Zobacz pełną wersję : brak hamulcy... na co zmienic ... jak założyć...???
moze ktos pomoze mi znalezc jakies dobre rozwiązanie dotyczące hamulcy w hondzie crx ed9 (tarcza 242 mm wentylowana przód, tyl tarcza nie wentylowana) ... :idea: :?:
obecnie dysponuje zestawem tarcze nawiercane zimmerman + ferodo ds2000
+ plus przewody w stalowy oplocie + plyn ferodo klasy dot 5.1..
zestaw ten jest w 100% lepszy od seryjnego.. nie wystepuje naprzyklad znane wiekszosci użytkowników hondy crx zjawisko płyniecia hamulcy po 3-4 krotnym hamowaniu autem z predkosci powyzej 140-150 km/h.
niestety i w tym zestawie ujawniły się wady 3-4 razy wytrzymuja niestety podczas jazdy jeszcze ostrzejszej udało mi sie i te hamulce zmusić do poddania :cry: :oops: .
moze macie jakies pomysły jaki zamiennik zastosować .. co zrobic zeby to polepszyc...:(
ja rozważam założenie zacisków od prelude 2.2 vtec lub legende oraz tarcz z oferty AEM 305mm.. albo tarczy od tych wyżej wymienionych samochodów.
jednak i tu rodzą sie pytania... np.. jak to wszystko założyc.. doposować zegrac.. jakie elementy trzeba dorobić..??? :idea: :?:
jesli macie jakies sugestie rady ...proszę o nie .. pomożcie jesli możecie ... bede zobowiązany .... :mrgreen: :idea:
zacisk od legenda pasuje elegancko na piaste pod tarcze 262mm czyli od iVT. zakladam ze trzeba bedzie dorobic dystans miedzy zacisk i piaste. albo dopasc piaste od iVT ;)
tarcza od pralki jest 4x114 wiec bedziesz musial przewiercic ja na 4x100.
myslisz ze to wystarczy ... ???
orietujesz sie moze jaka srednice maja tarcze w 2.2 preludzie...
jeszcze jedno pytanie który zacisk lepiej prelude czy legende ..??
pralka vtec, albo legend - oba są dwutłoczkowe. tarcza jest chyba 280mm o ile mnie pamiec nie myli. zaleta jest taka ze zmiescisz to pod 15" koło.
gorzej z taką 305mm
mysle ze 280mm spokojnie starczy
moze pomysl nad jakims Big Break Kit'em
tak czy inaczej bik brake kit jest pod piaste do tarczy 262mm. na jedno wychodzi - dłubanie przy podkladce pod zacisk.
wiec sumujac :
primo piasta ivt...
zacisk prelude lub legende
do tego tarcza 285mm
myslisz ze cos wiecej ... ???
w pralce 2.2vtec tez jest 285mmm tarcza???
nie jakies zestawy typu brebo, tarox... nie wchodza w rachube za mało kasy...
moze AEM ten zestaw z wiekszymi tarczami ....
z tym ze zestaw aema ma duza tarcze i dystans pod zacisk, ale do piasty z ivt...
z tym ze zestaw aema ma duza tarcze i dystans pod zacisk, ale do piasty z ivt...
nie wiesz czy tarcza 305 mm wejdzie do koła 16 cali...
do tego zestawu bedzie mozna załozyć te zaciski od preludy albo legenda ...???
powinno wejsc w kolo 16", ale nie mierzyłem :) mocowanie do piasty zacisku z pralki czy legenda jest takie samo jak z iVT, wiec spasuje do dystansu, ale prawdopodbnie przez inny rozmiar zacisku bedzie niewlasciwie łapał tarczę.
powinno wejsc w kolo 16", ale nie mierzyłem :) mocowanie do piasty zacisku z pralki czy legenda jest takie samo jak z iVT, wiec spasuje do dystansu, ale prawdopodbnie przez inny rozmiar zacisku bedzie niewlasciwie łapał tarczę.
Pati mozesz bardziej łopatologicznie....
Dzieki
masz pewnosc ze sa identyczne .... myslisz ze wystarczy wymienic piaste i nic wiecej czy to paciagnie za saba jeszcze jakies zakupy ...??
chce to wszystko zamowic i pogrzebac przy tym ale musze dokladnie wiedzic co potrzebuje ...
wiec tak - w zesawie AEMa masz duużą taczę hamulcową oraz dystans pod zacisk. pod zacisk z iVT i piastę z iVT. zacisk jest mały, jednotłoczkowy.
rozstaw śrub mocujących zacisk do piasty jest taki sam czy to w iVT, czy to w EG6 czy też DC2 albo pralce BB a nawet NSXie. rożnią się między sobą roznmiarem i ilością tłoczków.
jeśli więc na dystans zacisku AEMa zrobionego pod wymiar zacisku z iVT założysz zacisk o innym rozmiarze, automatycznie przestanie pasować na tarczę hamulcową dostarczoną przez AEMa.
jesli chcesz zestaw AEMa to ja proponuje zrób tak: kup to i przypasuj na aktualny setup. jesli nie spasuje, to sprawdz w katalogu klocków, czy klocek z ED7 i iVT jest taki sam. jak jest taki sam to i taki sam bedzie zacisk, czyli masz do wymiany piastę.
