Zobacz pełną wersję : Swap B18C4 do ej9(d14A3)
Hello! Słuchajcie mam taki problem bo szukam i szukam i niełatwo znaleźć jednoznaczną odpowiedz... Swap zbliża się dużymi krokami...dawca czeka i jest to popularne 5D, ale ciągle niemam 100%pewności jakie łapy potrzebuje... z tego co sie dowiedziałem:
Tylna - od ek4/ek9
Przednie dolne - podobno najmniejszy problem i dobrać można
Przednia górna (skrzynia biegów) - ??
Przednia górna (od strony rozrządu) - ??
Jest opcja jakoś zaadoptować którąkolwiek łape z mojej budy?
No i czy mam się spodziewać jakiś jeszcze problemów że coś nie bedzie pasowało?
Pozdrawiam i Dziękuje z góry za zainteresowaniem tematem ;)
Tylna - ek4
Przednie dolne - dawca
Przednia górna (skrzynia biegów) - dawca
Przednia górna (od strony rozrządu) - twoja albo dawca
jesli masz ej9 przed liftem to z wiazka jestes w dalekiej dupie i czeka Cię mnóstwo kabelkologii.
Z tą łapą od strony rozrządu to jak na moje nie podejdzie z 5d do EJ9 ale mogę się mylić...
Kabelkologia to już najmniejszy problem ;) pozostaje mi kwestia mechaniczna..właśnie te łapy..nie chciałbym żeby taki drobiazg wstrzymywał prace :)
Kabelkologia to już najmniejszy problem ;)
W sumie to mechanika to najmniejszy problem ;) w końcu poza łapami B jest PnP :)
podczas instalacji zrewidujesz swoje pojęcie o P&P... ;)
Łapy to jest pierwszy temat. Tak jak napisali koledzy. Środkowa tył EK4, Prawa góra od roarządu od EK4 lub EG6 aby była od silnika b16, reszta pasi. Zabawy co nie miara z kablami, o ile w ej6 kończy się tylko na wiązce silnikowej to tutaj już tak łatwo nie jest :)
Powodzenia w SWAPie.
podczas instalacji zrewidujesz swoje pojęcie o P&P... ;)
Miałem przyjemność już rewidować ;) Ale zawsze chętnie posłucham innych opinie na ten temat...
Dla ścisłości, rozmawiamy o swapie B18C4 do EJ9
Co do łap to zgadzam się w 100% z E2rdem - tył EK4, rozrząd EK4/EG6
ej9 po lifcie jest spoko. przed liftem to kibel.
P&P jest jak wsadzasz obd1 B16A2 do nadwozia EG5
a po stronie skrzyni biegów? bo z tego co patrzylem to wyglada na to ze d seria i b seria mają troszke inaczej mocowanie...
a tak w ogole nie spodziewałem się, że nie tak łatwo zdobyć takie łapy w używce ;/
Łapa od skrzyni weszła od MB6, od Dserii nie sprawdzałem. Łapa środkowa tył w ASO za jakieś 370pln a od rozrządu popytaj kolegów sprowadzających Hanki na części. Ostatnio kupiłem w dziale sprzedam.
Dziękuje Ci ziom baaardzo :) Bezcenna informacja :))
łapy od rozrządu, po małej modyfikacji, można użyć z ej6/9 - o wiele łatwiej niż szukać silnikowej z b16a/2
łapa od skrzyni też może zostać z ej6/9
No to bardzo mnie ucieszyłeś tą informacją ziom :) w takim razie mam juz wszystko czego mi trzeba :D
Modyfikacja to rozumiem że wiertarka i heya?
A moglibyscie cos wiecej napisac na temat wiazki. Ja tez sie przymierzam do takiego zabiegu, mam EJ9 po lifcie z 2000r.
Moge przerobic ta wiazke czy lepiej przelozyc od B18C4 bo taka posiadam od dawcy z Angli?
Z gory dzieki za info :)
Wiązka ze starego silnika z ej9 + wiążka z nowego +ECU z nowego. Czary mary i robi się jedną do B18C4 i budy EJ9 :)
No OK wszystko ladnie pieknie tylko czy mam wywalac cala deske rozdzielcza czy tylko wiazke silnikowa przekladam z dawcy a pod kabinową tylko ECU i juz czy cos jeszcze?
Dodam ze przekladam silnik D14Z2...
Ziom bez troszke wiekszej wiedzy elektrycznej sam tego nie ogarniesz..niestety nie jest to plug&play ...z tego co wiem to jeszcze trzeba ominąc jakos immo (czyt.wył.)
A wie ktoś może czy B18 i B16 maja taki sam rozstaw otworów przy bloku silnika po str rozrządu?bo mam możliwość zakupienia tego żeliwnego elementu który ma mocowanie na 2 śruby od góry i to by chyba pasowało do reszty od ej9...
Tak dla ścisłości łapa to ten żeliwny element czy ta stopka metalowa? bo już zwątpiłem troche...myślalem caly czas o tej metalowej stopce...
Właśnie ta żeliwna łapa od B16 jest Ci potrzebna i pasuje do B18.
Z instalką to nie jest tak łatwo, bez małej ingerencji wiązkę kabinową się nie da. Na wszystko są sposoby.
nie musisz ściągać dechy - ja osobiście od jakiegoś czasu robię na oryginalnych kostkach i trzeba około chyba 18 kabelków wlutować w okolicach schowka, immo można rozblokować, albo jak masz komplet to podłączyć - ale jak nie masz pojęcia o elektryce i jak to działa to się za to nie zabieraj, bo polegniesz
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.