Zobacz pełną wersję : Jak osiagnac 200KM.
Wiec przeczytalem caly dzial Turbo N/A Swap i dowiedzialem sie paru rzeczy ale musze zadac to pytanie aby podjac ostateczna decyzje. Wiec posiadam civica z silnikiem B16A2 i chcialem go poddac "tunigowi" optycznemu ale pomysalalem ze prawdziwa radosc daje mi to czego nie widac na pierwszy rzut oka czyli osiagi. Moze to troche glupio zabrzmi ale chcialbym aby moje auto mialo okolo 200KM. Samochod ma sluzyc min. do codziennej jazdy np. do pracy. Nie musi byc zadnych kompromisow miedzy osiagami a komfortem.
I teraz pytanie jak to uzyskac najnizszym kosztem czyli przez Turbo N/A czy Swap?
Jakiego rzedu to sa kwoty? Bo nie wiem czy mam sie za to wogle zabierac czy nie.
Bede bardzo wdzieczny za pomoc w temacie.
N/A odpada, lekkim kosztem (po ciężkich zmaganiach i kupie kasy wydanej, masz szanse mieć 200KM)
albo soft turbo z lekkim dmuchnięciem i masz spokojnie 200KM i więcej (cena 6-10tysi)
albo swap na K20A2 (200KM w serii i koszt rzedu 12-14tysi) i z czasem w to dmuchnac suszarką
Maciexxx sprzedaje silnik 200km ;)
poczytaj projekt Marcela - w B16A1 mial ponad 200 koni. a daloby sie je osiagnac troche taniej.
wolnossące 200 koni beda uciazliwe na codzień.
wolnossące 200KM nigdy nie będzie równe 200KM turbo
Rozumiem że jak mówisz że chcesz mieć 200KM to masz poprostu chcesz poczuć że jest szybkie :)
Polecam jednak wolnossące ok. 170+KM jak się uda.
Podstawy to: wydech z dobrym kolektorem, poprawić przepływ w głowicy lekko, dobry dolot, może koło zamachowe o mniejszej wadze.
Jest to zestaw który nie zmieni przeznaczenia twojego samochodu... Nic nie będzie dymiło i pierdziało :) Z czasem jak Ci się zachce to zrobisz sobie stage 2 - doprężające tłoki, modyfikacje elektroniki i tak dalej :)
albo swap na K20A2 (200KM w serii i koszt rzedu 12-14tysi) dmuchnac
zioom ale to plus min 10kpln :)
albo swap na K20A2 (200KM w serii i koszt rzedu 12-14tysi) dmuchnac
zioom ale to plus min 10kpln :)
jak mamy byc dokladnie to plus 10/15 hehe
swap na K20A2 tak zeby juz na gotowo siedział i jezdził to 20-25k trzeba liczyc :smile:
wolnossące 200KM nigdy nie będzie równe 200KM turbo
w jakim tego słowa znaczeniu? :D
ja bym swap zrobił jak masz kasę
amerykańce się rozpływają nad k20eg
japońce podobno też ;)
PS. no dobra może przesadziłem, ale jakoś trzeba zachęcić chłopaka
a b16a2 + soft turbo...głupie... to jest silnik do produkowania obrotów a nie świstów 8)
swap na K20A2 tak zeby juz na gotowo siedział i jezdził to 20-25k trzeba liczyc :smile:
wolnossące 200KM nigdy nie będzie równe 200KM turbo
w jakim tego słowa znaczeniu? :D
tego co honda lubi najbardziej
osiągów i radości z pokonywania zakrętów na torze
z Twojego wczesniejszego postu wywnioskowałem, ze uznałes wyzszosc T nad N/A co jest oczywiscie nieprawdą :wink:
Najtańszy będzie N2O (instalacja podtlenku azotu). Ale to chwilowe konie, których ja np nie uznaję. JAk chcesz mieć wolnossący 1,6 200 koni do zwykłej jazdy na codzień i czasem jakiegoś streeta to bez sensu. Z turbo już bardziej ma sens, ale za niewielką kasę będzie się wkółko coś pierdzielić i nie będziesz zadowolony. Ja myślę że najpierw to się zastanów czy Ci naprawdę potzrebne te 200koni a jak już będziesz wiedział że tak, to przygotuj się na wydatek co najmniej 15k żeby to jeździło dłużej. Bez takiej kwoty nawet bym się nie zabierał za podnoszenie mocy a i tak wątpie że to wystarczy. Pomyśl jeszcze o tankowaniu benzyny 98 , częstej wymienie drogiego dobrego oleju i innych elementach (np sprzęgło, przeguby, opony :grin: i inne) które znacznie szybciej będą się zużywać...
