PDA

Zobacz pełną wersję : [CNG] gaśnie na zimnym



goveg
13-11-08, 21:45
witam,

od jakiegos czasu mam problem z obrotami w mojej hondzie civic 1.4 5D rok 1999 z instalacja CNG II gen Landi Renzo. samochod kupilem w tamtym roku, od razu zrobilem przeglad w serwisie, m.in. byla robiona regulacja zaworow. przez kilka miesiecy nie bylo zadnych problemow, spalanie bajka - w trasie ok 5.5 m3/100km, w miescie nie wiecej jak 7. potem powoli zaczelo sie dziac cos dziwnego z obrotami, stopniowo coraz gorzej, az w koncu silnik zaczal gasnac za kazdym razem podczas wrzucania na luz. pojechalem do serwisu Fugazi w Krakowie gdzie pan wyczyscil mi filtr powietrza (byl bardzo zasyfiony), ktory potem wymienilem, podkrecil obroty i costam wyregulowal (nie sprecyzowal tego dokladnie). poprawilo sie, teraz gasnie "tylko" na zimnym silniku. w miedzy czasie wymienilem przewody WN (NGK), swiece (NGK), kopulke rozdzielacza, niewiele pomoglo. poza tym spalanie jest troche wyzsze (np w trasie nie mniej jak 6.5m3/100km).
co moze byc powodem tego ze tak gasnie? kolega mowil mi, zebym przeczyscil silniczek krokowy. jak to zrobic i gdzie go szukac? jesli ktos ma jakis pomysl to bede bardzo wdzieczny.

pozdrawiam
goveg

LemonR
14-11-08, 08:18
Instalacje CNG to w zasadzie nowość a ty właśnie jesteś królikiem doświadczalnym. Ja myślę, że właśnie od ciebie dowiemy się najszybciej co było przyczyną.
Wymieniłeś przewody świece, kopułkę - a miało być taniej.
O silniczku krokowym było dużo na forum nawet z dokładnym opisem jak to zrobić. Poszukaj dobrze.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/search.php?searchid=315117

yautja
14-11-08, 09:20
Jeśli masz II generację, to nie powinien się przełączać na gaz na zimnym silniku. Chyba, że gaśnie na benzynie?

goveg
14-11-08, 11:12
nie sadze, aby to byla taka nowosc.
instalacje CNG nie wiele sie roznia od LPG, inny jest tylko zbiornik i reduktor (ktory nawiasem mowiac jest duzo trwalszy niz w LPG). co do wymiany swiec i przewodow to i tak mnie to czekalo, swiece byly przepalone, kable tez nie najlepsze.
na gaz przelacza mi sie jesli przekrocze 2,5 tys obrotow, niezaleznie od temp silnika. gasnie rowniez na benzynie.
dzis poczekalem 5 min zanim ruszylem i juz mi nie zgasl, wiec wystarczy, ze troche zlapie temperatury.
sprawdze tego krokowca i dam znac.

yautja
14-11-08, 14:08
Niech Ci ustawią, żeby się przełączał po zagrzaniu do jakichś 30 stopni.

goveg
14-11-08, 16:55
i co z tego? i tak zgasnie, tyle, ze na benzynie ;).

Bassmaster
14-11-08, 18:05
i co z tego? i tak zgasnie, tyle, ze na benzynie ;).

W takim razie oprócz wyczyszczenia silniczka krokowego (ale nie tego od instalacji CNG) sprawdziłbym także czy nie jest brudna przepustnica.
Bardzo jestem ciekaw, czy gaz ziemny także "brudzi" te podzespoły.
Takie informacje byłyby przydatne dla innych użytkowników instalacji CNG, głównie jeśli chodzi o serwis.
Daj znać proszę, czy któraś z tycz czynności pomogła i jak to wyglądało.

yautja
14-11-08, 18:22
No więc jeśli to tak samo wygląda na LPG i na benzynie to raczej krokowy. Ale samodiagnostyka nie powinna zaszkodzić.

goveg
22-11-08, 21:07
witam,

pomogla regulacja zaworow. w serwisie powiedzieli, ze w tym aucie trzeba to robic co 15tys km. troche czesto, ale moze wynika wlasnie z tej instalacji. z tego co wiem, nic poza tym nie bylo robione. gaz ziemny w odroznieniu od propan-butanu jest czysty, nie stosuje sie zadnych filtrow gazu, mozliwe, ze nie brudzi tych podzespolow.
wazne, ze teraz nie gasnie :).
pozdrawiam

ps. czy regulacje zaworow mozna wykonac samemu?