PDA

Zobacz pełną wersję : Zaczela brac olej ... :(



Myniu
23-12-05, 20:09
Mam Hanie D13B2
Gdy ja kupilem byla zalana syntetykiem 0W - 30 jakims SYNTHRON (auto kupione w niemczech).
Po kupnie auta olej wymienilem na 0W - 30 ELF'a.
Chodzilo pieknie i po 10 tys. km. wziela ok. 1-2 mm na bagnecie.
Pozniej nie wiem dlaczego (chyba zadzialala magia cyfr) zalalem 0W - 40 Mobila :/
Przebieg to cos ponad 220 tys.Wiem,wiem ze juz powinien byc polsyntetyk,ale skoro nie brala synetyku to myslelm ze jeszcze ze 2 wymiany pojezdze ...
Od okolo 7,5 k.km. mam zalozona instalacje gazowa.
Na tym Mobilu przejechalem jakies 5 tys.km
I co zaobserwowalem.
Po tych 5 tys km. wziela polowe miarki oleju(tyle co polowa miedzy kropkami na bagnecie),niewiem ile to jest objetosciowo bo nie dolewalem.
Co jeszcze zaobserwowalem,ze zaczela kopcic na bialo,takjakby para wodna.
Po odkreceniu korka wlewu oleju,podczas pracy silnika,dmucha powietrze (to uszczelniacze zaworow puscily?)Nie wiem czy wczesniej nie dmuchalo :/
A i jeszcze ostatnio sie okazalo ze mam chlodnice dziurawa i ubywa mi plyniu.Wiem ze to chlodnica bo sa na nie plamy od plynu chlodniczego (borygo).Brakowalo 1,5l psi :( ,ale Hania sie nie zagrzala nigdy.Zawsze wskazowka od temp dochodzi do polowy skali.
I jakby byla ostatnio troszke slabsza.Wnosikuje ze traci kompresje na tych uszczelniaczach (to dmuchanie).
Wyciekow nie ma,mialem przeglad robiony w listopadzie i tak stwierdzili "fachowcy".
Nigdy jej nie katowalem,bo mi szkoda autka (-;
Co moze byc przyczyna ?
To ze dlugo lalem syntetyk?
Brak plynu chlodniczego?
I co byloby do zrobienia ?
Wymiana samych uszczelniaczy wystarczy? + uszczelka pod glowice ?
Szacunkowy koszt ??

Sorki ze tak duzo pytan,ale na autach,a szczegolnie od strony technicznej wiem malo,dopiero sie ucze.

Ale forum chyba po to jest zeby pytac.

Pozdrawiam wszytkich !!

Dzida
23-12-05, 20:16
10 tysi i 1-2 mm to niedużo...

Ja mam 330000 przebiegu i cały czas jeżdżę na syntetyku... W ogóle nie bierze...

5 tysi i połowa miarki oleju...?? Sporo... Nie butowałeś za bardzo :P??

To, że zaczęła kopcić na biało i chlupie w tłumiku to standard na gazie...

Czy wycieków nie ma?? Latwo zobaczyć. Wystarczy wejść i podążać wzrokiem od korka spustowego w górę w każdym kierunku... U mnie tylko spod miski cieknie olej, ale przynajmniej następuje konserwacja miski :D. Tego nie muszą stwierdzać fachowcy.

Co może być przyczyną... Hm... Ja bym syntetyka nie winił, bo sam na nim jeżdżę, brak płynu chłodzącego...?? Byc może...

