Zobacz pełną wersję : problem z suwakiem od temp
Witam
jak w temacie mam maly problem z suwakiem od temp. wczoraj odpalilem autko po dwoch dniach stania i wsio bylo ok ladnie sie nagrzalo zapodalem ciepelko nastepnie odstawilem autko i temp ustawilem na zimno po 3 godz cos sie stalo i nie wiem czy linki poprzymarzaly czy cos sie zablokowalo bo nie moge ruszyc tego wichajstra...jak uzylem troche sily to przesunelo sie lekko i dalej nic ani do przodu ani do tylu :cry: Czy ktos mial podobny probleem bo nie wiem czy cos rozbierac czy czekac az mroz odpusci bo byc moze linki poprzymarzaly :neutral: A garazu niestety nie mam :cry:
najpierw sprawdz tą tą linkę znajdz wąż który prowadzi na nagrzewnice jest przy nim linka która steruje przepustnicą, do dzieła :grin:
Pod maską masz tam ten zawór gdzie ta linka jest przyczepiana,on lubi się zacinać.Jak odczepisz te oczko z linki to wez go rozruszaj ręcznie :) A na desce nie ciagnij suwaka jak nie idzie bo sie wyciagnie z kolnierza i bedziesz mial tak ze max ciepla bedzie w polozeniu 3/4 przesuwu.
mi sie tak zablowkowala to ciglem na sile i sie urwala :( teraz przesuwam se recznie :sad:
Madry polak po szkodzie... No wlasnie zawor dziala i cala reszta jak poodpinalem tylko jak podepne spowrotem suwak to nie dziala od poczatku do konca...Wiec musze sie zabrac za regulacji linki :neutral:
słuchaj...
linka w tej regulacji jest zaczepiona na samym początku 'przy ramieniu" tak jakby wsunieta w swoje miejsce - ten "oplot"
Jak sie wsunie z tego miejsca to nie działa w pełnym zakresie...stawia opór... to moze byc to
Kurcze nie wiem jak to opisac
trzeba by pokazac...
cos takiego to jest:
tak wyglada cały moduł ogrzewania wyjety z auta
http://img403.imageshack.us/img403/8469/civ291gn.jpg (http://imageshack.us)
a tak odwrócony..
http://img403.imageshack.us/img403/3909/linka4zr.jpg (http://imageshack.us)
1 - zamocowanie "oplotu" linki
2 - zamocowanie linki (własciwei jest to stalowy drut)
3 - ramie suwaka ogrzewania z zamocowaniem
4 - linka
Jak sie wysunie do tyłu (a jest to mozliwe przez jej sztywnosc) to moze byc taki efekt jak masz...
a post o demontazu całego panelu ogrzewania jest juz gdzies chyba na stronkach forum
choc ja bym nie demontował tylko od dołu spróbował "wstawic" linke na swoje miejsce.
Ten suwak to w ogole lipa, mi takze ciezko "chodzi" i stawia opór... I z tych civicow, ktor ewidzalem to chyba we wszytskich byla taka przypadlosc...
Niedopracowany ten element naszych civicow... Ale cóż... ;)
które widzalem to chyba we wszytskich byla taka przypadlosc...
bzzzdura... :razz:
moze chodzic tak, ze dziecko bez problemu nim poruszy i zmieni temp.
Trzeba zadbac o to:
- zeby linka (drut) była przesmarowana co jakis czas
- zeby zwór (o którym było pisane wyzej) sie nie zacinał...
- zeby przypadkiem schowek nie "zagniał" linki
i tyle wystarczy...
Auta z tym systemem(suwak) maja conajmniej 10lat - wiec czemu sie dziwic?????
Trzeba cos przesmarowac i bedzie lzej...
kilka kropel oliwki itd.... Jak zawsze...jak nie posamarujesz... :mrgreen:
które widzalem to chyba we wszytskich byla taka przypadlosc...
bzzzdura... :razz:
Czlowieku umiesz czytac ze zrozumieniem ????
Napisalem, ze w tych w ktorych widzialem zawsze ciezko chodzil ten suwak i byla ta przypadlosc. Nie napisalem, ze uwazam ze we wszytskich tak jest tylko w tych ktore widzialem.... Wróżką jestes? Widziales te egzemplarze co ja?
