Zobacz pełną wersję : Kopułka i palec
Jaka powinna być odległość od palca do elektrod w kopułce? W manualu żadnej takiej informacji nie ma. U mnie jest około 6-7mm. Czy to nie za dużo? Jak to wygląda w nowym zestawie? Może ktoś zmierzyć?
LemonR
a w jaki sposob to zmierzyles?
chyba na oko
albo wpuścił krasnoludka do środka
albo wsadził coś osiowo do kopułki co przypomnało palec i zmierzył odległość
chyba na oko
albo wpuścił krasnoludka do środka
albo wsadził coś osiowo do kopułki co przypomnało palec i zmierzył odległość
Napisałem, że 6 do 7 mm więc chyba nie suwmiarką! Masz coś ciekawego do powiedzenia w tym temacie?
LemonR
Napisałem, że 6 do 7 mm więc chyba nie suwmiarką!
No jak 6 do 7mm to faktycznie nie suwmiarka.... :?
a czy mozesz odpowiedziec na moje pytanie?
to napisz coś interesującego, bo jetem ciekaw jak to zmierzyłeś, skąd wiesz ile masz.
Zaraz ktoś Ci odpisze podobną odpowiedź, że powinno być 5-10mm tak na oko, bo nie sufmiarką
i o co wogóle chodzi, masz inną odległość niż inni ?
Mierzysz odległość od elektrody w kopułce do środka, potem długość palca od osi i wychodzi różnica. Używałem ułamanego kawałka liniałki czy jak kto woli przymiaru kreskowego. Sprawdzałem też wkładając palec do kopułki obracając wszędzie była równa odległość od elektrod właśnie około 6 do 7mm.
LemonR
[ Dodano: Nie 18 Gru, 2005 ]
to napisz coś interesującego, bo jetem ciekaw jak to zmierzyłeś, skąd wiesz ile masz.
Zaraz ktoś Ci odpisze podobną odpowiedź, że powinno być 5-10mm tak na oko, bo nie sufmiarką
i o co wogóle chodzi, masz inną odległość niż inni ?
Co za różnica skąd wiem poprostu wiem. Każda odpowiedż mnie satysfakcjonuje szczególnie jeśli będzie w temacie. A chodzi o to, że nie lubię wymieniać w samochodzie niczego jeżeli nie mam pewności, że do wymiany się nadaje.
LemonR
no tak, tylko że nie podajesz dokładnej wartości, ale w przybliżeniu z błędem w granicach 1-2mm, a taki zużyty myślisz że o ile spowoduje przerwe o 1cm ? To są właśnie takie różnice, więc Twój pomiar nic Ci nie da.
Albo coś się dzieje z zapłonem i wymieniasz, albo się nic nie dzieje i jeździj do tąd aż zacznie się dziać.
Taka moja rada :-)
no tak, tylko że nie podajesz dokładnej wartości, ale w przybliżeniu z błędem w granicach 1-2mm, a taki zużyty myślisz że o ile spowoduje przerwe o 1cm ? To są właśnie takie różnice, więc Twój pomiar nic Ci nie da.
Albo coś się dzieje z zapłonem i wymieniasz, albo się nic nie dzieje i jeździj do tąd aż zacznie się dziać.
Taka moja rada :-)
Problem w tym, że coś się dzieje. W ostatnim czasie na bierząco śledziłem wątki typu "żabka", "dławi się", "przerywa na wolnych obrotach". Wyczyściłem kopułkę było około 1mm nalotu na elektrodach, miałem przyrdzewiały palec. Po wyczyszczeniu mógłbym powiedzieć, że jak ręką odjął ale jeszcze nie do końca. Więc węsze dalej. W ostateczności pójdę do sklepu poproszę sprzedawcę i może życzliwie udostępni mi te elementy.
A może jednak znajdzie się ktoś kto nie pisze na forum tylko po to aby robić frekwencję i poprostu pisać a właśnie zamierza wymienić kopułkę i palec i "rzuci" na nie okiem. Da się to zmierzyć z dokładności co do 1mm. Nie trzeba wcale wpuszczać krasnoludka. I tyle mi wystarczy.
A twoja rada coś się dzieje z zapłonem wymieniasz... co wymieniam aparat zapłonowy???
Czy ty pracujesz w ASO?
LemonR
A twoja rada coś się dzieje z zapłonem wymieniasz... co wymieniam aparat zapłonowy???
eliminujesz po koleji: sprawdzasz świece (nie ma nalotu, dają iskre, masz świeże, to wiadomo że to nie to), przewody (przekazują iskre, nie mają przebić OK). Pozostaje aparat zapłonowy, z doświadczeń, które opisujesz wynika że z palcem i kopułką były problemy, a czyszczenie tymczasowo rozwiązywało problemy, więc jak sam do tego doszedłeś najprawdopodobniej sprawa tkwi właśnie w tym.
Ja pojechałbym do sklepu i kupił sam palec, a potem ewentualnie kopułke.
Poza tym nie opisałeś samego problemu, to Ci nie doradze nic więcej. Moduł, cewka- nie mam pojęcia.
Najlepszym rozwiązaniem, byłoby jak patrze jesteś z grupy Bydgoszcz, abyś podjechał i styknął się z którymś z forumowiczy od Ciebie i spróbował przełożyć od niego i zobaczyć czy pomogło.
Sam pomagałem kiedyś maćkowixxxx i podmienialiśmy na spocie aparaty zapłonowe, bo miał z nim jakiś problem.
Jakiej firmy kopułkę i palec kupić. JC da radę czy szkoda kasy. Kupić oryginał? Czy coś innego?
LemonR
Ja jeżdżę na JC i... Jest PRAWIE tak samo jak na oryginale (nie czuć różnicy)...
Ja również jeżdżę na JC ale uważaj jaki bieżesz palec bo mają co najmniej 2 do wyboru. Weź z firmy Yec bo na tym drugim ja się naciąłem i fura mi stanęła w polu.
I ma pytanie bo:
- po numerze z http://japancars.ru wychodzą inne numery a jak szukam na piechotę :) to jest co innego.
Mój silnik to D14Z2 da radę jakoś prawidłowo dobrać kopułkę i palec bez niespodzianek ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.