Zobacz pełną wersję : Spalanie
Witam,
Honda Civic d15b2 seria
Ostatnio zmierzyłem spalanie i wyszło mi strasznie wysokie (10/100). Wiem, że jest ostatnio chłodno (połowa grudnia), ale zima jeszcze nie zaatakowała na całego więc trochę mnie zdziwiło takie spalanie zwłaszcza, że jeżdżę (tak myślę) ekonomicznie: 2500-3000 obr.
Odrzuciłem świece, filtry, bo wszystko było zmienione jakiś 3k km temu.
Auto ma moc, całkiem żwawo się zbiera.
Pomyślałem, że może mi się sonda lambda wysypała, ale postanowiłem zrobić samodiagnostyke
Komp wykazał błąd:
6 - Coolant Temperature Sensor - Czujnik temp. plynu chlodzacego - Open or shorted signal circuit
10 - Intake Air Temperature - Czujnik tempreratury dolotu, uszkodzenie sensora
(źródło - http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/samodiagnostyka.html )
O ile czujnik temp. płynu chłodzącego udało mi się zlokalizować (wkręcany w okolicach termostatu)
O tyle nie wiem gdzie znajduje się czujnik temp. dolotu. :confused:
Czy ktoś z was spotkał się może z awariami tych czujników?
Czy to faktycznie one mogą powodować tak wysokie spalanie paliwa?
Z tego co się zorientowałem czujnik temp. płynu chłodniczego to koszt 18 zł, ale jest też do kupienia jakiś przekaźnik, czy jego też powinienem wymienić?
Jaka cena może być czujnika temp. dolotu? (koleś w sklepie nie bardzo wiedział o czym mówię. Chyba pierwszy raz słyszał o czymś takim o.0)
:confused:
czujnik temperatury dolotu znajduje sie przy dolocie ;)
skolopendra
13-12-08, 14:00
i wyszło mi strasznie wysokie (10/100). Wiem, że jest ostatnio chłodno
i tak będzie się działo
zwłaszcza jesli jeździsz na niedługich odcinkach
ale postanowiłem zrobić samodiagnostyke
zresetuj kompa i sprawdź ponownie
czujnik temperatury dolotu znajduje sie przy dolocie ;)
Dobrze, że mi powiedziałeś, bo chciałem go w bagażniku szukać... -.-'
@skolopendra
jeżdżę głownie po mieście na odcinkach 10km+
Silnik nagrzewa się szybko więc wykluczyłem termostat.
No spalanie może być większe, z tym się zgodzę...tak z 8l, ale żeby aż 10l :S
[QUOTE=Nahh;548895]Dobrze, że mi powiedziałeś, bo chciałem go w bagażniku szukać... -.-'
Więc po co się pytasz skoro z tego widać , że wiesz ???
Nie trzeba być geniuszem, żeby domyślić się, że czujnik temp dolotu jest gdzieś przy dolocie. o.0
Mnie raczej chodziło o jakiś konkretny namiar gdzie to jest, ponieważ przeglądając manuale nie zauważyłem by zostało to gdzieś wyszczególnione.
Przydałoby się jakieś foto z zaznaczonym czujnikiem, lub rysunek wzięty z manuala z zaznaczeniem gdzie tego szukać.
skolopendra
13-12-08, 14:20
jest to czujnik iat
jeśli masz kolektor podobny do z6 to czujnik znajduje się z tyłu
jest porcelanowy,ma dwie nóżki;) a jego rezystancja wahać si e powinna z zależności od temp d 1,5kΩ-5kΩ
augustflacha
13-12-08, 14:25
ja jeżdżę głownie po mieście i w lato spala ~8l/100 a w zeszłą zimę raz mi wyszło przy dużych mrozach nawet 12l z tym że na bardzo krótkich odcinkach ale wiadomo ssanie...nie robię tragedii bo myślę że to normalka...i nie słucham tych co mają inne większe fury i mówią że im pali 5l/100 bo to jest niemożliwe...a niech se gadają i niech się sami okłamują jak im z tym lepiej...ja od roku cały czas litrażuje i wiem po każdym tankowaniu ile mi pali i ustalam fakty i się okazuje że albo krótkie odcinki, albo korki albo depłem sobie...
