Zobacz pełną wersję : sprezyny -40mm
kupeja_style
19-12-08, 16:54
moze nie ten dział ale on najbardziej chyba pasuje.. jak nie to prosze o przeniesienie w ten odpowiedni :rolleyes:
pytanie: jakiej firmy sprezyny -40mm obnizaja auto bardziej ? poniewaz niektore na - 40mm wygladaja jak kozy a inne bardzo ładnie siedzą. prosiłbym osoby które sa posiadaczami takch springów o wypowiedzi
dziekuje :)
to ja się podepnę z pytankiem: czy można zakupić same sprężynki do samochodu celem obniżenia bez wymiany amorków??
W tym temacie jest dyskusja na bardzo podobny temat
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=32285
Pozdrawiam.
kupeja_style
20-12-08, 18:15
chodzi o sprezyny a nie amory...
dokładnie także proszę o odpowiedź :D
podpinam sie pod prosby poprzednikow :P
niby gleba 35-40mm zbytnio nie zaszkodzi, sam nie mam wiec sie nie wypowiem
kupeja_style
21-12-08, 11:24
niby gleba 35-40mm zbytnio nie zaszkodzi, sam nie mam wiec sie nie wypowiem
czytajcie temat !
Misiekemeryt160
21-12-08, 11:40
Ja mam na seryjne amorki założone spręzyny -60/-60 progresywne,ale nie wiem jakiej firmy i wszytsko jest ok. furak sie tzryma drogi a przy tyjm nie ejst stół tylko zawieszenie pracuje. Amorki jeszczze się nie wypchały i narazie z nimi ok także nie moge nić powiedziedź. chodź 6cm to ejst troszke sporo na takie seryjne amorki. Zas co do gleby to siadło wszystko i to więcej niż 60 mm ale jest łądnie.
http://images44.fotosik.pl/42/c8470b5ace039c67.jpg (www.fotosik.pl)
http://images42.fotosik.pl/42/2499af131072ff5e.jpg (www.fotosik.pl)
Było wiele razy, zdania podzielone, jedni uwazaja, ze amor szybko padnie inni, ze jezdza i jest ok... zaloz to sie przekonasz:D
kupeja_style
21-12-08, 12:05
przykład dobry a moze ktos sie wypowie o springach -40mm ??
Misiekemeryt160
22-12-08, 16:42
dalem ci przykłąda na -60 czyli mozesz sobie wyorazić mniejwięcej jak to bedzie na - 40. Z tego co wile osób pisze jak zakłada to podobno nie ma obaw o seryjne amorki. wsumie bym sie do tego przychylił bo przy minus 60 tez mi sie nic nie dzieje.
No ja latam na - 40 mm (nie znam firmy) i seryjnych amorach. Miesiąc temu byłem na przeglądzie i po roku czasu amory pokazały po 82%. Rok temu wartość ta wynosiła ok.90% więc wydaje mi sie że po przebiegu 20 tyś. tragedii nie ma!
kupeja_style
22-12-08, 16:56
ludzie nie chodzi mi o to jak bedzie sie zachowywac na seryjnych amorach tylko ILE AUTO SIADZIE na takich sprezynach -40mm jakiej firmy siadzie najnizej a najakiej naslabiej takie bylo pytanie czytajcie temat.... chodzi o srezyny a nie amory !
ILE AUTO SIADZIE na takich sprezynach -40mm
od 30 do 40 mm skoro masz sprężyny - 40mm to nie licz że Ci -60 mm usiądzie
Odnośnie amorów to odpowiadałem na pytanie drugiego kolegi! CZYTAJ UWAŻNIE!!
Misiekemeryt160
22-12-08, 17:02
nie krzycz przyjacielu... sprezyna -60 czyli 60 mm nizej czyli 6 cm... sprezyna -40 czyli 40 mm nizej czyli 4 cm... troszkę nie rozumniem o co pytasz... ile obinizy auto... heh... taka sprezyna 40 mm opusci ci fure jak jej nazwa wskazuje 4 cm...
kupeja_style
22-12-08, 17:39
sprezyna sprezynie nierówna.. chodzi mi np. czy sprezyna Jamex obnizy auto lepiej niz sprezyna Eibacha a moze Wieteca mocniej glebią ? o to mi chodz....
