Zobacz pełną wersję : szarpanieee eg8
Mam problem z moją EG8 D15B2. Samochód odkąd kupiłem szarpał, nie wiem czy to jest normalne, ale szczerze wątpię, że aż tak. Kiedy w czasie jazdy przyciskam gaz samochód szarpie. Jeżeli zacznę go trochę mocniej przeciągać od 0 km/h przez kolejne biegi nie jest tak źle albo gdy bardzo delikatnie dotykam gazu. Najgorzej jest kiedy silnik jest zimny albo kiedy jadę na jakimś biegu, puszczę gaz i docisnę z powrotem. Wtedy samochód cały skacze. Trzeba albo wcisnąć od razu gaz do deski, chociaż i to wiąże się z szarpnięciem, ale mniejszym albo po prostu bardzo delikatnie dotknąć pedału gazu. Jest to dość denerwujące. Co to może być? Bo mam nadzieję, że to nie jest normalne. Z góry dziękuję :)
czy jak wciskasz mało gazu to musisz chwileczkę odczekać nim auto zacznie reagować ?? spr. filtry powietrza paliwa, zobacz czy masz dobrze ustawiony zapłon(strobo). Zrób samodiagnostykę zobacz czy nie wywala ci błędów. Na jakim poziomie masz spalanie.... jeżeli za duże to lambda, czujnik położenia przepustnicy lub map sensor. Spr. poziom płynu w wysprzęgliku(2 mniejszy zbiorniczek obok zbiorniczka płynu hamulcowego powinien być zalany do max)
Ja miałem u siebie identyczne objawy z tym że musiałem czekać kilka sekund na reakcję jak wciskałem delikatnie gaz....zjadała koszmarne ilości paliwa i dymiła na czarno. Winą okazał się uszkodzony map sensor który zaciął się w 1 pozycji i lał na maxa nie zależnie od obrotów silnika(z tąd na wyższych obrotach lub ostrej jeździe problemu nie było) a przy 3,5 tyś obrotów silnik nie chciał iść dalej jakby go coś hamowało lub szedł ale po 2-4sekundach.
część z tych rzeczy jesteś w stanie zrobić sam zakładając iż nie znasz się w ogóle na autach(jeżeli się znasz to będzie to dla ciebie prościzna)..... więc do dzieła :) lepiej sprawdzić samemu niż płacić za to mechaniorowi :P
sprawdź też czy jest prawidłowo ustawiony rozrząd.
trochę właśnie jakby samochód miał opóźnioną reakcję na gaz, albo dostawanie paliwa. Czasem jezdze passatem b5 1.8 ojca i porównując to passat od razu reaguje i jedzie a honda jakby z opoznieniem. Pali ok nie dymi na czarno ale zre olej :p reszte sprawdze jutro albo w weekend jak znajde troche czasu (studia, imprezy : p) a wlasnie jeszcze na wyzszym biegu cienko idzie przy niskich obrotach.
moja też szarpie i jeśli się nie mylę to jak na dworzu jest wilgotno to bardziej, wydaje mi się też, że winą tego są kable WN bo jeden jest obklejony powertapem czy czymś podobnym :p i jakoś mu nie ufam
możliwe że macie zajechane aparaty i wilgoć się wam dostaje do aparatu i przez co gubi iskrę....... otworzyc aparat i sprawdzić.
piotrlyszcz
04-12-08, 22:47
słuchajcie to jest przypadłosc własnie civiców a szczegolnie d15b2..ja tez to mam, poprawilo sie troche po wymianie filtra paliwa ale wraz nie jest ok ...ludzie tu rózne cuda wymieniali, niektorzy jakies przewody od kolektora ssacego ale chyba wiekszego efektu to nie przyniosło...próbójcie a moze znajdziecie.pozdro
tak jest, taki jest monowtrysk:) ja mam tak tylko na zimnym silniku przez chwile
Ja miałem identycznie u siebie jak dawałem delikatnie gazu było ok, ale jak chciałem raptownie przyśpieszyć to już była kicha, jak się okazało był przepalony jeden z przewodów WN, ale co dziwniejsze przewód miał 1 miesiąc od nowości jak zaczeło szarpać to sprawdzałem je czy nie mają przebicia i czy rezystancję mają dobrą i też było ok więc sobie darowałem dalsze sprawdzanie przewodów i szukałem dalej, po kolejnym miesiącu jazdy postanowiłem sobie zdjąć pokrywę zaworów i ku mojemu zdziwieniu podczas zdejmowania przewodów z jednego mi się zrobiły trzy do takiego stopnia się przepalił.
Więc moim zdaniem radził bym ci też dokładnie sprawdzić przewody i jak koledzy wcześniej pisali kopułkę. Jeśli nic to nie zmieni to przynajmniej będziesz miał pewność że to masz dobre.
wszystko ok jak szarpanie jest lekkie.... u mnie trochę pomogło dolanie płynu do wysprzęglika na maxa. Ale jak szarpanie jest takie że sie nie da jeździć to coś jest nie tak. Ogólnie nauczyłem się tak operować sprzęgłem że już nie szarpie mi musze płynnie lecz stanowczo i chwilke dłużej przytrzymać sprzęgło jak zaczyna łapać delikatnie dając gazi i szarpania nie ma :)
Ja mam podobnie z tym, że w moim przypadku dzieje się to po rozgrzaniu silnika robi tzw. kangurki z reguły na 2 biegu. Sondę sprawdzałem i wg. pomiarów miernikiem jest ok i też nie ma efektu "leniwej" sondy, sprawdzałem wężyki podciśnienia, czyściłem krokowy, sprawdzałem świece. pozostaje jeszcze czujnik MAP. Ale to już jutro.
Jak coś wynajdę w tym temacie to odgrzebię i się podzielę i proszę innych o to samo.
pozdr
Po wymianie filtrów itp. pierwsze co to sprawdźcie czujnik położenia przepustnicy zwłaszcza u tych , którym szarpie na ciepłym silniku , po odpuszczeniu i dodaniu gazu , lekkie lub większe przyduszenia ( choć nie zawsze)
to najprawdopodobniej jest to czujnik i nawet jak jest walnięty to komp częst nie zgłasza błędu .
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.