z Twojego wczesniejszego postu wywnioskowałem, ze uznałes wyzszosc T nad N/A co jest oczywiscie nieprawdą :wink:
hehe
zle napisalem
swap na K20A2 tak zeby juz na gotowo siedział i jezdził to 20-25k trzeba liczyc :smile:
możesz to rozwinąć
swap na K20A2 tak zeby juz na gotowo siedział i jezdził to 20-25k trzeba liczyc :smile:
możesz to rozwinąć
jesli chodzi o koszta :?:
K20A2 - jesli juz znajdziemy to tzreba liczyc ok. 15k
mocowania - ok. 500$
przekładka silnika - ok. 700-1000pln (w zaleznosci od warsztatu..)
elektryka - ok. 1000pln
immobilizer - ok. 1000pln
wydech (bo chyba nikt nie sądzi, ze to jakos bedzie jezdzic na seryjnym wydechu 1.3-1.6) - ok. 1500pln
hamulce (to samo co wyzej, potrzeba juz tarcz min. 280mm) - ok. 2000pln
i pare innych dupereli na co idą kolejne $$$
moze nie musi to wygladac az tak dramatycznie jak pisze ARTX, choc w 90% jest to realne, ze takie wlasnie beda koszta
ja osobiscie wolalbym plan jak napisal wyzej TOMO, czyli prawdziwe i ładnie zestrojone 170-180KM z B16A2 - koszt czegos takiego wyjdzie duzo nizszy niz wsadzanie K20, ktore bedzie pewnie podobnie jezdzilo jak fajnie zrobione B16
...no chyba, ze ma sie duzy kapital...
faktycznie chyba zbyt optymistyczna miałem wizję dotycząco K20
do tego dochodzą jeszcze półosie i nie wiadomo co z kolektorem wydechowym :sad:
Wiadomo. Kupujesz Hasportowski specjalnie do K20 swapowanych w inne nadwozie.
K20A2 - jesli juz znajdziemy to tzreba liczyc ok. 15k
mocowania - ok. 500$
przekładka silnika - ok. 700-1000pln (w zaleznosci od warsztatu..)
elektryka - ok. 1000pln
immobilizer - ok. 1000pln
wydech (bo chyba nikt nie sądzi, ze to jakos bedzie jezdzic na seryjnym wydechu 1.3-1.6) - ok. 1500pln
hamulce (to samo co wyzej, potrzeba juz tarcz min. 280mm) - ok. 2000pln
i pare innych dupereli na co idą kolejne $$$
jak jest ktoś kto przełoży to za 700 do 1000pln to gratuluje, srednio u ludzi ktorzy wiedza co robia ten koszt to ok 2 do 4k, półosie ok 700$,plus w chu. kosztów które wyjdą dopiero w praniu, najtansza opcja jaka wyliczylem to ok 22k w tym duzo połśrodków, z Hasportami itp. niestety ale min 25 do 28kpln.!!!!!
srednio u ludzi ktorzy wiedza co robia ten koszt to ok 2 do 4k chyba jeszcze nikt nie swapował K-serii w PL więc cholera wie ile to będzie kosztować. Na pewno więcej niż serie B czy D.
