Zobacz pełną wersję : problem z obrotami D15Z3
dawid_krotki
07-12-08, 00:38
Witam mam mały problem z obrotami w hondzie civic z silnikiem D15Z3 z 95r.
po założeniu gazu ( cztero punktowy) coś dziwnego zaczęło się dziać z obrotami musiałem regulować obroty ręcznie śrubką bo nie chciała trzymać na gazie i teraz po odpalanie ( z na zimnym silniku) na benzynie trzyma około 1,5 tyś. obr. a po przełączeniu na gaz jakieś 500 obr. Po rozgrzaniau się silnika na gazie trzyma tak około 1tyś. obrotów , a gdy przełączę na benzynę około 2 tyś
międzyczasie wyczyściłem silniczek krokowy i nic nie pomogło a gdy odłacze zasilanie od silniczka krokowego to gdy jest zimny to na Benz i gazie trzyma około 500 obr. Aa gdy się rozgrzeje około 1 tyś. obr.
Co to może być wina silniczka krokowego a może zle mi podłączyli instalacje , a może jeszcze coś innego ……?????
z góry dzięki :)
ten gaz "cztero punktowy" to sekwencja jest ??? pytam sie bo na gazie sie nie znam .... ale z tego co widzialem watki na fgorum to H toleruja sekwencje... i to jeszcze "dobrą" czytalem u kogos w temacie ze jakies wtryski specjalne sciagal.... a D15Z3 jest wybrednym silnikiem wiec roznie moze byc.... w sumie to nie wiem czy juz ktos gazowal ten silnik bo on jest mega oszczedny przeciez... ale rozumiem ze robisz z 50 tys rocznie ze gaz zalozyles ?
dawid_krotki
07-12-08, 13:48
nie to nie jest sekwencja wiem ze ten samochod jest oszczedny a w sumie powinien być bo mój nie jest potrafil w miescie wciagnać 13 l benzyny i juz było prawie szystko sprawdzane i nikt nic nie wie ekoonomizer sie nie zapala
chcialem zrobic samo kontrole kompa znalazlem na forum jak to sie robi dzis rozebralem u mnei zupełnie jest cos innego ????
lipa troche powoli zaczynam sie zniechecać :(
1.takie spalanie na benzynie to pewnie walnięta sonda lambda przy kolektorze (sam przerobiłem to na swoim d15z3) - założenie gazu do auta z niesprawnym układem spalania niewiele Ci pomoże...
2.zakładanie niesekwencji do hondy - cóż,odważny jesteś :)
stary tez mam D15Z3 i pamietam jak mi palila 13l... bylo to jak sonda byla walnieta... to nie jest normalne.. ten silnik nie powinien spalić wiecej niz 9l w miesice i przy dynamicznej jezdzie, mi teraz srednio pali 7 a jakbym chcial to i 6 spije.... 13 to B18 palą .... zrob diagnostyke i sprawdz sonde... czy jak nie miales gazu to economizer sie palil ?
dawid_krotki
07-12-08, 18:46
wlasnie nie zabardzo wiem jak zrobic ta diagnostyke na komputerze nei ma zadnej diody ani kolo komputera zadnej niebieskiej skoski gdzie niby trzeba zewrzeć zeby pokazłalo bład
kolego powiem ci tak ja tez mam D15Z3 di pracy mam jakies 33 km i spalanie wychodzi mi jakies 5,8l zrobiłem nim juz podan 40 tys i nigdy nie miałem takiego spalania na twoim miejscu wymienił bym sonde i napewno by spalanie spadło i nie trzeba by było katowac silnika i zakładac gaz to jest moja opinia ja nigdy w zyciu nie załoze gazu do swojej hania a planuje ze zostanie ze mna az do konca choc by nie wiem co pozdrawiam i proponuje przemyslec sprawe a co do samo diagnostyki to tu masz linka do dobrze opisanej instrukcji http://www.altech.com.pl/wbt/index.html ja z niej kozystałem i wszystko gra
miałem podobny problem i też musiałem "ręcznie" obroty kręcić ... po tygodniu samo się unormowało ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.