Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Spadajace obroty prawie do zera



michal81
20-11-08, 21:31
Witam mam pytanko mam hondzie z silnikiem d16y3 i mam mały problem od jakiegos czasu po zdjeciu nogi z gazu obroty spadaja prawie do zera zarówno jak jest silnik zimny czy ciepły poczym po sekundzie wracaja do faktycznego stanu. Wymieniłem wszystkie filtry paliwowy, powietrza zmieniłem swiece i dalej to samo. Czy maił juz ktos taki przypadek prosze o pomoc???

Konrad84
20-11-08, 22:38
regulacja wolnych obrotów na dolocie.

JulekCIVIC
20-11-08, 23:46
ja raczej stawiam na zabrudzony silniczek krokowy:)

reksiu
21-11-08, 09:18
i regulacja wolnych obrotów i silniczek krokowy. Mialem ten sam problem. Wyczysc przepustnice i krokowca, a potem podnies wolne obroty. Tą srubkę w przepustnicy na plaski srubokret trzeba odrobine wykrecic. Zrob to na zapalonym silniku to bedziesz wiedzial ile. Dobrze po tym wszystkim zrobic reset kompa i pouczyc go troche wolnych obrotów bo komp i tak sobie ustawi je odpowiednio. Jest jeszcze opcja ze padl czujnik polozenia przepustnicy ale objaw troche dziwny, bo w tym przypadku zazwyczaj obroty nie chca spadac a u ciebie jest odwrotnie.

rozdarte_gacie
21-11-08, 09:44
mam dokładnie to samo i czeka mnie wlasnie czyszczenie przepustnicy i krokowego (nie znam się na mechanice ale 2 lewych rąk nie mam, więc może sobie poradzę :) )

aha zapomniałem zapytać bo nigdzie nie mogę dostać papierowych uszczelek do przepustnicy a do ASO mam ze 150km. sprzedawca w motoryzacyjnym powiedział, że mogę wyciąc te papieorwe uszczelki z tektury (nie karbowaniej, tylko z takiej z jednego kartonu) np z tylnej okładki bloku technicznego, czy to zda egzamin ??

ale też mam problem z przyspieszaniem na ciepłym silniku - szarpie, muszę delikatnie przyspieszać i w ogóle przez to zle się jeździ. wymieniłem już świece i kable WN, filtry są nowe i dalej to samo :(

domell
21-11-08, 11:19
Pozwolicie ze tez sie podepne. Mam taki sam problem tylko ze na benzynie jest ok a na gazie tak sie dzieje spadaja do prawie 0 i potem wracaja. Samochod nie gasnie. Czy to tez krokowiec?

chetka
21-11-08, 16:23
Ja też mam ten sam problem. Spadają nisko i wracają.
Czyściłem już krokowca i niewiele to dało chodź troszeczke chyba lepiej.
Czy mógłby ktoś opisać jak poprawnie zrestartować kompa? Tak tak wiem, że już było, że 100 razy, że szukaj... no i sie naszukałem i nigdzie nie znalazłem krok po kroku jak to zrobić. Wklejcie jakiś link albo coś.
Ja wyjąłem bezp back-up, po czym go włożyłem odpaliłem, chwile postał, poźniej pojechałem sie przewieść, a później probowałem sie doczekać aż sie wentylator włączy ale sie nie doczekałem więc atakowałem go spadkami napięcia ze świateł i wentylatora po czym zgasiłem i zapomniałem o sprawie. Czy to dobrze zrobiłem?

Barry
21-11-08, 17:48
Jeżeli obroty falują pomimo czyszczenia to dostaje się gdzieś powietrze. Być może uszczelka pomiędzy przepustnicą o kolektorem dolotowym. Może też być regulacja lub sama przepustnica.

michal81
22-11-08, 16:58
Witam zlokalizowałem usterke spadajacych obrotów był to spalony bezpiecznik 7,5 Back Up

reksiu
25-11-08, 10:55
a radio ci "trzymało"? bo ten bezpiecznik odpowiada nie tylko za ecu.

michal81
26-11-08, 20:48
Do radia doprowadzałem nowy kabel pradowy z innego bezpiecznika.