IMO 280mm z iVT spokojnie wystarczy. Mimo usilnych prób na zwykłych tarczach i klockach (zwykle Ferrodo) nie udalo mi sie zapalić klocków czy zmiękczyć pedału hamulca. Dały rade przy obciążeniu 5 osób i predkościach 140-220 na Gierkówce przez dobre 2.5 godziny. Kilka hamowań z 180 do 60? Żaden problem. Jako ciekawostke dodam, że klocek od iVT nie pasowal wg. kat. i mam teraz bodajże od pralki.
I oczywiście zapomniałem dodać, że ostatnio na Słomczynie mimo praktycznie caly czas lewej nogi fadingu nie było 8)
juz znalazłem rozwiazanie..... 8) :?: :idea:
wielkie dzieki za pomoc i opinie :idea: :!:
dzieki Pati !! :D
jesli ktos zainteresowany, zapraszam do interesującej lektury:
http://www.marklamond.co.uk/crx-si/brakes/brakes.htm
Gr00by - 280mm z iVT? a skąd to seryjnie w iVT są 280mm tarcze? :?
pomyliło mu się ... :) !:)
Oops. My bad :wink: Oczywiscie 262mm :grin:
Odgrzebie temat bo mnie zainteresował. Jakoż ze denerwuje mnie zjawisko trzesienia kierownica przy hamowaniu z wiekszych predkosci tez chcialbym się tego pozbyć. Nie zalezy mi na megahiperbrzytwach do jazdy po oesach tylko lepszych heblach niz seria. Chodzi o crx ed9 d16z5 (124ps). Czy hamulce z civica lub crxa vti podchodza plug&play?? Co potrzebuje do takiego swapa?? (Tarcze i zaciski czy cos jeszcze??). A jezeli nie to co trzeba przerabiac albo jakie jest inne dobre rozwiazanie?? Moze wystarczylyby takie zimmermany jak u kolegi, wiec prosze o orientacyjna cene i gdzie mozna takie dostac.
Pozdrawiam :wink:
Załóż serie np. z iVT - powinno wystarczyć. A co do wibracji to może masz coś wywalonego w zawieszeniu albo np. koncówki drążków? Bo przyczyną są krzywe tarcze, a skutkiem bicie na kierownicy i wywalanie elementów metalowo-gumowych w zawiasie.
Koncowki mam nowe. Tarcze tez wygladaja ok. Podejrzewam poprostu kiepskiej jakosci tarcze (chociaz nie chce mi sie wierzyc zeby niemczuch, poprzedni owner, tak przyoszczedzil, bo jak z tylu padl mu zacisk to wsadzil zamennik NISMO :lol: ).
Ale czy od ivt podejda no problemo??
Tarcze mogą wyglądać ok, a bedą lekko zwichrowane i biją. Próbowałeś wyważyć koła bez zdejmowania z samochodu? Czasem pomaga...
Potrzebujesz bodajże komplet od iVT. Nie wiem czy nie z wahaczami :roll: Niech ktoś się biegły w temacie wypowie :idea:
ARTX sprzedaje komplet od vti tylko z 6 gena. Da rade to wsadzic do mnie??
nie da rady. potrzebujesz piaste, drążki, zacisk i tarcze.
bicie kierownicy moze wynikac z luzu na maglownicy.
Pati wiec jeszcze jedno pytanie jakbyś mógł, bo widze ze sie orientujesz super, a ja chce miec czarno na bialym :roll: ( domniemuje ze to co napisales w poscie wyzej tyczy sie 6 gena...)
Co potrzebuje zeby przeszczepic heble od ivt 4 gen, albo jakie bedzie inne najprostsze rozwiazanie w temacie "wymiana tarcz na wieksze".
Pozdrawiam
Przecież napisał co potrzebujesz....
potrzebujesz piaste, drążki, zacisk i tarcze.
Dodałbym do tego jeszcze klocek hamulcowy sztuk 4 :wink:
Spoko myslalem ze to sie tyczy 6 gena.
Klocki se obspawam i beda pasiły - to znana polska metoda naszych miszczow :lol:
Dzieki za pomoc :mrgreen:
Spawanie klocków? :shock: ****a - człowieku, ogarnij się :idea:
Eh, Grooby widze ze sie na żartach nie znasz :P
Pozdro
No nie znam się bo widziałem skutki takiego spawania i rzeźbienia. U mnie na wsi gościu zabił się bo do CBRki 900RR założył klocki od dużego fiata odpowiednio docięte :evil: [']
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.