Zobacz pełną wersję : Brak mocy po malych zmianach.
Zaczne od poczatku , a wiec mam Hanie D14Z2 w hb z 99 roku i powymienialem pare rzeczy takich jak kolektor na 4-2-1 , caly dolot ze stozkiem i zmienilem katalizator na De Cata z pelnym przelotem. I teraz wydaje mi sie ,, ze samochod ani troche lepiej nie jedzie tylko jest glosniejszy, choc jeszcze tlumik koncowy jest seryjny. Moje pytanie brzmi czy to zalezy wlasnie od tlumika koncowego, lub moze od tego tlumika srodkowego ktory tez jeszcze jest?? Jeszcze jednym objawem jest to , ze po tych zmianach czasami jak jade na 3 to Hanna lapie zamule i trzeba poczekac chwilke zanim zacznie jechac znow. Jedyny problem mam teraz z sonda lambda ta przy katalizatorze bo wydaje mi sie ze sie uszkodzila bo nawet po resecie swieci mi sie kontrolka od check engine , ale jak przegladalem posty na forum to nie znalazlem nic co by wskazywalo , ze droga sonda moze miec wine. Ogolnie to jestem troche zalamany i w was cala nadzieja :o
druga sonda nie ma wplywu na to. glosnosc podnosi Ci kolektor, a glownie dolot ze stozkiem, wyjety katalizator rowniez sprawia ze jest glosniej.
opisz dokładniej zmaiany
co zamieniłes na co i parametry (wymiary wydechu/dolotu, jaki kolektor..)
To tak nie znam wymiarow ale podam linki bedzie latwiej zobaczyc. To dolot wymienilem na taki :
http://cgi.ebay.co.uk/95-01-HONDA-CIVIC-1-4L-EJ9-AIR-INDUCTION-KIT_W0QQitemZ400015556666QQihZ027QQcategoryZ36680Q QcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262
Kolektor wymienilem na:
http://cgi.ebay.co.uk/Honda-Civic-Del-Sol-Crxl-Exhaust-Manifold-SOHC-D-Engine_W0QQitemZ400015544125QQihZ027QQcategoryZ366 80QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262
Katalizator na:
http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-CIVIC-CRX-S-S-DECAT-DE-CAT-PIPE-EXHAUST-EK-EG-VTI_W0QQitemZ270314799101QQihZ017QQcategoryZ38786Q QcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262
Co do glosnosci to chodzilo mi , ze to jest jedyna zmiana jaka zauwazylem, no oprocz moze tego ze na 3 sie jakby zawiesza. A co do mocy to obrazowo wyglada to tak , ze moj znajomy ktory ma civica 5d 1.4 z 98 roku tylko ze zrobionym wydechem jak mnie objezdzal tak mnie objezdza :( A wydech koncowy zrobic zamierzam w styczniu ale nie wiem czy to cos zmieni.
Z moca Ci nie pomoge ale ten problem z zawieszka tez mialem i po jakims czasie zaswiecil mi sie wlasnie "check engine". Po wymianie drugiej sondy problem minol :)
D14Z2 ma dwie sondy. Jedna przed katem, a druga po celem zebrania do kompa dokładniejszego info nt spalania. Jeśli wywalasz kata to "pokazujesz" kompowi, że coś jest nie tak. Rozwiązaniem może być założenie kata lub emulator drugiej sondy.
Witam.
Z tego co się orientuję, bo mam podobny problem z katem i drugą sondą w d14z2, to druga sonda nie ma nic do rzeczy, a raczej na pewno nie zbiera 'dokładniejszego info' nt. spalania. Druga sonda pełni rolę diagnostyczną, bada gazy wylotowe i sprawdza czy są w ustalonych granicach ( druga sonda jest wymagana w normie euro 3 - diagnoza pracy katalizatora ). Jeżeli 2 sonda sygnalizuje przekroczenie parametrów, wywala w d14z2 błąd 67 (jaki błąd wyrzuca Ci komputer??), jeżeli sonda jest rzeczywiście uszkodzona to powinna wywalić 63 albo 65 tak mi się wydaje.
Co do wywalenia błędu od sondy, to według mnie można się spodziewać, że sonda jest dobra, a założony przez Ciebie kat nie spełnia euro 3 (duży skok w stosunku do euro2 ok. -40% HCL, NOx i CO), być może jest nawet poniżej euro 2 jest to taki ostry przelot i ta cena. Z drugiej strony błąd od sondy nie powinien przychodzić chyba tak od razu po odpaleniu. Podstawowe pytanie jaki/jakie błędy wywala ECU.
nie zbiera 'dokładniejszego info' nt. spalania. Druga sonda pełni rolę diagnostyczną, bada gazy wylotowe i sprawdza czy są w ustalonych granicach ( druga sonda jest wymagana w normie euro 3 - diagnoza pracy katalizatora ).
jak zwał tak zwał :)
jeśli bada gazy wylotowe to zbiera info o spalaniu
to co założył lokuwawa to nie jest katalizator, a zwykła rura i stąd zapewne te błędy
Co do sondy to na bank uszkodzona byla bo jak ja wyjalem to w srodku zlamal sie taki palec- wiec pytanie czy jak bede jezdzil z zepsuta sonda to sa jakies skutki spalanie itp itd?? Pytam sie bo do stycznia jestem w UK i tu ceny sa kosmiczne wiec wolal bym dojechac do PL tak jak jest nie bankrutujac na benzynie.I czy te sondy przednia w kolektorze i tylnia sa takie same czy czyms sie roznia, bo moze bym mial mozliwosc pozyczenia , ale tej przedniej z kolektora??:confused: To bylo co do sondy a to moje pytanie co do mocy po tych modach macie moze jakies pomysly??
wiesz u mnie jak założyłem środkowy wydech od Vti + kolektor 4-2-1 i końcowy przelotowy to różnica kolosalna mam d16y7, wcześniej miałem dolot zrobiony i różnicę prawie nie odczułem więc myślę, że masz środkowy tłumik o małej średnicy.
Podpowiedzcie cos bo naprawde juz nie mam pomyslow co do tej mocy?? Czy jak wywale tlumik srodkowy i za koncowy wstawie cos innego to bedzie lepiej??
loku, poczytaj forum, naprawdę nie jesteś jedynym użytkownikiem D14 który chce/chciał poprawić moc i się oto pytał.
Wg mnie jedyne co się opłaca w D14Z2 zrobić bez swapa to jakiś tani dolot i wymienić kolektor na taki z D16Z6 (ew wydech od kata do końca na serię z VTI). Jakiekolwiek inne mody są nieopłacalne i/lub generują problemy (co doświadczyłeś na własnej skórze wywalając kata) i ich sumaryczny koszt osiąga cenę swapa na D16
Wiem , ze to wszystko co robie jest malo oplacalne w D14 , ale co do tej mocy chodzilo mi o to , ze po tym co zrobilem czyli dolot, kolektor 4-2-1 i wywalenie kata nie odczowam zadnej roznicy. I przegladajac forum nigdzie nie znalazlem czy to jest wina srodkowego i koncowego tlumika ,ktore sa seryjne czy czegos innego.Czy teraz po tym co zrobilem trzeba dalej pociagnac szersza rure az do wydechu czy co?? Pytam sie bo jak czytalem to odczucia innych po podobnych modach sa nawet dobre.
Wybierz sie na hamownie to sie okaze czy cokolwiek to dalo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.