:51
Ja do Motula nic nie mam, ale jak powiedziałem znam przypadki, gdzie Motul bardzo szybko wyleciał po zalaniu go do skrzyni. Olej przekładniowy ciężko dobrać odpowiedni.
Zalałem właśnie tego Ravenola, skrzynię i tak będę robił jeszcze w tym roku, a sprawdzimy po prostu jak ten olej tutaj spełni swoje zadanie.

Równie dobrze jak będzie słabo to za tydzień wleję Motula, tylko po to żeby sprawdzić jak on sprawuje.

Nie wiem czy Marcin z tego tematu wlał tego Ravenola ale obecnie będę testował go ja i kolega z innego forum w EJ9, który na nim jeździ tydzień dłużej.

Na pewno nikt na tym forun, w 6gen 7gen 8gen i później, nie narzekał ani ma Gear300 ani na 10W40 Motylgear. Oba te oleje, wszelkiej konfiguracji tutaj, na tym forum zostały przetestowane. Zawsze po zmianie z MTFa czy Castrola, ewntualnie innego wynalazku, opinie były na plus dla Motula. Ja sam dodatkowo testowałem Gear 300 w Hondzie S2000, gdzie po jeździe na torze, MTF powodował, że biegi nie chciały wskakiwać. Gear 300 nic nie ruszało i cały czas było tak samo, plus wielki też za zmianę na zimno. Ogólnie nigdy nic złego na tym oleju się w żadnej serii nie stało i nigdy gorzej nie było, a zazwyczaj lepiej. W ogóle do skrzyń hondy, to ciężko coś złego nalać, bo one będą działać na wszystkim, tylko łożyska potem powiedzą pa pa. Dlatego warto kupić dobry olej i mieć z głowy na następne 3 lata, niż kupować MTF i po roku znowu zmieniać, bo tak by wypadało. Ravenol nie musi być zły, ale ja bym wlał inną lepkość.

analyzer64
15-06-17, 19:43
Na razie prawie 200km zrobione, biegi wchodzą lekko, terkotanie na 1 biegu troszkę cichsze jakby. Zobaczymy jak będzie później, tzn. nie spodziewam się, że nagle wszystko ucichnie, bo to na pewno nie będzie miało miejsca, bardziej będę obserwował czy nie ma zmian na minus. Póki co nie będę testował Motula, bo nie jest ani wiele lepiej, ale też ani nie gorzej niż na MTFie. ;)

tegies
15-06-17, 20:09
Już jutro samochód na wymianę łożysk podstawiam.
Zalewam jednak MTF (no chyba że kategorycznie polecą co innego).
Jak poczuję że jest gorzej przy wybieraniu biegów niż obecnie (zalany Valvoline 75W80 GL4) to zmienię na Motula bądź Valvoline 75W90 GL4.
Ze zmianą (wbijaniem) biegów nie mam najmniejszego problemu, tylko ten terkot łożysk.
Jeszcze parę miesięcy temu terkot kończył się na 2 biegu, teraz słychać go i czasami jeszcze na 3.

edit:
Samochód odebrany :)
Podstawiony o 8-mej rano, odebrany o 16-tej tego samego dnia.
Całość robiona tak jak gdzieś wcześniej pisałem w VTEC-u w Łodzi.
Krótka 'refleksja' z powrotu (większe porównanie będę miał pewnie w tygodniu podczas normalnej eksploatacji dojazdowej do pracy = 2 x 35km)
Żałuję... że wcześniej nie dałem do naprawy/wymiany. Samochód pod względem kultury pracy skrzyni i silnika nie do poznania.
Coś mi się zdaje, że u mnie padające łożyska nie objawiały się tylko terkotem. Po prosu nie miałem porównania jak powinno to być na zdrowej skrzyni.
Całość pracuje płynniej, sama zmiana biegów wchodzi sztywniej/twardziej, poprzednio miałem miękkie masełko ale z wyraźnie wyczuwalnym momentem wbicia biegu (nie wiem czy była robiona jakaś regulacja przy okazji). Wymienione 3 łożyska, oba uszczelniacze (lewy, prawy), zalane MTF Honda.

Xylar
17-06-17, 13:24
Jeśli to nie problem, podepnę się pod temat, z prośbą o potwierdzenie diagnozy. Od pewnego czasu na 1. i 2. biegu zwykle słychać terkotanie tym szybsze im wyższe obroty, to terkotanie ze wzrostem obrotów zmienia się w taki niezdrowy wysoki dźwięk który ciężko dokładniej opisać;o przy 3+ krpm słychać go wyraźnie i przede wszystkim głośno, jest obecne też na 3. i 4. biegu, na 5. już mniej bo wtedy jest ogólnie głośniej. Nie nazwałbym tego szumem, bardziej.. gęgiem?
Przy gazowaniu przy wciśniętym sprzęgle na biegu tego dźwięku nie ma, tak samo na luzie. Co wydaje się dziwne(?), czasem się zdarza, że tego dźwięku nie ma, np. staję na światłach, jedynka, ruszam, jest zdrowy dźwięk, i w losowym momencie na wyższych obrotach albo na dwójce znowu wraca ten wysoki krzyk silnika wołający o pomoc:(
Czy to na pewno łożyska? Czy ewentualnie coś jeszcze?
Jedynka czasem, dość rzadko, nie chce wejść bez puszczenia-wciśnięcia sprzęgła. Dwójka czasem też ciężko wchodzi.
Ale mnie niepokoi ten dźwięk o którym raczej nie czytałem przy badaniu objawów padania łożysk.


