Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z wolnymi obrotami hybryda d15 + pelno czesci z innych silnikow



jawiem69
05-12-08, 09:05
Witam
Po przerobieniu mojego d15b2 na cos zblizonego do d15b7 mam problem z wolnymi obrotami i muleniem na zimnym silniku, jak sie nagrzeje to zanim auto sie zatrzyma obroty trzymaja sie prawie na 1500, dopiero po zatrzymaniu auta obroty spadaja na 800 i trzymaja sie rowno.
Silnik zbudowany jest w oparciu o elementy d15b7, d15b8 i d16z6 (kolektor dolotowy), instalacja elektryczna jest od d15b8 z dolozonymi przewodami do sondy lambda 4 przewodowej. Wizualnie porownywalem elementy mojego silnika z silnikiem D15B7 u kumpla, u niego jest mniejszy silniczek krokowy, pozatym wszystkie elementy wygladaja podobnie.
Dwie opcje ktore przychodza mi do glowy to niewlasciwe podlaczenie sondy lub niewlasciwy silnik krokowy???
Czy wie ktos co moze byc przyczyna braku wolnych obrotow i zamulenia silnika zanim sie rozgrzeje??

skolopendra
05-12-08, 21:08
obawiam się ze trochę przekombinowałeś
tak naprawdę to nikt nie wie co tam zmąciłeś :rolleyes:

muzammil
06-12-08, 15:23
jak najbardziej moze byc to wina nie takiego krokowego jak trzeba i auto szaleje. natomiast jesli chodzi o mulenie(a takze obroty) mozna by pokombinowac z roznymi mapami paliwa oraz poustawiac wolne obroty itd(gdybys kiedys byl w Gdansku lub Slupsku to sluze pomoca). co dovsondy: z tego co wiem to kable od sondy nie sa zwyklymi przewodami tylko jakos podwojnie zbrojonymi z oplotem(ekranem) wlasnie ze wzgledu na sposob w jaki sonda dziala(podajac zmienny voltaz) i mozliwe ze na tych kablach ktore dorobiles nie dziala prawidlowo.

Mordziaty
06-12-08, 19:45
może coś z egr

muzammil
06-12-08, 20:14
to w naszych Hondach jest zawor EGR????

jawiem69
07-12-08, 12:15
chyba nie ma EGR

Lcfr
07-12-08, 16:51
termostat w kolektorze może nie działa....

jawiem69
07-12-08, 19:11
termostat w kolektorze może nie działa....

mas zna mysli termostat odpowiedzialny za chlodzenie silnika czy cos innego ??

jawiem69
02-02-09, 14:53
temat rozwiazany, winna byla nie taka jak trzeba przepustnica, w d15b8 od ktorego mialem niektore graty przepustnica nie ma zaworu FIT ( fast idle thermo valve) stad brak wolnych obrotow, po wymianie przepustnicy wszystko dzaiala jak trzeba