Zobacz pełną wersję : d13b2 się grzeje
Sprawa wygląda tak mam civica HB z 93r z motorem 1.3. Ostatnio mi sie zaczal strasznie grzac. Oddałem do warsztatu wymienili termostat odpowietrzyli uklad i zalali nowy plyn. Wszystko fajnie bylo przez pierwszy 1000km. Potem niedosc ze sie grzal to w srodku bylo zimnno:/ Oddałem do tego samego typa cos porobił. Znowu grzeje w śrdoku ale i wskazowka temp. silnika jest dziwna. Dlugo sie nagrzewa, skacze do czerwonej krechy opada do polowy, za 5 min znowu podskoczy i opadnie i tak wkolo. Nasypalem jakiegos syfu do chlodnic bo mi szybko plyn ucieka. Pomoglo na 100km. Mogłbym tak jezdzic ale wkoncu motor sie przegrzeje i bedzie lipa. Co myslicie?
możliwe że to uszczelka pod gowicą.
ale brak dodatkowych objawów takich jak puchniecie węzykow, bialy dym z rury wydechowej czy osad na korku od oleju:/ troche cieknie mi spod hondy wydaje mi sie ze to z pompy wody uszczelka przepuszcza
Trzeba by najlepiej sprawdzić w jakim stanie jest pompa wody. Uszczelka może przepuszczać ale może jest jakiś problem z kreceniem się pompy.
Jeśli płyn znika a nie ma wycieków to uszczelka pod głowicą do wymiany
jak Ci cieknie pompa to jest najzwyczajniej do wymiany i nic z tym nie zrobisz. Przy okazji cały rozrząd, bo to prawie ten sam koszt. Dodatkowo istnieje zagrożenie, że jak pompa padła to może się nawet zatrzeć, blokując rozrzad, choć osobiście o takim przypadku nie słyszałem.
Przyczną grzania sie tego silnika są uszczelniacze zaworów- mój znajomy miał dokładnie ten sam objaw w d13b2 po wymianie było normalnie, mechanicy tez mówili ze to uszczelka itp ale nic z tych rzeczy. Zobacz czy ubywa olej w znacznych ilościach- jezeli tak to sprawa jest jasna
panowie i panie jesli takowe są, oleju niewizal mi od 3 miechow nawet kropli. Najgorsze jest to ze kazdy mechanik mowi co innego i na forum tez ciezko z rozwiązaniem problemu. Wiadomo ze mogłbym wymienic rozrzad z pompą i uszczelke pod glowicą a nawet uszczelniacze zaworów choc juz to nie wiem co to jest. Tak samo silnik nagrzewa sie bardzo dlugo trase z ursusa na okecie robie i w tym momencie dopiero zaczyna sie ocieplac:/ w zime to wkurza:P
a moze to bedzie jakas wskazówka, na zimnym silniku na biegu 1 i 2 wkreca sie na obroty ale okolo 3tys przydusza się, na cieplym objawu niema :/
Znowu grzeje w śrdoku ale i wskazowka temp. silnika jest dziwna. Dlugo sie nagrzewa, skacze do czerwonej krechy opada do polowy, za 5 min znowu podskoczy i opadnie i tak wkolo.
A może ty masz wysrany czujnik temperatury bo wskazówka nie powinna wędrować wyżej niż do połowy. Wszystko by na to wskazywało bo piszesz że grzeje w srodku elegancko, termostat wymieniony, więc może spróbuj wymienić czujnik, koszt ogólnie nie wielki a może pozbędziesz sie problemu.
sluchajcie dzis odrzucilem jedną z podejrzanych przyczyn czyli uszczelke pod glowicą. Znalazlem miejsce ucieczki plynu chlodzącego znajduje sie ono w miejscu pompy wody. jest nieszczelna. Jesli mam full plynu to daje rade chlodzic po paru dniach uciekania plynu dostaje swira. Zostaje problem nagrzewnicy podobno duzo kosztuje?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.