Danielo333
26-11-08, 22:28
Regulacja zaworów pomoże!!!

dz1q
27-11-08, 23:15
witam, mam ten sam problem, (kiedy silnik jest juz rozgrzany podnosi i obniza obroty prawie do 0, nie pracuje rowno - kiedy auto stoi w miejscu ) chciałbym się dowiedzieć w ktorym miejscu dokładnie znajduje się ta regulacja wolnych obrotów i ten silniczek krokowy..
pozdr

maxx
28-11-08, 07:51
ja też tak mam jak zatankuję kiepskie paliwo, jak zaleję dobrym jest w porzadku.

dz1q
29-11-08, 21:23
ehh.. no nie mogę znaleźć ...
proszę o info w którym miejscu dokładnie znajduję sie silniczek krokowy...gdyz równiez mam falujace obroty ale wylacznie na cieplym silniku (dla d14a8), z manuala wynika ze powinien być z tyłu kolektora.. a jest tam tylko takie cus
http://img216.imageshack.us/img216/7493/zdjcie054vg1.jpg

...inni mowia ze od spodu przepustnicy ale w tamtym miejscu znajduje sie tylko fast idle thermo valve (FITV - ktory reguluje obroty w zaleznosci od temperatury silnika)

manual: d14a2, a5 (a8 - niestety brak... :/ )
http://img529.imageshack.us/img529/6182/aiciy4.jpg

whoytas
04-12-08, 22:21
jakbyś zamieścił jakieś lepsze foto to bym coś może poradził bo na tym nie widze całego ssaka .... :P
też mam takie objawy że na zimnym nie trzyma obrotów i prawie gaśnie lub gaśnie...

domell
05-12-08, 11:01
TAK (http://www.allegro.pl/item476461697_przepustnica_silniczek_krokowy_honda _civic_98r_5d.html) wyglada. Trzeba to cale zdjac a to po prawo to krokowiec z ta siwa koncowka na wtyczke

anthrax00001
26-04-09, 15:43
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=7623

wisien84
28-04-09, 17:10
Ja jeszcze dla pewnosci sprawdził bym kopułke i palec rozdzielacza....ja prze to wlasnie mialem podobne problemy..palec byl troszke upalony i silnik warjowal

NUPEL
28-04-09, 20:42
mialem podobnie w d14a8
jak byl zimny to nie dalo sie jechac, bo gasl i ciezko po zgasnieciu odpalal. nie pomagaly resety, czyszczenia itp.
musialem go grzac przed jazda, jak starego diesla, co bylo uciazliwe...
pomogla, tak jak napisal Danielo regulacja zaworow.

Mietek997
09-10-13, 15:59
Dołączę się do tematu i zapytam czy ktoś ma jakieś pomysły.
Otóż , wymieniłem :świece, przewody, kopułkę, palec. Do tego wyczyściłem przepustnice i krokowy. Zrobiłem regulacje zaworów , reset kompa i przy dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty lecą na pysk prawie do zera. Posiadam lpg i myślałem że to może niewyregulowane . Po przełączeniu na PB występuje to samo. Przeleciałem forum i znalazłem tylko to co wymieniłem . Jaka może być jeszcze przyczyna? Silnik d14z4.

MichałCK
09-10-13, 17:36
Może w takim razie jakies nieszczelności w układzie dolotowym?
Heh ja też rok temu miałem denerwujący incydent z tymi obrotami, dokładnie jak opisujecie tj. dojeżdżanie do świateł, wciśnięcie sprzęgła itp, ale dziwne że wymieniłeś Mietek997 tyle rzeczy a to samo.
Mnie ustały te objawy po gruntownym przeczyszczeniu silniczka krokowego w słoiku z benzyną ekstrakcyjną, czyszcząc go w środku bardzo dokładnie pędzelkiem by wyglądał jak nówka.
Zdziwiłem się ile syfu zostało na dnie słoika, a teraz silnik trzyma idealnie obroty. Wyczyszczę jeszcze na dniach przepustnicę z ciekawości czy jest tam bardzo syfilis.

Mietek997
10-10-13, 14:56
To może dla pewności powtórzę tą czynność i zrobię tak jak ty z tym słoikiem .

kamil39
11-10-13, 07:13
Mietek popatrz jeszcze raz na zawory, moze daj minimalnie ciasniej- bo spadanie obrotow to objaw zaworow.

Mietek997
11-10-13, 10:15
Na weekend wezmę się za czyszczenie jak to nie pomoże to zawory poprawie.