Edit. sorry, zapomniałem dodać, a może być istotne - Civic Ep2 z 2004r., D16V1

tegies
17-06-17, 14:35
U mnie nie tyle szumiało co terkotało. Jakbyś potrząsał workiem z kamieniami - czasami miałem wrażenie że jadę rasowym klekotem-dieslem (no może aż tak to nie, ale ogólnie wydźwięk podobny właśnie do tego).
Z początku po zakupie samochodu tylko na 1 biegu. Z czasem terkot przeszedł na 2 i ostatnio na 3 bieg.
Po naprawie cisza i kultura pracy ogólnie lepsza.

Sprawdź mocowanie blach osłon wydechu, sprawdź połączenia w układzie wydechowym aby wyeliminować wszystko co możliwe.

nukepowah
17-06-17, 15:09
Ktoś wie czy w em2 sprawa wygląda tak samo ? Bo od paru dni zaczyna mi skrzypieć sprzęgło na luzie.

analyzer64
17-06-17, 20:31
Jak wciskasz pedał sprzęgła i skrzypi spod maski to trzeba nasmarować pod wysprzęglikiem.

rm_125
17-06-17, 21:47
Panowie w końcu jak jest? wymienia się te łożyska z głównego wałka i 1,2 czy najlepiej już profilaktycznie wymienić wszystko ?

pieniek19x91
19-06-17, 10:01
Mi w aso matraszek chcieli wymienić tylko te dwa za 2000pln?! Fakt że było to 5 kąt temu, ale chłopaki na parowcowej wtedy mi wszystkie wymienili za 1000pln i do dziś 150tys zrobione bez problemu

Nenek_
24-06-17, 20:45
Cześć!
U mnie sprawa wygląda tak: Silnik fabrycznie d17a2, aktualnie siedzi d16v1. Posypały się łożyska w skrzyni. Znalazłem zestaw łożysk i uszczelniaczy ale jest tam napisane że do auta z silnikiem 1.6 110km. A na skrzyni znalazłem oznaczenie D5B czyli tak jakby skrzynia od 1.7 O.o
Czy w 1.6 i w 1.7 były takie same oznaczenia skrzyń bo jakoś nie mogę tego znaleźć?
Pomoże mi ktoś i powie czy te łożyska będą pasowały do tej skrzyni którą mam aktualnie?
Dzięki z góry

marcin001984
25-06-17, 11:17
Na razie prawie 200km zrobione, biegi wchodzą lekko, terkotanie na 1 biegu troszkę cichsze jakby. Zobaczymy jak będzie później, tzn. nie spodziewam się, że nagle wszystko ucichnie, bo to na pewno nie będzie miało miejsca, bardziej będę obserwował czy nie ma zmian na minus. Póki co nie będę testował Motula, bo nie jest ani wiele lepiej, ale też ani nie gorzej niż na MTFie. ;)

Zalałem Ravenol ponad tydzień temu i szczerze mówiąc chyba nie czuję, nie słyszę żadnej różnicy w porównaniu do MTF. Biegi wchodzą tak samo płynnie, nic nie hałasuje. MTF pracował w mojej skrzyni rok czasu, wymieniałem wtedy 6 łożysk. Od tamtej pory zrobiłem ok 17 tys. km czyli olej nie był jakiś stary. Może za rok czy dwa spróbuję Motula 300 75w90.

analyzer64
25-06-17, 17:36
Jak nie czuć różnicy to też dobrze. Grunt, że nie jest gorzej.

Nenek_
25-06-17, 21:37
Pomoże ktoś i powie czy skrzynie w 1.7 i 1.6 są takie same pod względem łożysk w środku? Na prawdę pilna sprawa bo są już na wykończeniu :/

marcin001984
25-06-17, 22:00
Zapytaj w Haparts. Nic nie kosztuje, a może uzyskasz pomoc.

Nenek_
26-06-17, 15:50
No właśnie zapytałem ale pomyślałem ze ktoś miał to samo i pomoże tutaj 😃

analyzer64
26-06-17, 18:52
Skrzynie to są zamiennie, kwestia półosi.

damianoso
18-07-17, 23:08
Witam,

Mam terkot łożysk przy 1,2,3 biegu. Także wsteczny.
Z tego, co wyczytałem to łożyska padły.
Czy ktoś poleci gdzie mogę to zrobić za sensowne pieniądze w okolicach Płocka, Olsztyna, Elbląga lub Grodziska Mazowieckiego?

marcin_T
19-07-17, 13:27
Panowie skoro tutaj sporo ludzi debatuje o skrzynaich moze ktos mi tu pomoze zamienic zebatki 5ego biegu w EM2?
Czy w USDM-owych modelach byly takei same skrzynie jak u nas? W sensie kupuje zebatki 5 od amerykanca i beda pasowaly do mojego D7A9?

Mam trzy numery czesci, teoretycznie tej samej, tylko jedna jest do EU dwie do USDM (jeden do EX-a a druga do HX, LX, & DX ). Nikt nie jest mi w stanie powiedziec jakei sa rozncie miedzy tymi czesciami...
Moze ktos cos?

analyzer64
19-07-17, 14:04
USDM ma dłuższą piątkę.

marcin_T
19-07-17, 14:57
USDM ma dłuższą piątkę.