Naszku też miałem walnięty ten czujnik i on był główną przyczyną duzego spalania pewnie zresztą pamietasz.
Tak więc szukaj dziada pod maską i chyba raczej używka Cie tylko ratuje.
;)
Manies, a ile on Cię wtedy kosztował? Przeceniałeś się ile kosztuje nówka?
Nówka w moim przypadku nie do dostania.
Używke puche wyrwałęm za 50.
kurde mi tez kiedys wywalilo blad tego sensora iat ale po resecie juz nie ma
to mam uznac ze juz jest dobry ? sam sie naprawil czy jak ? :D
a spalanie z tego co widze tez mam ciut za duze
kurde mi tez kiedys wywalilo blad tego sensora iat ale po resecie juz nie ma
to mam uznac ze juz jest dobry ? sam sie naprawil czy jak ? :D
a spalanie z tego co widze tez mam ciut za duze
Jak masz niedługo to auto to mozliwe że poprzedni właściciel wymieniał go a nie zresetował kompa bo inaczej to bardzo dziwne.
W moim przypadku po wymianie spalanie spadło o 2 ltr.
młody_łobuz
14-12-08, 22:32
podpinam się do tematu.
Od jakiego czasu baardzo dużo pali mi gazu ok 13L w cyklu nawet mieszanym. Po przelutowaniu przekaźnika pompki paliwa wywala mi teraz check jak przerzuci się na LPG i jak nagrzeje się troche silnik:/ przed tym nim zapali się check obroty na lpg trzymają się na 1,5 tyś. zapala się check i maleją do 1...:confused:
prosze pomóżcie
Jak masz niedługo to auto to mozliwe że poprzedni właściciel wymieniał go a nie zresetował kompa bo inaczej to bardzo dziwne.
W moim przypadku po wymianie spalanie spadło o 2 ltr.
ja juz robilem reset kompa i byl czysty az pewnego razu auto przestalo mi jechac i jak dawalem gazu to gaslo, po chwili chodzenia na wolnych obrotach wszystko wrocilo do normy, przyjechalem do domu patrze na ecu i wywalilo ten blad z iat zrobilem reset i pozniej juz nie bylo bledu przez kilka dni a ostatnio to nie sprawdzalem wiec troche dziwna sytuacja, a spalanie dokladnie zobacze za jakis czas ile dokladnie wyszlo a teraz z tego co widze to tak 8 to lekko wiec to chyba za duzo pomimo ze jezdze na krotkich odcinkach ale za to ssanie mam zmniejszone i to porzadnie.
młody_łobuz zrob samodiagnostyke i zobacz jaki blad ci wywali
przyjechalem do domu patrze na ecu i wywalilo ten blad z iat
Nie wiem czy to jest "iat" czy coś innego jeśli na kompie masz Kod# 10 to jest wysrany czujnik temperatury powietrza w dolocie.Sprawdż dobrze czy Ci ponownie nie pokazuje błędu jeśli nie to wszystko ok.
teraz z tego co widze to tak 8 to lekko
Według mnie jak najbardziej prawidłowe pozostaje tylko lać i jeżdzić i nie liczyć na zmniejszenie :D
zgadza sie to byl ten blad 10 z temparatura powietrza w dolocie czyli intake air temperature ktos tam wczesniej napisal takim skrotem no to ja tez :p
dzisiaj jeszcze sprawdzalem i nie ma bledow.
no z tym spalaniem to mnie nie pocieszyles, myslalem ze bedzie ciu mniejsze tyle to pali d15 czyli teraz zaczynam zalowac ze jego nie kupielem no chyba ze to przez to zimno i krotkie trasy no to trudno :d ale tym bardziej mnie to niepokoi ze mechanik mi powiedzial ze na gazniku plywak dal trochu wyzej zeby mniej paliwa dawalo na korzysc ekonomicznosci ale z tego co widze jedyny skutek to ubytek mocy a pali i tak duzo wiec jego trik sie nie sprawdzil :D a dzisiaj zobaczylem ze z zapalaniem tez szalu nie ma bo coraz zimniej i hanka stala przez kilka dni na polu nie jezdzona i dzis rano dopiero za 3 razem odpalilem, strach pomyslec co bedzie jak beda mrozy
d15 ma takie same spalanie jak nasz silnik a choćby przez to że posiada wtrysk a w d13 gażnik jest jak by to nie mówić raczej przestarzała konstrukcją choć i tak daje lepsze efekty niż w innych autach na gaźniku.
