Zobacz pełną wersję : Olej a stuki ?
cosmonauth
18-11-08, 17:03
Czy wlanie oleju mineralnego do silnika D15B2 o przebiegu 220tyś, mogło spowodować głośniejszą jego pracę? szczególnie słychać popychacze zaworów... słyszałem że w silnikach 16V olej mineralny nie sprzyja pracy popychaczy? może to mit, po prostu tak słyszałem od mechaników, zmieniam olej na semi synt. jeśli cos to zmieni podzielę się informacjami, tym bardziej że widzę ze stuki i klekot w silniku to dość popularny problem. Pozdrawiam
Jeśli temat powielam to z góry przepraszam, szukaczem dobrym nie jestem :)
D15B2 nie ma popychaczy zaworów :) a mineralny teoretycznie powinien "wyciszyć" silnik
pozdr
Odnośnie opcji szukaj:
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
:D
cosmonauth
18-11-08, 20:07
no to kiszka :P trzeba bedzie wlać regeneratora
Nie wlewaj żadnego gówna do silnika! Może regulacja zaworów pomoże. Olej jest po to żeby smarować. Chyba, że chcesz przejechać juz na tym silniku niewiele;)
cosmonauth
18-11-08, 20:18
boje się że silnik straci teraz kompresję i zacznie dymić, nie bede gdybał, jade zaraz do mechanika odebrać auto
a na regulację wybiorę się do aso :)
możesz mieć dobrą kompresję a auto bedzie dymić, no w aso to za regulację sobie pewnie zarzyczą:/
cosmonauth
18-11-08, 21:03
powiem tyle, auto wogole nie dymi, czy przy odpalaniu, czy podczas redukcji, tylko te stuki o których pewnie nikt juz nie chce słuchać :)
daj normalnemu mechanikowi (nie aso bo zedrzą kase) na regulacje zaworów i niech zobaczy czy wszystko z zaworami jest ok
cosmonauth
18-11-08, 22:30
skoro tak mówisz, tak tez zrobie, dzieki ;)
Regulacja zaworów u mnie w ASO, kosztuje 100zł.
To jeszcze nie tak dużo - spodziewałem się ze 2 razy tyle:)
a u normalnego mechanika kosztuje 30-50zl. nie wlewaj zadnego syfu do silnika!!!
cosmonauth
19-11-08, 17:14
dobra koledzy, to gdybanie tylko było :) najwyżej zmienię znow na mineralny, jaki polecacie?
skolopendra
19-11-08, 17:32
mineralny, jaki polecacie?
tu już wiele jakością oleju nie nadrobisz. lej byle co aby z pewnego źródła ;)
Regulacja zaworów u mnie w ASO, kosztuje 100zł.
Update :D zapłaciłem 89zł;)
jak zrobisz to co ci dolega to będziesz się zastanawiał, jak nie pali oleju to możesz przepłukać silnik i zalać półsyntetykiem, ale o tym już było więc poszukaj
cosmonauth
19-11-08, 23:06
silnik chodzi prawie jak nowy :) w moim przypadku zmiana z minerała na pół syntetyk wyszła silnikowi na dobre, poza tym pamiętajcie żeby przy wymianie swiec wymienic tez przewody oraz uszczelki które są przy swiecach, okazuje się że obroty które wczesniej były nie rowne spowodowane były nieszczelnością uszczelek przy swiecach, no ale to nie zawsze musi byc powod nierównych obrotów, tak samo nie zawsze mozna przejsc z minerała na pol syntetyk :) pozdrawiam
jak duzo łyka oleju mozesz lać minerała pamietaj tylko ze minerał jest gestrzy i dluzej sie nagrzewa weic zanim pocisniesz pogrzej dluzej :)
tak samo nie zawsze mozna przejsc z minerała na pol syntetyk
Nawet nie jest to polecane ze względu, że półsyntetyk wupłukuje syf w silniku.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.