Skrobek, nie ma bata żeby 180 konne B16 jeździło jak K20. Bez minimum 25tys PLN nie zaczynałbym tematu swapowania na K serię.
Aha przy swpowaniu na K trzeba też jakoś ogarnąć mechanizm zmiany biegów, który jest zupełnie inny. NIe ibędzie się bez cięcia i spawania.
krystianITR
28-12-05, 14:14
Ja bym zrobił swap na b18c... :D
A ja zamontował kompresor Jackson Racing i myśle że +70-100KM by dało radę do tego równomiernie rozwinięta moc i urządzenie plug&play z którym problemów raczej nie będzie a koszt będzie 12-16 tysia (dla k20a2 z hondatą) a może dla B będzie niżej
Ja bym zrobił swap na b18c... :D
C4? to ja wole B16 jak zostawac w N/A :D
i zaczol bym od tropu Toma - czy chcesz miec 200koni na papierku czy furka ma konkret /jak na ulice oczywiscie/ jezdzic?
jak jest ktoś kto przełoży to za 700 do 1000pln to gratuluje
Krzysiu, nie tak, czytaj dalej (elektryka to kolejny 1000zł)
normalnie przekladke silnika (takiego samego) to mozna zrobic za 400zł w warsztacie, innego, to juz jak napisane 700-1000pln
elektryka to kolejny 1000zł
taki swap (nie mówie o K20) np w JSS, czy inej firmie to kasa rzedu 2k pln
wiec jak sie pokrecic po nie tuningowych warsztatach to nie trzeba wcale duzo wywalac kapusty
silnik mozna znalezc (teoretycznie) do 12 koła
imobilajzera nie liczyłem
wydech od VTI i hamulce -tego nie uwzgledniam, to są już sprawy drugoplanowe. Wiadomo że kompletny tuning to jest jeszcze wiecej pieniedzy.
i zaczol bym od tropu Toma - czy chcesz miec 200koni na papierku czy furka ma konkret /jak na ulice oczywiscie/ jezdzic?
Oczywiscie ma jezdzic konkret jak na ulice nie chodzi o to zeby wyszlo mi 200 km na hamowni i to wszystko. Chcem poprostu sprawic aby ten samochod jezdzil jeszcze lepiej niz teraz. A 200KM to tylko taki pulap ktory sobie ustalilem ale jednak po przeczytaniu tych wszystkich postow sadze ze jest dla mnie zbyt wysoki w kwestij finansowej.
Pomyslalem zeby wsadzic np. ten b18c i pozniej sprzedac b16 ale to raczej niema sensu dla tych 30 koni roznicy biorac pod uwage ze nowego silnika nie bede modyfikowal.
Pomyslalem zeby zrobic tak jak mowi Tomo czyli wydech i dolot na poczatek.
I teraz co da najlepsze osiagi bez zadnych kompromisow typu: zbyt glosny wydech,slabszy dol obrotow. Kupic jakis markowy wydech czy pospawac samemu?
Mysle zeby zrobic tak: firmowy kolektor 4-1, wydech 2,5 cala(wlasnej roboty od kolektora do koncowego) jakis tlumik przelotowy na koncu. Mam dolot aem-a SRI pomyslalem zeby przerobic go na CAI. To tak na poczatek wiec napiszcie prosze co w przypadku takich modyfikacji da najlepsze korzysci.
możesz pomyśleć nad wymianą b16 na b18 a te 30koni to wcale nie jest mało, do tego skrzynia z LSD i w serii mas już ok 1sek lepiej na 1/4, do tego tak jak pisałeś-dolot, wydech kolektor, to będą najtansze konie przy modyfikacji b16/b18 ale proponuje kupić to gotowe niż samemu spawać itp. sam jestem tego najlepszym przykładem a pozniej to zajzyj do archiwum bo kaurat o modyfikacjach serii B było już barzdo dużo!!
mocny wolnossak na swobodnym wydechu bedzie glosny.