Poll
11-10-13, 23:19
To dość popularny problem w tych autach. Jak kupiłem to też tak miałem. U mnie chyba pomogły zawory, ale na bardzo rozgrzanym lubią sobie opaść. Natomiast przy zapalaniu rozgrzanego auta obroty lecą na 400-500 i wracają.

Mietek997
18-10-13, 12:58
To teraz napiszę wam co zrobiłem. Odkręciłem przepustnice a od niej krokowy , wcześniej po prostu wziąłem pędzelek i trochę benzynki i wyczyściłem całość. I nic to nie dało. Jak spojrzymy na silniczek krokowy z góry , po odkręceniu od przepustnicy to widzimy 3 otwory , jeden jest zasłonięty blaszką która reguluje dopływ powierza(chyba że się mylę). Widzimy to na zdjęciu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d901e76a4c0a615f.html . Podstawowym narzędziem śrubokrętem poruszałem tą blaszka. Co się okazało po drugiej stronie blaszki znajdowały się zabrudzenia (jakieś opiłki nagaru czy piasku nie mam pojęcia). Powodowało to że blaszka raz wracała do pozycji "0" , a raz przycinała . Zmontowałem wszystko po wyczyszczeniu w nitro, teraz trzyma obroty idealnie . Moja męka dobiegła końca :)

MichałCK
19-10-13, 14:57
Heh a pisałem że to krokowiec i podstawą jest jego dobre wymycie z syfilisu :) fajnie że zadziałało ;)

Mietek997
02-07-15, 19:12
Odgrzebie temat. d14z4 spadające obroty na pb , wymieniłem kopułkę, palec rozdzielacza, świece i przewody zapłonowe . Wyczyściłem krokowy już chyba z 10 razy . wyregulowałem zawory kilka razy sam i u mechanika parę razy. Robiłem reset kompa kilka razy dalej to samo. Wymieniłem sondę na oryginalna i nic. Jeszcze jakieś pomysły?

Tiga
02-07-15, 19:24
Lewe powietrze, map sensor, ogolnie przepustnica.

jerdenk
02-07-15, 20:14
Filtr paliwa?

Mietek997
29-11-15, 15:37
wymieniłem przepustnice na druga i dalej to samo

arthi
27-12-15, 04:57
Panowie mam problem z tymi obrotami, w końcu sam wyczyściłem krokowy, ale w sumie niewiele to zmieniło, tj. przy rozgrzewaniu silnika potrafi nawet zgasnąć, potem już mniej więcej trzyma dobrze. Krokowy wyczyściłem idealnie, nic się nie zacinało w pełnym zakresie, wiec zastanawiam się czy po prostu nie kupić nowego. Interesuje mnie taki jak ten lub ten niżej, oba z Chin. Czy ktoś z Was kiedykolwiek próbował kupić nowy, zamiast używkę lub czyścić? Problem się nasila gdy jest zimno, tj. im zimniej, tym gorzej. Jak jest ciepło na dworze, to nurkowanie obrotów nie jest tak silne.

http://www.ebay.de/itm/HONDA-CIVIC-DEL-SOL-ACURA-EL-IAC-IDLE-AIR-CONTROL-VALVE-16022P2EA51-AC186-AC184-/171983240518?hash=item280afffd46:g:hY8AAOSw91NTvEQ P

http://www.aliexpress.com/item/Idle-Air-Control-Valve-IAC-IACV-16022-P2E-A51-AC186-AC439-For-Honda-Civic-CX-DX/32278298316.html?spm=2114.01020208.3.43.tO2Xe2&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201644_3_79_ 78_77_82_80_62_81,searchweb201560_5


I jeszcze jedno, czy ktoś próbował rozkręcać z was ten element na końcu krokowego? Wydaje mi się, że to ma właśnie coś wspólnego temp cieczy chłodzącej, która wpływa do krokowego i oddziałuje na pracę. W innych silnikach jest to osobny element nazywa się FITV, u mnie i w innych jest częścią krokowego.

Tu jest filmik jak to wygląda w innych https://www.youtube.com/watch?v=Me99GpGF_1I

kamil_zdw
01-01-19, 18:38
generalnie chciałbym dopytać o samą procedurę czyszczenia krokowca w D14Z1. W jednym z postów na forum czytałem o włożeniu całego krokowca do pojemnika z benzyną ekstrakcyjną. Ale tam jest też elektrozawór z wtyczką. Chyba tego elementu nie powinienem zamoczyć w niczym?