DOkladnie o to chodzi! Tylko teraz kwestia potrzebuje znac numery czesci i miec pewnosc ze te pzrelozenia z HX-a beda pasowaly do mojego... Przywiezie mi to ktos z roboty z usa za normalna kase i gotowe, 5 na autostrade jak znalazl! Tylko ptorzebuje potweirdzenia, poisu, schematy, wymairow czy cos...

analyzer64
19-07-17, 17:35
Odpowiedziałem Ci na grupie towarzyskiej.

marcin_T
20-07-17, 06:35
Odpowiedziałem Ci na grupie towarzyskiej.

Dzieki! umknelo mi to jakos. Sklece jeszcze PW do Ciebie.

marcin_T
08-08-17, 10:35
Dobra bede zamawial dluzsza piatke i lozyska, pytanie co jeszcze zrobic jak juz skrzynia bedzie na stole?

Nenek_
15-08-17, 11:32
A teraz pytanie do osób które wymieniały wszystkie łozyska w skrzyni. Czy macie teraz całkowita ciszę? Na postoju i w czasie jady?
Ja jakieś 2-3tysiace km temu robiłem remont
Wymienione 7 łożysk
I dziś zauważyłem, ze w czasie jazdy przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem słuchać taki szum
Na postoju po wciśnięciu sprzęgła robi się troszkę ciszej a po puszczeniu lekko szumi
Czy to normalne a ja jestem przeczulony? Czy może dzieje się coś złego już i zmienić olej czy coś. Bo wcześniej szkraynia była już w dramatycznym stanie. Strasznie terkotała

FaziRBK
15-08-17, 11:41
Jeżeli nie masz wciśniętego sprzęgła to pracuje główny wałek - więc słychać łożysko na głównym wałku. W przypadku gdyby było słychać po wciśnięciu sprzęgła to byłoby to łożysko oporowe.

Nenek_
15-08-17, 11:53
No Okey
Ale nie o to mi chodzi
Wiem ze szumi łożysko w skrzyni
Ale czy to normalne ze słuchać lekkie szumienie po wymianie wszystkich łożysk? Jakby ktoś po remoncie skrzyni powiedział czy ma całkowitą ciszę

rm_125
21-08-17, 08:19
Panowie czy ten zestaw bedze ok http://allegro.pl/komplet-lozysk-skrzynia-honda-civic-1-6-110km-i6785750749.html
w oryginale tej firmy łożyska są u nas w aucie?
Ostatnio ktoś mi tu napisał że SKF itd nie sprawdzą się u nas w aucie. A powoli zbieram sie za naprawę i chce rozbić koszty a nie wszystko na raz ;)

Nenek_
21-08-17, 18:54
Tak. Takie same są jak oryginały w skrzyni. Ja takimi właśnie napirawialen

marcin001984
25-08-17, 15:10
No Okey
Ale nie o to mi chodzi
Wiem ze szumi łożysko w skrzyni
Ale czy to normalne ze słuchać lekkie szumienie po wymianie wszystkich łożysk? Jakby ktoś po remoncie skrzyni powiedział czy ma całkowitą ciszę

A czy ten dźwięk występuje podczas jazdy ze stałą prędkością w przedziale 2500-3000 obr. na np. 2 i 3 biegu? I czy możesz porównać go do takiego jakby tarcia, rzęrzenia?
Podczas hamowania silnikiem w tym przedziale obrotów też występuje?

_Qba_
25-08-17, 23:01
A czy ten dźwięk występuje podczas jazdy ze stałą prędkością w przedziale 2500-3000 obr. na np. 2 i 3 biegu? I czy możesz porównać go do takiego jakby tarcia, rzęrzenia?
Podczas hamowania silnikiem w tym przedziale obrotów też występuje?A opisywane przez Ciebie objawy przy hamowaniu silnikiem co oznaczają?

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

marcin001984
26-08-17, 09:16
A opisywane przez Ciebie objawy przy hamowaniu silnikiem co oznaczają?

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

Co oznaczają? Dobre pytanie. U mnie w aucie jest druga skrzynia. Tak samo jak w poprzedniej - wymienione zostały wszystkie łożyska na OEM, do tego nowe sprzęgło i zalany został MTF. Biegi wchodzą gładko, przy każdych obrotach. Dwóch znanych niezależnych mechaników zajmujących się głównie Hondami stwierdzio że skrzynia jest w bardzo dobrym stanie, a ja wciąż słyszę wyżej wymienione dźwięki. Obydwoje się wsłuchiwali i żaden z nich nic nie słyszał. Byłem się przejechać z kumplem jego EP3 i było podobnie.
Może też jestem po prostu przewrażliwiony na punkcie dźwięków dobiegających z układu napędowego i najwidoczniej skrzynia w EP3 zawsze będzie nieco głośniej pracować. Co ciekawe raz pracuje głośniej a innym razem ciszej :)
Ja już przestałem się tym przejmować bo wiem, że dwóch fachowców zaglądało do skrzyni i wszystko jest w porządku.

_Qba_
26-08-17, 09:22
Ok, myślałem że znasz rozwiązanie, bo mam to samo [emoji16]
Wymienione wszystkie lożyska, syncha, przesuwki i dalej rzęzi przy schodzeniu z obrotow. Co ciekawe tylko w tym jednym zakresie obrotów 4-3k

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

marcin001984
26-08-17, 11:39
Ja bym powiedział że mniej więcej w zakresie 2400 - 3200.

