PDA

Zobacz pełną wersję : Problem ze szpilką



ZwierzG
18-12-08, 21:06
Dziś przy odkręcaniu koła przedniego jedna naktętka bardzo opornie się odkręcała, i niestety ukręciła się szpilka. . . Czy ktoś z Was już wymieniał taką szpilkę? Czy wogóle jest to możliwe, w manualu nie jest to pokazane jako odzielna częsć od piasty, boje się że czeka mnie wymiama człej piasty, czy ktoś wie jak to wygląda dokładnie. . .

KERMIT!!!
19-12-08, 11:20
wymieniac szpilki w samochodach mozna tylko chyba do tego manewru jest potrzebana prasa moze latwiej bedzie znalezc nowa piaste

maxx
20-12-08, 09:26
Szpilki są oddzielnym elementem piasty. są wciskane w otwory w niej znajdujące. Nie trzeba dużej siły aby je wybić. Nie trzeba nawet demontować piasty aby je wymienić. Kłopot może być z zakupieniem ich. Najtańszym rozwiązaniem i dość skutecznym jest zdjęcie piasty i przyspawanie delikatnie szpilki od tyłu.

ZwierzG
20-12-08, 11:51
To super ze nie trzeba demontowac piasty, szpilki mozna kupić w ASO dałem 17zł za szt postanowiłem odrazu wymienić komplet w piaście, wszystkie cztery, bo kolejna nakrętka ciezko zaczęła się odkrecać, do tego doszedł komplet nowych nakrętek też z ASO, zebym nie miał już więcej problemów z tym kołem

bolas
20-12-08, 14:46
nie miałeś większych problemów przy wymianie tych szpilek łatwo je ściągnąłeś? a jak z założeniem było nowych? napisz coś więcej ponieważ u mnie też by się przydało wymienić 2 szt :(

ZwierzG
20-12-08, 18:02
Już po wymianie, nic skomplikowanego, trzeba odkręcić nakrętke od przegubu, zdiąć zacisk i tarczę, radze w tej kolejności bo pomocne przy odkręcaniu nakrętki przegubu, jest zablokowanie przegubu przez wciśnięty hamulec i dalej z czym miałem największy problem wyjęcie piasty, nie miałem ściągacza, i musiałem się napocić żeby go wyjąć, samo wybicie szpilek z piasty poszło łatwo, no i wszystko w odwrotnej kolejności zeby poskładać. Jak już zastanawiasz sie nad wymianą szpilek to radze odrazu cały komplet na koło, do tego nowe nakretki, bo tak teraz wymienisz dwie a za kilka tygodni jeszcze raz bedziesz wszystko rozkręcać zeby wymienić pozostsłe. A przed tym wszystkim sprawdź jak wyglądają gwinty i na szpilkach i na nakrętkach, zazwyczaj szpilki są twardsze i częściej niszczy się gwint na nakrętce i moze okazać się ze wystarczy zmienić na nowe tylko nakrętki i bedzie wszystko w porządku.

bolas
21-12-08, 12:49
...miałem największy problem wyjęcie piasty, nie miałem ściągacza, i musiałem się napocić żeby go wyjąć, samo wybicie szpilek z piasty poszło łatwo...

a jak ci się udało wyjąć piastę jakim sposobem? szpilki samym młotkiem wybiłeś? nie pamietasz jaka była cena nakrętek? i chyba zrobię tak jak mówisz że wymienię cały komplet :)

ZwierzG
22-12-08, 15:49
nakrętki kosztowały 20zł za szt, za cały komplet na koło dałem 150 z jakimiś groszami. Szpilki udało się wybić samym młotkiem, bez problemu wychodziły. nie potrzebna była prasa. A piastę też wyjąłem za pomocą młotka , śrubokrętów i przecinaków, ale polecam porzyczenie od kogoś ściącza, wtedy bedzie łatwiej