Zobacz pełną wersję : Szarpie przy zmianie biegow
Witam. Od kilku dni taka ciekawostka. Przy ruszaniu z jedynki zaczyna szarpac tak ze trzeba dodac wiecej gazu. To samo po zmianie na dwojke. Zniknela gdzies ta elastyka w zmianie biegow. Najciekawsze ze czasami to znika i jest ok. WTF - moze jakies sugestie? Pozdro.
Kiepska waha?
U mnie z kolei dość często haczy jedynka - też tak macie?
Pzdr - Artur S.
Maciek CIVIC SPORT
28-11-08, 14:29
Kiepska waha?
U mnie z kolei dość często haczy jedynka - też tak macie?
Pzdr - Artur S.
Dokładnie, paliwo kiepskiej jakości, ewentualnie filtr paliwa to wymiany.
Biegi w tym aucie generalnie wchodzą dość twardo, ale ja to traktuję zako zaletę, nie podoba mi się jak jest np. w autach francuskich, gdzie biegi wchodzą bez jakiegokolwiek oporu.
Myslalem bardziej ze to cos zwiazane z wtryskiem paliwa, przy niskich obrotach. U mnie biegi nie hacza, ale jest gwaltowny spadek obrotow siet, wlasnie jak np. zmieniam z jedynki na dwojke - strasznie zaczyna dygotac. Musze wtedy mocno depnac zeby ustala ta trzesiawa :(
browocofil
28-11-08, 19:13
U mnie z kolei dość często haczy jedynka - też tak macie?
Jeśli masz na myśli to, że ciężko ją czasem włączyć - np. na światłach to tak. Ale ASO twierdzi...TTTM
Dokładnie, paliwo kiepskiej jakości, ewentualnie filtr paliwa to wymiany.
Biegi w tym aucie generalnie wchodzą dość twardo, ale ja to traktuję zako zaletę, nie podoba mi się jak jest np. w autach francuskich, gdzie biegi wchodzą bez jakiegokolwiek oporu.
Oj, nie w każdym francuzie tak lekko wchodzą. Miałem Xsarę II i teraz w Civicu wydaje mi sie, że biegi wchodzą wręcz niesamowicie płynnie. W Citroenie wrzucenie biegu było dużo trudniejsze niż w Civicu, a wbicie wstecznego graniczyło niemal z cudem: albo nie wchodził w ogóle albo z poteżnym zgrzytem trzeba sie było dobrze postarać, by dało się wybrać bez większych problemów. Fakt, że zabezpieczenie antykradziezowe było niezłe, bo wyjechanie tyłem, o ile ktoś nie miał doświadczenia z tym autem, zajęłoby sporo czasu i zniechęciło do dalszej jazdy ;)
A powracając do tematu: fakt, to moze byc spowodowane zapchanym filtrem paliwa. Jak swojego odbierałem to mi mówiono, bym uważał co wlewam, podobno auto dość wrazliwe na jakość paliwa.
A sprzegło przypadkiem nie pada powoli albo łożysko oporowe.Pozdr.
Jeśli masz na myśli to, że ciężko ją czasem włączyć - np. na światłach to tak. Ale ASO twierdzi...TTTM
ja też mam czasami lekki problem z wrzuceniem jedynki np na światłach,nie wchodzi za pierwszym razem
To trochę się uspokoiłem. W poprzednich hondach - (5D 6gen D14Z4) permanentnie haczył mi wsteczny - podobno było to typowe. Tutaj jak pisałem (może nie permanentnie ale dość często) - 1ka. Czasami zanim ruszę muszę wrzucić np 2kę i dopiero jedynkę żeby mi "weszła". Zaskakujące że - jak pisze Zyga- w sedanie też tak jest choć o ile się orientuję jest tam nieco inna skrzynia (przełożenie?) niż w 5D.
Pzdr - Artur S.
To trochę się uspokoiłem. W poprzednich hondach - (5D 6gen D14Z4) permanentnie haczył mi wsteczny - podobno było to typowe. Tutaj jak pisałem (może nie permanentnie ale dość często) - 1ka. Czasami zanim ruszę muszę wrzucić np 2kę i dopiero jedynkę żeby mi "weszła". Zaskakujące że - jak pisze Zyga- w sedanie też tak jest choć o ile się orientuję jest tam nieco inna skrzynia (przełożenie?) niż w 5D.
Pzdr - Artur S.
pytalem sie w ASO i powiedzieli ze znowu przyoszczedzili i ze skrzyni sa linki odpowiadajace za zmiane biegow i tak czasami sie dzieje :(
Witam mam pytanie o podobną sprawę fakt że również odczuwam delikatnie szarpnięcie między2000/3000 rpm przy spokojnej jezdzie w swoim civicu 4 d z 2007 roku model wyprod w turcji ale ostatnio ktoś mi powiedział że można w tym modelu odczuć różne jakby chaczenia biegów do tej pory niezwracałem uwagi na to i niewiem czy dzieje się tak od początku czy od jakiegoś czasu jednak ostatnio odczułem że czasem ale nie zawsze przy wbijaniu biegu 3 można poczuć jakby delikatne chaczenie czy coś w tym stylu a czasem nic nie czuć niewiem czy to normalne czy trzeba się martwić proszę o podpowiedź pozdrawiam :)
Ta skrzynia pozostawia wiele do życzenia - jedna sugestia - olej to :)
Witam. Od kilku dni taka ciekawostka. Przy ruszaniu z jedynki zaczyna szarpac tak ze trzeba dodac wiecej gazu. To samo po zmianie na dwojke. Zniknela gdzies ta elastyka w zmianie biegow. Najciekawsze ze czasami to znika i jest ok. WTF - moze jakies sugestie? Pozdro.
Ja mam dokładnie takie same odczucia - wydaje się, że bardziej jest to odczuwalne jak jest mokro, ale może to tylko wrażenie. Opisałem mój przypadek tutaj:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showpost.php?p=668123&postcount=93
Na civinfo doczytałem się, że trochę pomaga aktualizacja software'u ECU. Jutro jadę na przegląd spróbuję się czegoś na ten temat dowiedzieć.
Napisz jak cos sie dowiesh
Niestety u nas nic nie wiedzą na ten temat, a w szczególności nie są świadomi żadnych aktualizacji ECU, które miałoby cokolwiek pomóc. W związku z tym, że akurat jak zwykle przy wizytach w ASO wszelkie dziwne objawy ustępują - u mnie objawia się najczęściej jak jest wilgotno, chłodno i w dużych korkach - nie byłem w stanie wytłumaczyć im o co mi dokładnie chodzi. Jestem umówiony, w razie czego, na kolejną wizytę.
Już pisałem tutaj kiedyś, że u mnie też szarpie przy ruszaniu. Dolegliwości nasilają się zwłaszcza, kiedy samochód jest rozgrzany. Jadę sobie np 20 km bez zatrzymania i nagle mam czerwone światło.
Stoję kilkadziesiąt sekund, po czym ruszam i ...czasami jest to tragedia.
Tak w ogóle, to muszę powiedzieć, że mój civic coraz częściej zaczyna mi ostatnio podpadać. Nie tylko z tą dolegliwością.
Mimo niewielkiego przebiegu (niecałe 50 000 km) wielkim problemem zaczyna być podwozie i układ kierowniczy.
Żaden z moich poprzednich samochodów nie zachowywał się tak fatalnie po takim przebiegu.
A 29.06 br kończy mu się gwarancja ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.