Zobacz pełną wersję : Honda HRV swap
Witam,
W przeciągu paru miesięcy planuje zakup hondy HRV (rocznik 1999~2001) i już powoli zastanawiam się jakie będe miał możliowści zwiekszenia jej osiągów.
Oczywiście takiego autka już zdecydowanie nie opłaca się obniżać, ale zastanawiałem się nad zwiększeniem mocy i gdzieś na jakiejś stronce znalazłem info ze silniki w niej montowane pochodziły z Civica.
Stąd moje pytanie: Czy będe mógł do niej wsadzić jakiś silnik z serii B16 lub B18 ? ? Czy ktoś się spotkał z takimi projektami ? Proszę o info ludzi którzy mieli z tymi autkami styczność.
Z góry dziekuje za info.
kopatybilne są silniki serii d, różnica jest tylko w jednej łapie.(civic ma jedną mniej) ale i bez niej można śmiało śmigać.
HRV miały dwa silniki odpowiadające y7 i y8. DO tego 105 konnego trzeba dołożyć vtecową głowice i masz 125, czyli klasyczne operacja zaminy głowicy - jak w cifach.
Co do bserii to problem widzę w skrzyni biegów.
Dominik (ECU Performance) wsadził do CRV K20 więc generalnie jakoś się da, ale jakie są problemy czy koszty... to już nie wiem
OK HR-V już jest więc można zaczynać.
Motyl, planuje zmienić głowice na VTEC'ową i powiedz czy JHM by mi to oganoł ?
I nie wiem czy się orientujesz czy do tego silniczka można założyć kolektor 4-2-1 od civic'a? Z tego co widziałem jak zaglądałm pod spód to jest tam mały zawijas i moze być problem by założyć "dolną" (2-1) część kolektora
Dowiedziałeś się coś w temacie HRV z B-serią? Jak masz jakieś ciekawe artykuły na ten temat to wrzuć mi linki na PW.
Też mi chodzi po głowie taki wozik z jakimś B16/B18 lub H22 tylko nie wiem czy jest to wykonalne i jak z trwałością napędu po takich modach (podejrzewam, że słabym punktem może być mechanizm załączania tylnego napędu w momencie utraty przyczepności przodu).
Dowiedziałeś się coś w temacie HRV z B-serią? Jak masz jakieś ciekawe artykuły na ten temat to wrzuć mi linki na PW.
Też mi chodzi po głowie taki wozik z jakimś B16/B18 lub H22 tylko nie wiem czy jest to wykonalne i jak z trwałością napędu po takich modach (podejrzewam, że słabym punktem może być mechanizm załączania tylnego napędu w momencie utraty przyczepności przodu).
A czemu ma byc problem?? U mnie wytrzymalo caly sezon 300 koni a to praktycznie to samo jest co w civicu rtsi wiec raczej nie bedzie problemow. Moja rada, jak ma fajnie jezdzic, zakladaj jak ma byc wolnossak B20/B16 czyli takie cos jak ma chociazby Nitro u siebie w 6 genie. Doloz do tego skrzynie z cr-vki i bedzie pieknie latac. To przeciez nie musi byc jakis mega scigant na 1/4 mili a takie cos Ci wytarczy do fajnej jazdy
Wiec ... szukałem info o SWAPie na B16 ~ B18, znalazłem tylko info ze to bardzo trudne i kosztowne ... więc zarzuciłem ten pomysł.
aktualnie jestem na etapie szukania głowicy z D16Y8 i mam zamiar założyć to na mój D16W1, do tego wycech i dolot i mam nadzieje wycisnąć coś koło 140 KM , jak już ten etap uda mi się zakończyć to moze pomyśle nad dalszą modyfikacją tej jednostki, jednak w B-Serie w tym autku nie bede się bawił.
I dobrze. Wsadź od razu tłoki doprężające. Kosztują tyle co nic, a będzie 150+
Więc, udało mi się dorwać zestaw mini-me do mojego silniczka i za pare tygodni/miesięcy planuje montaż.
Chciałbym również zmienić przełożenia 5 biegu gdyż jest on strasznie krótki, czy ktoś miał okazje rozbierać taką skrzynie i wie co tam siedzi ?
Po rozebraniu mojej skrzyni okazało się że przełożenia od D-serii z D15 (econo) nie podeszły i ponoć ta skrzynia przypomina bardziej B-serie niż D serie.
Poradzcie, podpowiedzcie w jaki sposób mogę pozamieniać przełożenia by autko stało się bardziej ekonomiczne na trasie ? ?
Witam.
sorry za odkop, ale mam troche podstawowych pytan...
Ile wyniosla Cie ta cala operacja?
jakie czesci trzeba kupic?
i jakie tego byly koszty?:D
Chłopaki po sprzedaży EJ9 zainteresowałem się HR-V'ką. Ciekawi mnie tylko czy da radę dopasować jakoś przełożenie 5 biegu (np. z innej skrzyni, powiedzmy od Cifa) by w trasie przy prędkościach 90-120 była bardziej ekonomiczna :confused:
z ta hrv jest problem o tyle taki ze nawet jak ktos cos przy niej zrobi to juz sie z tym nie podzieli bo zapomina o swiecie :/
Nie zapomina o świecie tylko rzadziej tu zagląda ...
