PDA

Zobacz pełną wersję : Wygłuszanie samochodu



straznik
24-11-08, 21:05
Witam, szukalem, ale nie znalazłem:) Nie chodzi mi o car audio albo przynajmniej nie tylko. Przede wszystkim chcialem zredukowac halas w samochodzie podczas jazdy. Czy ktoś z Was może mi powiedzieć czy róznica jest odczuwalna tj. czy warto? Jakie koszty, jakie maty, same drzwi? Co z bagażnikiem, dachem:) itp?

Jeżeli było przepraszam i z góry dziekuje za odpowiedzi.

Konrad84
24-11-08, 21:44
możesz rozebrać wszystko w środku i wykleić matami wygłuszającymi podłogę, drzwi, dach i bagażnik. Tylko ile to będzie ważyć ?

straznik
25-11-08, 00:21
z tym dachem zartowalem :) Mysle na pewno o drzwiach, w bagażniku o wękach nadkoli, może o tylnej klapie. Chciałem tylko zweryfikować jakie są efekty jeżeli chodzi o wyciszenie ale nie pod kątem audio.

demonobiker
25-11-08, 11:13
z tym dachem zartowalem Mysle na pewno o drzwiach, w bagażniku o wękach nadkoli, może o tylnej klapie. Chciałem tylko zweryfikować jakie są efekty jeżeli chodzi o wyciszenie ale nie pod kątem audio.
chodzi mi dokładnie o to samo tylko ja dodatkowo chcę wygłuszyć komorę silnika...robił ktoś coś takiego i może powiedzieć jaka różnica i cz warto wogóle??nie bieżcie pod uwagę audio bo nie o to chodzi...

Pa7aK
25-11-08, 20:22
Ja wygluszalem matami - maty byly dosc cienkie tak wiec efekt jest sredni. Troche pracy trzeba bylo tez wlozyc - wygluszylem cale boki + bagaznik. Przynajmniej nie slychac pustki pukajac reka o bok drzwi ;p Koszt mat okolo 120 zl.

straznik
25-11-08, 21:38
a czy przy wieszych predkosciach jest ciszej?

voda3
26-11-08, 00:33
Ja polecam wygłuszenie drzwi ;] tak jak tutaj http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/topic,17842.0.html satysfakcja gwarantowana ! ! !

raq22100
21-01-10, 17:52
Niezły odkop, no ale lepsze to niż zakłądanie kolejnego :D Otóż, mam zaamir wygłuszyć przednie drzwi w swojej 5D VI gen. I mam kilka banalnych? pytań. Tam jest taka rurka wzdłuż drzwi, będę wygłuszał matami, Maty dawać do rurki i od rurki dalej czy na rurkę? I jak ze ściankami bocznymi i dołem? Dół zosatwić czy też? I te boki, tam gdzie zamek i z 2 strony, tam gdzie kostka, wyklejac czy dać sobie spokój? Wiem że jeszcze na te dziury techniczne trzeba później ponaklejać.

pzdr,

collombo11
21-01-10, 18:46
MOIM zdanie wyklejanie w celu uzyskania ciszy we wnętrzu jest bezsensu... trzeba by chyba pół tony tej maty kupić okleić 2razy w koło całe auto i.... patrzeć jak z ciężaru leży na ziemi;/ pozatym oklejając nawet same drzwi bardzo grubą warstwą opadają na zawiasach. Ja okleiłem tylko pod audio drzwi 1 warstwą maty bodajże do uszczelnienia kominów i wszystko ok drzwi nie opadają a przy audio kolosalna różnica niz wcześniej. A co do ciszy.... delektujmy się silnikiem, to nie limuzyna ;)pozdro

teg
22-01-10, 03:00
Moim skromnym zdaniem, aż tyle tego ciężaru nie przybędzie, jeśli się normalnie codziennie auto eksplowatuje to chyba różnicy się nie odczuje.

czara
22-01-10, 08:14
to pewnie ze nie przybędzie, nie przesadzajmy z waga tych mat, ja mam wygłuszone drzwi dwie warstwy na zewnętrzną stronę ( mate upychałem chyba za rurką, juz nie pamietam heh ) i jedna warstwa zaraz pod tapicerkę, jeżdżę już tak 1,5 roku i drzwi sa dalej w idealnym położeniu otwierają i zamykają sie na dotyk. Co do samego wygłuszenia ja robiłem to pod audio ale na pewno jest ciszej, miałem dość szerokie opony i małe ET wiec wystawały za nadkola i jak wjechałem na jakaś piaszczysta drogę wszystko rozchodziło sie po drzwiach teraz jest cichutko, druga sprawa wygłuszyłem tez nadkola w bagażniku ale ciężko mi stwierdzić efekt, na pewno na wiosnę wrzucę plastikowe nadkola na tył podobno one ładnie wyciszają ze o zabezpieczeniu antykorozyjnym nie wspomnę ;]

teg
22-01-10, 19:11
ę plastikowe nadkola na tył podobno one ładnie wyciszają

Kolega ma i różnica jest bardzo duża.

