Zobacz pełną wersję : sportowa wkładka filta powietrza - fakty i mity !
wiadomo że założenie stożkowego bawełnianego filtra powietrza i odizolowanie go od ciepłego powietrza ma sens tylko przy zaawansowanych modyfikacjach silnika i wydechu.
ale jak to jest ze sportową, bawełnianą wkładką zakładaną w miejsce seryjnego filtra powietrza? czy jej założenie zwiększy i przesunie moment obrotowy w niższy zakres obrotów czy w wyższy? czy podniesie i przesunie moc w wyższy bądź niższy zakres obrotów silnika? takich informacji na forum brak a wiec proponuję tutaj je umieścić bo sam jestem ciekaw. no i kwestie spalania oraz zakładania wkładki przy założonym kolektorze 4-2-1 i bez kata...
proszę o wypowiedzi:)
było o tym wiele razy
założyc można-nie zaszkodzi
moze nawet pomóc-mozna liczyć na 1-2KM w szczycie,
w srodku wykresu róznie bywa choc przeważnie lepiej (i moc i Nm)
tyle, ze przyrostów można oczekiwać raczej z wyjęciem rezonatora i doprowadzeniem nawiewu
przyrostów - ale mieszczących sie w sumie w granicy błędu hamowni ...
więc bedzie lepiej ale nie ma co liczyć na wielkie zyski...
. no i kwestie spalania oraz zakładania wkładki przy założonym kolektorze 4-2-1 i bez kata...
proszę o wypowiedzi:)
poszukaj prosze
było o tym nie jeden raz...
Moim zdaniem szkoda pieniążków na wkładke.
W d15b2 na wielopunkcie wkładka K&N-a nie dała żadnej odczuwalnej różnicy.
Jeżeli kogoś zainteresuje, porównanie Civic Type R, filtr seryjny / całkowicie wyjęty filtr:
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/97.doc
Jeżeli chcesz mieć cichy i działający dolot:
- wytnij z seryjnej puszki przegródki
- wywal rezonator
- wywal seryjny przewód powietrza wychodzący z obudowy filtra powietrza i wmontuj zamiast tego aluminiową rurkę taką jak w power rurach (77 mm) , skieruj ją tam gdzie był rezonator
- zrób w zderzaku otwór lub załóż air duct
- możesz zastąpić gumowy przewód od kolektora dolotowego do obudowy filtra wygiętą power rurą (77 mm)
Moim zdaniem szkoda pieniążków na wkładke.
W d15b2 na wielopunkcie wkładka K&N-a nie dała żadnej odczuwalnej różnicy.
gdzie nie dała??????????
na dupohamowni??????? -faktycznie jest miarodajna jak diabli :rolleyes::eek:
Jeżeli kogoś zainteresuje, porównanie Civic Type R, filtr seryjny / całkowicie wyjęty filtr:
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/97.doc
co ma kogo interesować?
2Nm zysku+syf silniku kontra 2NM mniej????
Jeżeli chcesz mieć cichy i działający dolot:
- wytnij z seryjnej puszki przegródki
- wywal rezonator
- wywal seryjny przewód powietrza wychodzący z obudowy filtra powietrza i wmontuj zamiast tego aluminiową rurkę taką jak w power rurach (77 mm) , skieruj ją tam gdzie był rezonator
- zrób w zderzaku otwór lub załóż air duct
- możesz zastąpić gumowy przewód od kolektora dolotowego do obudowy filtra wygiętą power rurą (77 mm)
przeciez o tym napisałem...+tylko dodałem własnie wkładkę.....bo na seryjnym nie ma znaczenie w sumie co podłubiesz...
poza tm nie jest to calkiem cichy dolot.... (na pewno gośniejszy niz w serii-jeździ taki dolot, z wkałdka w białym sedanie w moim podpisie od około 2 lat)
W d15b2 na wielopunkcie wkładka K&N-a nie dała żadnej odczuwalnej różnicy.
zacznijmy od tego ze nie wiesz o czym piszesz...
dlaczego?????????
bo ponieważ:
d15b2 to nie jest wielopunkt...dodajmy, ze jest to właściwie .... gaźnik.... -choc nazwa to dokałdnie: DWUPUNKTOWY WTRYSK PALIWA....
ale w sumie działa jak "lekko mądrzejszy" gaźnik.. i słabo reaguje na zmiany dolotu...(jak i gaźnik)
a przy nim najmądrzejszą ze zmian jest własnie zmiana seryjnego filtra na wkładkę+wywalenie rezonatora z doporowadzeniem chłodnego...
i nie bedzie na tym kokosów a tylko kosmetyka....
bo nawet na wielopunkcie d15b7 abo d16z6 włożenie wkładki w seryjny dolot+doporowadzenie zimnego (co równa sie z wywaleniem rezonatora) daje wieksze przyrosty (zadziwiające bo w CAŁYM zakresie) niz wpierdz....ielenie nijakiego shorta ze stozkiem....
I nie pisze tego z bani ... poprostu na przestrzeni lat, oraz uzytkowania SOHC różnych kilka pomiarów i dolotów "dokonałem" co wiaże sie z tym co napisałem powyzej,.....
wkładka to najsensowniejszy tani tuning,
mało kosztuje i mało daje, jest wielorazowego użytku więc oszczędzasz kasę oraz środowisko
zobacz jeszcze jak Bob z Texasu jest zadowolony!
http://www.knfilters.com/images/performance/Carlmillion.jpg
Lcfr nie spinaj się tak ;)
Wykres Civica zapodałem, bo może sugerować że w seryjnym filtrze powietrza nie ma tzw. wąskiego gardła, czytaj wkładka może mieć niewielki sens, czytaj wąskie gardło może być w przegródkach puszki, rurach doprowadzających do obudowy filtra powietrza i z obudowy filtra powietrza do kolektora dolotowego.