Ja 8 ltr. akceptuje :D I jeżdze noarmalnie a nie jak emeryt :D
Jakieś dziwne kombinacje z gażnikiem są dla mnie nieporozumieniem!! Gażnik należy ustawić tak jak powinien być, odblokowąc druga przepustke i jezdzić!!
A to ze nie mozesz odpalić to jest juz osobna sprawa coś musisz mieć nie tak. Ja wsiadam i na pierwszy pyk pale:D
o wlasnie tez myslalem nad 2 przepustnica moze ten mechanior by to ogarnal a z wezykiem cos kombinowales ? bo ja tak myslalem zeby tylko odblokowac ta przepustnice poco by sie miala od razu wlaczac jak sie bedzie wlaczac wysoko to tez dobrze.
a robiles jeszcze cos z tych popularnych modow do d13?:D
Z pełnym szacunkiem do Ciebie ale mysle że nie jest to temat na takie rozkminki o D13. Chodzi w nim o D15 a i tak już troszke odbiegliśmy od poruszonego tematu. Jak coś jest już wiele tematów poświęconych modzeniu D13 i tam jak najbardziej można podyskutować i po wymieniać doświadzczenia.;)
Pozdrawiam.
Ps. Nahhu i co tam w temacie? Doszedłes do jakiś wniosków? :D
Zrobiłem reset kompa. Przejechałem troche km i komp nie pokazywał błędu. Potem ponownie zrobiłem reset (wtedy po spocie jak się spotkaliśmy :P), teraz mam zrobione 80 km, jutro pójdę i zobaczę czy komp wykazuje jakieś błędy. A potem może podjadę zalać i zobaczę jak tam spalanie.
Napisze co i jak.
Edit:
Komp nie wykazuje żadnych błędów, ale niestety nie zatankowałem i nie wiem jakie jest spalanie. :p
Oczywiście jak sprawdzę to na bank napiszę :D
Edit2:
Spalanie dalej 10/100 :S. Komp nie wykazuje błędów :S
No to ja tez sie podepnę do wysokiego spalania.Z 9,5L na 100km które akceptowałem zrobiło się nagle prawie 16L co mnie lekko zszokowało :eek: Też podejżewam map sensor ale nowy kosztuje prawie 300zł.
We wtrorek zrobię samodiagnostykę i zobaczę jaki błąd wywali tutaj jeden kolegów podesłał mi link używanego map sensora http://moto.allegro.pl/item523616598...a_crx_crv.html ale jakoś do używki nie mam przekonania
ten silnik tak będzie palił, nic nie zrobisz
Sory .. ale D15b2 nawet zimą nie powinien palić 16l/100 .. choćbyś go przeciagał nontoper pod odcinke :F
Map sensor .. lub poprostu sonda ;)
PublicEnemy
18-01-09, 20:28
No to i ja sie podpinam :) Z mechaniki jestem zielony wiec może ktoś podpowie. Zalałem do mojego D16z6 15litrów i po 60KM zapaliła sie rezerwa. Po odpaleniu obroty walą 2500 do prawie 3000. Wskaźnik temperatury po jakimś czasie pokazuje połowe skali wiec chyba OK.
PEACE:cool:
No to panowie pomóżcie w moim wypadku spalanie wynosi 14,5 na 100 w D14A3 :/
jak pisal kolega wyzej, SONDA LAMBDA na 100% w obu przypadkach :) bo zazwyczaj tylko ona nie wywala bledu jesli ma zle odczyty, mozna ja sprawdzic niestety tylko oscyloskopem, ale prosciej bedzie podjechac na analize spalin :) jak Ci sonda padla to nie ma szans zeby ja przejsc z wynikiem pozytywnym:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.