MikeFoto
23-01-10, 07:45
Kolega ma i różnica jest bardzo duża.

Apropos nadkoli, to jestem ciekaw czy ktoś takie ustrojstwo już montował:

http://www.allegro.pl/item870312944_nadkole_nadkola_civic_5d_1995_2000_t yly_tylnie.html

I jak jest ze spasowaniem takiego elementu, montaż, ewentualna rzeźba, oraz czy wymierne korzyści z tego są (np mniejsze prawdopodobienstwo korozji tylnego błotnika?

Teg czy mógłbyś wypytać kolegę? Obfotografować auto :) ?

taif1991
23-01-10, 08:45
Mialy jakies 5D montowane takie nadkola z tylu?

Bo jakos nie widze otworow na spinki zeby je tam zamontowac...

zoy
23-01-10, 09:10
Mialy jakies 5D montowane takie nadkola z tylu?

Bo jakos nie widze otworow na spinki zeby je tam zamontowac...

pewnie ze tak, ja mam seryjnie w MA9 (95 r) oraz MB6 (00 r)

raq22100
23-01-10, 23:13
to pewnie ze nie przybędzie, nie przesadzajmy z waga tych mat, ja mam wygłuszone drzwi dwie warstwy na zewnętrzną stronę ( mate upychałem chyba za rurką, juz nie pamietam heh ) i jedna warstwa zaraz pod tapicerkę, jeżdżę już tak 1,5 roku i drzwi sa dalej w idealnym położeniu otwierają i zamykają sie na dotyk. Co do samego wygłuszenia ja robiłem to pod audio ale na pewno jest ciszej, miałem dość szerokie opony i małe ET wiec wystawały za nadkola i jak wjechałem na jakaś piaszczysta drogę wszystko rozchodziło sie po drzwiach teraz jest cichutko, druga sprawa wygłuszyłem tez nadkola w bagażniku ale ciężko mi stwierdzić efekt, na pewno na wiosnę wrzucę plastikowe nadkola na tył podobno one ładnie wyciszają ze o zabezpieczeniu antykorozyjnym nie wspomnę ;]

Czyli dałeś maty tylko na blachę tam gdzie ta rurka i na dziury techniczne, tak?

czara
24-01-10, 12:51
wyłożyłem cala blachę "wewnętrzną" (ta z rurką) w drzwiach od szyby po sam dół, mate wkładałem za rurkę, bylo z tym dużo zabawy ale udało sie ;] i cala blachę zaraz za tapicerką, nie tylko otwory techniczne. w otwory pod mate dałem jeszcze twardy karton żeby mata dobrze sie trzymała. i nie zapomnij o piance podłogowej wokół głośników to bardzo ważne bo woda będzie zalewać Ci głośnik.

Budziniak
24-01-10, 13:38
wyłożyłem cala blachę "wewnętrzną" (ta z rurką) w drzwiach od szyby po sam dół, mate wkładałem za rurkę, bylo z tym dużo zabawy ale udało sie ;] i cala blachę zaraz za tapicerką, nie tylko otwory techniczne. w otwory pod mate dałem jeszcze twardy karton żeby mata dobrze sie trzymała. i nie zapomnij o piance podłogowej wokół głośników to bardzo ważne bo woda będzie zalewać Ci głośnik.

Możesz coś więcej naskrobać o tej piance? Nie chce mieć mokrych głośników

kubot
24-01-10, 16:02
Też ostatatnio nad tym myślałem, ale raczej pod kątem szumu opon... a dokładniej myślałem nad wyciszeniem części podłogi oraz bagażnika, ma to sens??

czara
24-01-10, 16:06
to jest zwykła pianka jaka daje sie pod panele podłogowe taka biała kupujesz ja na metry.robisz z niej taki daszek nad głośnikiem i przyciskasz dystansem jeśli dajesz głośniki o standardowej średnicy to fabrycznie juz masz w drzwiach plastikowy dystans z takim daszkiem wiec pianka jest juz nie potrzebna ale jak dajesz 165mm średnicy albo więcej to musisz mieć nowe dystanse (ja wyciąłem sobie z drewna i zakonserwowałem lakierem) i wtedy musisz dac piankę.

raq22100
25-01-10, 11:03
Czyli jeśli mam seryjne głośniki i dystanse to nie musze nic kombinować z ta pianką?