Skrobek, nie ma bata żeby 180 konne B16 jeździło jak K20
jak nie ma bata :D
TUNINGOMANIA 2005r
Cobweb - K20A2 - RT+ET (ET) - 15.645 (15.038)
ARTX - B16A2 - RT + ET (ET) - 15.695 (15.088)
dodam, ze ja na 1000% nie miałem 180KM :)
8) 8) 8)
ale tu raczej mowa o K20A JDM 220 KM
ale tu raczej mowa o K20A JDM 220 KM
:shock:
czytałes cały temat :wink:
Moim zdaniem B18C6. Seria a jak ladnie smiga.
To może dół z b20 plus jego wzmocnienie, powinno wyjść coś koło 10k a 200km hmm będzie coś koło tego zależy jak zrobione.
Skrobek, nie ma bata żeby 180 konne B16 jeździło jak K20
jak nie ma bata :D
TUNINGOMANIA 2005r
Cobweb - K20A2 - RT+ET (ET) - 15.645 (15.038)
ARTX - B16A2 - RT + ET (ET) - 15.695 (15.088)
dodam, ze ja na 1000% nie miałem 180KM :)
8) 8) 8)
prawda prawda hehe dobre to było ... wogóle było tam mega śmiesznie
maluszek robiący 14 stki zrobił 3 falstarty a "pan trąbka" się wysypał - wypiął mu się gaz :lol:
hehe teraz czasy na fabrycznym są już lepsze :twisted:
taki temat można ciągnąć w nieskonczonosc... wszystko zalezy od KASY, KASY, KASY i fajnego pomyslu jak i rowniez jakie to auto ma miec zastosowanie, czy ma byc uliczne i czasami jakies zawody(tak dla lansu i profesjonalnych pomiarow) czy tylko do DRAGU lub na tor.
tani sposob i ktory dziala to odchudzanie auta, ale i tu trzeba wiedziec co sie chce, moze ktos chce mase mocy, ale wnetrze musi byc w pelnym wypasie
piszecie kup B18, tak naprawde to ten silnik najpierw trzeba znalesc(z reszta z K20 jest podobny problem), a po drugie to nie bedzie on taki tani
osobiscie jesli mial bym miec budzet do samych przerobek to zostal bym przy B16, kazde 5tysi dodatkowych, mozna myslec o B18 czy tez K20... A gdzie jeszcze HAMULCE, ZAWIESZENIE, KOLA...........
czy to ma byc:
1- szybkie i tylko szybkie??
2- szybkie i bezpieczne??
3- szybkie, ładne i bezpieczne??
4- itd... itd...
olaboga ale sumy podajecie przy swapie K :o
1000 za sama elektryke bez imo :?:
przeciez to jest dzien roboty, wystarczy posprawdzac wszystkie polaczenia, pozaciskac kilka konektorkow i polatac zmiernikiem i to wszystko. Kto powiedzial ze chce za taka robote 1000pln :?:
Mozna kupic silnik i reszte gratow bez kompa i troche $$$ sie zaoszczedzi na kompie. Wasz kolejny 1000pln za imo mozna sobie darowac i za ta sumke plus costam trzeba juz brac Hondate ktora jest bez imo i mozna wylaczyc odczyt drugiej sondy. Bo przeciez nikt nie bedzie wsadzal kata od CTR`a i niepotrzebnie wydawaj kolejna kaske czyli ok 300pln na emulator drugiej sondy. A co potrafi hondata to juz kazdy wie i przyszle koszty swon tez juz odpadaja bo jest wspaniala Hondata.
Hasport, tak jes to dobra firma i droga. Zawsze mozna znalesc jakiegos ziomka lub kilku i zciagnac hasporty i wykonac porzadne kopie. A oryginal np. odsprzedac i mocowania wyjda tanio.