Nenek_
31-08-17, 18:35
U mnie hałasuje w całym zakresie obrotów przy obciążeniu. Hamowaniu i przyspieszaniu. Zaleje olejem motul w tym tygodniu to sprawdzę czy coś się zmieni bo mechanik wlał jakiś mało znany olej

rm_125
22-09-17, 10:48
Macie tak że w lecie jak sa upały to bardziej słychać łożyska?
Teraz to zgłupiałem, zamówiłem kpl łożysk a teraz przestały szumieć. Tzn. na luzie słychać ale na biegach przestały ;)

Grzybohun94
25-09-17, 17:26
zimniej jest to gęstszy olej się robi na postoju, ale jak sie zagrzeje dalej powinno być słyszalne :) zmień te łożyska i miej z głowy

rm_125
26-09-17, 09:58
wiem, że wymiana jest konieczna i od tego nie ucieknę, czekam na wolny termin u mechanika

Do tego od razu wymienię całe sprzegło. Niby nie wymienia sie dobrych rzeczy. Ale jak padnie za 20 tyś km to będzie trzeba znowu rozbierać pół auta

marcin001984
26-09-17, 20:27
W EP3 sprzęgło wytrzymuje średnio 100 tys. km. Ale jak się jeździ głównie w trasie to dużo więcej.
Nie wiem jak w 1.6. Najlepiej jakbyś się dowiedział kiedy było wymienione.

rm_125
26-09-17, 20:41
bo ja wiem kiedy było ;) kupiłem auto 3 lata emu jak miał 97tyś teraz mam 132. Oporowego nie słychać

Genax
30-01-18, 13:26
Okey. Wypada mi 5 bieg także skrzynia się sypie. Po 4 latach. Suuuuper. Hondą mam zamiar jeździć jeszcze rok i zamierzam kupić używkę ponieważ regeneracja to za duży koszt i nie chce tyle wydawać. Czy jesteście w stanie stwierdzić, którą skrzynie lepiej zamówić?

Moja honda to Civic Em2 1.7 D17A8

http://allegro.pl/skrzynia-biegow-honda-civic-1-7-benzyna-01-05-i7024365228.html

http://allegro.pl/skrzynia-biegow-honda-civic-coupe-vii-1-7-d5b-i7135860404.html#thumb/1

picasso2000
30-01-18, 13:51
Przecież prawdopodobieństwo, że kupisz skrzynię z problematycznymi łożyskami jest dość spore. Zrzucenie starej, założenie nowej, wlanie oleju i może być klops bo może okazać się, że i tam coś nie gra jak należy i będziesz skrzynię zrzucał znowu.

Genax
30-01-18, 14:12
Tak też podejrzewałem. Czyli co najlepiej zrobić?

picasso2000
30-01-18, 14:45
Ja osobiście bym robił łożyska czy co tam się psuje. Wiem, że pozornie może wychodzić drożej, ale trzeba kalkulować na zasadzie co będzie gdy okaże się, że trafisz na skrzynię bubla. Wówczas koszty ci wzrastają, demontaż, spuszczanie oleju i cała uciążliwa procedura... Czas i nerwy też trzeba kalkulować.

Ostatnio mechanicy w przypadku Seicento mojego wujka zasugerowali mu wymianę skrzyni, też problem z łożyskami. Wujaszek ubzdurał sobie żeby za skrzynią jechać 200km w jedną stronę bo gdzieś znalazł w sieci skrzynię na co ja złapałem się za głowę by robić takie dystanse za czymś niepewnym. Skrzynia w jakiejś stodole, znany problem tych skrzyń, prawdopodobieństwo trafienia na tandetę bardzo duże. Zasugerowałem mu żeby zmienił łożyska (znalazłem mu łożyska i miejsce gdzie może takowe zakupić), skrzynie zna, wie co jej jest i jaki jej stan rzeczywisty. Zrobił więc łożyska i przyznał później rację, że to było słuszne rozwiązanie. I tak samo sugerowałbym tutaj.

Wiesz czasami pozorna oszczędność okazuje się znacznie większym kosztem gdy po drodze wyjdą problemy, których nie przewidzieliśmy.

Genax
30-01-18, 14:53
No nic. Więc będzie trzeba zrobić łożyska. Czy jest jakiś dobry zamiennik? I na jaki koszt całkowity lepiej się nastawiac?

elmo141
30-01-18, 15:41
No nic. Więc będzie trzeba zrobić łożyska. Czy jest jakiś dobry zamiennik? I na jaki koszt całkowity lepiej się nastawiac?

OEM komplet łożysk do skrzyni do silnika D17a2 wycenili mi na 1300 zł (same łozyska!). To chyba podobna konstrukcja.


Co oznaczają? Dobre pytanie. U mnie w aucie jest druga skrzynia. Tak samo jak w poprzedniej - wymienione zostały wszystkie łożyska na OEM, do tego nowe sprzęgło i zalany został MTF.

Gdzie zamawiałeś OEMy i jaki koszt z ciekawości (komplet?)

Xylar
30-01-18, 21:42
W haparts komplet łożysk do ep2 około 900zł, nie wiem jak to się ma do innych wersji

rm_125
31-01-18, 09:11
Ja kupiłem do D16v1 Zestaw na allegro łozyska TNT były montowane w seryjnie cena ok 400zł

Pewnie w następnym tygodniu uda mi sie wymienić

Cywa
31-01-18, 14:56
Przy wymianie łożysk grunt to odpowiednia robota. Jeśli ma być solidnie, konieczne jest dystansowanie elementów - to właśnie w tym jest problem "słabych" łożysk w Hondach po 2000 roku. Możecie je wymieniać na okrągło, bez odpowiednich narzędzi oraz wiedzy problem zostanie rozwiązany tylko chwilowo.
Jeśli jest ktoś zainteresowany wymianą lub zakupem części/łożysk do skrzyni w dobrej cenie, zapraszam.