Więc ... przełożeń nie udało mi się dopasować ... po rozebraniu skrzynia zupełnie nie przypomina skrzyni od D-serii , bardziej podchodzi pod B-serie i muszę się rozejrzeć za jakimś mniejszym przełożeniem od Serii B - więc status mojej skrzyni biegów jest wciąż w trakcie.
Jeśli chodzi o SWAP - Zdecydowałem się na Mini-Me mam już wszystkie graty by to zrobić ... jednak wypadły mi inne plany i fundusze musze zainwestować w pewien prodzekt więc pewnie zakończę zabawę ze swapem jak prodzekt zacznie przynosić zyski ... więc moze znów mi się to odwlec :)
Ale Kolektor 4-2-1 już założony, trochę rzeźby było ale efekt końcowy zadowalający ... postaram się jakieś foty do mojego wątku dorzucić .
a czemu nie wsadzisz silnika ze skrzynia z 1 gen CR-V 2,0 147KM?? jesli dobrze pamietam to silnik B serii i da sie glowice z VTECiek doniego wsadzic i robi sie przyjemnie
Generalne też szukałem B20 z CRV właśnie tego o którym piszesz ... ale nigdzie nie znalazłem jaka będzie różnica w wadze pomiędzy D16 a B20 i boje się ze przód moze mi znacznie siaść po montażu silnika z CRV a jednak chciałbym zachować jak najwięcej z właściwości terenowych mojego autka.
z 20kg wiecej? B20 wsadza sie do ITR i civicow i jakis jezdza bez problemu
Komar i co zrobiłes z czescia 2-1? ja swoj odesłałem ze wzgledu na tego zawijasa. A co z reszta wydechu ? wiekszy koncowy tłumik?
i co z ta głowica ? jakie czesci sa potrzebne ?
Sorki za późną odpowiedz,
część 2-1 robili mi w el-tec na wymiar, zrobili piękny zawijas i efekt jest bardzo przyjemny:
http://i56.tinypic.com/24b2r87.jpg
Resztę wydechu planowałem robic też w Eltec i poprowadzić go nad wałem ... ale narazie wstrzymuje się ze względu na powiększenie sie rodziny i nie wiem czy czasem CRV nie będe kupował.
Jeśli chodzi o głowice to mam cały zestawik i jeśli sprzedam HRV to pewnie będe się chciał go pozbyć ( głowica, ssący, komputer, wiązka i generalnie wszystko co potrzebne do HRV do mini-me)
Odkopie żeby nie robić śmietnika!
Obróciło mi panewke w D16W1 w mojej HRV 99-01 i chce zrobić SWAP'a na "coś" bo w remonty i szlify nie chce się bawić.
Znalazłem D15Z6, podejdzie be problemu? Wydaje mi się, że łapy są jak w civicu kwestia jeszcze jak skrzynia wejdzie od HRV w to i co z kompem??
Jest jeszcze opcja kupić dół np od D16Z6 albo Y8 i założyć głowice od W1 ?
Ktoś coś kombinował już ze swapami tego pokroju?
Weź jeszcze pod uwagę, że d16w1 i d16w5 ma miejsce w bloku na przykręcenie podpory półosi(inne d-serie jej nie mają-np. d16z6 , d15z6 i d16y8) i dochodzi problem z mocowaniem podpory.
Weź jeszcze pod uwagę, że d16w1 i d16w5 ma miejsce w bloku na przykręcenie podpory półosi(inne d-serie jej nie mają-np. d16z6 , d15z6 i d16y8) i dochodzi problem z mocowaniem podpory.
trochę odkopię, bo interesuje mnie temat HRV.
Ok, po kupnie, jeśli będzie trzeba, to dołożenie czapki z vtec to nie problem. Co jeśli okaże się, że wypada wymienić całę serducho na inną D-serię? co z tą podporą półosi? ktoś coś kombinował?
ja mam zrobionego swapa na d16w4, narazie podpora jest przykręcona na 1 śrube bo akurat w4 nie posiada otworów w bloku ale w przyszłym tygodniu będzie dodatkowe mocowanie robione postaram sie fotki porobić i wrzucić, można robic swap na w5 czyli jednostke ktora wystepowała w hr-v ale ona mam tylko 122hp i robiony był typowo pod ekologie.. gdzies czytałem że uzyto pierścieni z jakiegoś dziwnego materiału przez co są mniej trwałe i szybko sie zuzywaja przez co większośc hr-v puszcza olej ju po ok 150kkm to samo w w1 który jest też nastawiony na ekologie ( najwyższe normy czystości spalin itd. przynajmniej jak wychodzila ;p ), ja wybrałem W4 bo jest najmłodszy - najbardziej dopracowany i podobno ma mocniejszy wał, moje w1 miało już ok 270kkm nalatane i uszczelniacze do roboty dlatego noe remontowałem go, może jakby miało 150kkm to zrobiłbym remont juz na dobrych częsciach i latałbym dalej :) a tak wole więcej kunia i VTEC :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.