Zobacz pełną wersję : Problemy - elektryka czy układ paliwowy?
Pojawiły mi się dziś wieczorem dziwne objawy- wracałem z podróży i przejechałem spokojnie 300km. Auto postawiłem na 2 godziny i jak zapaliłem to po 3 km się zaczęło.
Auto mi robi "cyk cyk" (przy desce rozdzielczej), mruga lampkami checka, akumulatora, zapłonu, VTEC lighta i trzyma check bez pokazania błędu w samodiagnostyce.
Gaśnie w trakcie jazdy, w czasie "cykania" szarpie (bez wpływu na rozgrzanie silnika, jechało tak 15 kilometrów) - traci moc, wchodzi na 1600 obrotów na luzie. Dzień wcześniej obroty dziwnie nisko na luzie - tuż nad kreską minimalną (jakieś 450-500), a zawsze ok. 700-750.
Aha, paliwo 98 z Jeta (nigdy nie miałem z nim problemów)- obecnie 3/4 baku, filtry paliwa i oleju wymienione jakieś 500km temu. Palec, kopułka, świece jakieś 15-20tys. temu. Auto nigdy gazu nie widziało.
No i teraz da się jeździć, ale potrafi zgasnąć jak wyżej :/.
Zawilgotniałe przewody? Coś nie łączy (zwarcie)?
Przejdzie samo, czy do fachowca? Gdzie szukać?
spróbuj namierzyć to cykanie, cyka pewnie któryś przekaźnik, może od pompy.
powiedziałbym, że coś z elektryką... Może ktoś coś grzebał, źle zamontował i teraz przy niskich temperaturach skondensowała się wilgoć i coś Ci zalało... :?
No masz, w ubiegłą zimę było dobrze...
To co, kompa mi zalało?
zajrzyj do niego. Ciężko stwierdzić co mogło ulec zalaniu. Na 99% to elektryka
jak ja mialem takie cykanie to byl aku tylko ze u mnie furka nawet niechciala jechac wymienilem aku i pali od 1 strzalu :D
[ Dodano: Sro Gru 28, 2005 11:06 am ]
No masz, w ubiegłą zimę było dobrze...
To co, kompa mi zalało?
a grzebales w tym roku w elektryce :?:
Grzebałem - jest inny komputer + kabelki od VTEC :).
A te cykanie jest w trakcie jazdy, a nie odpalania czy postoju. Jak mi gaśnie i odpalam, to też od pierwszego razu.
no to tam moim zdaniem szukaj porzyczyny 8)
Update:
Dziś auto dalej ze świecącym się "checkiem", nadal po rozgrzaniu się wchodziło na wysokie obroty, brak płynności w obrotach. Poza tym już się nie wyłączało (może dlatego, że weszło w tryb serwisowy - check - nadal brak błędów w samodiagnostyce). Paliło więcej, poza tym silnik i wydech głośno pracowały. Smród spalin w kabinie (ciekawe dlaczego?).
Zauważam silne przywiązanie do autka, bo mi go bardzo żal.
Oddałem do mechanika, niech się nie męczy.
hehe, sorry za kompletny OT, ale Havok, oglądałeś ostatnio Startrecka czy co?? ostatnia wypowiedz to normalnie jak z dziennika pokładowego hehehehe
pozdro i zycze powodzenia w szukaniu problemu
i kiedy odbior furki ziom jestem ciekawy co bylo :?:
Furka odebrana została w piątek i jeździłem z nią po innych warsztatach w poszukiwaniu kogoś, kto ma program do 5 gen i może mi to jeszcze w 2005 roku zrobić.
Ni cholery... Za to pod koniec dnia nagle zaczęło mu przechodzić. Do tego czasu przejechałem 100km, spalając jednocześnie 20l benzyny :/.
Przez weekend mnie nie było i byłem dziś u mechanika, już ze zdrowym w sumie autem (od soboty ani razu nie zapalił się check).
Hipoteza (bo diagnoza być nie może, bo nic autku na ten moment nie jest) - lambda się zawiesiła, czyli miała jakiśtam nagar i zamiast w trybie 0-1 V to pracowała na jakimś stałym, co powodowało zaburzenia w całym układzie. Program diagnostyczny nic nie wykazał, jedynie że chyba trochę za ubogo jeżdżę - jakieś wartości 2.3 zamiast 2.7 - coś takiego, ale już nie pamiętam, co to ;). Nie miało to wpływu na wcześniejsze zachowanie auta.
Pewnie za jakiś czas będzie mi się szykować wymiana sondy.
Tym razem obeszło się na strachu i braku kosztów.
obeszło się na strachu i braku kosztów
i bardzo dobrze :D
Skoro wyszło że ubogo jeździsz to odwiedź jakiegoś tjunera co ma sonde szerokopasmową i sprawdz swoje AFR
koszt zerowy lub niewielki a warto to sprawdzić zawczasu
Najbliższy tjuner w Warszawie. Poczekam może do wiosny (będę coś robił więcej, więc przy okazji zacznę od AFR i dyno). Chyba, że jest coś, co może się stać, jak nie sprawdzę tego w przeciągu najbliższych 5 tysięcy km?
BTW, ktoś wie, co to te 2,3 i 2,7? :) Jak bardzo to jest źle?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.