PDA

Zobacz pełną wersję : sportowa wkładka filta powietrza - fakty i mity !



donelvis
16-12-08, 17:45
wiadomo że założenie stożkowego bawełnianego filtra powietrza i odizolowanie go od ciepłego powietrza ma sens tylko przy zaawansowanych modyfikacjach silnika i wydechu.
ale jak to jest ze sportową, bawełnianą wkładką zakładaną w miejsce seryjnego filtra powietrza? czy jej założenie zwiększy i przesunie moment obrotowy w niższy zakres obrotów czy w wyższy? czy podniesie i przesunie moc w wyższy bądź niższy zakres obrotów silnika? takich informacji na forum brak a wiec proponuję tutaj je umieścić bo sam jestem ciekaw. no i kwestie spalania oraz zakładania wkładki przy założonym kolektorze 4-2-1 i bez kata...
proszę o wypowiedzi:)

Lcfr
16-12-08, 18:04
było o tym wiele razy
założyc można-nie zaszkodzi
moze nawet pomóc-mozna liczyć na 1-2KM w szczycie,
w srodku wykresu róznie bywa choc przeważnie lepiej (i moc i Nm)
tyle, ze przyrostów można oczekiwać raczej z wyjęciem rezonatora i doprowadzeniem nawiewu
przyrostów - ale mieszczących sie w sumie w granicy błędu hamowni ...
więc bedzie lepiej ale nie ma co liczyć na wielkie zyski...


. no i kwestie spalania oraz zakładania wkładki przy założonym kolektorze 4-2-1 i bez kata...
proszę o wypowiedzi:)
poszukaj prosze
było o tym nie jeden raz...

ArtK
16-12-08, 21:42
Moim zdaniem szkoda pieniążków na wkładke.
W d15b2 na wielopunkcie wkładka K&N-a nie dała żadnej odczuwalnej różnicy.

Jeżeli kogoś zainteresuje, porównanie Civic Type R, filtr seryjny / całkowicie wyjęty filtr:
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/97.doc

Jeżeli chcesz mieć cichy i działający dolot:
- wytnij z seryjnej puszki przegródki
- wywal rezonator
- wywal seryjny przewód powietrza wychodzący z obudowy filtra powietrza i wmontuj zamiast tego aluminiową rurkę taką jak w power rurach (77 mm) , skieruj ją tam gdzie był rezonator
- zrób w zderzaku otwór lub załóż air duct
- możesz zastąpić gumowy przewód od kolektora dolotowego do obudowy filtra wygiętą power rurą (77 mm)

Lcfr
16-12-08, 22:01
Moim zdaniem szkoda pieniążków na wkładke.
W d15b2 na wielopunkcie wkładka K&N-a nie dała żadnej odczuwalnej różnicy.

gdzie nie dała??????????
na dupohamowni??????? -faktycznie jest miarodajna jak diabli :rolleyes::eek:




Jeżeli kogoś zainteresuje, porównanie Civic Type R, filtr seryjny / całkowicie wyjęty filtr:
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/97.doc

co ma kogo interesować?
2Nm zysku+syf silniku kontra 2NM mniej????



Jeżeli chcesz mieć cichy i działający dolot:
- wytnij z seryjnej puszki przegródki
- wywal rezonator
- wywal seryjny przewód powietrza wychodzący z obudowy filtra powietrza i wmontuj zamiast tego aluminiową rurkę taką jak w power rurach (77 mm) , skieruj ją tam gdzie był rezonator
- zrób w zderzaku otwór lub załóż air duct
- możesz zastąpić gumowy przewód od kolektora dolotowego do obudowy filtra wygiętą power rurą (77 mm)
przeciez o tym napisałem...+tylko dodałem własnie wkładkę.....bo na seryjnym nie ma znaczenie w sumie co podłubiesz...
poza tm nie jest to calkiem cichy dolot.... (na pewno gośniejszy niz w serii-jeździ taki dolot, z wkałdka w białym sedanie w moim podpisie od około 2 lat)





W d15b2 na wielopunkcie wkładka K&N-a nie dała żadnej odczuwalnej różnicy.


zacznijmy od tego ze nie wiesz o czym piszesz...
dlaczego?????????
bo ponieważ:
d15b2 to nie jest wielopunkt...dodajmy, ze jest to właściwie .... gaźnik.... -choc nazwa to dokałdnie: DWUPUNKTOWY WTRYSK PALIWA....
ale w sumie działa jak "lekko mądrzejszy" gaźnik.. i słabo reaguje na zmiany dolotu...(jak i gaźnik)
a przy nim najmądrzejszą ze zmian jest własnie zmiana seryjnego filtra na wkładkę+wywalenie rezonatora z doporowadzeniem chłodnego...
i nie bedzie na tym kokosów a tylko kosmetyka....
bo nawet na wielopunkcie d15b7 abo d16z6 włożenie wkładki w seryjny dolot+doporowadzenie zimnego (co równa sie z wywaleniem rezonatora) daje wieksze przyrosty (zadziwiające bo w CAŁYM zakresie) niz wpierdz....ielenie nijakiego shorta ze stozkiem....

I nie pisze tego z bani ... poprostu na przestrzeni lat, oraz uzytkowania SOHC różnych kilka pomiarów i dolotów "dokonałem" co wiaże sie z tym co napisałem powyzej,.....