Poprawiać jakby co :)

hunter
23-12-05, 20:28
może jestem w błędzie ale przy takim przebiegu nie bez wachania zalałbym minerala ja w swojej mam niecałe 170tyś ( na liczniku a w gruncie rzeczy to tylko ten wie który mógł kręcić tym licznikiem) i na stacji mi odradzali by lać pół syntetyk :? ale skoro Dzida przy takim przebiegu

Ja mam 330000 przebiegu i cały czas jeżdżę na syntetyku dalej śmiga na syntetyku to chyba reguły na to nie ma, ale skoro ci wcina olej to możę czas zastanowić sie nad zmiana na gęściejszy. A co do dmuchania to sprawdz czy nie padła uszczelka od klawiatury zaworów. A co do spadku mocy to może nawet uszczelka głowicy kwalifikuje się do wymiany. pozdro

Myniu
23-12-05, 20:36
może jestem w błędzie ale przy takim przebiegu nie bez wachania zalałbym minerala ja w swojej mam niecałe 170tyś ( na liczniku a w gruncie rzeczy to tylko ten wie który mógł kręcić tym licznikiem) i na stacji mi odradzali by lać pół syntetyk :? ale skoro Dzida przy takim przebiegu

Ja mam 330000 przebiegu i cały czas jeżdżę na syntetyku dalej śmiga na syntetyku to chyba reguły na to nie ma, ale skoro ci wcina olej to możę czas zastanowić sie nad zmiana na gęściejszy. A co do dmuchania to sprawdz czy nie padła uszczelka od klawiatury zaworów. A co do spadku mocy to może nawet uszczelka głowicy kwalifikuje się do wymiany. pozdro

Wiesz 2 tygodnie temu zmienailem rozrzad wiec i uszczelke pod klawiatura tez wymienilem.
O zmianei oleju tez pomyslelm ,ale czy to pomoze ? Nie ma pewnosci.Slyszalem ze jak juz zaczyna brac olej na syntetyku to zmian na pol-syntetyk nie pomoze prawda to ?
Na nastepnej wymianie na bank zalej polsyntetyk.
Jak mozna sprawdzic uszczelke pod glowica ? Jest jakis sposob ?
Moze sprawdzic cisnienie w cylindrach ile to kosztuje ?

Pozdro i THX

hunter
23-12-05, 20:51
Jak mozna sprawdzic uszczelke pod glowica ? Jest jakis sposob ? jak ci bedzie ubywać płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i bedze dziwnie chodził silnik przy odpaleniu ( smród dymu ) tu masz troszku opisu padniętej uszczelki http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=1099&highlight=cisnienie++cylindrach


Moze sprawdzic cisnienie w cylindrach ile to kosztuje ?
niestety nie mam pojęcia
a co do oleju to ja bym się pokusił na przejście z syntetyka na pół syntetyk

Swider
23-12-05, 21:23
Od okolo 7,5 k.km. mam zalozona instalacje gazowa.


Po tych 5 tys km. wziela polowe miarki oleju


Wyciąłem co istotniejsze zdażenia z ostatniego okresu. Moja diagnoza na ich podstawie jest taka:

Na gazie ZAWSZE poziom oleju na bagnecie będzie się szybciej obniżał niż na benzynie.

Na gazie temperatura pracy silnika jest nieco wyższa (temperatura spalania mieszanki, a nie daj Boże zbyt ubogiej- jeszcze wyższa).


A i jeszcze ostatnio sie okazalo ze mam chlodnice dziurawa i ubywa mi plyniu

Ubytek płynu nie koniecznie od razu musiał wskazać wskaźnik temperatury. Jednak dla silnika mogło być za gorąco. A teraz ubywa bo....


Co jeszcze zaobserwowalem,ze zaczela kopcic na bialo,takjakby para wodna.

Delikatne kopcenie na biało- para wodna to normalny objaw na gazie, ponieważ taka para to efekt spalania gazu właśnie ale w połączeniu z


I jakby byla ostatnio troszke slabsza.Wnosikuje ze traci kompresje
Odpowiedź na to pytanie:

Co moze byc przyczyna ?
jest następująca:
ogólnie GAZ, a obecnych symptomów- uszczelka pod głowicą i spalanie płynu chłodzącego- chmura dymu, brak mocy.

Naprawiać, ale z głową- najlepiej wymieniając szpilki, sprawdzić krzywizną bloku, po 1500 km dociągnąć. Na gazie nigdy nie kręcić zbyt wysoko, nie jechać długo na obrotach, pilnować poziomu oleju i płynu chłodzącego. Wiem co mówię bo cały ten rok przerabiałem temat UPG.

