PDA

Zobacz pełną wersję : Kolektor sonda lambda spalanie obroty



marksimus
17-11-08, 10:23
Witam

Ostatnio wymienilem kolektor wydechowy na rurowy i zaczely sie moje problemy. Samochod odpala sie normalnie ale po zejsciu ssania obroty nie utrzymuja sie na stalym poziomie (900 obrotow), zauwazulem znaczny spadek mocy oraz monstrualne spalanie. Czy moze to byc problem z sonda lambda gdyz mechanik ktory mi wymienial kolektor nie mogl odkrecic sondy(zapielka sie) ze starego kolektora przez co delikatnie zniszyl jej gwint.

Pozdrawam

Hikiel
17-11-08, 10:37
Mysle, ze napewno zniszczyl Ci sonde. Sprobuj pozyczyc od kogos a pozniej jedz do mechanika i niech placi za nowa.

skolopendra
17-11-08, 10:38
Czy moze to byc problem z sonda lambda

może
zrobiłeś reset kompa po wymianie?

marksimus
17-11-08, 10:54
może
zrobiłeś reset kompa po wymianie?

Nie nie robilem bo nie wiem jak sie to robi:)

Jakas podpowiedz?

Hikiel
17-11-08, 10:56
Nie nie robilem bo nie wiem jak sie to rob
Jakas podpowiedz?

Pewnie, opcja szukaj wszystko Ci powie:)

skolopendra
17-11-08, 11:09
Jakas podpowiedz?

http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

marksimus
17-11-08, 11:16
problem w tym, że dzwoniłem do autoryzowanej stacji Hondy w Olsztynie i koleś stwierdzi,ł że sonda na pewno pewno jest dobra skoro nie pali mi się kontrolka od silnika... kazał wyregulować zawory, sprawdzić świece i filtr powietrza ...i postraszył że u nich wymiana sondy to tylko 1000PLN... (świece mam NGK półroczne a filtr wymieniony)
nieciekawie... no i problem w tym, ze jestem całkowicie lewy z elektroniki stad reset kompa to dla mnie spore wyzwanie...
help...

Hikiel
17-11-08, 11:23
Po pierwsze kontrolka silnika nie musi sie palic kiedy sonda jest zepsuta. Po drugie mozesz kupic zamiennik sondy za mniej niz 150zl. A co do resetu to jest dziecinnie proste. Uzyj opcji szukaj.

donelvis
17-11-08, 16:45
Po pierwsze kontrolka silnika nie musi sie palic kiedy sonda jest zepsuta. Po drugie mozesz kupic zamiennik sondy za mniej niz 150zl. A co do resetu to jest dziecinnie proste. Uzyj opcji szukaj.

jak ma d15z1 to nie kupi sondy za 150 tylko w najlepszym wypadku używana za jakies 300-500zl, no ale niewiemy jaki kolega ma silnik bo nie uzupełnił profilu:D

Nowy Kubi
17-11-08, 19:19
A jak auto ma 10 lat i sonda jest tak wpieczona w kolektor, że nie ma szans jej wykręcić, to jest wina mechanika?
Proponuję troszkę chłodniej podchodzić do takich sądów.

skolopendra
17-11-08, 19:44
A jak auto ma 10 lat i sonda jest tak wpieczona w kolektor, że nie ma szans jej wykręcić,

to akurat nie jest prawdą :cool:

ale zawsze mechanik przy wykręcaniu sondy powinien uprzedzić że może ona ulec uszkodzeniu

olszes
18-11-08, 08:44
pod maska bezpiecznik back up- to od resetu ;) wyjmij na 2 -4 min włóż spowrotem i zobacz czy zegarek ci sie zresetowł jak tak to komp też.
Pozdro!

marksimus
21-11-08, 14:39
Co do restetowania to nie chce sam tego robic bo jeszcze cos zepsuje:)

Dzisiaj zadzwonilem do autoryzowanego serwisu zeby umowic sie na sprawdzenie wszystkiego przez podlaczenie do komputera. Powiedzialem gostkowi przez tel z serwisu ze wymienilem kolektor z zeliwnego na rurowy i mam teraz problemy. Koles zaczal na mnie krzyczec dlaczego wsadzilem rurowy skoro mialem zeliwny, dlaczego go wogole wymienilem itp. Normalnie koles na mnie krzyczal i powiedzial ze nie moze mi pomoc bo on sie nie zajmuje tuningiem.... po chwili dopusil mnie do glosu to sie grzecznie spytalem czy moze mi podlaczyc samochod pod komputer i czy moze sprawdzic co jest nie tak (czy to wina sondy, zaworow, silniczka krokowego, swiec itp). Normalnie az boje sie jechac zeby koles mnie nie pobil i czy wogole na baku teraz dojade do serwisu;)

