Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wskazywanie niskiego poziomu oleju (kapanie z misy)



tommek82
08-12-08, 13:04
Witam

Moze temat tego posta jest napisany niejasno, ale po kolei.

Przed zakupem auta (pol roku temu) fura byla brana na podnosnik celem sprawdzenia wszystkiego (serwis Hondy). Na misie olejowej (na srubach laczeniowych) zbieraly sie krople oleju, nie jakies duze ilosci. Diagnoza szybka: misa olejowa jest ok, napewno po wymianie uszczelki misy bedzie ok.

Po kupnie autka z miejsca wymiana filtrow oleju itp. Od razu zdecydowalem sie na zamiennik uszczelki misy olejowej (orginal w ASO 160PLN). Po wymianie niestety na srubach znowu pokazywal sie olej i na kostce na parkingu zawsze mala kropka oleju byla. Znajomy ktory wymienial mi uszczelke stwierdzil ze to pewnie przez zamiennik i najlepiej zaplacic te 160 i kupic orginal, co tez zrobilem. Tym razem przy wymianie uszczelki, misa byla duzo dokladniej sprawdzona i nic nie wskazywalo ze byla ugieta, naderwana itp. Po zlozeniu do kupy niestety dalej to samo, nawet dokrecenie srub o 1/4 obrotu wiecej niz zalecany jest moment dokrecenia srub nie pomoglo, po kazdej jezdzie na parkingu jest nieduza plamka z paru kropel oleju, pozniej wiadomo olej gestnieje i nie kapnie.
Minelo 2 miechy od ostatniej wymiany uszczelki, olej byl zalany na poziom max, teraz na zimnym silniku jest na bagnecie 4/5.

I teraz do sedna :)
Jako ze wymiana misy razem z uszczelka w ASO o koszt 699 zl (za same czesci!!!) a zamiennikow nie ma i zostaja co najwyzej uzywki ktorych tez malutko, MAM PYTANIE:

Czy w czasie jazdy (a robie glownie trasy) komp jest w stanie na desce rozdzielczej pokazac ze jest za malo oleju?? Wiem ze jest znaczek "konewki" na desce ale czy on nie pokazuje tylko zbyt malego cisnienia oleju w ukladzie? Czy zapalenie sie tej lampki jest jednoznaczne ze zbyt niska iloscia oleju??

Oczywiscie jesli mial ktos podobne jazdy z misa, prosilbym o wskazowki:)

KERMIT!!!
08-12-08, 13:13
co do kontroli to jesli jest zbyt male cisnienie oleju to pewnie tez wniosek ze oleju jest za malo i smok nie ciagnie oleju tyle co trzeba wiec cisnienie jest za male ale to nie jest chyba taki wskaznik ze pokaze ze troche oleju jest za malo tylko jak juz bedzie naprawde za malo a co do miski to moze kupic jakas uzwyke nowa uszczelke i jeszcze raz sprobowac a jesli nie pomoze to na silikon ja zlozyc

cvc d15
08-12-08, 14:03
Czy zapalenie sie tej lampki jest jednoznaczne ze zbyt niska iloscia oleju??

zapalenie się tej kontrolki podczas jazdy zazwyczaj oznacza ze czas na remont. Jedynie w przypadku wskazówkowych jest szansa na wychwycenie "tego" momentu. Przejrzyj najpierw cały silnik, może podcieka skądś indziej i cieknie po misce, jak nie to nową uszczelkę i cienka warstwa silikonu, zawsze tak robię i nic nie cieknie

agent
08-12-08, 14:10
Nie chcę byc złym prorokiem ale mam przeczucie że po wymianie misy nadal będzie to samo. MZ wyciek jest gdzieś indziej. Może ucszczelniacz jakiś a może nawet blok ma gdzieś niewielkie pęknięcie

Hrabia Von Lesser
08-12-08, 18:57
Mi cieklo po filtrze oleju (chamski chinski i tani zamiennik- zalozony na przegladzie w ASO w Czestochowie), po wymianie na Filtrona jak reka odjął.

Co do lampki to zapali sie jak cisnie spadnie (czyli bedzie za malo soku), moze tez jak zagrzejesz drania i panewki padna. Jak mialem malucha to nawet na ostrym zakrecie sie zapalala.

Moim zdaniem jak to tylko kropelki to raczej niegrozne... ale wiem jakie to irytujace... ech ta Honda made in UK

mozesz zmienic gestosc oleju (bo pewnie nadal masz Full Synth)... moze pomoze. Jak mi Golf palil olej to po takiej zmianie (bodajże na VALVOLINE) przestał.

pzdr

tommek82
08-12-08, 21:14
Tak to jest syntetyk Mobil One 5W50. Nie ma bata ze blok czy cos innego, chlopak ktory to robil robi wiekszosc hond w okolicy. Rzeczywiscie jest to niesamowicie irytujace, nawet jesli jest to pare kropelek.

Ktos pisal o silikonie, przy zakladaniu uszczelki byl kladziony taki zielony albo niebieskie silikon zeby sie uszczelka ladnie ulozyla, ale napewno nie byl to taki zeby uszczelnic na chama i pozniej nie moc zdjac misy.

