Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Olej a stuki ?



cosmonauth
18-11-08, 17:03
Czy wlanie oleju mineralnego do silnika D15B2 o przebiegu 220tyś, mogło spowodować głośniejszą jego pracę? szczególnie słychać popychacze zaworów... słyszałem że w silnikach 16V olej mineralny nie sprzyja pracy popychaczy? może to mit, po prostu tak słyszałem od mechaników, zmieniam olej na semi synt. jeśli cos to zmieni podzielę się informacjami, tym bardziej że widzę ze stuki i klekot w silniku to dość popularny problem. Pozdrawiam

Jeśli temat powielam to z góry przepraszam, szukaczem dobrym nie jestem :)

mozes
18-11-08, 18:55
D15B2 nie ma popychaczy zaworów :) a mineralny teoretycznie powinien "wyciszyć" silnik
pozdr

skobel
18-11-08, 18:59
Odnośnie opcji szukaj:
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
:D

cosmonauth
18-11-08, 20:07
no to kiszka :P trzeba bedzie wlać regeneratora

skobel
18-11-08, 20:10
Nie wlewaj żadnego gówna do silnika! Może regulacja zaworów pomoże. Olej jest po to żeby smarować. Chyba, że chcesz przejechać juz na tym silniku niewiele;)

cosmonauth
18-11-08, 20:18
boje się że silnik straci teraz kompresję i zacznie dymić, nie bede gdybał, jade zaraz do mechanika odebrać auto
a na regulację wybiorę się do aso :)

skobel
18-11-08, 20:23
możesz mieć dobrą kompresję a auto bedzie dymić, no w aso to za regulację sobie pewnie zarzyczą:/

cosmonauth
18-11-08, 21:03
powiem tyle, auto wogole nie dymi, czy przy odpalaniu, czy podczas redukcji, tylko te stuki o których pewnie nikt juz nie chce słuchać :)

skobel
18-11-08, 21:29
daj normalnemu mechanikowi (nie aso bo zedrzą kase) na regulacje zaworów i niech zobaczy czy wszystko z zaworami jest ok

cosmonauth
18-11-08, 22:30
skoro tak mówisz, tak tez zrobie, dzieki ;)

Sławek
18-11-08, 22:33
Regulacja zaworów u mnie w ASO, kosztuje 100zł.

skobel
18-11-08, 22:43
To jeszcze nie tak dużo - spodziewałem się ze 2 razy tyle:)

TENCIO
19-11-08, 16:59
a u normalnego mechanika kosztuje 30-50zl. nie wlewaj zadnego syfu do silnika!!!

cosmonauth
19-11-08, 17:14
dobra koledzy, to gdybanie tylko było :) najwyżej zmienię znow na mineralny, jaki polecacie?

skolopendra
19-11-08, 17:32
mineralny, jaki polecacie?

tu już wiele jakością oleju nie nadrobisz. lej byle co aby z pewnego źródła ;)

Sławek
19-11-08, 17:44
Regulacja zaworów u mnie w ASO, kosztuje 100zł.
Update :D zapłaciłem 89zł;)

skobel
19-11-08, 17:44
jak zrobisz to co ci dolega to będziesz się zastanawiał, jak nie pali oleju to możesz przepłukać silnik i zalać półsyntetykiem, ale o tym już było więc poszukaj

cosmonauth
19-11-08, 23:06
silnik chodzi prawie jak nowy :) w moim przypadku zmiana z minerała na pół syntetyk wyszła silnikowi na dobre, poza tym pamiętajcie żeby przy wymianie swiec wymienic tez przewody oraz uszczelki które są przy swiecach, okazuje się że obroty które wczesniej były nie rowne spowodowane były nieszczelnością uszczelek przy swiecach, no ale to nie zawsze musi byc powod nierównych obrotów, tak samo nie zawsze mozna przejsc z minerała na pol syntetyk :) pozdrawiam

pawel240
20-11-08, 00:12
jak duzo łyka oleju mozesz lać minerała pamietaj tylko ze minerał jest gestrzy i dluzej sie nagrzewa weic zanim pocisniesz pogrzej dluzej :)

skobel
20-11-08, 18:23
tak samo nie zawsze mozna przejsc z minerała na pol syntetyk

Nawet nie jest to polecane ze względu, że półsyntetyk wupłukuje syf w silniku.