Misiekemeryt160
22-12-08, 17:43
heh.... kazda jedna bedzie glebila w okolicach 40 a jak chcesz jeszc emocniej to kup -60 . nie wiem w czym ejst problem..
kupeja_style
22-12-08, 17:51
mam w tej chwili jakis siet bezfirmowy niby -40mm a tył to stoi jak seria a przód poszedł w dół max 3 cm. i teraz chcem wiedziec jakie firmy kupić sprezyny zeby poszła bardziej w dół :)
Jamex obnizy auto lepiej niz sprezyna Eibacha a moze Wieteca mocniej glebią ? o to mi chodz....
Eibach i Weitec mozesz spokojnie brać a Jamexa nie polecam słyszałem że szit totalny :D
no ja mam eibacha -40 na seryjnych amorach i powiem, że ładnie siadła. ile?? ciężko powiedzieć ale podbija pod -40.założone on 2tyś km i narazie zmiany widoczne na plus tylko, że jest troszkę twardziej.
Ja kupilem do Civica V gen springi Weitec -40/-40 mm i samochod prawie nic nie usiadl, ewentualnie stal sie twardszy, jednym slowem mowiac odradzam.
a jamex'y jak się sprawują?
kupeja_style
25-12-08, 12:45
http://moto.allegro.pl/item513756979_sprezyny_obnizajace_mts_honda_civic_ crx.html
moze ktoś ma takie sprezyny zalozone ? i jak sie spisuja ?
Ja mam jamexy na przód -40 i nawet ładnie siadła, ale mam tez sportowe amory, ale z chęcią zamieniłbym na -60 bo dla mnie za wysoko stoi :)
A jesli chodzi o komfort jazdy to naprawde dobrze się jeździ, nie za twardo i nie za miękko :)
Witam!
Obecnie w moim EK3 siedzą amorki i sprężyny KONI 1130. Problem w tym, że jest jednak jak dla mnie za miękko. Moje pytanie brzmi: jakie inne sprężyny mogę włożyć tak, aby miały podobną wysokość (na pewno nie niższą) tj. obniżenie na poziomie 30-35mm i oczywiście były trochę twardsze.
Oczywiście nie chce też totalnej deski... Co do obecnych KONI moje subiektywne odczucie jest takie, że są prawie jak seryjne - no może troszeczkę twardsze.
Możecie polecić mi jakieś inne sprężyny spełniające moje wymagania, oczywiście dobrze by było, żeby nie zrujnowały mojej kieszeni...
Ja mam wrzucony zestaw Eibacha - progresywne sprężyny oryginalnie -35mm.. ale autko siadło sporo więcej [opona ma 3-4cm luzu do nadkola] - nadal komfortowo, jak siądą amory, nawet za 20tys.km to będzie pretekst, żeby zmienić na pożądne, sportowe. A tak znaczna poprawa prowadzenia względem serii i 10pkt do lansu ;D :D
A jakie będą najlepsze sprężynki do -30/35mm ? Eibach Pro - Kit ? Wietec ? Koni ? H&R ? co jeszcze ? jakie sa znane róźnice między nimi ? warto kupić używane takie sprężynki wogóle czy tylko nówki sztuki ?
jakie sa znane róźnice między nimi ?
cena, twardość, kolor :D
hehe dzięki Kenny :D wiem wiem :P zabiłem kotka :) ale chodziło mi o to które są właśnie najtwardsze a które najbardziej zbliżone do serii :D eibachy nie są betonem z tego co wyczytałem a reszta ? no i czy wogóle można mówić o betonie przy tak małym obniżeniu ? i w końcu czy takie springi usztywnią na zakrętach mojego sedana jak np. Eibach do którego sie skłaniam ??
wg mnie tak się przedstawia ich twardość (min koni, max h&r)
koni<eibach<weitec<h&r
Możesz jeszcze wziąć pod uwagę Apexa, miałem takie w EK4 i b fajnie to jeździło (twardość tak po środku stawki).
Ale czy twardo to dużo zależy tez od amorów
super ! wielkie dzięki Kenny :D o to mi chodziło :D jeszcze raz dzięki :d
Eibachy pro-kity + oem amory to zawias bardzo miękki i bujający;
Mam u siebie Eibachy i miałem oem amory;
W połączeniu z chińszczyzną MTS Technik (amory x4) można coś zacząć pobąkiwać że ciut twardo i sztywno się zrobiło;
a miękki w jakiej kwesti ? to że komfortowo, to że auto buja na zakrętach czyli się przechyla ? czy może miekko czyli że koło potrafi dobić do nadkola ?