Ja bym uważał na te TNT, mogą wybuchnąć :)

picasso2000
31-01-18, 15:22
Przy wymianie łożysk grunt to odpowiednia robota. Jeśli ma być solidnie, konieczne jest dystansowanie elementów - to właśnie w tym jest problem "słabych" łożysk w Hondach po 2000 roku. Możecie je wymieniać na okrągło, bez odpowiednich narzędzi oraz wiedzy problem zostanie rozwiązany tylko chwilowo.



Możesz coś więcej napisać od nośnie tego dystansowania? Pytam z ciekawości bo mnie zaintrygowało to co napisałeś.

rm_125
31-01-18, 20:31
To które najlepsze? Kiedyś pytałem czy nie lepiej zainwestować w SKF to byłem wyśmiany i najlepiej lądować te co były w serii

Xylar
31-01-18, 20:38
koledze chyba chodzi o to, że masz na myśli pewnie NTN ;)
Na takie też sam wymieniłem ostatnio u siebie, poprzednie też były tej samej firmy.

rm_125
31-01-18, 20:41
racja mój błąd ;)
Ale tez ten kolega zrobił niezła reklamę podprogową. A olej jak zalewasz ?

Cywa
01-02-18, 00:07
Picasso - pisz PW

RM - nazywaj to jak chcesz, napisałem to głównie aby przestrzec takie osoby jak Ty, które nie mają zielonego pojęcia o skrzyniach, a "wymiana łożysk" to dla nich trzy godziny roboty przy piwku ze szwagrem.
Później człowiek czyta takie głupoty że MTF i skrzynie Hondy do dupy, a najlepsze jest to że prawdopodobnie podzielisz tę opinię :)
Swoją drogą, podziel się linkiem oraz jakimś zdjęciem łożysk, warto wiedzieć gdzie można zaoszczędzić 500-700zł.

rm_125
01-02-18, 07:36
W sumie skrzynie w tych Hondach są do dupy b osama Honda robiła akcje serwisową i wymieniali łożyska - chyba że to też negujesz?

Kupiłem u tego uzytkownika http://allegro.pl/komplet-lozysk-skrzyni-bieg-honda-civic-jazz-city-i7139347578.html
Do tego będe lał Motula. A wymiana 3h? Raczej mój mechanik chce na to poświecić 1,5 dnia.

A co to za tajemnice pochwal sie ogólnie po ile masz łożyska jak super cena to się nie jeden zgłosi.

Cywa
01-02-18, 14:55
Honda zorganizowała akcje ponieważ ewidentnie widziała w tym własny błąd. Po 2000 roku zaprzestali skrupulatnej analizy dystansowania (księgowi, kasa, czas i te bajki).
Nie wiem czy wiesz, ale łożyska w 7 genie oraz w 5 genie D serii VTEC są identyczne (z różnicą skośnego na korzyść 7gena!). Teraz mi odpowiedz dlaczego większość skrzyń z lat 90tych jeździ bezawaryjnie przez ponad 20 lat, a te nowsze "padają" po około 10? Pomiędzy tymi skrzyniami są drobne pomijalne różnice w budowie elementów oraz w samym mechanizmie wybierania biegów, który nic do łożysk nie ma.

Co do Twoich łożysk muszę Cię zmartwić, ale przy oryginalnych one nawet nie leżały. W serii montowane były NTN oraz Koyo, tutaj widzimy trzy amerykańskie PFI na różnicówkę oraz wałek napędowy (z obudowy), oraz jakieś mniej zidentyfikowane łożysko w lewym dolnym rogu (domyślam się iż jest to drugie górne łożysko wałka napędowego, oczywiście inne niż seryjnie). Jedynie 3 sztuki są takie jak być powinny.
Jeżeli myślisz że łożysko musi pasować tylko rozmiarem, jesteś w błędzie. Tanie wersje sprzedawane przez tego sprzedawcę w przypadku np. łożysk na mechanizm różnicowy to standardowe łożyska 6208C - montowane najczęściej do silników elektrycznych, Honda montowała łożyska wzmocnione (inna stal, inna średnica elementów tocznych) typu TMB, pomijam już że uszczelnienia również nie są takie jak być powinny.

To jest właśnie to o czym mówię, jeśli ktoś zabiera się do czegoś na czym się nie zna i chce zaoszczędzić wychodzą takie kwiatki i późniejsze opinie o rzekomo "słabych" skrzyniach oraz łożyskach...

Niestety, ale osobiście nie zaoferuję tak dobrej ceny, jest to niemożliwe ponieważ jest ona sporo poniżej wartości oryginalnych łożysk :)
Żadne tajemnice, ogólnodostępna wiedza dlatego podpytaj mechanika i podziel się z nami w jaki sposób będą dystansowane łożyska w Twojej skrzyni.
Powodzenia oraz szerokości.

pitrek
01-02-18, 15:59
Mam łożyska 6208C już ponad 50tys km i póki co jest ok a są trochę tańsze niż TMB208.

rm_125
01-02-18, 16:10
@piotrek
Widocznie miałeś mechanika który potrafi dystansować udało Ci się ;)


Kurde tyle stron w temacie i pierwszy raz przeczytałem o dystansowaniu. Do tego plus za stwierdzenie rodzaju łożysk po niedokładnym zdjęciu. Parę osób z tego forum kupowało z tych aukcji i jakoś nie ma płaczu

W swoim zestawie mam tylko jedno łożysko PFI P8ENK345920, może dlatego, że mój był droższy

rm_125
24-08-18, 15:10
hej Panowie co tak cicho w jakże popularnym temacie

Na "słabym i niekompletnym" zestawie z allegro i zalaniu Motulem i co najważniejsze bez dystansowania łożysk.