Polosie, wcale nie trzeba zciagac drogich z usa. Oni sami je robia to dlaczego i my nie mozemy ich sami zrobic. Bierzemy troche z polosi CTR`a i troche z polosi istniejacego auta. Zanosimy do fahowcow od regeneracji polosi i oni skladaja to w jednosc.
Kolektor wydechowy od CTR`a jest tak zrobiony ze nie da sie go wsadzic do civica jajka, do reszty sie nie orientowalem. I znow trzeba zciagnac drogi kolektor. Ale mozna zrobic to samo co z Hasportami. Mozna dorobic i juz mamy tnai kolektor w cenie cos kolo 1000pln a nie np 2000 czy 2500.
1000pln za wsadzenie silnika jest ok ale trosze duzo. Bo jesli mamy silnik, mocowania, kolektor i pasujace polosie to nie dajcie sie oszukac bo jest to standardowe wsadzenie silnika. Jedynie linki dzwigni zmiany biegow wymagaja wywiercenia kilku dodatkowych dziurek i dziur ale to powinien zrobic fachowiec przy wkladaniu silnika za browarka.
Mozna kupic silnik i reszte gratow bez kompa i troche $$$ sie zaoszczedzi na kompie. Wasz kolejny 1000pln za imo mozna sobie darowac i za ta sumke plus costam trzeba juz brac Hondate ktora jest bez imo i mozna wylaczyc odczyt drugiej sondy
czyli zaoszczędzamy 1000 kosztem rzędu 5000 z hakiem??? :D
Mozna kupic silnik i reszte gratow bez kompa i troche $$$ sie zaoszczedzi na kompie. Wasz kolejny 1000pln za imo mozna sobie darowac i za ta sumke plus costam trzeba juz brac Hondate ktora jest bez imo i mozna wylaczyc odczyt drugiej sondy
czyli zaoszczędzamy 1000 kosztem rzędu 5000 z hakiem??? :D
:mrgreen: :570: :mrgreen:
jesli chodzi o K20 to Kosi juz duzo wie i nie jest to takie proste
z drugiem manki, duzo osob pisze "a w USA to ten i tamten tak zrobil i bylo to takie proste" ok, tylko prawdopobienstwo trafienia czlowieka ktory to robi jest roche wieksze - 270mln ludzi, no w PL jest troche mniej, zarabiamy polowe tego co oni i jest wszystko 2x drozsze :D
przynajmniej ja to tak widze z ta prostota...
AdamR jesli masz garaz w ktorym mozesz dlubac auto to pozazdroscic, narzedzia itd
jak w temacie o spawaniu - Klatka bezpieczenstwa to nie jest rozporka, ktora tak latwo zrobic ;)
Mozna kupic silnik i reszte gratow bez kompa i troche $$$ sie zaoszczedzi na kompie. Wasz kolejny 1000pln za imo mozna sobie darowac i za ta sumke plus costam trzeba juz brac Hondate ktora jest bez imo i mozna wylaczyc odczyt drugiej sondy
czyli zaoszczędzamy 1000 kosztem rzędu 5000 z hakiem??? :D
:mrgreen: :570: :mrgreen:
jesli chodzi o K20 to Kosi juz duzo wie i nie jest to takie proste
z drugiem manki, duzo osob pisze "a w USA to ten i tamten tak zrobil i bylo to takie proste" ok, tylko prawdopobienstwo trafienia czlowieka ktory to robi jest roche wieksze - 270mln ludzi, no w PL jest troche mniej, zarabiamy polowe tego co oni i jest wszystko 2x drozsze :D
przynajmniej ja to tak widze z ta prostota...