Dzięki za info :)

czara
25-01-10, 21:57
jeśli masz serie to głośniki będą na plastikowych dystansach razem z osłonami ;]

MikeFoto
26-01-10, 11:43
pewnie ze tak, ja mam seryjnie w MA9 (95 r) oraz MB6 (00 r)

Nadkola? Pierwsze słysze o seryjnych (pełnych) nadkolach tylnych. Jest tylko kawałek plastyku po stronie gdzie jest wlew paliwa, ale o całych nadkolach nie słyszałem / niewidzialem. Masz może jakieś zdjęcie jak to wygląda?

teg
27-01-10, 21:44
No właśnie kolega ma to albo seryjnie, albo ktoś kiedyś dołożył więc nie wiem, jak ma zamontowane. Pełne plastiki z tyłu. W każdym razie, bardzo mu tam z tyłu rdzewieje. Ja nie mam plastików, a rdzy nie ma - jak się po tej zimie pojawi, to się załamię.

Budziniak
30-01-10, 21:35
to jest zwykła pianka jaka daje sie pod panele podłogowe taka biała kupujesz ja na metry.robisz z niej taki daszek nad głośnikiem i przyciskasz dystansem jeśli dajesz głośniki o standardowej średnicy to fabrycznie juz masz w drzwiach plastikowy dystans z takim daszkiem wiec pianka jest juz nie potrzebna ale jak dajesz 165mm średnicy albo więcej to musisz mieć nowe dystanse (ja wyciąłem sobie z drewna i zakonserwowałem lakierem) i wtedy musisz dac piankę.

Już czaje rzeczywiście aby założyć większe / głębsze głośniki trzeba wyciąć ten koszyczek. dziękuje że o tym wspomniałeś bo montując głośniki przykręcił bym je poprostu do dystansów. A przewody jakoś specjalnie puściłeś / zabespieczyłeś ?

czara
30-01-10, 23:07
przewody kładłem nowe i one były już zabezpieczone takimi gumowymi kapturkami:)

MikeFoto
06-02-10, 20:39
Wracając do głównego tematu. Był plan w zeszłym roku, ale koniec końców przeszedł na ten rok.

Założenie jest następujące: wygłuszyć wnętrze celem pozbycia się odgłosów jazdy, a nie do audio. Waga - pomijam - ma być cicho :).

Drzwi przednie mam już wygłuszone matami, teraz chciałbym wygłuszyć podłogę, bagażnik, nadkola, być może komora silnika.
Mam następujące pytanie:

Jak wygłuszona jest 5D fabrycznie, czy warto "poprawiać" fabrykę np naklejając maty? Powiem szczerze nie miałem okazji zerknięcia pod wykładzinę na podłodze aby zobaczyć jak jest wygłuszona, może ktoś się wypowie?

Wstępnie mam następujący plan (nie znając standardowych wgłuszeń):
1. Komora silnika - wnętrze wyklejone taśmą dekarską Soudal (bowiem posiada powłokę z folii aluminiowej.
2. Maska - laminat z pianki polietylenowej (lub także taśma dekarska) + standardowe wygłuszenie z VTi
3. Pod wykładzinę wnętrza maty lub taśma dekarska, na to w miejscach gdzie są dywaniki karimata 10mm (nie chłonie wody)
4. Tunel środkowy - mata z filcem
5. Nadkola od wewnątrz - mata z filcem
6. Bagażnik - na płaskim - mata, boki - mata z filcem
7. Pod plastiki - np na słupkach - wata syntetyczna / watolina
8. Drzwi tylne - wygłuszenie matami miękkimi.
9. Pod tylną kanapą filc

Myślałem także o wymalowaniu od zewnątrz - nadkoli barankiem jak i całego podwozia oraz zamontowaniu nadkoli tylnych (tych z allegro).

Pytanie co warto zrobić, zmienić w powyższym planie?
Czy ma ktoś jakieś doświadczenie w kompleksowym wygłuszaniu 5D? Może jakieś sugestie?

zoy
08-02-10, 21:13
Tak wygląda seryjne wygłuszenie :)

http://strefaextreme.pl/php/modules/coppermine/albums/userpics/normal_IMG_0044.jpg

tzn. jest jego brak. Co do planów wszystko ok ale ja na maty z filcem/watoline bym się nie zdecydował ze względu na to że nasze auta jeżdżą w wilgotnym klimacie i naciągają wilgocią.

