Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : zimny 900rpm, cieply 1500rpm why?



Malak
14-12-08, 23:26
Witam

Mam pewien problem i nie wiem co go moze powodowac.

Gdy odpalam zimny samochod obroty trzymaja sie na poczatku kolo 900rpm - teraz gdy jest zimno, nawet przygasa, a wraz z rozgrzaniem obroty stopniowo rosnac do 1500rpm. Cos jakby odwrotnie jak ssanie.

Silnik d15b, kolektor ssacy d16z2 z wieksza przepustnica.

silniczek krokowy, czuknik temp. w kolektorze wydaja sie byc sprawne, FITV nieuzywane, brak podgrzewania przepustnicy. Map sensor zmienialem na jakis inny, nie ma roznicy. TPS tez ok.

Jakies pomysly?

taz666
14-12-08, 23:56
Witam

Mam pewien problem i nie wiem co go moze powodowac.

Gdy odpalam zimny samochod obroty trzymaja sie na poczatku kolo 900rpm - teraz gdy jest zimno, nawet przygasa, a wraz z rozgrzaniem obroty stopniowo rosnac do 1500rpm. Cos jakby odwrotnie jak ssanie.

Silnik d15b, kolektor ssacy d16z2 z wieksza przepustnica.

silniczek krokowy, czuknik temp. w kolektorze wydaja sie byc sprawne, FITV nieuzywane, brak podgrzewania przepustnicy. Map sensor zmienialem na jakis inny, nie ma roznicy. TPS tez ok.

Jakies pomysly?\

Dobra, mam podobny problem w B16A2... Od dłuższego czasu nie mam odpowiedzi na pytanie a problem jak widzę rozwiązanie problemu wydaje się proste. Z tą różnicą że u mnie łapie dobre obroty na początku ale potem rosną one wraz z temperaturą i zatrzymują sie na ok 1,5k

Malak
15-12-08, 21:39
zero pomysłów?

devil16v
03-04-09, 23:15
czujnik temperatury cieczy czytajacy dane dla komputera moze byc uszkodzony

RYS
04-04-09, 09:01
FITV nieuzywane, brak podgrzewania przepustnicy
Co dokładnie przez to rozumiesz "FITV nieuzywane" :rolleyes: ?
Zastanów się przez chwilkę... a sam wpadniesz na rozwiązanie "problemu" ;)

majkel
04-04-09, 13:04
Co dokładnie przez to rozumiesz "FITV nieuzywane" :rolleyes: ?
Zastanów się przez chwilkę... a sam wpadniesz na rozwiązanie "problemu" ;)

Dokładnie. Miałem to samo w D16Z6 z ssakiem od D16Y8. FITV musi być i musi być "używane". To podciągnie obroty na zimnym. Dalej albo uszkodzony krokowiec, albo tylko regulacja śrubą na przepustnicy i będziesz miał właściwe obroty na ciepłym. Jak pokręcisz teraz bez FITV to o ile na ciepłym może uda się je opuścić, to na zimnym będzie gasł. Po 95r nie dawali FITV bo wszystko załatwiał krokowy, ale przeszczep ssaka z osprzętem do starszych silników owocuje właśnie takimi kwiatkami. Przerabiałem to na silniku D16Z6 i kolektorach z D15Z6 i D16Y8, z najróżniejszymi kombinacjami osprzętu.