AdamR jesli masz garaz w ktorym mozesz dlubac auto to pozazdroscic, narzedzia itd
jak w temacie o spawaniu - Klatka bezpieczenstwa to nie jest rozporka, ktora tak latwo zrobic ;)
a widziales gotowe kit`y klatek do pospawania :?:
nie zapominajcie o H22
nie zapominajcie o H22
:wink: :grin:
dobra bo zaczynacie się już brandzlowac i wypisawac info powielane z innych forów... Kazdy ma troche racji co do K20 ale nikt nie wie jak będzie w praktyce... Koniec OT
... A nasz kolega dostał już odpowiedź.
dobra bo zaczynacie się już brandzlowac i wypisawac info powielane z innych forów... Kazdy ma troche racji co do K20 ale nikt nie wie jak będzie w praktyce... Koniec OT
... A nasz kolega dostał już odpowiedź.
a pewny jestes :?:
Jak będzie jeździło to będziemy się martwili :)
Narazie w tym temacie to jest OT
Ja też temat ciągle przemyślam. I siedze ostro i poszukuje.
Podstawowy text z forum jak robic tanio i aby było to lepiej nie robic potem się psuje!!
Aby było 200 hp to trzeba dość dłubnąć. Ja myślałem o czymś takim:
Hondata + wałki stage2 + kółka + spreżynki/talerzyki + obróbka głowicy + kolektor dolotowy i wydechowy + wydech 2.5 cala.
Ale wiadomo że przydały by się tłoki. ITB też by było fajne :twisted: . No i do tego robocizna.
Z tego co sie oczytałem to 200 powinno być. koszt ponad 10 k
Teraz 2 strona medalu.
Swap b18c:
kupujsz b18c. Sprzedajesz b16.
Robisz wydech i dolot masz koło 200hp.
I tu 1 rzecz silnik jest niezdłubany i powinien chodzić i chodzić
I zrobi z 100kkm jeszcze ( zależy przy jakim przebiegu kupisz).
Bardzo fajna opcja jak ci się niechce bawić z darciem gratów z ust itp.
Jedyny problem dostać b18 ale Kukiemu się udało i jest zadowolony.
I strona 3 :lol: Turbo.
Też 10k taniej niebardzo. Ale tu juz tłoki naprawde by się przydały.
ZA to moment masz fajny i na bank śmignie dużo aut na drodze.
Ja obecnie bym obstawał za dłubnięciem B16 jak masz w dobrym stanie.
Takie auto na miasto bym chciał sobie sprawić. Jak napisałem z tymi modami.
I g.. by mnie obchodziło co inni myślą. Styling bym odpuścił całkowicie bo po co psuć. Do tego jakiś zestaw zawieszenia -30. ładne fele i sobie śmigam autem koło 200 hp.
Dla mnie by wystarczyło aby w Mielcu dresika w starej BMW objechać jak by się nawinoł. U mnie w mieście to można Vti pewnie na 1 ręce policzyć. Tu german tjuning jest i tyle. Ps. Sory za ot.
Skrobek, nie ma bata żeby 180 konne B16 jeździło jak K20
jak nie ma bata :D
TUNINGOMANIA 2005r
Cobweb - K20A2 - RT+ET (ET) - 15.645 (15.038)
ARTX - B16A2 - RT + ET (ET) - 15.695 (15.088)
dodam, ze ja na 1000% nie miałem 180KM :)
8) 8) 8)
PO pierwsze to faktycznie myślałem o K20 z RSx, a przecież o takie duzo ciężej, ale z drugiej strony EP to nie EG. Lżejsza buda, szybszy wóz. Ja z Cobwebem się ścigałem i idziemy równo, ale jak bym wsadził do siebie jego silnik to już by się trochę zmieniło...
Wracając do pytania, to nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Masz kilka dróg do wyboru, które zostały tu opisane...
Skrobek, nie ma bata żeby 180 konne B16 jeździło jak K20
jak nie ma bata :D
TUNINGOMANIA 2005r
Cobweb - K20A2 - RT+ET (ET) - 15.645 (15.038)
ARTX - B16A2 - RT + ET (ET) - 15.695 (15.088)
dodam, ze ja na 1000% nie miałem 180KM :)
8) 8) 8)
no no i w srodku tez nic nie miales :grin:
no no i w srodku tez nic nie miales :grin:
to fakt :D
Kosiniak - chcesz fotostory swapa h22a do budy EG, plus instruktaż kilku podstawowych modów wraz z wykresami?
