PDA

Zobacz pełną wersję : Regulacja siły odbicia a dobijanie amortyzatora ?



spychu
04-12-08, 12:44
Od razu zaznaczę, że szukałem podobnego tematu i na nic nie trafiłem.

Interesuje mnie taka zależność, jaki wpływ na dobijanie amortyzatora ma regulacja siły odbicia ?

Chodzi mi konkretnie o Koni Sporta. Lecz wszelkie opinie na podstawie innych marek mile widziane.

Rozumiem, że jak rozkręcę przykładowego Koni na max twardo to po wpadnięciu w dziurę amortyzator dobije tak samo jak rozkręcony np. na średnio ? Zmieni się tylko to, że skręcony na max twardo nie będzie odbijał tak wysoko jak w przypadku średniego ustawienia ?

Czy jeśli rozkręcimy go na max twardo to będzie również mniej dobijał ?

W przypadku regulacji dobicia i odbicia jest sprawa jasna. A jak jest w przypadku samej regulacji odbicia ?

artek0903
07-12-08, 12:40
jesli masz ustawiona duza sile tlumienia na amorze to logicznie myslac bedzie trzeba uzyc wiekszej sily aby go 'sprezyc/rozprezyc'

rem36
07-12-08, 13:28
Amortyzator ma z reguly staly ropzdzial sily tlumienia odbicia i dobicia np niech to bedzie np 2/5 zmieniac sile tlumeinia w przypadku regulacji zmieniasz i jedno i drugie i po regulacji otrzymujesz np 4/10 itp dlatego nazywa sie to regulacja sily tlumienia, dopiero profi zestawy pozwalaja regulowac jedno i drugie osobno.

kivik
08-12-08, 01:44
Panowie, pojechaliscie troche ze swoimi teoriami.
Proponuje oblookać wykresy amorków:
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1104049

jest nawet wykres do Koni sport.
Ma regulowana siłe odbicia i jej ustawinie nie ma w ogóle wpływu na tłumienie

kenny
08-12-08, 09:29
kivik, dzięki za link, b przydatny tylko... jak to czytać?

kivik
09-12-08, 00:16
na osi X masz predkości tłoka amorka. Niskie predkości odpowiedzialne są za charakterystyke przenoszenia masy np podczas hamowania czy w zakrecie, wysokie predkosci odpowiadaja wjechaniem np na nierownosci typu pekniecie asfaltu (taka nagla nierówność)
na osi Y masz sile przy dobiciu lub odbiciu.
z tego co pamietam na wiekszosci tych wykresow odbicie jest na gorze a kompresja jest na dole ale moze to byc roznie