Hai! :)Obecnie jeżdże na eibachach -40mm i jest ok, ni sztywno ni miękko na porzecznych nierónościach trochę podskakuje, ale to już może być wina amortyzatorów bo od kiedy są - nie wiem. Polecam z racji tego, iż autko ładnie się prezentuje (siedzi), problemem mogą być niektóre podjazdy i zima, która nie wiem jak przerzyje zderzak...:o
Dla mnie oem amor + Eibach było miękko bo przesiadam się do Stilo Kayaby + Eibach, wcześniej brat miał Focusa na springach H&R + ori lekko sztywne zawieszenie, teraz brat ma w innym aucie Gwint więc...
Koła nie ocierały o nadkola, ale lubiło pobujać lekko autem, w zakrętach też czasem było nerwowo;
Owszem - podejrzewam, że na nowiutkich oem byłoby lepiej...
A jak to jest z eibach'ami? Bo wiekszosc ludzi pisze tu o obnizeniu -40mm, a najpopularniejsze eibachy, czyli czarne pro-kit obnizaja wg producenta 35mm przod i 30 tyl. Ale ponoc siada bardziej?
własnie podjazdy :P a ja jeszcze na 14 calowej feldze i sie zastanawiam czy pod dom podjade jakbym założył :D
dzięki serwal za opinie :D
gorliś też wyczytałem i usłyszalem że siada niżej.
Witam wszystkich ja mam wsadzone TA TECHNIC -40 i powiem wam ze na kazdych wybojach tre osłoną pod zderzakiem a nie mam dokładki, co wiecej boje sie ja załorzyc zeby nie połamac a amory mam serje
jutro postaram sie zamieścic fotke. co do komfortu jazdy :) jest lepiej zalezy co kto lubi
Ja mam sprężynki MTS na allegro chodzą po 300zł ale niestety nie siadło tak jak chciałem...góra przód -30cm a tył jakieś -20cm...jesłi chodzi Ci o konkretną glebe to polecam odrazu -60 też MTSa lub innej firmy. Jeśli chciałbyś zejśc tylko do -40 to polecam eibacha, fajnie siada tylko ze niestety troche kosztuje... Pozdrawiam
a co powiecie na temat Tein ? niby pisze że jest więcej obniżenia niż -35mm. co myślicie na temat tych spręzyn ?
ja mam takowe spreżyny w eg5
http://www.rallyshop.pl/index.php?p1386,sprezyny-eibach-pro-kit-honda-civic
auto siadło niżej niż deklarowane 30 mm cos koło 40 mm . na zimówkach 185/60R14 to od OEM chlapacza do ziemi są jakieś 3cm (wchodzi pudełko od zapałek położone na boku) czasem obciera dół z przodu na nierównościach o krawężnikach nie wspominając. W trasie przy max zapakowaniu tylne koła zaczęły obcierać o nadkola. oem amory juz sie wysrały (jakieś 8 tys km) . teraz będę podnosił auto bo na kjsy trochę za nisko siedzi.
Co do samych sprężyn polecam:) w porównaniu z oem inna bajka a zostala zachowana resztka komfortu -> można na pełnym gazie przejechać przez torowisko tramwajowe :)
ja ze swojej strony moge polecic sprezyny koni . Obecnie jezdze na koni 1110 ale przez jakis czas jezdzilem na ori amorach i sprezynach z zestawu i musze powiedziec ze taki zestaw mi najbardziej odpowiadał gdyz auto było troche twardze niz na serii a przy tym dobrze trzymało sie na zakretach. na całym kicie auto jest duzo bardziej twardsze ale mi to nie przeszkadza. Polecam do jakiegokolwiek zestawu również zmienic tulejki w zawieszeniu na takie z poliuretanu. Owe tuleje mają kluczowe znaczenie jezeli chodzi o sztywność zawieszenia oczywiesice po sprezynach i amorach. Pozdr
wg mnie tak się przedstawia ich twardość (min koni, max h&r)
koni<eibach<weitec<h&r
Możesz jeszcze wziąć pod uwagę Apexa, miałem takie w EK4 i b fajnie to jeździło (twardość tak po środku stawki).