Faktycznie masz racje jest ciut głośniej w porównaniu do serii, ale w porównaniu do hałasu generowanego przez dolot z stożkiem to jest to naprawde cichy dolot.
To co napisałem że na wkładkę szkoda kasy to moje subiektywne zdanie, nie jest to poparte obiektywnymi pomiarami, sugeruje się odczuciami. Dla mnie w chwili obecnej jedyna przewaga wkładki jest taka że można ją wielokrotnie myć. Minusem może być gorsze filtrowanie powietrza.<br><br>
Ps/ Mam d15b2 przerobiony na wielopunkt MPFI czyli popularnie oznaczany d15b2+ , lub bliżej d15b7. Wiem czym jeżdże :)
Kilka faktów ?
Linie ciągłe to sportowe wkładki powietrza, linie przerywane to seryjne wkładki.
Honda Civic 1.6 V-tec
http://www.ciszej.pl/civic.jpg
Opel Astra GSI
http://www.ciszej.pl/gsi-a.jpg
Następny Opel Astra GSI
http://www.ciszej.pl/gsi-b.jpg
Wykresy pochodzą z http://www.tuning.info.pl/drukuj.php?id=133
Lcfr nie spinaj się tak ;)
To co napisałem że na wkładkę szkoda kasy to moje subiektywne zdanie, nie jest to poparte obiektywnymi pomiarami, sugeruje się odczuciami. Dla mnie w chwili obecnej jedyna przewaga wkładki jest taka że można ją wielokrotnie myć. Minusem może być gorsze filtrowanie powietrza.<br><br>
Ps/ Mam d15b2 przerobiony na wielopunkt MPFI czyli popularnie oznaczany d15b2+ , lub bliżej d15b7. Wiem czym jeżdże :)
Kilka faktów ?
nie wiem jakim autem jeżdzisz ...
trzeba było napisac, że d15b2 przerobionym na wielopunkt....
Poza tym napisałem wyraźnie, że wkładka da sens jak sie ją włoży i wywali rezonator a doda doprowdzenie chłodnego z nawiewu w zderzaku (wlotu itp)co sie ma nijak do wykresów z seryjnymi które tutaj dajesz jako "Kilka faktów"...
I też moge wkleic (bo nawet chyba mam, tyle, że nie na tym kompie) wykres w którym wyrażnie widać jaka jest róznica na plus takiego rozwiązania w stosunku do serii bądz nawet stożka. (własnie w d15b7 czy d16z6)
I nie tylko ja to wymyśliłem-Dragi też takie pomiary robił i też wyszło mu na to samo-tutaj jego temat: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=11799&highlight=wk%B3adkaj
Więc taka wkładka za 130zł to moze być wiele sensowniejsze rozwiązanie niz seryjny dolot oraz wiekszosć dolotów stożkowych typu short itp. A nawet jak sie nie chce robić zadnych wlotów itp to przewaga jest taka ze zyskujesz chociażby na oszczędności.
debatujecie na temat wkładki, która myślę że jest dobrym rozwiązaniem do niektórych silników oczywiście przy przy zmienionych też niektórych elementach dolotu tak jak piszę Lcfr;)
Zastanawiam się jak będzie się sprawował gąbkowy filtr powietrza, miałem kiedyś motocykl wyczynowy KTM w którym stosowane są takie filtry http://www.farma-enduro.pl/filtr-powietrza-twojego-motocykla-p-373.html
pewne jest że taki filtr bardzo dobrze filtruje powietrze;) tylko pozostaje kwestia tego czy będzie miał dobrą przepustowość do silnika samochodowego:confused: fakt że jest on dość duży, ale grubość ścianki w przekroju ma jakiś 1cm i do tego jest z drobnej gąbki.
myślę o wykonaniu czegoś takiego: Air duct--> filtr gąbkowy w obudowie zamkniętej--> parówa lub rura alu do silnika
Dobra przepustowosc ale filtruje dennie. Osobiscie nie polecam...
Dobra przepustowosc ale filtruje dennie. Osobiscie nie polecam...
używałeś takiego filtra motocyklowego? bo ja mam odmienne zdanie na temat jego filtracji;) bo jeśli chodzi o typowe samochodowe filtry gąbkowe tzw. grzybki to wiem że nie filtrują najlepiej:)
No nie, ja mialem takiego grzyba samochodowego...i to nie jakies padlo tylko HKSa. Mimo firmy filtrowal fatalnie.
No nie, ja mialem takiego grzyba samochodowego...i to nie jakies padlo tylko HKSa. Mimo firmy filtrowal fatalnie.
ten filtr o którym piszesz w przekroju nie ma chyba takiej budowy jak filtr motocyklowy bo ma grubą gąbkę? a filtr motocyklowy w przekroju jest z 2 rodzajów gąbki grubej i drobnej:) do tego nie jest nasączany olejkiem tylko specjalnym środkiem który strasznie się lepi przez co filtr prędzej się zaklei brudem niż go przepuści i dlatego w motocyklach wyczynowych bardzo często się myje filtr:D
dlatego może on mieć za małą przepustowość dla silnika samochodowego
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.