Zobacz pełną wersję : "Polerka" seryjnego kolektora a nowy np. SKUNK2
Witam.
Nie wiem czy był poruszany już taki temat, jeśli tak to przepraszam.
Oglądając ceny kolektorów ssących np. SKUNK2 do mojego silnika (B16A2), stwierdzam że jest to trochę drogo. Kolega z forum powiedział mi że mój kolektor ssący jest lepszy niż np w B18C4 i w tym momencie zaświtała mi pewna myśl. Jaka byłaby różnica pomiędzy "podłubanym" seryjnym kolektorem (przepustnicą też) a kupnem SKUNKsa? Jak by to wyszło cenowo i jakie byłyby przyrosty mocy w pierwszym i drugim przypadku? Czy ktoś ma taką modyfikację u siebie i jak się ona sprwuje? Czy ktoś bawi się wogóle w takie przeróbki, czy jednak lepiej się wykosztować na spotrowy ssak?
kiedyś czytałem u nas na forum porównanie seryjnego wypolerowanego kolektora z całkowitą serią i niestety wypadł on gorzej.
Wniosek? Mieszanka paliwowo powietrzna musi wpadać w turbulencje ściśle określone i się dzięki temu mieszać. Do mnie to przemawia, ale to nie moja teoria :)
kiedyś czytałem u nas na forum porównanie seryjnego wypolerowanego kolektora z całkowitą serią i niestety wypadł on gorzej.
Wniosek? Mieszanka paliwowo powietrzna musi wpadać w turbulencje ściśle określone i się dzięki temu mieszać. Do mnie to przemawia, ale to nie moja teoria :)
Czyli wypada jeszcze gorzej od serii :/ A tak z innej beczki, podpatrzyłem ostatnio w motocyklu Suzuki że ma on po jednej przepustnicy na cylinder, czy ktoś wogóle produkuje takie cuda do Hond?
A tak z innej beczki, podpatrzyłem ostatnio w motocyklu Suzuki że ma on po jednej przepustnicy na cylinder, czy ktoś wogóle produkuje takie cuda do Hond?
tzw. trąbki, ale to już nie do auta którym się jeździ po bułki.
tzw. trąbki, ale to już nie do auta którym się jeździ po bułki.
grooby zdecydowanie jest zaprzeczeniem tej teorii. Trąbki dają super throttle response i hałas, który sie po prostu uwielbia. Co jest tutaj antyużytkowe?
grooby zdecydowanie jest zaprzeczeniem tej teorii. Trąbki dają super throttle response i hałas, który sie po prostu uwielbia. Co jest tutaj antyużytkowe?
Ale Grooby to jest dosyć specyficzny przypadek :p
Nikt kto oczekuje od auta choć trochę komfortu nie montuje ITB chyba że zrobi sobie do ITB airboxa i dopiero na to stożek (1szt). BMW np. montuje fabrycznie ITB w M3,M5,M6 i jest to zaskakująco ciche nawet po zastosowaniu jakiegoś dolotu ze stożkiem, tak więc można.
Co do kolektora ssącego - zdecydowanie lepszy będzie ten Skunk2 + jakaś przepustnica większa. Ale ssaka ruszasz dopiero jak masz zrobiony cały wydech, a najlepiej i jakieś wałki itd itp.
BMW np. montuje fabrycznie ITB w M3,M5,M6 i jest to zaskakująco ciche nawet po zastosowaniu jakiegoś dolotu ze stożkiem, tak więc można.
doprowadzanie ITB do sytuacji, gdzie wszystkie przepustnice zostaną wpuszczone w jeden kanał jest ciut bez sensu ( pod aspektem mocy ). Wycisza to dość mocno, o czym mowiłeś, ale zabiera jednak dość dużo zalet. O wiele lepszy jest box i filtr panelowy po całości, co też czyni Grooby ;) I wcale nie będzie to miało wielkiego wpływu na moc.
Ale ssaka ruszasz dopiero
do tego 'dopiero' bym sie ciut przyczepił, bo kazde mody są owocne. Obojętne czy najpierw zrobisz wydech, czy najpierw ssaka. Oczywiście najlepiej będzie, jak wszystko pójdzie w parze. A do seryjnego silnika przepustnicę zostawiłbym seryjną.
Czyli wypada jeszcze gorzej od serii :/ A tak z innej beczki, podpatrzyłem ostatnio w motocyklu Suzuki że ma on po jednej przepustnicy na cylinder, czy ktoś wogóle produkuje takie cuda do Hond?
Jak Skunk jest dla Ciebie za drogi to nawet nie mysl o trabkach...chyba, ze 100% garage-made.
Co do kolektora ssącego - zdecydowanie lepszy będzie ten Skunk2 + jakaś przepustnica większa. Ale ssaka ruszasz dopiero jak masz zrobiony cały wydech, a najlepiej i jakieś wałki itd itp.
Tak, zdecydowanie najpierw pojawi się kolektor wydechowy i kompletny wydech. Co do wałków to jednak najpierw zajmę się kolektorem ssącym. Jako przykład mogę podać [H]Dylu[H], który nie ma wałków, sprężynek itp. zrobionych a jednak kolektor ssący, wydechowy, stożek i wydech daje jakieś efekty i to całkiem zadowalające. :D
Jak Skunk jest dla Ciebie za drogi to nawet nie mysl o trabkach...chyba, ze 100% garage-made.
Nie powiedziałem że za drogi. zastanawiałem się tylko czy spolerowanie nie wyjdzie taniej z podobnym efektem. Teraz już widzę że nie ma sensu się pakować w takie mody i kupię SKUNK-sa ale nie od razu, będzie musiał poczekać na swoją kolej.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.