Stawiał bym na sprawdzone maty bitumiczne, oraz spraye do wygłuszenia.

MikeFoto
09-02-10, 07:53
Zoy, dzięki za zdjęcie. Właśnie czegoś takiego potrzebowałem. To seryjnie podłoga nie jest wyklejona czymś w rodzaju mat bitumicznych takich jak te wstawki w bagażniku? Chodzi mi o miejsca pod fotelami.

Jeśli chodzi o filc i watolinę to byłby użyty jedynie w elementach, które nie mają styczności z wodą (czyli nie pod nogi).

Czy ma ktoś zdjęcie jak wygląda dywan jak wygląda od spodu, czy on przypadkiem niema pod sobą elementów wygłuszających?

Djadi
09-02-10, 17:53
Jakich producentów maty polecacie ? :) będę musiał wygłuszyć drzwi przed założeniem car-audio

collombo11
01-03-10, 16:34
a co myślicie o takim cudzie?? http://www.moto.allegro.pl/item911853101_nownosc_mata_bitumiczna_masa_w_spray _aerozol.html w sensie bagażnika i nadkoli??bo na drzwi tylko mata

Gregu
29-03-10, 14:01
Również chcę aby w moim aucie było ciszej. Chciałbym w tym celu wygłuszyć całą podlogę, bagażnik, drzwi, nadkola. Mialem kupić maty bitumiczne z filcem i miękkie maty APP, ale znalazłem dziś jakąś nowość - laminat LS - wyciszeniowa pianka polietylenowa: http://allegro.pl/item970912333_apama_polietylen_pianka_wyciszeniowa _nowosc.html Miał już ktoś z czymś takim do czynienia? Wyciszenie byłoby lekkie i wyszloby dość tanio. Jesli ktoś wyciszał już MA/MB/MC, to może niech napisze ile mat mu poszlo i o jakich wymiarach, na poszczególne elementy (podłoga, bagażnik, drzwi)? Prosilbym rownież o napisanie jak się montuje te tylne nadkola z allegro, czy trzeba je gdzieś pogrzewać i dopacowywać, czy pasują idealnie?

Rozmawiałem już z fachmanem, mówił że pianka tłumi raczej wyższe częstotliwości, filc średnie a mata bitumiczna niskie. Jaśli da sie maty z filcem na podłogę, to można je przykryć samą pianka wyciszającą(np w miejscach pod nogami) i będzie git. Efekt takiego wytłumienia razem z drzwiami, to ok 5-7dB ciszej w aucie!

MikeFoto
29-03-10, 19:54
Co do tej pianki - miałem ją w rękach - owa pianka to właściwie jest jak miękka karimata.....tylko droższa.
Ja jak narazie wyciszałem:
1. Maskę - zużyłem tam rolkę (15cm/10m) taśmy dekarskiej Soudal - Soudaband (ta z folią alu) + oryginalne wyciszenie z VTi
2. Pod silnikiem pełna osłona plastikowa
3. Drzwi przednie - matami Apama miękkimi 5szt na stronę (miękkie to one są na początku, twardnieją z czasem)
4. Pod kanapą tylną, przy progach, pół bagażnika i tylne nadkola od wewnątrz wyłożone są filcem 10mm.

Jest ciszej jak było wcześniej, choć niemam porównania z innmi Hondziami 5d. Choć jeszcze trochę pracy przedemną (nadkola od wewnątrz, od spodu zakonserwować podwozie masą zbezpieczająco-wyciszającą).

Jedna rzecz. Zauważyłem że na podłodze pod nogami seryjnie jest naklejone coś w postaci bitumicznej warstwy (taka samą wyłożone jest zagłęcienie gdzie znajduje się koło zapasowe), też tak macie?

Grand
02-10-11, 13:02
powiedźcie mi drodzy, czy w civicu V dawali matę wygłuszająca pod maskę? widze tu jakieś dziury tak jakby seryjnie była..

MikeFoto
02-10-11, 15:28
powiedźcie mi drodzy, czy w civicu V dawali matę wygłuszająca pod maskę? widze tu jakieś dziury tak jakby seryjnie była..

Pytasz co prawda nie w tym dziale.....ale jak mnie pamięć nie myli to chyba widziałem w Vgen wygłuszenia maski....

Elmer89return
05-10-11, 08:46
co myślicie o wygłuszeniu farbą NOXUDOL 3100 ?? warto spróbować ?
http://www.cortini.pl/noxudol_3100__1l,237,produkt.html