Chyba ze do ASO sie wybiore na podnosnik zeby diagnoze podali, tylko czy mnie skasuja za samo to ze go podniosa i powiedza co to i ile bedzie kosztowalo ?? :)

Hrabia Von Lesser
15-12-08, 22:41
Rozwiazales problem?

Ja przypadkowo znalazlem na forum uk, ze gosc mial jak Ty i zalal - motul 6100 synergie+ 10w40 (polsyntetyk) i problem znikl. Tyle ,ze on mial 2003 i 118000km...

pzdr

cvc d15
16-12-08, 16:36
Tyle ,ze on mial 2003 i 118000km...
A o czym to świadczy? Jak dla mnie to tylko o tym że nie rozwiązał problemu tylko go zamaskował (wg mnie ze szkodą dla silnika) . Mam zbliżony przebieg i 5w40, bez żadnych wycieków. Olej zostawia ślady więc spokojnie obejrzeć i już, to że jest na misce to tylko dlatego że jest najniżej, najlepiej jakbyś miał możliwość gdzieś pojechać na podnośnik/kanał i samemu poszukać

Mr_Harry
16-12-08, 19:24
U mnie również wyciekało z filtra oleju - ktoś założył jakiś od opla i uszczelka nie stykała. A wyglądało jak uszczelka miski, nawet mam zamiennik zakupiony w garażu. Po wymianie filtra problem się nie powtórzył.

Hrabia Von Lesser
16-12-08, 22:32
Cytat:Napisał Hrabia Von Lesser
Tyle ,ze on mial 2003 i 118000km...

A o czym to świadczy?

A no o tym,ze im starszy/zjechany silnik tym bardziej sie niektóre elementy rozszczelniają (lub mogą rozszczelnić - zalezy to od bardzo wielu czynników). Dlatego niektórzy producenci (np. Shell) maja w swojej ofercie oleje specjalnie przeznaczone dla aut o duzym przebiegu (dotyczy to i gestosci jak i skladu oleju). Jezeli kolega Tomek82 sprawdził dokladnie silnik i wszystko wskazuje na jakąś nieszczelność (moze byc nawet na gwincie śrub zaciskowych), to nie ma sensu sie katowac tylko przyjąć do wiadomości... dla wiekszego spokoju zminic olej i zobaczyc czy sie poprawiło. A oleje Motul sa (jak twierdza sami forumowicze) najlepsze.

Prosze tylko nie pisac ,ze polsyntetyki sa do d... ,a prawdziwych syntetyków nie ma. To co najmniej niepoważne.

Ps. Czekamy na recepte kolego Tomku82. Swoja droga na safari przedzakupowym widzialem 2 sztuki ktorym tez z misy cieklo, i oba byly 1.4 benyzna... ciekawe.

pzdr

Trochon
14-04-09, 11:24
mam podbny problem więc po przeczytaniu wypowiedzi nasunęło mi się pytanie czy można wymienić filtr oleju bez spuszczania oleju. od kiedy uzywam zammieników to włąśnie na misce pojawiła się rosa z oleju ale nie kapie.

Mr_Harry
14-04-09, 21:25
Jak będziesz wystarczająco szybki, to dasz radę :) Tak na poważnie, to trzeba zerknąć, czy filtr nie jest wyżej niż miska - wtedy wycieknie jedynie to co masz w filtrze, olej w misce zostanie.

agent
14-04-09, 22:38
W ctdi napewno pozostanie bo filtr jest na samej górze silnika i montowany odpływem do dołu :)

tommek82
29-04-09, 19:14
Witajcie

Minelo troche czasu, troche kropel kapnelo i jakos tak robilem wszystko zeby sie tym nie zajmowac.
Po ostatniej wymianie uszczelki (oryginalnej) u tego samego goscia, efekt kapniecia zaraz po wylaczeniu silnika nie ustepowal. I tak jezdzilem z tym i jezdzilem, az do teraz gdzie jestem na robocie w Katowicach i na forum honda.slask.pl przeczytalem o gosciu z nickiem Servis, udalem sie do niego do Chorzowa i diagnoza byla krotka i jak dla mnie zadziwiajaca. Magik ze Śląska stwierdził ze to nie zadna uszczelka a uszczelniacz (simmering) wału - tył. Podobno częsta przypadłość, choć dziwię sie ze nastapilo to w aucie ktore mialo 40 tys km (tyle mialo auto jak kupowalem i juz wtedy lekutko kapalo a diagnoza w nieASO Hondy byla ze to uszczelka misy). Jestem umowiony na naprawe, koszt takiej uszczelki nieduzy bo ok 60 zł, gorzej z wymiana bo trzeba rozebrac skrzynie biegow i chyba rozrzad. Takze mala przestroga dla osob ktore maja podobnie, nie zawsze taki wyciek bedzie pochodzil z uszczelki misy.

Hrabia Von Lesser
29-04-09, 21:46
tommek82: to może od razu łożyska skrzynki wymień... 2 pieczenie przy jednej rozbiórce.