Zobacz pełną wersję : Opór kierownicy
Kupiłem miesiąc temu Hondę Civic 5DR 1.4. Mam problem: Podczas prowadzenia przy normalnej jeździe odczuwam opór przy skręcaniu kierownicą. Przy jeździe po naszych drogach, gdy pojazd traci tor, sprowadzenie go spowrotem sprawia trudność. Nie wiem czy tak ma być czy w ten sposób działa wspomaganie. Jeździłem wieloma różnymi markami pojazdów i nie miałem nigdy takiego problemu. Czy ktoś miał podobny problem? Czy jest to wina wspomagania?
nie wiem jak w twojej hance ale w jajkach wspomaganie nie jest za specjalne. w pracy po jezdzie peugotem boxerem jak wsiadam pozniej do hanki to czuje jak bym nie mial wspomagania :/ to wada naszych haneczek
jakie masz opony ? ja mam letnie kapcie 215 (mozliwe ze ostatni sezon juz:P ) i jak sie wpie*** w koleiny np to tez ciezko wyjechac, albo przy dojezdzaniu do swiatel i hamowaniu tez trzzeba mocno trzymac kiere bo nigdy nie wiadomo w ktora strone sama zacznie skrecac :D
***Marco***
19-11-08, 22:22
moze pompa od wspomagania ci sie kolego sypie, sprawdz tez stan plynu. jak ci sie wspom. spsuje do konca to kierownica ma wiekszy opór jak byś wogole tego cuda nie mial
A powiedz czy jak skręcisz podczas jazdy koła na maksa (np. zawracając) i puścisz kiere to wraca czy zostaje w tym miejscu?
nie wiem jak w twojej hance ale w jajkach wspomaganie nie jest za specjalne. w pracy po jezdzie peugotem boxerem jak wsiadam pozniej do hanki to czuje jak bym nie mial wspomagania :/ to wada naszych haneczek
O czym Ty piszesz...
Jak uklad jest sprawny i nie ma 345 tys km przebiegu to dziala ladnie. Kola to sluszna uwaga, szerokie felgi i opony daja juz dziwne uczucie. JAk to nie to to sprawdz na poczatku uklad, czy jest plyn, cyz nie ma gdzies nieszczelnosci.
Poza tym to chyba nie ten dzial.
A powiedz czy jak skręcisz podczas jazdy koła na maksa (np. zawracając) i puścisz kiere to wraca czy zostaje w tym miejscu?
Witam to ja też sie podłącze . A co znaczy jak w opisanej sytuacji kiera nie bardzo chce wracać ??
Jeżeli w Hondach jest regulacja luzu na maglownicy to kierownica może nie wracać jak ktoś "skręcił" na maxa maglownicę żeby zmniejszyć luz na przekładni.
Jeżeli w Hondach jest regulacja luzu na maglownicy to kierownica może nie wracać jak ktoś "skręcił" na maxa maglownicę żeby zmniejszyć luz na przekładni.
Nie ma w Hondzie takiej regulacji. . .
o co chodzi z tym niewracaniem kół po mocnym skręcie? mnie już parę razy to zaskoczyło podczas zawracania na skrzyżowaniach kiedy ruszałem z bardzo mocno skręconymi kołami i o mało na słup czy barierkę nie wpadłem, bo koła nie prostowały się, trzeba było kierownicę obracać...
Nie ma w Hondzie takiej regulacji. . .
W Vgenie Hb takowa regulacja jest.
Odnośnie nie wracania kół to jest oznaka że wywalona jest przekładnia kierownicza i jest najprawdopodobniej skręcona na maxa ażeby zniwelować luz, proponował bym tego nie lekceważyć bo istnieje możliwość że sie ona zblokuje w najmniej oczekiwanej sytuacji np. podczas jazdy i wtedy jest kiepsko.
Na reszte rozkminek zapraszam tutaj:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=22520
no bez przesady :D takiej kasy to by ASOwcy nie przepuścili i na kampanii kwietniowej nie omieszkaliby wyszczególnić maglownicy do wymianu :p :D
no bez przesady takiej kasy to by ASOwcy nie przepuścili i na kampanii kwietniowej nie omieszkaliby wyszczególnić maglownicy do wymianu
Ja nic nie orzekam tylko podpowiadam co wiem z autopsji :D
A na temat ASO sie nie wypowiadam bo nigdy u nich nie byłem i nie zamierzam tam serwisować ani robić przegladów auta ale uwież mi że słyszałem o wielu gafach jakie oni potrafia popełnić.
A na temat ASO sie nie wypowiadam bo nigdy u nich nie byłem i nie zamierzam tam serwisować ani robić przegladów auta ale uwież mi że słyszałem o wielu gafach jakie oni potrafia popełnić.
Może OT ale interesujące: rok temu znalazłem śrubokręt w podszybiu, nie wiem ile tys. km z nim zrobiłem ale nic nie stukało na szczęście a odkryłem go przez przypadek - to tak nawiązując do tych gaf...
Ja mam opony 195 i fakt nieraz na koleinach potrafi trochę ściągnąć.Jeżeli chodzi o opór na kierownicy przy normalnej jeździe to jest on większy niż w innych samochodach ze wspomaganiem. Jak dla mnie jest to zaletą, dobre 8 lat jeździłem samochodami bez wspomagania. Kiedyś miałem też okazję w moim civicu wymieniać płyn, po opróżnieniu układu przekonałem się jak trzeba się ciężko kierą nakręcić. Także jakbyś miał walnięte wspomaganie to napewno byś to zauważył. Manewrowanie fiatem 125p po parkingu to dziecinna zabawa w porównaiu z tym :)
Adam Kondracki
16-12-08, 01:00
witam. miałem podobny objaw. Poprawiło się gdy wymieniłem swożnie dolnego wahacza.
dokładnie potwierdzam z tym dolnym sworzniem, bo mialem to samo, koszt czesci z wymiana w sumie okolo 150 zl. i problem z głowy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.