Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : ciagle biały dym z tłumika. co z tym zrobic?



damian.n
05-12-08, 13:07
posiadam honde ej2 i mam problem tego typu ze ciągle leci mi z wydechu miały dym (nawet jak jest silnik rozgrzany). gdzie mogę szukać przyczyny tego?? jeszcze o ile mi sie dobrze wydaje bo ubywa mi płyn chłodniczy
proszę o pomoc

jero11
05-12-08, 13:15
jeśli ubywa płyn i dymi na biało to możliwe że uszczelka pod głowicą

airman
05-12-08, 13:16
Jeśli ubywa ci płyn chłodniczy i wali białym dymem to zapewne uszczelka pod głowicą...
Chyba że mało jeździsz i nazbierao Ci sie wody w wydechu i paruje jak sie wydech nagrzeje, to możliwe :D

damian.n
05-12-08, 13:23
dość dużo jeżdżę
wymiana uszczelki pod głowicą to duży koszt jest? i da sie to zrobić samemu czy trzeba do mechanika?

kwiatu88
05-12-08, 14:03
a grzeje Ci sie? Miałem podobny problem ale dochodzilo jeszcze grzanie. Poszukaj w okloicach rozrządu badz blizej pompy wody czy niemasz bialych plam takich jakie zostawia plyn. Mi dymi sie bo mam nieszczelny wydech i wilgoc podchodzi i przez to leci. Najpierw poszukaj gdzie ucieka plyn. Sprawdz na dobrze rozgrzanym silniku czy pod korkiem oleju niema jakiejs bialej mazi czy czegos podobnego podobne czesto do spermy :D sprawdz czy wezyki Ci nie popuchly. A i czy olej bierze. ?

damian.n
05-12-08, 14:08
olej bierze mniej więcej 50 ml na 1000 km
wydech tez mam nieszczelny minimalnie środkowy ale przecież o jakaś mała dziurkę nie leciał by ciągle biały dym ;/
a na dodatek jak odpalę chłodne auto to przy obrotach około 1 tys nie kopci a jak sie trochę zagrzeje to biały dym już leci minimalnie przy tych obrotach

miodzio
05-12-08, 14:36
dość dużo jeżdżę
wymiana uszczelki pod głowicą to duży koszt jest? i da sie to zrobić samemu czy trzeba do mechanika?

nie wiem jaki jest koszt w Hani, ale miałem (nie)przyjemność robić to rok temu w punto - sama uszczelka nie jest droga (<100 zł) ale żeby ja wymienić trzeba rozebrać pół silnika, najprawdopodobniej zreegenerować głowice, wymienić pasek rozrządu (drugi raz zdjętego się nie zakłada) zalać świerzy olej i płyn chłodniczy i pewnie przy okazji pare innych drobiazgów siię znajdzie - żeby sprawdzić czy to uszczelka (jeżeli ubywa Ci płynu chłodniczego) możesz podjechać do jakiegoś lepszego mechanika/ASO - na podstawie zawartości czegoś (nie pamietam już czego) w spalinach są w stanie jednoznacznie okreslić czy to uszczelka, czy nie

damian.n
05-12-08, 16:07
ktoś robił tą uszczelkę w hondzie i może mi mniej więcej koszta tego powiedzieć??

Skoti
05-12-08, 18:06
temat był poruszany setki jak nie tysiące razy. Dobrze poszukaj a znajdziesz odpowiedz jak i ceny :)

RogeR
05-12-08, 22:40
Chyba troche przesadzacie z tą uszczelką. Mam ten sam objaw zaraz po odpaleniu auta. Po prostu układ wydechowy jest nienagrzany i skrapla się w nim woda, która odparowuje wraz z rosnącą temperaturą owego układu :D. To normalne przy tej pogodzie, w lecie tego nie miałem. No chyba, że masz tak przez cały czas...

Skoti
06-12-08, 00:02
ale kolega opisałem również że biały dym jest cały czas oraz że ubywa mu płyn. Jeśli tak jest a nie ma zadnych wycieków to uszczelka

damian.n
06-12-08, 00:25
no dokładnie biały dym jest ciągle nawet jak sie silnik zagrzeje

Skoti
06-12-08, 10:50
W zime zawsze bardziej jest widoczny dym. Kontroluj płyn.

gruszkin
07-12-08, 04:21
i spojrz pod korek wlewu oleju czy sie masełko nie zrobiło

dEboo
07-12-08, 14:51
nie zawsze masełko świadczy o uszczelce. Często może być malutki przedmuch miedzy cylindrami i woda do oleju sie nie będzie dostawała tylko silnik pod wpływem podciśnienia w suwie ssania będzie zasysał wodę z układu chłodzenia a podczas suwu pracy gubił kompresję i zapowietrzał układ chłodzenia. To może świadczyć o lekkim przedmuchu bo jakby był duży to kolega musiałby jeździć z bagażnikiem wody gotowej do uzupełnienia jakby chciał wyjechać do sklepu za rogiem.