Przejechałem już prawie 10 tyś zero zgrzytów jak to miało wczesniej miejsce przy wbijaniu wstecznego to tego zero szumów.

A wiadomo jak się nie wleje MTF to max 2 tyś i robota jeszcze raz. Planuje wymieniać olej w skrzyni co 20 tyś

tegies
24-08-18, 15:45
Czemu uważasz, że zestaw z allegro jest "słaby i niekompletny" ?
Przecież to zdaje się zestaw takich łożysk jakie lądowały w fabryce (NTN). Czy się mylę?

--edit: a, dobra, wróciłem się w wątku parę postów i już wiem.
Jak ja kupowałem zestaw to wszystkie były NTN dlatego się zdziwiłem.

pablo.see
31-08-18, 08:18
Czy ktoś z was przeprowadzał dystansowanie podczas wymiany łożysk?
Chodzi o dobranie podkładek (pierścieni) element nr 5
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=17224,17225&nplgrp=2&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=2004&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.6ES&nplblk=M__0200
element nr 3
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=17224,17225&nplgrp=2&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=2004&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.6ES&nplblk=M__0801

W ASO idzie dostać bez problemu?

rm_125
04-09-18, 16:27
co chcesz osiągnąć przez dystansowanie ?>

tommmmm
04-09-18, 16:48
Po to dobiera się te podkładki żeby osiągnąć luz określony przez Hondę.W Haparts są dostępne na zamówienie.

Docent114
06-09-18, 21:05
Łozyska wymienione przy 250tys teraz cisza Ceny łozysk z rabatem na zdjeciu



https://static.pokazywarka.pl/o/c/x/cc30d5f11f2cada6e57457d2ce63f70d_big.jpg?153626074 4

pablo.see
09-09-18, 13:01
A gdzie kupowanie łożyska? ASO?

rm_125
09-09-18, 15:05
ja np kupowałem na allegro w cenie zbliżonej do tych kolegi wyżej

Docent114
09-09-18, 17:30
A gdzie kupowanie łożyska? ASO?

W sklepie motoryzacyjnym

.

reXio
29-09-18, 12:10
Troche tutaj poczytalem bo tez mam problem, jak sadze z lozyskami. Ale u mnie jest slyszalne takie ciche chrobotanie na 1 biegu podczas wolnej jazdy oraz na 2 biegu tez jak silnika zbytnio nie slychac. Od 3 biegu i wyzszych predkosci juz tego nie slychac. Lozyska? Skrzynia sama w sobie chodzi jak chodzila, idealnie.

Xylar
29-09-18, 16:58
u mnie od tego się zaczęło, z czasem przyszło wycie

reXio
29-09-18, 17:45
To na razie czekam. ASO chce 2000 zlotowek za wymiane kompletu wraz z nowym mtf.

rm_125
01-10-18, 08:13
wiadmo że ASO wezmie swoje.
Mnie wyszła wymiana z olejem Motul 850 zł.
I już zrobiłem ok 10k km i skrzynia cichutka :)

reXio
01-10-18, 08:25
Lozyska zamienniki rozumiem a jakie? NTN?

rm_125
01-10-18, 08:41
hmm jakie zamienniki?
Przecież w seri szły NTN i takei same zamontuje Ci ASO

Xylar
01-10-18, 15:38
U mnie też wymienione z ntn na ntn, skrzynia zalana mtf-em, koszty wyszły podobnie (bez robocizny), po 25tys. cisza, ale nie jaram się dopóki nie przejadę kolejnych 25-ciu;)

Bartas44
24-03-19, 15:18
A czy ktoś miał problem z łożyskami w EP3? Rzęzi na każdym biegu. 2002 rok.

rm_125
25-03-19, 08:42
a po wciśnieciu sprzegła cisza?

slavco7
02-06-19, 13:02
Dokładnie

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

rm_125
03-06-19, 09:20
no kupuj zestaw łozysk na allegro i ugadaj mechanika

kris87
14-07-19, 20:42
Też mam łożyska lub łożysko ale po wciśnięciu sprzęgła ustaje a czasem jak np wcisne sprzęgło kilka razy i puszczę to znowu cisza i tsk jeżdżę trochę i potem nagle znowu

rm_125
16-07-19, 13:48
to normalne bo sprzęgło odcina skrzynię ;)

kris87
29-07-19, 00:30
Może i normalne ale niektórzy pisali ze słyszą łożyska nawet jak clutch wcisniete do oporu xd

rm_125
29-07-19, 07:49
to wtedy słychać oporowe

reXio
29-07-19, 07:59
U mnie juz sie mocno odzywaja lozyska. Musze auto oddac do mechanika. Sadzicie ze ogarnie sensowne zamienniki i zrobi to dobrze, czy jednak oddawac to w bardziej hondowskie rece?

rm_125
31-07-19, 09:35
Na allegro masz zestawy łożysk TNT, i akurat seryjnie takie były montowane.
Ja już zrobiłem na nich ok 40tyś do tego zalane motulem i jak na razie bez problemów ;)

reXio
31-07-19, 10:04
Dziekuje :)

Xylar
31-07-19, 16:43
chyba NTN :)
skrzynia jak skrzynia, raczej do wymiany łożysk nie potrzeba koniecznie "hondziarza".

