PDA

Zobacz pełną wersję : SWAP d14a8 na d16b2 lub d16y3



adam1989
01-12-08, 20:19
Witam, mam zamiar wymienic silnik z mojego d14a8 na d16b2 lub d16y3(ktory lepszy??? :-P) i mam pare pytań:
1. czy wystarczy mi do swapa goły silnik tzw słupek?
2. czy potrzebne mi beda wtryskiwacze od 1.6 czy moje dadza rade? czy one są inne?
3. czy wystarczy zmienic silnik i bedzie wszystko dobrze chodzic czy cos trzeba robic w elektronice?
4. czy rozrząd od mojego d14a8 by pasował do d16b2 bo mam w miare nowy?

może mi ktoś odpowiedzieć bo zalezy mi na czasie?

sane
03-12-08, 00:21
Dla Ciebie lepszy będzie D16B2, bo nowszy i wiązka OBD2 (czyli tak jak u Ciebie)...

adam1989
03-12-08, 22:07
to co mi jest konkretnie potrzebne do swapa?? czy zna ktos odpowiedzi na pozostałe pytania?

timor
04-12-08, 10:11
goły silnik wkładasz pod swój osprzęt i jazda!

adam1989
04-12-08, 17:53
czyli wtrysków nie zmieniam, w elektryce nic nie grzebie tylko wkladam silnik i bedzie dobrze jezdzić???

sublove
05-12-08, 10:44
Czy mówimy o tym silniku? :

Data produkcji___Kod nadwozia___Kod silnika___Pojemność___Moc________Moment obr.
1997-2001________5d______________ D16B2E_______1.6_________115/6300______143/4800

adam1989
05-12-08, 23:42
tak, dokładnie o tym silniku

adam1989
07-12-08, 10:33
prosze o odpowiedz znających sie na temacie, może malo to kogo obchodzi taki swap ale dla mnie to jest ważne i prosze o pomoc, bo kupie goły silnik a potem bedzie cos nie tak i bede musiał dokupować "małe" części

wunat
07-12-08, 11:33
musisz wziac kompletny osprzet. czyli lacznie z listwa wtryskowa i wtryskami

adam1989
08-12-08, 14:37
a komputer? elektryka? czy cos takiego? co znaczy kompletny osprzęt? bo napewno skrzyni, cewki, pompy wody, rozrusznika i kolektorów nie potrzebuje

adam1989
10-12-08, 12:30
czy może ktos sensownie, kompletnie odpowiedziec zebym mógł wreszcie kupic ten silnik?? wierze ze są tu osoby znające sie na temacie tylko nie wiem dlaczego nikt mi nie może pomóc :(

wojti
21-05-11, 19:45
odgrzeję kotleta bo mam dokładnie taki sam plan tyle że wrzucić d16b2. Co trzeba dodatkowo mieć żeby przełożyć silnik? aparat, skrzynia, alternator, wtryski itd dadzą radę? czy musze kupować całość? Bo w sumie konkretnej odpowiediz w tym temacie nie ma.

zakit
21-05-11, 22:14
akurat d14a8 jest na obd2 rowniez, z tym z tym drugim chyba, 2a albo 2b, wiec teorytycznie odprzet powinien zostac od tego a8. najlepiej by bylo wziac jednak osprzet od b2 i pod niego przerobic elektryke...

wojti
22-05-11, 00:28
kolektor dolotowy wraz z przepustnicą jest dokładnie taki sam, aparat chyba tez chociaż jutro się upewnię, kwestia samego komputera? czy i on sam podejdzie czy nei bardzo?? Niech ktoś podpowie bo mam chęć na ten silniczek. Jak mam zapłacić 700 800 zł za d14a8 to wole pare groszy dorzucić i mieć d16 bez vteca ale zawsze to więcej koników. Będę na prawde wdzięczny za podpowiedzi.

Aparat sprawdziłem i jest taki sam więc też podejdzie. Więc chyba kwestia przełożenia, pytanie jedynie jak z komputerem od d14a8? ale wnioskuję że tez obsłuży ten silnik bez problemu

marcus209
23-05-11, 13:08
Podejrzewam, że odpali na komputerze z d14a8. Sprawdź czy masz sondę lambda 1 czy 4 żyłową i czy w d16 jest taka sama. Na 99% trzeba wymienić listwę z wtryskami. W d14 mają 190cc, a w d16 są już 240cc. Poszukaj, żeby wiedzieć na pewno. Ale to że odpali nie znaczy, że będzie dobrze jeździł. Pewnie ma inne mapy zapłony i paliwa, a że to nie OBD1, więc wystroić się nie da. Jak kupisz komputer od d16b2, to sprawdź jak wygląda sprawa z immobilizerem. W tym już chyba jest moduł od niego w komputerze, więc albo trzeba usunąć albo kupić ze stacyjką z kluczykami od samochodu, z którego będziesz brał komputer.

wojti
23-05-11, 17:45
sonda ma 4 przewody, więc jedyne co trzeba kupić dodatkowo to komputer, wtryski. Więcej teoretycznie pasuje. Aparat jak patrzyłem ma takie same numery więc wychodzi na to że podejdzie bez problemu. A jak wygląda np kwestia pompy paliwa? da radę do tych wtryskow?? i czy np nie trzeba zmieniać regulatora paliwa??

marcus209
23-05-11, 18:21
Zmieniałem wtryski w d14a2 razem z regulatorem. Oprócz 2 cyferek się niczym innym nie różnił. Na oryginalnym znalazłem oznaczenie "1", a na tym, który dostałem z wtryskami było "13" lub "1.3". Ale nie wiem czy to jest oznaczenie ciśnienia, jakie utrzymuje czy np jakaś data produkcji/nr partii... W EPC regulator dla d14a2 i d16z6 ma taki sam nr części. Pompa paliwa jest inna, ale u mnie działa na starej. Nie zauważyłem, żeby było coś nie tak...

wojti
23-05-11, 23:50
czyli na chwilę obecną wychodzi na to że do silnika musze wziąć nowy komputer i wtryski zmienić :))

marcus209
24-05-11, 04:25
Sprawdź jeszcze, czy z immobilizerem nie będzie problemu.

dareks1990
08-09-11, 11:51
Witam żeby nie zakładać nowego tematu postanowiłem się dołączyć ;)
Mam pytanie zastanawiam się nad swap mojej hani mam taki sam silnik D14A8, i zastanawiam się nad zmianą tylko nie wiem na jaki ? trochę czytałem i zastanawiam się który z nich był by najlepszy D16W4, D16Z6, D16Y8, D16Y2
???? chodzi mi o to z którym będzie najmniej roboty ? i żeby dało się z niego coś jeszcze wyciągnąć ? jestem zielony w tych sprawach i wiem że będzie potrzebny osprzęt ( wtryski , listwy ,zmiana elektryki kompa lub strojenie starego itp ) bo skrzynia chyba podejdzie ? i czy taki zwykły mechanik da sobie rade z swap a jeśli nie to może ktoś zna jakiegoś co ogarnie to wszystko najlepiej na ok. Ostrołęki , ostrowi maz.

dareks1990
09-09-11, 09:56
jest ktoś na tym forum ???:confused:
ktoś pomoże ???