Ale czy twardo to dużo zależy tez od amorów
aa vogtlandy jak się mniej więcej plasują ? i co powiecie o tych springach ?
Na miescie mowia, ze koni wspolpracuje z vogtlandem i w zestawach koni sa wlasnie ich sprezyny. Na ile to pewnie nie wiem. Ogolnie jesli chodzi o komfort, to mysle ze to dosc miekka sprezyna, wczesniej mialem sprezyny z pro-tec'a i wydawaly mi sie nieco twardsze.
zieliniaczek
27-02-10, 22:29
vogtlandy super mam takowe -40mm do sprzedania do MB3
A co sądzicie o sprężynie na tył ta technik -35mm + amortyzator kyb gazowy seryjny ma może ktoś zdjęcie jak wygląda ej9 w takim zestawie? Bo moje obecne sprężyny są lekko za miękkie i chciał bym coś twardszego
Powiedzcie mi jedno. jak założę do 6gena HB sprężyny z 5gena (H&Ry) -30mm to ile może usiąść -35mm czy ile? różnica nacisku na przednią os to zaledwie 35kg a na tylną 70kg.
jest ktoś w stanie podpowiedzieć?
W przypadku H&R do V i VI gena sa chyba tak naprawde te same sprezyny, tylko maja inne oznaczenia. Wkladajac sprezyny z Vgen -30, spodziewalbym sie w VIgenie obnizenia ok 35mm
Hmmm, ale dowiedziałem się właśnie, że są w różnych kolorach. Nadal podtrzymujesz zdanie, że to to samo? :P
Osobiście chciałbym aby tak było, ale nie wiem jak jest.
niby springi z 5 gen pasuja do 6 ale, sprezyny w 5 genie sa dluzsze niz w 6, wsadzajac sprezyne obnizajaca z 5 gena do 6 bedziesz miec serie :D
niby springi z 5 gen pasuja do 6 ale, sprezyny w 5 genie sa dluzsze niz w 6, wsadzajac sprezyne obnizajaca z 5 gena do 6 bedziesz miec serie :D
Przyznam ze o takiej teorii nie slyszalem jeszcze. Krugger montowales taki zestaw?
Co do wczesniejszego pytania h&r do V i VI maja te same parametry (ta sama grubosc drutu i liczba zwojow), wiec przypuszczam ze spring rate maja ten sam. Stad troche ciezsze VIgen siada o te 5mm wiecej.
A jesli chodzi o kolory to owszem, jedne czarne drugie fioletowe;)
niby springi z 5 gen pasuja do 6 ale, sprezyny w 5 genie sa dluzsze niz w 6, wsadzajac sprezyne obnizajaca z 5 gena do 6 bedziesz miec serie :D
To iż będę miał wtedy serią jest totalną głupotą, jest to nie możliwe. Co z tego, że są dłuższe? (o ile w ogole są dłuższe) Skoro obniżają 5gena to 6gena tym bardziej obniżą. Chyba zaryzykuje
Podczepie sie pod temat z zapytaniem. Czy sprezyny z VI gen 3D beda pasowac do V gen Sedana?
Oraz z IV gen do V gen??
Witam,
Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc się podczepię...
Czy orientujecie się czy sprężyny z EK9 będą pasowały do EK4 i o ile są one krótsze/twardsze?
Może ktoś ma zamontowane, jak jest z ich twardością?
Ja mam takie pytanie:
1. czy sprężyny - 35 (Eibach Pro Kit) poprawią mi (choć minimalnie) prowadzenie na zakrętach (auto używane na torze ale i do jazdy na codzień)
2. amory seryjne narazie będą potem bilstein b6
Ja mam takie pytanie:
1. czy sprężyny - 35 (Eibach Pro Kit) poprawią mi (choć minimalnie) prowadzenie na zakrętach (auto używane na torze ale i do jazdy na codzień)
2. amory seryjne narazie będą potem bilstein b6
Tak
Zmieniłem z miesiąc temu seryjne springi na Eibachy, mam je na seryjnych amorach i w zakrętach jest wyraźnie lepiej. Jak będzie dobry amor to juz będzie bajka ;)
Jamexy - 40 do Aerodecka..tył siada o deklarowane 40 mm..przód niby też..ale na kolana nie rzuca..zobaczymy czy coś się jeszcze ułoży ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.