Ja też chcę - razem z wrażeniami użytkowników o handlingu w warunkach naturalnych (czyli tor odpada).
handlingu?
toć to jak świnia przodem ryje
juz bylo o tym - 30 kilo wiecej niz B16.
Nawet sam chyba dawałem porównanie z hondatechu amerykańskiego...
Czy tej wagi i "rycia nosem" nie da się choć trochę zneutralizować zawieszeniem itp.?
I co, po tym poprawi się zachowanie w zakrętach i w hamowaniu?
Cały czas chodzi mi o "street useable".
street to jeszcze ujdze
ale track to niebardzo
nieprawdaż?
I co, po tym poprawi się zachowanie w zakrętach i w hamowaniu?
Cały czas chodzi mi o "street useable".
tak
hmmm, 200 koni w B16:
http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=4202&postdays=0&postorder=asc&start=0
cenowo stawiam póki co na jakieś 6-8k znając Grabowskiego. Z tego co piszą to solidnie *******ala, tylko ile wytrzyma... Ale to chyba najtańsza opcja (nie licząc podtlenku).
fakt, Małego CRX robi wrazenie :shock: idzie jak burza 8)
wytrzyma wytrzyma bo juz na wiosne bedzie wzmacniany :)
ciekawa propozycja za 6000pln +48KM.. :twisted:
Kosiniak - chcesz fotostory swapa h22a do budy EG, plus instruktaż kilku podstawowych modów wraz z wykresami?
proszę na pw :)
Po pierwsze różnica między H22 a B16 to tylko 20 kg, po drugie wywalając tylko akumulator do bagażnika odzyskujemy rozsądny rozkład mas. Nie ma co płakać. Oczywiście, przód z H22 zawsze będzie cięższy od przodu z B16, ale to nie znaczy, że taki Civ będzie się prowadził jak taczka.
tylko wstawienie H22 nie bedzie taki lekki swapem bo to jest jeden z najtrudniejszych
was to pogielo :D Turbo do jazdy na codzien?
200 KM nie bedzie tak trudno uzyskac, za taki sam hajs jak turbo i te 200KM NA bedzie lalo to 200KM Turbo.
Zakladam, ze setup nie bedzie DRUTEM ale graty tez nie beda supadupa:
B16A (190KM) N/A
+wydech ~2000pln
+dolot ~ 500pln
+walki ITR + etc. ~1900pln
+kolka regulowane ~600pln
+piggy ~1000pln
+zlozenie i strojenie ~ ???
powinno byc za 7000pln BEZAWARYJNE AUTO
B16A (190-200KM) Turbo
+turbina ~2000-3000pln
+kolektor ~ 1000pln
+IC ~ 1000pln
+rurki ~ 900pln
+piggy ~1000pln
+strojenie i montaz ~ ???
+bov,wastagate ~ 500pln
+wydech ~1500pln
troche wiecej za setup ktoremu bym nie ufal.
+wydech ~2000pln
Witek kpl. wydech 2000pln :?: to chyba drut.. bo sam kolektor DC to wydatek 1200-1500zł
doobra dodaj jeszcze z 500zl a nawet 1000, liczylem po roznych "okazjach" hehe ale nadal twierdze, ze N/A rzadzi na ulice na codzien.
Co do wydechu drutu za 2k zł się niezgodze !!!!
Bo kolektor można taniej kupić np urzywany. Lub ebay :).
Ale faktycznie taki set za 10k zł powinien mieć pomiędzy 190-200 hp. I raczej na warsztat nie jeździsz co miesiąc bo coś olej cieknie itp. No i orba z bloku tak łatwo nie wyskoczy jak w turbo. Ani tłoki nie spłyną.
