Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : OBD1 problem z wgraniem nowych map wtrysków



kaktusr
13-11-08, 20:11
Cześć

Słuchajcie mam taki problem. Jestem po Swapie i miałem grzebane troche przy kompie który w efekcie ma źle wgraną mapę wtrysku. Komp to P1H na OBD1 z anglika. W tej chwili po prau testach jestem pewien że została źle wgrana mapa wtrysku i podczas np wolnej jazdy do 3500 wywala mi błąd 43. Mam możliwośc wgrania nowych map z tym że są to mapy od P28. Problem polega na tym że P28 ma Vteca na pinie A4 i zawór podciśnienia na pinie D4 a u mnie jedno i drugie jest na jednym pinie A4. Zasięgając porady ze sprawdzonego źródla dowiedziałem się że wgranie map od P28 może skutkować błędem VTECA więc teraz nie wiem co robić bo nie mam skąd załatwić nowych map od komputera P1H bo moje są źle nagrane :/ Najprostszym rozwiązaniem była by podróż do gościa który przerabiał mi tego kompa jednak wiąże się to z większymi kosztami takimi jak dojazd niż wgraniem map na miejscu u mnie w mieście. Czy istnieje jakieś wyjście z tej sytuacji ? Zasugerowano mi wyłączenie zaworu podciśnienia przy wgrywaniu map od P28 z tym że nie wiem czy będzie to wszystko dobrze funkcjonować...:/

Edit : Jeszcze jedno czy filtr paliwa od D14A4 i D16Y2/Z6 jest taki sam ? Bo przy swapie założyłem nowy który leżał z tym że był kupowany do D14A4 :/

Motyl
13-11-08, 22:30
uderz tym tematem do Furiousa

Furious
13-11-08, 22:39
Mozesz uzyc seryjnego kompa P28 (lub wgrac seryjne mapy od P28) tylko musisz polaczyc piny A4 z D6, albo wgrac mape P28 z wylaczonym czujnikiem cisnienia oleju i po sprawie.

kaktusr
14-11-08, 05:11
A jak to będzie wszystko chodzić z wyłączonym czujnikiem ciśnienia oleju ? Wszystko będzie OK i będe mógł normlanie jeździć ?

Furious
14-11-08, 22:19
Wszystko bedzie OK, po 95 roku Honda zrezygnowala z czujnika cisnienia oleju VTECa... Civic 6gen czy angliki czy Integra nie maja tego i jezdza normalnie :)

kaktusr
17-11-08, 22:37
Ok czyli wiem jakim tropem mam iśc z tym że...Gostek który robił mi swapa dzwonił do mnie ostatnio i powiedział że właśnie udało mu się taki sam błąd usunąc wymieniając sonde lambda i wszystko jest teraz ok. Czy sonda lambda może być tu winna i czy przedewszystkim moga przez jej błedy falować obroty ? Dodam że dużo mi pali na oko w mieście będzie to ponad 12 litrów jeżdząc spokojnie do 3.5tyś i czasami raz na jakis czas włączajac VTEC'a Dodatkowo śmierdzi benzynką i to dośc ostro :/ I tutaj powstaje pytanie czy sonda uniwersjalna NGK nada się ? Bo nie chce kupować używki wole nową a na nową Denso niestety nie mam kasy :(

Furious
18-11-08, 18:21
Usunąl bład 22 - czujnika cisnieina oleju VTECa przez wymiane sondy????? Co za brednie!

kaktusr
18-11-08, 20:15
Nie nie, błąd 22 bo błąd 22 się nie pojawia usunoł błąd 43 wymieniając właśnie tylko sonde lamba i problemy ustały. Dlatego się pytam czy błąd 43 może powodować sonda i na jaką z tych tanszych wymienić czy NGK uniwersalna pojeździ ? Nie chce kupować używki bo nie wiem ile pojeździ a wiadomo ile kosztuje dedykowana :/ Najgorsze jest to że w ciemno musze kupić tą sonde bo nie mam od kogo zapożyczyć innej :(

emg
19-11-08, 22:17
zazwyczaj błąd 43 powoduje niesprawna sonda lambda, rzadziej coś z układem paliwowym - wtedy lambda nie jest w stanie skorygować mieszanki - np. zacinający się i lejący wtrysk.