Zobacz pełną wersję : Rozrząd D15Z3
Zastanawiam się na powaznie nad wymianą rozrządu w własnym zakresie, nie chce napychać kieszeni mechaników. Niestety nie mam aż tak ogromnego doświadczenia z rozrżądami w tego typu silnikach. Wykonywałem już mnóstwo róznorodnych napraw, ale jeszcze w takim silniku tego nie robiłem,
Czy ktoś może podrzucić mi jakieś wskazówki jak się za to zabrać, na co zwrócić uwagę, i co ze zmiennymi fazami rozrządu, i czy są potrzebne do tego jakieś specjalistyczne klucze??
Jeżeli robiłeś już rozrząd w innych samochodach to ten nie będzie się niczym różnił, a to że jest vtec to w tym momencie niema znaczenia. Napewno przyda się uszczelka pod pokrywe zaworów albo sylikon i uszczelniacz na wał.
Jest spory problem z odkreceniem koła pasowego, śruba jest przykręcona dosyć sporym momentem przy tym silniku (jesli dobrze pamietam to ok 200Nm) , w serwisach użuwają do tego celu klucza z przekładnią planetarną. Ja zmieniałem razem ze znajomym kolegą -mechanikiem, dorobiłem w tym celu specjalny klucz szesciokątny z długim ramieniem do przytrzymania koła pasowego. Zablokowanie kół nie pomagało, ślizgały się. Zmieniliśmy tylko pasek i rolke, spręzyny napinacza nie było w sprzedaży więc została ta sama. Przejechałem juz ok 2500km i jest ok.
PS. Gdybyś to zrobił to daj znać czy na wale i w kole pasowym jest klin. Rowki są ale my nie zauważyliśmy żeby stamtąd wypadł , szukaliśmy cm po cm i niegdzie nie znaleźliśmy . Więc do końca nie wiem czy powinen tam być.
Właśnie najbardziej boje sie jak będzie z tym kołem pasowym, słyszałem już kiedyś ze trzeba je odkręcic i z tym jest problem, bo nie ma jak wału zablokować, ta wymiana troche odwlekła sie w czasie, ale będe informował jak wymiana bedzie przebiegała
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.