Wsadzilem taki: http://img219.imageshack.us/my.php?image=462007826nq5.jpg

Moze faktycznie mam zly kolektor, i czyw serwisie na komputerku mi wykaze co jest nie tak?

skolopendra
21-11-08, 14:43
Moze faktycznie mam zly kolektor, i czyw serwisie na komputerku mi wykaze co jest nie tak?

komputer raczej nie wykaże,a kolektor obleci ;)

marksimus
21-11-08, 18:20
Jak mi komputer nie pomoze co ja mam robic????

Przeciez nieda sie tym jezdzic, nie dosc ze szarpie na niskoch obrotach, na luzie obroty skacza i pali jak 300 konne subaru....

skolopendra
21-11-08, 18:24
Jak mi komputer nie pomoze

normalnie

nie chce sam tego robic bo jeszcze cos zepsuje


najpierw zrób reset .jak nie umiesz to odepnij kleme akumulatora .tyle chyba potrafisz :rolleyes:

marksimus
22-11-08, 18:15
Wlasnie jestem po resecie... chyba. Zrobilem to tak jak npisal szanowny Furious(http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=3370&highlight=reset+komputera)

Na zimnym silniku i ssaniu dalej mi szarpie na niskoch obrotach ( nie zawsze ale dosc czesto sie to zdaza), a jak pozostawie samochod na luzie po dluzszej jezdzie to wskaznik ciagle mi plywa...


help...

skolopendra
22-11-08, 18:54
a wymieniłeś już tą sondę?

bboyangel1
23-11-08, 01:04
przy uszkodzonej sondzie lambda zapala się kontrolka od silnika po przejechaniu kilku kilometrów co wychodzi później na samodiagnostyce, sonda wystarczy jednożyłowa to nie są duże koszty a wymienić można samemu w moim przypadku sonda kosztowała mnie 80zł na allegro

sunnboy
23-11-08, 09:14
z innej beczki,kiedys zauwazylem na kolanku gumowym od dolotu rozciecie powstale pewnie ze zuzycia sie i sie zastanawiam czy moglo miec to wplyw na zwiekszone spalanie?jakos szczeglnie nie zauwazylem go ale moze mialo to wplywa na lapanie jakiegos "lewego powietrza"

marksimus
23-11-08, 10:49
Nie wymienialem jeszcze sondy...

Jaka mam kupic sonde do D16Y8??

sunnboy
23-11-08, 10:53
zdaje sie ,ze to inniejsza wersja d16z6 a tu jest 4 zylowa,jak by nie byla kupuj OEM nawet uzywke

marksimus
24-11-08, 09:11
Panowie to w koncu jaka ta sonda jedno czy cztero zylowa, bo juz sie pogubilem...

NGK widzialem za ~200-400 zl w zaleznosci od ilosci zyl, a uniwersalnych lub innej firmy nie chce kupowac.

http://allegro.pl/item470731144_ngk_sonda_lambda_oza333_h4_honda_civ ic.html
Czy takie cos bedzie dobre??

skolopendra
24-11-08, 09:42
Panowie to w koncu jaka ta sonda jedno czy cztero zylowa, bo juz sie pogubilem...


a to ma być sonda do twojego auta? czy babci z koziej wólki ?
jeśli twoje to podnieś maskę i sprawdź ilość przewodów :cool:

marksimus
30-11-08, 16:41
A wiec tak narazie nie wymienialem sondy bo nie mam od kogo pozyczyc a nowej nie chce kupowac nie bedac do konca pewnym.

Zauwazylem dziwna zaleznosc.
Miasto jazda do 3000 obrotow 14,77L/100km
Trasa do 3000 obrotow 9,05L/100km
Trasa 3000 - 5000 obrotow 7,25L/100km

Teraz pytnie czy to szarpanie od 2000-3000 obrotow, wahanie sie obrotow na biegu jalowym zalezy od sondy czy moze od silniczka krokowego?? Ewentualnie moze cos innego??