PDA

Zobacz pełną wersję : Zamulony silnik?



-Arturo-
14-12-08, 23:04
Witam
Dwa miesiace temu kupilem honde civic 2001 1.4 90km, sedan. Mam duzy problem z przyspieszaniem na drugim biegu. Jade na dwojce obroty 3000 okolo 40km/h gaz delikatnie wcisniety.......wbijam pedal gazu do podlogi i nic samochod zachowuje sie tak jakbym caly czas mial delikatnie wcisniety gaz tzn delikatnie przyspiesza. Zrobilem podobny test na 3-cim biegu i przy 3000 obrotow wcisniecie do polowy pedalu gazu "wyrywa" samochod do przodu. Czy to normalne dla tego modelu? 90 KM to nie duzo ale praktycznie wyprzedzanie w miescie na drugim biegu jest niemozliwe. Moj brat po testach doszedl do wniosku ze siena 1.2 75km przyspiesza szybciej niz Honda. Panowie jakies wskazowki?

canard
14-12-08, 23:20
Może to wina przepływomierza? (bardzo podobne objawy jak przy uszkodzonym przepływomierzu) ale to by było w sumie na każdym biegu.

Karol
14-12-08, 23:54
Ten silnik nie ma przepływki tylko mapsensor. Może na początek zrób reset kompa i zobacz jak się auto będzie zachowywało. Bardzo dziwna sprawa, że jak dajesz ognia to nic się nie dzieje. Ja zacząłbym od sprawdzenia linki gazu, resetu kompa. A co z płynami eksploatacyjnymi ? filtr powietrza, olej, rozrząd (może ktoś wcześniej złe wymienił).

-Arturo-
15-12-08, 00:18
Ten silnik nie ma przepływki tylko mapsensor. Może na początek zrób reset kompa i zobacz jak się auto będzie zachowywało. Bardzo dziwna sprawa, że jak dajesz ognia to nic się nie dzieje. Ja zacząłbym od sprawdzenia linki gazu, resetu kompa. A co z płynami eksploatacyjnymi ? filtr powietrza, olej, rozrząd (może ktoś wcześniej złe wymienił).

Hej dzieki za odpowiedz....Wiec tak samochod kupilem w salonie forda i podobno byly wymieniane i olej i filtry... Rozrzad z pompa wody wymienialem miesiac temu w salonie Hondy w Siedlcach + regulacja zaworów. dodam jeszcze ze poprzednim wlascicielem samochodu byla babka rocznik '49...jesli to cos zmienia:) Przed chwila wyskoczylem troche go "przekopac" i tak jak wczesniej wspomnialem 3000 obrotow gaz w deche i "jedzie" jak na delikatnie wcisnietym gazie ale jak szybko zdjelem noge z gazu i z powrotem uderzylem w pedal gazu tak do 3/4 wysokosci to zaczal w miare przyspieszac.:confused: Innymi slowy jak zaczelem wciskac gaz pulsacyjnie to nabiera mocy i strzela do przodu:confused: Karol....jutro zresetuje komputer i zobacze czy cos sie zmieni.

Ok mam mały problem nie wiem który bezpiecznik mam wyciągnąc sa dwa 7.5
http://img166.imageshack.us/img166/4335/image095nb1.jpg (http://imageshack.us)
http://img166.imageshack.us/img166/image095nb1.jpg/1/w2048.png (http://g.imageshack.us/img166/image095nb1.jpg/1/)


http://img208.imageshack.us/img208/9513/image096ol3.jpg (http://imageshack.us)
http://img208.imageshack.us/img208/image096ol3.jpg/1/w2048.png (http://g.imageshack.us/img208/image096ol3.jpg/1/)

Goblin72
18-12-08, 11:02
wystarczy zdjąc klemę

-Arturo-
18-12-08, 11:49
wystarczy zdjąc klemę


Dzieki ale juz znalazlem w instrukcji serwisowej wystarczyło wyciągnąc bezpiecznik nr 6 to ten miedzy 10A a 7,5A oznaczony jako 15A. Zrestowalem komputer przegonilem samochod przez kilka dni pomiescie i w trasie i wydaje sie żwawszy.

agent
18-12-08, 12:09
Ciekawe. W CTDi wyciąganie bepieczników i zdejmowanie klemy nie resetuje kompa a przynajmniej błedów - jedynie radio :)

-Arturo-
18-12-08, 12:45
Ciekawe. W CTDi wyciąganie bepieczników i zdejmowanie klemy nie resetuje kompa a przynajmniej błedów - jedynie radio :)


Wg instrukcji w 7 generacji z 2001 wystarczy wyciagnac ten bezpiecznik:

How to Reset the ECM/PCM

Turn the ignition switch OFF, and remove the No. 6 ECU (ECM/PCM) (15A) fuse (A) from the under-hood fuse/relay box (B) for 10 seconds.

I tyle:)

agent
18-12-08, 14:27
Wyjmowałem i błędy nadal były mimo że nie istniała już ich przyczyna. Po kilkunastu uruchomieniach znikły.