Zobacz pełną wersję : Zamulony silnik?
Witam
Dwa miesiace temu kupilem honde civic 2001 1.4 90km, sedan. Mam duzy problem z przyspieszaniem na drugim biegu. Jade na dwojce obroty 3000 okolo 40km/h gaz delikatnie wcisniety.......wbijam pedal gazu do podlogi i nic samochod zachowuje sie tak jakbym caly czas mial delikatnie wcisniety gaz tzn delikatnie przyspiesza. Zrobilem podobny test na 3-cim biegu i przy 3000 obrotow wcisniecie do polowy pedalu gazu "wyrywa" samochod do przodu. Czy to normalne dla tego modelu? 90 KM to nie duzo ale praktycznie wyprzedzanie w miescie na drugim biegu jest niemozliwe. Moj brat po testach doszedl do wniosku ze siena 1.2 75km przyspiesza szybciej niz Honda. Panowie jakies wskazowki?
Może to wina przepływomierza? (bardzo podobne objawy jak przy uszkodzonym przepływomierzu) ale to by było w sumie na każdym biegu.
Ten silnik nie ma przepływki tylko mapsensor. Może na początek zrób reset kompa i zobacz jak się auto będzie zachowywało. Bardzo dziwna sprawa, że jak dajesz ognia to nic się nie dzieje. Ja zacząłbym od sprawdzenia linki gazu, resetu kompa. A co z płynami eksploatacyjnymi ? filtr powietrza, olej, rozrząd (może ktoś wcześniej złe wymienił).
Ten silnik nie ma przepływki tylko mapsensor. Może na początek zrób reset kompa i zobacz jak się auto będzie zachowywało. Bardzo dziwna sprawa, że jak dajesz ognia to nic się nie dzieje. Ja zacząłbym od sprawdzenia linki gazu, resetu kompa. A co z płynami eksploatacyjnymi ? filtr powietrza, olej, rozrząd (może ktoś wcześniej złe wymienił).
Hej dzieki za odpowiedz....Wiec tak samochod kupilem w salonie forda i podobno byly wymieniane i olej i filtry... Rozrzad z pompa wody wymienialem miesiac temu w salonie Hondy w Siedlcach + regulacja zaworów. dodam jeszcze ze poprzednim wlascicielem samochodu byla babka rocznik '49...jesli to cos zmienia:) Przed chwila wyskoczylem troche go "przekopac" i tak jak wczesniej wspomnialem 3000 obrotow gaz w deche i "jedzie" jak na delikatnie wcisnietym gazie ale jak szybko zdjelem noge z gazu i z powrotem uderzylem w pedal gazu tak do 3/4 wysokosci to zaczal w miare przyspieszac.:confused: Innymi slowy jak zaczelem wciskac gaz pulsacyjnie to nabiera mocy i strzela do przodu:confused: Karol....jutro zresetuje komputer i zobacze czy cos sie zmieni.
Ok mam mały problem nie wiem który bezpiecznik mam wyciągnąc sa dwa 7.5
http://img166.imageshack.us/img166/4335/image095nb1.jpg (http://imageshack.us)
http://img166.imageshack.us/img166/image095nb1.jpg/1/w2048.png (http://g.imageshack.us/img166/image095nb1.jpg/1/)
http://img208.imageshack.us/img208/9513/image096ol3.jpg (http://imageshack.us)
http://img208.imageshack.us/img208/image096ol3.jpg/1/w2048.png (http://g.imageshack.us/img208/image096ol3.jpg/1/)
wystarczy zdjąc klemę
Dzieki ale juz znalazlem w instrukcji serwisowej wystarczyło wyciągnąc bezpiecznik nr 6 to ten miedzy 10A a 7,5A oznaczony jako 15A. Zrestowalem komputer przegonilem samochod przez kilka dni pomiescie i w trasie i wydaje sie żwawszy.
Ciekawe. W CTDi wyciąganie bepieczników i zdejmowanie klemy nie resetuje kompa a przynajmniej błedów - jedynie radio :)
Ciekawe. W CTDi wyciąganie bepieczników i zdejmowanie klemy nie resetuje kompa a przynajmniej błedów - jedynie radio :)
Wg instrukcji w 7 generacji z 2001 wystarczy wyciagnac ten bezpiecznik:
How to Reset the ECM/PCM
Turn the ignition switch OFF, and remove the No. 6 ECU (ECM/PCM) (15A) fuse (A) from the under-hood fuse/relay box (B) for 10 seconds.
I tyle:)
Wyjmowałem i błędy nadal były mimo że nie istniała już ich przyczyna. Po kilkunastu uruchomieniach znikły.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.