PDA

Zobacz pełną wersję : D13B2 jaki kolektor 4-2-1 ?



kj-19871
13-11-08, 20:00
Powitać panowie jaki kolektor był by najsensowniejszy 4-2-1 do D13B2 tak żeby troszkę poprawić przyśpieszenie, z6, y7 czy może jeszcze jakiś inny ?, jakiej średnicy najlepszy był by cały wydech ?

Sławek
13-11-08, 20:44
Z seryjnych Z6, a średnica wydechu najlepsza będzie taka jaka jest, większa może tylko pogorszyć osiągi w tym silniku, lepszym rozwiązaniem jest przelot.

kj-19871
13-11-08, 20:59
przelot będzie razem z 4-2-1 z6 zakończony ala mugen dobry pomysł ?

Manies
13-11-08, 21:05
Dobry. Tylko licz sie z tym że będzie głośno! :D

kj-19871
13-11-08, 21:11
chodzi ci o sam efekt bez kata czy że mugen ?? :D bo mam założony silencer i jest ok ;)

Sławek
13-11-08, 21:23
I jedno, i drugie :)

kj-19871
13-11-08, 21:30
dam rade :D ale o przyśpieszeniu którym jest mowa dojdzie ? :> żeby praca i $ nie poszły na darmo

molekss
13-11-08, 21:45
ja w swoim eg3 mam kolektor od d16a9, jest cięższy a tym samym ma szersze kanały wylotowe od z6 ale nie ma wejścia na sondę więc trzeba kombinować.

D16Z6:
masa: 5,3kg
promienie kanałów o przekroju elipsy: 39.5 x 30 mm
wylot na dwururkę: 2x okrąg o promieniu 34.5 mm

D16A9:
masa: 7,8kg
promienie: 42.5 x 30.5 mm
wylot na dwururkę: 2x okrąg o promieniu 41.5 mm

http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/topic,23573.0.html

do tego kilka prostych modów z ogranicznikiem drugiej przepustnicy, wężykiem nr 3, sitkiem i zwężką i wtedy czuć różnicę.
http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=mod

sam kolektor mało da, u mnie po zmianie kolektora poprawił znacznie się dolny zakres obrotów.

pozdrawiam

Włóczykij
14-11-08, 08:14
Czekam właśnie na kolektor od Z6. Wrzuciłem już na Hankę przelotowy końcowy i choć jest głośno to mam wrażenie, że samochód zrobił się zrywniejszy... z przepustnicą i wężykiem jeszcze się nie bawiłem bo jakoś się za to zabrać nie mogę :)

barnie
20-11-13, 08:44
Jak najlepiej rozwiązać problem z rurą, która doprowadza ciepłe powietrze do gaźnika w D13B2? Oczywiście po zmianie kolektora na 4-2-1, który jak wiadomo nie ma żadnych mocować żeby przykręcić oryginalną osłonę, w której jest otwór, do którego ta rura wchodzi. Ma ktoś jakiś patent?