Zobacz pełną wersję : zimny 900rpm, cieply 1500rpm why?
Witam
Mam pewien problem i nie wiem co go moze powodowac.
Gdy odpalam zimny samochod obroty trzymaja sie na poczatku kolo 900rpm - teraz gdy jest zimno, nawet przygasa, a wraz z rozgrzaniem obroty stopniowo rosnac do 1500rpm. Cos jakby odwrotnie jak ssanie.
Silnik d15b, kolektor ssacy d16z2 z wieksza przepustnica.
silniczek krokowy, czuknik temp. w kolektorze wydaja sie byc sprawne, FITV nieuzywane, brak podgrzewania przepustnicy. Map sensor zmienialem na jakis inny, nie ma roznicy. TPS tez ok.
Jakies pomysly?
Witam
Mam pewien problem i nie wiem co go moze powodowac.
Gdy odpalam zimny samochod obroty trzymaja sie na poczatku kolo 900rpm - teraz gdy jest zimno, nawet przygasa, a wraz z rozgrzaniem obroty stopniowo rosnac do 1500rpm. Cos jakby odwrotnie jak ssanie.
Silnik d15b, kolektor ssacy d16z2 z wieksza przepustnica.
silniczek krokowy, czuknik temp. w kolektorze wydaja sie byc sprawne, FITV nieuzywane, brak podgrzewania przepustnicy. Map sensor zmienialem na jakis inny, nie ma roznicy. TPS tez ok.
Jakies pomysly?\
Dobra, mam podobny problem w B16A2... Od dłuższego czasu nie mam odpowiedzi na pytanie a problem jak widzę rozwiązanie problemu wydaje się proste. Z tą różnicą że u mnie łapie dobre obroty na początku ale potem rosną one wraz z temperaturą i zatrzymują sie na ok 1,5k
czujnik temperatury cieczy czytajacy dane dla komputera moze byc uszkodzony
FITV nieuzywane, brak podgrzewania przepustnicy
Co dokładnie przez to rozumiesz "FITV nieuzywane" :rolleyes: ?
Zastanów się przez chwilkę... a sam wpadniesz na rozwiązanie "problemu" ;)
Co dokładnie przez to rozumiesz "FITV nieuzywane" :rolleyes: ?
Zastanów się przez chwilkę... a sam wpadniesz na rozwiązanie "problemu" ;)
Dokładnie. Miałem to samo w D16Z6 z ssakiem od D16Y8. FITV musi być i musi być "używane". To podciągnie obroty na zimnym. Dalej albo uszkodzony krokowiec, albo tylko regulacja śrubą na przepustnicy i będziesz miał właściwe obroty na ciepłym. Jak pokręcisz teraz bez FITV to o ile na ciepłym może uda się je opuścić, to na zimnym będzie gasł. Po 95r nie dawali FITV bo wszystko załatwiał krokowy, ale przeszczep ssaka z osprzętem do starszych silników owocuje właśnie takimi kwiatkami. Przerabiałem to na silniku D16Z6 i kolektorach z D15Z6 i D16Y8, z najróżniejszymi kombinacjami osprzętu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.