Pozatym takie NA będzie się wyrzej wkręcać. A o to w B16 hodzi 8) .
A oriętuje się ktoś jak stoi sprawa Frankensztajna ?? Ile to kosztuje.
Mimo że wiem że zaraz wszyscy stwierdzą że to nietrwałe :D.
Wiem że ktoś to w integrze ma/miał i śmigało.
ps. Z modów to może byś sobie lekkie koło sprawił?? Fajna sprawa.
jak wsadzic h22 do eg i letko podkręcić:
http://img415.imageshack.us/img415/2069/pg16nt.th.jpg (http://img415.imageshack.us/my.php?image=pg16nt.jpg)http://img417.imageshack.us/img417/8246/pg24vx.th.jpg (http://img417.imageshack.us/my.php?image=pg24vx.jpg)
http://img417.imageshack.us/img417/7112/pg36kv.th.jpg (http://img417.imageshack.us/my.php?image=pg36kv.jpg)http://img508.imageshack.us/img508/4893/pg43ut.th.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=pg43ut.jpg)
http://img405.imageshack.us/img405/3151/pg51bk.th.jpg (http://img405.imageshack.us/my.php?image=pg51bk.jpg)http://img405.imageshack.us/img405/927/pg68jl.th.jpg (http://img405.imageshack.us/my.php?image=pg68jl.jpg)
http://img502.imageshack.us/img502/1267/pg73yt.th.jpg (http://img502.imageshack.us/my.php?image=pg73yt.jpg)http://img403.imageshack.us/img403/6664/pg84tn.th.jpg (http://img403.imageshack.us/my.php?image=pg84tn.jpg)
http://img403.imageshack.us/img403/7808/pg91mf.th.jpg (http://img403.imageshack.us/my.php?image=pg91mf.jpg)http://img403.imageshack.us/img403/5483/pg106zc.th.jpg (http://img403.imageshack.us/my.php?image=pg106zc.jpg)
http://img448.imageshack.us/img448/9428/pg111ij.th.jpg (http://img448.imageshack.us/my.php?image=pg111ij.jpg)
http://img424.imageshack.us/img424/1977/pg128si.th.jpg (http://img424.imageshack.us/my.php?image=pg128si.jpg)http://img519.imageshack.us/img519/9048/pg133sn.th.jpg (http://img519.imageshack.us/my.php?image=pg133sn.jpg)
taaa pieknie to wyglada na kartkach magazynu ale chcialbym zebys teraz skonczyl juz fantazjowac.
Dzieki za odpowiedzi. Wiec zdecydowalem ze bede robil powoli N/A. A jesli chodzi o wydech to co lepiej zrobic?
Kupic gotowy firmowy czy robic na zamowienie w pl np. w eltecu?
Witek - mysle realnie i wiem ze majac mocowania silnik montuje sie prosto. jak zwykle najwiecej rzezby jest z elektryka i elektronika i wiem ze ta czesc nie bedzie prosta. tyle samo ciagniecia kabli bedzie przy przekladaniu k-serii do dowolnej budy. poziom trudności jest uzależniony w głównej mierze od zdolności mechanika.
Dzieki za odpowiedzi. Wiec zdecydowalem ze bede robil powoli N/A. A jesli chodzi o wydech to co lepiej zrobic?
Kupic gotowy firmowy czy robic na zamowienie w pl np. w eltecu?
To już dyskusja na kolejny temat. Nie zapomnij użyć opcji szukaj bo może to już było omawiane.
nadal twierdze, ze N/A rzadzi na ulice na codzien
tez tak uwazam :)
nadal twierdze, ze N/A rzadzi na ulice na codzien
tez tak uwazam :)
Stwierdzenie mocno uogólnione...
nadal twierdze, ze N/A rzadzi na ulice na codzien
tez tak uwazam :)
Stwierdzenie mocno uogólnione...
tez tak uwazam
Mówimy o hondzie więc nie trzeba takiego banału precyzować...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.