PDA

Zobacz pełną wersję : poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym



dymek
20-12-05, 14:34
SYTUACJA:
Miałem już trochę problemów z chłodzeniem silnika - niestety nadal nei rozwiaznych. Jednorazowo wyciekło mi 1 litr płynu gdzieś przy nagrzewnicy (miałem zalany dywanik pasarzera, dgy dolałem wody destylowanej weszło równo litr). Po uzupełnieniu wodą utrzymuje poziom.
(Słyszałem także od gościa z Serwisu Hondy, że civiki coupe miały czasem problemy z chłodzeniem, coś tam sie za gardzo nagrzewało, odkrztałcało i płyn dostawał się do silnika.)
Czasem mam wrażenie że silnik za bardzo siegrzeje - "dziwnie" śmierdzi gdzieś z okolic układu wydechowego.
Podczas jazdy w korku wskazania temperatuty pozostaja bez zmian a włącza sie wentylator (czy to normalne, czy wskazówka powinna sie wychylić w kierunku Hot?)

PYTANIE:
Czy mogę mieć gdzieś zatkany obieg chłodzenia np: w okolicy nagrzewnicy? Jak to sprawdzić? (zielony jestem w te sprawy)
Czy powinien być płyn w zbiorniku wyrównawczym? (mój jest pusty, a w chłodnicy dolane prawie na max)
Czy to normalne, czy wskazówka powinna sie wychylić w kierunku Hot? (patrz sytuacja ostanie zdanie :-P)

wieshaq
20-12-05, 15:07
Podczas jazdy w korku wskazania temperatuty pozostaja bez zmian a włącza sie wentylator (czy to normalne, czy wskazówka powinna sie wychylić w kierunku Hot?)
jaka najbardziej.


(Słyszałem także od gościa z Serwisu Hondy, że civiki coupe miały czasem problemy z chłodzeniem, coś tam sie za gardzo nagrzewało, odkrztałcało i płyn dostawał się do silnika.)
przeciez to te same silniki to czemu qp mialoby miec takie problemy.

duzo ci plynu znika? bo nie rozumiem stwierdzenia ze jednorazowo ci 1litr wyciekl..

mozes
22-12-05, 18:13
Podczas jazdy w korku wskazania temperatuty pozostaja bez zmian a włącza sie wentylator (czy to normalne, czy wskazówka powinna sie wychylić w kierunku Hot?)
to normalne wskazówka nie będzie ci się wychylać w stronę HOT w znaczącym stopniu. U mnie podczas postoju w korku itp. wskazówka unosi sie jakiś 1mm max w góre i włącza się wentylator.

Czy powinien być płyn w zbiorniku wyrównawczym? (mój jest pusty, a w chłodnicy dolane prawie na max)
Płyn w zbiorniczku wyrównawczym powinienes mieć na zimnym silniku pomiędzy Min /a/ Max jeżeli sprawdzisz na rozgrzanym silniku poziom może a nawet powinien wskazywać powyżej kreski MAX.

Czy mogę mieć gdzieś zatkany obieg chłodzenia np: w okolicy nagrzewnicy? Jak to sprawdzić?
Sprawdź dlaczego miałeś zalany dywanik pasażera może masz uszkodzoną nagrzewnicę albo któryś wąż. Zapchanie układu - nie sądzę. Może się zapowietrzać ale to już inna bajka.