Kekacz
14-12-08, 13:19
W wahaczu poprzecznym, zawieszenia tylnego, jest tuleja, za pomocą której przykręcony jest do niego amortyzator (najprawdopodobniej to z nr 13). Ile może kosztować taka w ASO?
http://photos01.allegro.pl/photos/oryginal/502/73/72/502737256_1
Po zmianie na opony zimowe, w lewym tylnym zawieszeniu zaczęło się coś kolebotać, bo nie są to stuki. Dźwięk wyraźnie słychać przy wolnej jeździe po małych nierównościach. Odgłos brzmi, jakby pochodził od elementów gumowych.
Dodam od razu, że na pewno nie pochodzą one z tzw. cukierka, czyli dużej tulei gumowo-metalowej wahacza wleczonego, na rysunku n 10 (w maju były wymieniane na oryginały z aso).
Po oglądnięciu zawieszenia w stacji diagnostycznej, podejrzenie padło właśnie na nr 13. Guma w tulei była trochę spękana i przy potraktowaniu ją łomem stawiała mniejszy opór niż analogiczna po prawej stronie samochodu gdzie jest cisza, spokój i ogólna sztywność.
We wtorek jadę do aso, ale wolałbym się upewnić co do źródła dźwięku zanim do nich trafię. ASO jak to aso, mogą stwierdzić, że wszystko jest w stanie agonalnym i zaordynować wymianę części na łączną sumę 5000 zł + vat + robocizna ;) Człowiekowi w stacji diagnostycznej nie zależy, do póki nie przyjeżdża się na okresowe badania techniczne, i żądza pieniądza nie przesłoni mu oglądu sytuacji. Sam stwierdził, że wszystko wygląda ok, a jeśli miałby na siłę szukać źródła wkurzającego dźwięku to zacząłby od wspomnianej wyżej tulei.
Czy ktoś z Was, miał do czynienia z wymianą tej tulei i ma w związku z tym jakieś doświadczenia związane z niedomaganiem tego elementu? A może źle szukam? Amortyzator jest w porządku.
http://photos01.allegro.pl/photos/oryginal/502/73/72/502737256_1
Po zmianie na opony zimowe, w lewym tylnym zawieszeniu zaczęło się coś kolebotać, bo nie są to stuki. Dźwięk wyraźnie słychać przy wolnej jeździe po małych nierównościach. Odgłos brzmi, jakby pochodził od elementów gumowych.
Dodam od razu, że na pewno nie pochodzą one z tzw. cukierka, czyli dużej tulei gumowo-metalowej wahacza wleczonego, na rysunku n 10 (w maju były wymieniane na oryginały z aso).
Po oglądnięciu zawieszenia w stacji diagnostycznej, podejrzenie padło właśnie na nr 13. Guma w tulei była trochę spękana i przy potraktowaniu ją łomem stawiała mniejszy opór niż analogiczna po prawej stronie samochodu gdzie jest cisza, spokój i ogólna sztywność.
We wtorek jadę do aso, ale wolałbym się upewnić co do źródła dźwięku zanim do nich trafię. ASO jak to aso, mogą stwierdzić, że wszystko jest w stanie agonalnym i zaordynować wymianę części na łączną sumę 5000 zł + vat + robocizna ;) Człowiekowi w stacji diagnostycznej nie zależy, do póki nie przyjeżdża się na okresowe badania techniczne, i żądza pieniądza nie przesłoni mu oglądu sytuacji. Sam stwierdził, że wszystko wygląda ok, a jeśli miałby na siłę szukać źródła wkurzającego dźwięku to zacząłby od wspomnianej wyżej tulei.
Czy ktoś z Was, miał do czynienia z wymianą tej tulei i ma w związku z tym jakieś doświadczenia związane z niedomaganiem tego elementu? A może źle szukam? Amortyzator jest w porządku.