Powered
03-12-19, 20:27
Przy jakich przebiegach padły u was skrzynie ? czy wie ktoś czy ten problem występuje również w sedanach ES7 ?

reXio
03-12-19, 22:26
190.000, EP2. Auto kupilem z przebiegiem 165.000, nie mam pojecia co bylo z autem przed tym ale jestem po remoncie skrzyni i nowym komplecie lozysk. 2600 pln :(

JarkoCivic
03-12-19, 22:45
190.000, EP2. Auto kupilem z przebiegiem 165.000, nie mam pojecia co bylo z autem przed tym ale jestem po remoncie skrzyni i nowym komplecie lozysk. 2600 pln :(

Ostro Cię skasowali. Czemu aż tyle skoro w skrzyni do wymiany są tylko łożyska. Chyba że miałeś wymieniane i bebechy ale to ekonomiczniej jest zakupić nawet drugą skrzynię bez zgrzytów z łożyskami do wymiany.

reXio
03-12-19, 22:51
Lozyska oem plus w skrzyni cos sie rozsypalo, druga uzywka jako dawca. Z dwoch zrobili jedna, jest git.

rm_125
04-12-19, 11:39
Lozyska oem plus w skrzyni cos sie rozsypalo, druga uzywka jako dawca. Z dwoch zrobili jedna, jest git.

dobrze, że git
Ale na allegro swego czasu skrzynie po regeneracji chodziły po 1600zł. Wiadomo jak by człowiek wiedział wcześniej co boli to brałby taką :)

U mnie było słychać w sumie od ok 100tyś a robiłem jakoś przy 120-1305km Koszt łożysk 450zł, olej 100zł, robota 200zł.
Zrobiłem ok 50kkm bez szumów ;)

Powered
06-12-19, 18:13
Czyli co nie da się tej skrzyni zrobić raz a dobrze ? mam okazje kupić ep2 130 k km i skrzynia padła tam już przy 86 k ;o

Xylar
06-12-19, 18:34
swoją ep2 kupilem z przebiegiem 190k, przy 210k wymieniłem łożyska, kosztowało mnie to 600zł (bez robocizny), przejechałem ok. 60 tysięcy od tego czasu i jest cisza.

rm_125
09-12-19, 08:06
Czyli co nie da się tej skrzyni zrobić raz a dobrze ? mam okazje kupić ep2 130 k km i skrzynia padła tam już przy 86 k ;o

Powiem Ci tak, czytałem te temat od pierwszej strony i jest rożnie. Komuś po 2k tyś znowu padły ale to mogła być wina mechanika, Np niekoniecznie musiał założyć nowe ;)

Innym robiło ASO i też szybko padło.

Osobiście nie jeden tutaj po mnie jechał:
- że raz kupiłem zestaw z Allegro za 400zł a nie u niego najbardziej oryginalny za 1500zł,
- inny znowu jechał po mnie że zalałem Motulem. A nie jak to sie powinno robić Hondowskim MTF.
-Kolejny napisał że mój mechanik spaprał robotę bo nie dystansował łożysk a to jest kluczowe bo w fabryce tez ktoś tego nie zrobił dlatego padają

A najlepsze, że pomimo tych błędów Civic zrobił 60kkm i w skrzyni cisza.

kurak91
09-12-19, 22:13
Ja już od wymiany zrobiłem że 120 tys. Między czasie wymieniony olej znowu na mtf honda dalej cicha skrzynia chodzi lux d17a9

Powered
16-12-19, 11:23
To w qp też padają? Ehh 7 gen to już nie to samo..

kurak91
16-12-19, 22:21
Ta w sedanach mniej podobno ale też 😁.

Genax
09-01-20, 17:12
Skrzynie w VII gen to jedna wielka porażka. Przez 120tys km wymieniałem skrzynie 3 razy. Jakby się nie dbało to i tak się posypią. Gdyby można było zrobić jakąś przekładkę z innej skrzyni to pół biedy. Na szczęście w tym roku honda idzie do żyda bo już mam jej dosyć. Jak nie skrzynie to półośki i zaraz mcphersony. Każdemu odradzam kupna hond z VII gen. Miałem VI gen. bardziej dobitego niż obecna honda i tam nie było mowy o takich problemach. O wygłuszeniu to nawet się już nie będę wypowiadać.

reXio
09-01-20, 17:25
Generalnie 7 gen to jest ciecie kosztow ze az w dupsku szczypi :) Mam to ep2 bo jest jako do wozenia kartofli jak to mowie ale szczyt jakosci to to nie jest ;)

Gniutek
24-04-20, 19:12
witam,
nie będę zakładał nowego posta tylko się podepnę.
Mam małe pytanie :
robił ktoś skrzynię tzn regenerował u tego gościa Paweł Łukasz
AUTO REGES
Żabia Wola 120G
23-107 Strzyżewice
proszę o opinie

marcin_T
18-05-20, 12:43
Może zobacz sobie jak to wygląda obecnie w ofercie https://jdmshop.eu/. Jakiś czas już nic nie kupowałem, ale jeśli chodzi o Hondę to ten sklep miał zawsze bardzo dużo części zamienników w dobrych cenach więc myślę, że na spokojnie do swojego auta dopasujesz to co będzie Ci potrzebne.

wez sie opanuj z reklamowaniem tego sklepu. Zalozyles konto, napisales 6 postow z czego 6 postow to ta reklama!