Koszt naprawy- nowy olej, filtr, płyn chłodzący, komplet uszczelek, szpilki- od 500 zł w górę (z robocizną)

Dzida
23-12-05, 21:29
Na gazie ZAWSZE poziom oleju na bagnecie będzie się szybciej obniżał niż na benzynie.

Na gazie temperatura pracy silnika jest nieco wyższa (temperatura spalania mieszanki, a nie daj Boże zbyt ubogiej- jeszcze wyższa)

Po pierwsze - CZEMU oleju ubywa szybciej na gazie??

Po drugie... Być może spala się cieplej, ale gaz przepływający przez parownik w pewnym stopniu całość schładza...

Swider
23-12-05, 21:38
Po pierwsze - CZEMU oleju ubywa szybciej na gazie??

hehe, nie wiem, i nawet bym się skłaniał ku temu że oleju na gazie szybciej nie ubywa :D

Napisałem

Na gazie ZAWSZE poziom oleju na bagnecie będzie się szybciej obniżał niż na benzynie

ponieważ istnieje teoria że gaz jako paliwo suche nie miesza się z olejem, a robi to benzyna. Stąd na benzynie poziom na bagnecie będzie spadał wolniej niż na gazie. Im wyżej kręcimy tym więcej spalamy oleju, a że skoro spalamy olej to nie spalona do końca benzyna zajmie jego miejsce.

Tak czysto teoretycznie i w uproszczeniu of course.



Po drugie... Być może spala się cieplej, ale gaz przepływający przez parownik w pewnym stopniu całość schładza...

W znikomym stopniu. Wszelkie plany obrócenia tego w klimę np spełzły na niczym

Myniu
23-12-05, 22:31
Naprawiać, ale z głową- najlepiej wymieniając szpilki, sprawdzić krzywizną bloku, po 1500 km dociągnąć. Na gazie nigdy nie kręcić zbyt wysoko, nie jechać długo na obrotach, pilnować poziomu oleju i płynu chłodzącego. Wiem co mówię bo cały ten rok przerabiałem temat UPG.

Koszt naprawy- nowy olej, filtr, płyn chłodzący, komplet uszczelek, szpilki- od 500 zł w górę (z robocizną)

Pierwsze to co zrobie to zajme sie naprawa chlodnicy ,ewentualnie wymiana na nowa, inaczej nie mam mozliwosci sprawdzenia,czy plynu ubywa tylko przez chlodnice,czy czasem nie "spala" sie w cylindrach.

A slabszy jest od momentu gdy zalozylem gaz to fakt,ale na benzynie tez moc spadla :/ Tyle tylko ze mam zalozona zwezke na dolot,co moze byc przyczyna spadku mocy na gazie i bezynie, bo na oryginalnej srednicy na gazie nie chcial chodzic :/

Nowa chlodnica 240 zl :( - troche drogawo

kubaty
24-12-05, 13:41
to normalne że dmucha jak odkręcisz korek wlewu oleju!!!

Myniu
24-12-05, 14:47
to normalne że dmucha jak odkręcisz korek wlewu oleju!!!
Slyszalem ze to nie jest normalny objaw.Takiego info udzielila mi osoba ktora konczyla technikum samochodowe i ma dosc duze pojecie na ten temat,wiec nie wiem jak jest naprawde.

Pozdrawiam

lakazs
24-12-05, 15:41
pewnie ze to normalne i nie masz sie co przejmowac, nie normalne byloby jakby hondzinka nie brala tego oleju 0W 40 stary zalej wozek 10W 40 np. petro canada i bedzie miodzio!!

prz3mo
24-12-05, 15:56
Po tych 5 tys km. wziela polowe miarki oleju(tyle co polowa miedzy kropkami na bagnecie),niewiem ile to jest objetosciowo bo nie dolewalem.

Od kropki do kropki jest 1l oleju. Czyli spalila Ci przez 5 tys. ok pol litra, czyli calkiem w normie. Nie masz sie czym przejmowac... Wesolych Swiat! :)