PDA

Zobacz pełną wersję : Swap D14A4 na D16Y8



sublove
05-12-08, 13:30
Może gdzieś w czeluściach wątków ktoś odpowiedział na to pytania ale myślę, że warto skupić to w jednym konkretnym poście bo niewątpliwie taki swap ma sens i nie rzadko ludzie mają na niego smaka...

Moje pytanie brzmi,
Co konkretnie jest potrzebne posiadaczowi D14A4 do takiego swapa.
Komplet jakich części osprzętu silnika trzeba/warto kupić razem z motorem, żeby przekładka zaowocowała najbardziej efektowynym rezultatem?

1. Skrzynia - to akurat znalazłem, że od D14 jest za długa
2. Komp ?
3. Wiązki...

Co dokładnie wyciągnąć od sprzedającego, żeby mieć zestaw gotowch części/nie rozczarować się w warsztacie, że brakuje nam kabelka, rurki, innych części?

Może warto wszystko zmieścić w takim poście, uniknie to potem 100300 innych pytań (między innymi takich jak to) :)

Rikoo
05-12-08, 13:33
silnik
skrzynia oplcjonalnie
wszystkie wiazki czyli silnikowa i wnetrza
opcjoonalnie polosie(bo chyba sa takie same)
komputer

sublove
05-12-08, 13:47
A mocowanie silnika, łapy, zostaje tak jak w D14 czy coś zmieniamy?
może pytanie głupie ale chyba wypada licznik wymienić, nie? :)

Pati
05-12-08, 13:54
a potem tematy:
d14a4->d16y7
d14a3->d16y7
d14a4->d16y7
d14a4->d16y3
i tak do usranej.... a to wszystko to samo jest...

sublove
05-12-08, 13:57
a potem tematy:
d14a4->d16y7
d14a3->d16y7
d14a4->d16y7
d14a4->d16y3
i tak do usranej.... a to wszystko to samo jest...

Urodziłeś się mechanikiem? Gratuluję. Ja nie, 3/4 forum też pewnie nie.
Ja chcę tylko wiedzieć co kupić, żeby nie dać się wydymać. Ta część imprezy należy do kupującego, nie do mechanika więc warto wiedzieć co kupić i nie słyszeć potem "uuuu panie, nie ma tego i tamtego".

kenny
05-12-08, 14:13
Pati, od kiedy jesteś mechanikiem? :)

sublove
05-12-08, 14:30
Pati, od kiedy jesteś mechanikiem? :)

Ja mu pogratulowałem już awansem więc bez szydery mi tutaj ;)

Może jakieś treści bardziej związane z tematem poruszymy? :D

Pati
05-12-08, 14:58
tu nie trzeba byc mechanikiem tylko wystarczy raz na jakis czas tam zerknac i miec pojecie o kompatybilnosci czesci. reszte sobie wydedukujesz.

bartiH22A
06-12-08, 17:32
A mocowanie silnika, łapy, zostaje tak jak w D14 czy coś zmieniamy?
może pytanie głupie ale chyba wypada licznik wymienić, nie? :)
powinno być to samo, licznik tak że.

spychu
07-12-08, 17:22
tu nie trzeba byc mechanikiem tylko wystarczy raz na jakis czas tam zerknac i miec pojecie o kompatybilnosci czesci. reszte sobie wydedukujesz.
Oj tak, na tym forum są ludzie którzy np piszą, że wałki np D16A6 czy D16Z2 które bez problemu pasują do 5gena pasują także do 6gen (bo przecież D-seria) i nie wystarcza im, że chyba ze 3 razy pisałem, że nie pasują co sprawdziłem na własnej skórze właśnie po tym jak przeczytałem mądre rady z forum.

Tak więc Pati z całym szacunkiem ale jest tylko garstka osób która ma pojęcie o tym o czym pisze. A cała reszta dających mądre rady to królowe google, albo Ci co kiedyś coś słyszeli od kogoś kto słyszał to od jeszcze kogoś.

niceangel1987
08-12-08, 21:21
witam, ja właśnie zrobiłem swap z d14a3 na d16y8 i bardzo chętnie pomogę, zęby nikt nie musiał się z tym męczyć tak jak ja.
Silnik, komputer z kluczykiem i immobilizerem, chyba ze OBD1 (obd1 nie miało immobilizera, obd2 tak- wiec w obd2 kluczyk i stacyjka koniecznie do komputera) wiązki i teraz znowu zabawa z obd, najlepiej kup obie silnikowa i kabinowa, aparat zapłonowy, dolot z przepustnica,kolektor ssący i kolektor wydechowy, rozrusznik, skrzynia, zależy czego chcesz od auta jeśli lepsze przyspieszenie to zostaw swoja, jeśli większą prędkość maksymalna kup skrzynie od D16Y8 i do tego półośki itd.
Z czasem o hamulcach warto pomyśleć i o dobrym sprzęgle.
Jeśli potrzebujesz jeszcze jakiś informacji to mój mail robertflis1985@o2.pl

sadam
08-12-08, 21:58
do skasowania, gapiostwo z mojej strony

kenny
09-12-08, 13:53
ja tam widzę tylko chęć pomocy

puck71
09-12-08, 21:11
niceangel1987 a ile wyniosl Cie taki swap dokladnie...tez sie przymierzam i pytam orientacyjnie??

Rodman
10-12-08, 18:22
A tak troche z innej beczki, zastanawiałem się nad taką opcją - najtańsza możliwa zmiana jednostki z d14a4 na inna mocniejszą. Kierując się tropem kompatybilności silników d serii - czy jest możliwość przeszczepienia samego "słupka" D16Y7:confused: Czy podeszła by cała reszta osprzętu od D14A4 (komp, wiązki, rozrusznik, aparat zapłonowy itd.)? W gruncie rzeczy D16Y7 jest niemal identyczną jednostką co d14a4 tylko większą, no i przez to mocniejszą (nieznacznie, ale zawsze 15 KM w serii, no i te Nm)... jeżeli tak nie jest, to prosze mnie specjalnie nie besztać - tylko pytam ;)

Co do swapa na D16Y8 to robiłem małe rozeznanie ostatnio. Wykonanie swapa to koszt od 3300 PLN do 4500 PLN w zależności od firmy/handlowca i dodatkowych świadczeń (proponowano mi m. in. 30-dniową gwarancje na swapowane elementy). Po dokładniejsze info odsyłam do działu Giełda - > Ogłoszenia.