rybus17
24-03-22, 14:39
witam,
nie będę zakładał nowego posta tylko się podepnę.
Mam małe pytanie :
robił ktoś skrzynię tzn regenerował u tego gościa Paweł Łukasz
AUTO REGES
Żabia Wola 120G
23-107 Strzyżewice
proszę o opinie

Jakieś opinie na temat tego warsztatu i regenerowanej skrzyni? Cena za skrzynie wydaje się bardzo rozsądna i kusząca a niestety i mnie dopadł problem z łożyskami w skrzyni. O dziwo drugi raz ale tym razem po 255kkm więc sporo wytrzymało ale auto ma już 360kkm więc nie chce inwestować miliona monet w regenerację bo w Łodzi w VTEC zażyczyli sobie 2500 pln:(

login
24-03-22, 17:44
witam,
nie będę zakładał nowego posta tylko się podepnę.
Mam małe pytanie :
robił ktoś skrzynię tzn regenerował u tego gościa Paweł Łukasz
AUTO REGES
Żabia Wola 120G
23-107 Strzyżewice
proszę o opinie

To temat techniczny dotyczący łożysk w skrzyni biegów, a nie opinii o warsztatach, to po pierwsze.
A po drugie to może najpierw lektura regulaminu tego forum z jednoczesnym zrozumieniem czytanego tekstu. A o "Dzień Dobry" w odpowiednim do tego miejscu nie wspomnę.


Jakieś opinie na temat tego warsztatu i regenerowanej skrzyni?

j.w.


O dziwo drugi raz ale tym razem po 255kkm więc sporo wytrzymało ale auto ma już 360kkm więc nie chce inwestować miliona monet w regenerację bo w Łodzi w VTEC zażyczyli sobie 2500 pln:(

Jak dla mnie to normalna kwota, za wymianę wszystkich łożysk w skrzyni biegów w Civic VII generacji. Z tego co sobie przypominam to same OEM łożyska kosztowały około 1500,- zł i to nie w A.S.O. I było to kilka lat temu.

DSOS_vol2
21-05-23, 21:58
Hej !
Chce opisać ten problem, oraz receptę na jego naprawę, bo przerabiałem go ostatnio, a w serwisach ASO różne rzeczy mówili i o mały włos nie wydałem kupy kasy w błoto. Jeśli moderatorzy zaakceptują to można by było go podwiesić do "FAQ" :) Mianowicie :
Pacjent: Honda Civic EP2, 62 000 km.
Objawy: Zaczęło się od hałasu na postoju, "na luzie". Przy wciskaniu pedału sprzęgła cisza, jeździłem tak z 5 tyś km, najpierw był to cichy dźwięk, jednak hałas z czasem robił się coraz głośniejszy. Po tych ok.5 tyś km zaczęło hałasować również na 1 i 2 biegu,było już naprawdę głośno.
Zajrzałem na forum, diagnoza = łożyska w skrzyni biegów.
Telefon do pierwszego ASO =od ręki powiedziano mi ze łożyska 1000 ZŁ, robocizna 1500 zł, bo trzeba wyciągać całą skrzynie itd itd, a gwarancja się skończyła....
Telefon do drugiego ASO = trzeba rozebrać skrzynie, wtedy dopiero będzie wiadomo które to łożyska, potem będą dopiero je zamawiać, koszty części nieznane, robocizna min. 1000 zł, czas oczekiwania kilka dni...
Zaczołem szukać, pytać jakiegoś alternatywnego rozwiązania. Znalazłem namiary na mechanika który na codzień pracuje w ASO Hondy, a po godzinach dorabia w innym warsztacie. Podjechałem, porozmawiałem, okazało się ze zna dokładnie problem, zawsze padają tam 2 te same łożyska, no i przy ich wymianie od razu wymienia się też uszczelniacze półosi.
Oto części i ich numery które kupiłem:
Łożyska: ( 91004-PLW-A01 ),
( 91002-PHR-003 ),
Uszczelniacze: ( 91216-PL3-005 ),
( 91206-PHR-003 ),
( 91205-PL3-A01 ),
Wszystkie części ok.300zł, dla świętego spokoju kupiłem jeszcze nowy olej do skrzyni, potrzeba ok.2 litrów ok.100 zł
Robocizna 500 zł. wymiana trwała 7-8 godzin.
Przejechałem już ponad 2000 km i cisza, po wyjechaniu z warsztatu aż nie wierzyłem ze ten samochód może być taki cichy :p

Mam nadzieję że komuś przyda się to, co tutaj napisałem :)

Edit by Mod: silnik: D16V1 czyli benzynowe 1.6
Pozdrawiam

Witam, odkopie kotleta. Mam pytanie według japancars.ro do mojego civica 1.6 trzeba łożyska o numerach 91002-PS0-003 oraz 91101-PHR-003. Czy ktoś wie czy to są te same łożyska tylko inne kody ? Chcę zamówić i nie wiem czy kupić te co z 1 strony postu czy te według katalogu.

Hewitt
17-09-23, 09:21
Sedan 2004 D16V1 właśnie po wymianie 2 łożysk. Wymiana przy 200k przebiegu, ale już od 180-190k było słyszalne i się nasilało.
Betoniarki na 1 i 2 biegu już nie ma i przy 150km/h jest o wiele ciszej w aucie.
Koszt we Wrocławiu (Tiger Serwis, jeleniogórska) 1350zł (Pan nie jest VATowcem).