Wiec daruj sobie takie taxty typu bzdura itd czlowieku....
oj.... gorąca krew....
nikogo nie chciałem urazic...
tłumaczyc nie bede - sensu nie ma rozwijac wątku w tym temacie...
Ps. napisałeś "przypadłosc"...-zobacz definicje słowa+przemysl w tym kontekscie stwierdzenie w
Ten suwak to w ogole lipa
Ps2. "Bzzzdura" było napisane z usmieszkiem (zartując)
Ps3. czytac umiem (nawet ze zrozumieniem...) - odpowiadam bo pytałeś...
Ps. napisałeś "przypadłosc"...
Ps2. "Bzzzdura" było napisane z usmieszkiem (zartując)
Ps3. czytac umiem - odpowiadam bo pytałeś...
Ad. ps - no tak, zauwazylem to w tych egzemplarzach, ktore widzialem wiec nazwalem przypadloscią...
Ad. ps3 Nie widze nigdzie znaku zapytania w mojej wypowiedzi, wiec raczej zadnego pytania tam nie bylo, ale spoko :)
Tak czy siak, niewazne :) Wszytskiego Dobrego w Nowym Roku ziom ;)
NAWZAJEM... :smile:
dobrze, ze takie "nieporozumienia" koncza sie tak jak powiny....
mam na mysli brak nadmiernej wrogosci
pzdr
Lepszym rozwiazaniem uwazam, ze jest pokrętło... Nie wiem dlaczego Honda tak długo upierała sie przy suwaku.. Z tych rocznikow juz sporo aut innych marek miala wlasnie pokretło...
a mnie to obojetne....
jak sprawnie działa ;)
tak nawiasem mowiac ludzie w pokrętłach narzekali na "spadajacą" linke... (ale nie wiem sam nie miałem)
a w suwakach na ciezkie "chodzenie" (wynikajace pewnie z braku konserwacji...)
Też mam ten problem...
U mnie przy zwiększaniu temperatury cały pancerz wyskakuje z tego plastikowego uchwytu (na załączonym wcześniej zdjęciu to element nr 1) i już jest wtedy po regulacji. Gruntowne smarowanie linki nic nie dało - chyba cała trochę się już pozaginała i stąd te problemy. No i od pewnego czasu ręcznie muszę się z tym męczyć :(
Sam zawór chodzi u mnie jak masełko, ale z linką to już trudno go przestawić.
Chyba muszę sobie sprawić nową linkę z pancerzem...
Wlasnie wczoraj wyciagnolem radio i zauwazylem ze linka siedzi tylko na tym oczku a dalej sobie sterczy i tak myslalem ze z tad ten problem....bede musial sie teraz pobawic i ustawic aby to poprawnie dzialalo :roll:
Dziekuje wszystkim za odzew i pozdrawiam :wink:
dobrze ze sie na cos przydało rysowanie...
choc jak sam patrze to chyba "zamocowanie" tej linki od ogrzewania jest po prawej stronie (tam przy tym czarnym styczniku) a nie w pkcie "1"
dawno tego nie rozbierałem...
tak czy inaczej wazne zeby była na swoim miejscu w tym uchwycie
a ona lubi wyskoczyc, czasem tez peka ten uchwyt (jak sie majstruje na sile)i wtedy kicha....
u mnie niby wszystko działa, ale się spytam- jak przeprowadzić konserwację? jak oliwić tę linkę?
Ja tylko kilka razy przesmarowałem...
Tzn wpusciłem od strony kabiny troszke okliwki/rzadkiego smaru...(w linke oczywiscie)
To chyba wystarczy...
Mozna tez sprawdzic ten zawór w komorze silnika czy sie nie podcina...
Tyle...
wpusciłem od strony kabiny troszke okliwki/rzadkiego smaru...(w linke oczywiscie)
co trzeba rozebrać żeby to zrobić? radio wyjąć i będzie dostęp?
jak wyjmiesz radio...+ półkę "dolną" to sie tam dostaniesz bezproblemowo...
trzeba zajrzec od spodu...
Przyda sie strzykawka z igłą i powolutku wpuscisz srodek smarujacy...
Przy okazji zoabczysz czy nigdzie sie nie zagina..
czas 30 min to max...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.