4HONDA
17-12-08, 10:46
wkładka to najsensowniejszy tani tuning,

mało kosztuje i mało daje, jest wielorazowego użytku więc oszczędzasz kasę oraz środowisko

zobacz jeszcze jak Bob z Texasu jest zadowolony!

http://www.knfilters.com/images/performance/Carlmillion.jpg

ArtK
19-12-08, 01:25
Lcfr nie spinaj się tak ;)

Wykres Civica zapodałem, bo może sugerować że w seryjnym filtrze powietrza nie ma tzw. wąskiego gardła, czytaj wkładka może mieć niewielki sens, czytaj wąskie gardło może być w przegródkach puszki, rurach doprowadzających do obudowy filtra powietrza i z obudowy filtra powietrza do kolektora dolotowego.

Faktycznie masz racje jest ciut głośniej w porównaniu do serii, ale w porównaniu do hałasu generowanego przez dolot z stożkiem to jest to naprawde cichy dolot.

To co napisałem że na wkładkę szkoda kasy to moje subiektywne zdanie, nie jest to poparte obiektywnymi pomiarami, sugeruje się odczuciami. Dla mnie w chwili obecnej jedyna przewaga wkładki jest taka że można ją wielokrotnie myć. Minusem może być gorsze filtrowanie powietrza.<br><br>

Ps/ Mam d15b2 przerobiony na wielopunkt MPFI czyli popularnie oznaczany d15b2+ , lub bliżej d15b7. Wiem czym jeżdże :)

Kilka faktów ?
Linie ciągłe to sportowe wkładki powietrza, linie przerywane to seryjne wkładki.

Honda Civic 1.6 V-tec

http://www.ciszej.pl/civic.jpg

Opel Astra GSI

http://www.ciszej.pl/gsi-a.jpg

Następny Opel Astra GSI

http://www.ciszej.pl/gsi-b.jpg

Wykresy pochodzą z http://www.tuning.info.pl/drukuj.php?id=133

Lcfr
19-12-08, 09:04
Lcfr nie spinaj się tak ;)
To co napisałem że na wkładkę szkoda kasy to moje subiektywne zdanie, nie jest to poparte obiektywnymi pomiarami, sugeruje się odczuciami. Dla mnie w chwili obecnej jedyna przewaga wkładki jest taka że można ją wielokrotnie myć. Minusem może być gorsze filtrowanie powietrza.<br><br>

Ps/ Mam d15b2 przerobiony na wielopunkt MPFI czyli popularnie oznaczany d15b2+ , lub bliżej d15b7. Wiem czym jeżdże :)

Kilka faktów ?


nie wiem jakim autem jeżdzisz ...
trzeba było napisac, że d15b2 przerobionym na wielopunkt....

Poza tym napisałem wyraźnie, że wkładka da sens jak sie ją włoży i wywali rezonator a doda doprowdzenie chłodnego z nawiewu w zderzaku (wlotu itp)co sie ma nijak do wykresów z seryjnymi które tutaj dajesz jako "Kilka faktów"...
I też moge wkleic (bo nawet chyba mam, tyle, że nie na tym kompie) wykres w którym wyrażnie widać jaka jest róznica na plus takiego rozwiązania w stosunku do serii bądz nawet stożka. (własnie w d15b7 czy d16z6)
I nie tylko ja to wymyśliłem-Dragi też takie pomiary robił i też wyszło mu na to samo-tutaj jego temat: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=11799&highlight=wk%B3adkaj

Więc taka wkładka za 130zł to moze być wiele sensowniejsze rozwiązanie niz seryjny dolot oraz wiekszosć dolotów stożkowych typu short itp. A nawet jak sie nie chce robić zadnych wlotów itp to przewaga jest taka ze zyskujesz chociażby na oszczędności.

jero11
19-12-08, 09:55
debatujecie na temat wkładki, która myślę że jest dobrym rozwiązaniem do niektórych silników oczywiście przy przy zmienionych też niektórych elementach dolotu tak jak piszę Lcfr;)
Zastanawiam się jak będzie się sprawował gąbkowy filtr powietrza, miałem kiedyś motocykl wyczynowy KTM w którym stosowane są takie filtry http://www.farma-enduro.pl/filtr-powietrza-twojego-motocykla-p-373.html
pewne jest że taki filtr bardzo dobrze filtruje powietrze;) tylko pozostaje kwestia tego czy będzie miał dobrą przepustowość do silnika samochodowego:confused: fakt że jest on dość duży, ale grubość ścianki w przekroju ma jakiś 1cm i do tego jest z drobnej gąbki.
myślę o wykonaniu czegoś takiego: Air duct--> filtr gąbkowy w obudowie zamkniętej--> parówa lub rura alu do silnika

Kras
19-12-08, 10:01
Dobra przepustowosc ale filtruje dennie. Osobiscie nie polecam...

jero11
19-12-08, 10:14
Dobra przepustowosc ale filtruje dennie. Osobiscie nie polecam...
używałeś takiego filtra motocyklowego? bo ja mam odmienne zdanie na temat jego filtracji;) bo jeśli chodzi o typowe samochodowe filtry gąbkowe tzw. grzybki to wiem że nie filtrują najlepiej:)

Kras
19-12-08, 13:00
No nie, ja mialem takiego grzyba samochodowego...i to nie jakies padlo tylko HKSa. Mimo firmy filtrowal fatalnie.

jero11
19-12-08, 13:43
No nie, ja mialem takiego grzyba samochodowego...i to nie jakies padlo tylko HKSa. Mimo firmy filtrowal fatalnie.
ten filtr o którym piszesz w przekroju nie ma chyba takiej budowy jak filtr motocyklowy bo ma grubą gąbkę? a filtr motocyklowy w przekroju jest z 2 rodzajów gąbki grubej i drobnej:) do tego nie jest nasączany olejkiem tylko specjalnym środkiem który strasznie się lepi przez co filtr prędzej się zaklei brudem niż go przepuści i dlatego w motocyklach wyczynowych bardzo często się myje filtr:D
dlatego może on mieć za małą przepustowość dla silnika samochodowego