Skoti
07-12-08, 21:41
Nie musi świadczyć o uszczelce. Może być jeszcze pękniety blok silnika

Kamillor
07-12-08, 21:44
Chodz to troche dziwna sytuacja ale mi sie wydaje ze nie ma co sie martwic na zapas. Lepiej podjechac do ASO i niech to sprawdza:)

dEboo
07-12-08, 22:14
Skoti tak w ogóle może świadczyć jeszcze o tym że korbowód mu zrobił dziure w bloku i tłok wyleciał przez maske. Blok pęknąć nie jest tak łatwo w hondach one nie pękają....chyba że porządnie przegrzejesz i to przez dłuższy czas..... Lub na mrozie bez płynu ale to już inna sprawa.

Skoti
08-12-08, 21:23
Zgadzam się z tobą. Ja podałem tylko kolejną przyczynę "masełka"

bboyangel1
08-12-08, 23:05
powiem tak bo niedawno miałem ten sam problem sprawdź rano na bagnecie czy nie masz nad stanem oleju płynu chłodniczego no i powinieneś się kapnąć że ci płyn ubywa w znacznych ilościach u mnie jak wlałem cały zbiornik to na koniec dnia był pusty, no ja pojechałem do aso i za 36zł mi powiedzieli że to uszczelka, posprawdzali co się da jakieś pomiary na jakimś przyrządzie zrobili itd a za wymiane zawołali mi 600z-700złł a pojechałem do zwykłego mechanika i zrobił to za 300zł o ile dobrze pamiętam w tym koszt uszczelki, tak więc najpierw upewnij się że to na pewno uszczelka jest walnięta

damian.n
09-12-08, 22:59
płyn mi obywa z znacznych ilościach bo przez gdzieś 3 dni idzie cały zbiorniczek wyrównawczy a dziennie może robie teraz z 20 km to dosyć mało. galareta żadna sie nie robi i patrzyłem wygląd oleju na bagnecie i jest ok czyli do oleju ten płyn sie nie dostaje.
a stało mi sie to w sposób ze pękł mi wężyk od chłodnicy do silnika i zrobiłem jeszcze wtedy z kilometr żeby dojechać do domu z pękniętym. a rano na biegu chciałem coś zrobić a skleiłem stary wężyk jednak zaczęły świrować obroty i bardzo temperatury nabierał i wtedy przejechałem z 3 kilometry z takim jego grzaniem żeby dojechać do znajomego i sie dowiedzieć co jest i popołudniu już wymieniłem wężyk na nowy i dalej wariował silnik wiec zalałem od nowa płyn chłodniczy i wszystko stało sie ok a gdzieś po paru dniach od tego zajścia zauważyłem ze kopci strasznie białym dymem ;/

dEboo
10-12-08, 18:47
to co podajesz to jest typowa sytuacja w której mogło ci wydmuchać uszczelkę..... w hondzie ukł. chłodzenia jest bardzo ważny wystarczy że lekko ci będzie uciekała woda układ się zapowietrzy jest za mało wody to sie grzeje i wydmuc**** uszczelkę. Po tym co napisałeś stawiałbym na uszczelkę pod głowicą.

Skoti
10-12-08, 21:21
dEboo ma racje. czeka cię uszczelka pod głowicą. Poszukaj na forum jaka najlepiej zastosować

damian.n
11-12-08, 19:18
czy ktoś mi może powiedzieć jakiej firmy uszczelka będzie najlepsza?

jero11
11-12-08, 19:25
najlepsza oryginalna z ASO;)

donelvis
11-12-08, 19:32
czy ktoś mi może powiedzieć jakiej firmy uszczelka będzie najlepsza?

golden eagle

Skoti
11-12-08, 23:33
Najlepiej w ASO. było wiele tematów na temat uszczelek jak poszukasz dobierzesz uszczelke według swoich fonduszy

damian.n
12-12-08, 10:53
a czy ktoś zna może mniej więcej cenę tej uszczelki w ASO??
a co do tego jakiej firmy uszczelkę kupić to nie znalazłem tematu. widocznie za słabo szukałem ;/

donelvis
17-12-08, 18:18
wypełnij profil a firme produkujaca dobre uszczelki masz w moim poscie powyzej